Twentse Bierbrouw Proeflokaal

Tuindorpstraat 61 7555 CS Hengelo (Gelderland) Nederland Kaart

Over restaurant Twentse Bierbrouw Proeflokaal

Industrieel erfgoed van Hengelo

Welkom in de huiskamer van de Twentse Bierbrouwerij! Hier kun je genieten van producten uit de regio, die vaak met een knipoog naar internationale keukens worden bereid. Neem de kaart goed in je op en vraag de bediening, waar nodig, om advies. Zij kunnen je gepassioneerd vertellen over de gerechten en welke wijnen hier goed bij aan zouden sluiten. Klaar voor een avond boordevol culinaire verrassingen?

Meer informatie over restaurant Twentse Bierbrouw Proeflokaal

Eten7,7/10
Service8/10
Decor8,6/10
Nilen . Meesterproever (17 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Tijdens een weekendje weg in de regio Hengelo, kwamen we uit bij dit restaurant. We hebben hier ontzettend lekker gegeten: Vriendelijk ontvangst, goede service en een hele fijne sfeer. Zowel binnen als buiten is het oude fabrieksgebouw mooi en sfeervol ingericht. Vele recensies schreven over de rumoerigheid en gehorigheid in het pand: hier waren wij het totaal niet mee eens.
De kwaliteit van het eten was ontzettend goed. Eerst een slagersplank gedeeld met lekkere worsten, hammetjes en sla. Om vervolgens te genieten van de spare ribs en halve kip. Grote porties, goed op smaak en mooi vlees met de keuze uit een aantal heerlijke bieren! Daarna genoten wij van een Twentse koffie en bolletje ijs met aardbeien. Echt niks op aan te merken en zeker een aanrader.
JMarissen M. Expertproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteren (02-07) lekker gegeten bij het Proeflokaal. Erg leuk en sfeervol ingericht en, bij mooi weer, ook een fijn en leuk ingericht terras. De Twentse plank met diverse worstsoorten en hammen als vooraf genomen. Deze was werkelijk heerlijk!! Twee soorten Twentse ''dreuge worst'' en twee hele goede soorten rauwe/gedroogde ham. Alles gegarneerd met wat zuurtjes en kleine salade. Voor 1 persoon wel heel fors aan de maat, je kunt er ook prima met 2 personen van eten.
Als hoofdgerecht een entrecote van 400 gram genomen. Deze werd, precies zoals gevraagd, perfect rare geserveerd. De biefstukken worden door de ''slager'' in het restaurant op maat gesneden, waardoor je dat ook eens kan meemaken. Moois stukken vlees in de koelvitrine! Het vlees wordt geserveerd met een emaille mok met Vlaamse friet, en fritesaus en ketchup worden op aanvraag gewoon op tafel gezet. Tafelgenoten hadden bospaddestoelen in bierbeslag, carpaccio en tomaten/paprikasoep die ook stuk voor stuk in de smaak viel (voorgerecht) Als hoofdgerecht kwam er verder ook nog Fish and chips, varkenshaas met brie en honing en botergare spareribs op tafel. Alleen maar positieve reacties gehoord. Dus al met al kan ik concluderen dat de kwaliteit gewoon top is. Enige puntje van aandacht vindt ik de keus van de desserts. Niet veel keus, en naast wat bier gerelateerde desserts is er weinig bijzonders te vinden. Men heeft een ruime keus aan dranken, en zoals een goede brouwerij betaamt een mooie ruime keus aan (speciaal)bieren. De meeste soorten zijn op tafel voorbij gekomen, en vielen erg in de smaak. Als je even een momentje hebt laat de bediening graag even de (kleine) brouwerij zien. Al met al een hoge score waard, en ik kom er zeker een keer terug.
Dorinda L. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijke samenstelling van drie gangen. We hebben ontzettend genoten. Voorgerecht met prosciutto was een super topper. Voldoende van alles.
Simjo . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Leuke, vriendelijke bediening.
De sfeer is gezellig. Goede verlichting.
Het voorgerecht ,hoofdgerecht waren lekker en ruim voldoende.
Het dessert waar bier in is verwerktverwerkt was werkelijk verrukkelijk .
Een fijn restaurant waar we zeker terugkomen.
Mirh . Expertproever (5 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Leuke locatie waar ik nog nooit geweest was. Fijne bediening. Keuze beetje summier, maar wat we aten smaakte prima. Een plek om nog eens naartoe te gaan.
Bholl . Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Vispotje was heel lekker maar er had meer vis in gemogen, biefstuk was prima ook de aardappels waren lekker . het heet niet voor niets proeflokaal ik heb twee biertjes geprobeerd (bok en honing) allebei erg lekker
Whbont . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Het eten/service/decor zijn zeker een dikke 8 waard. Persoonlijk
vond ik de ligging/toegang/parkeerplaats van het restaurant iets minder.

mvgr.
Moniek H. Fijnproever (3 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Heel vriendelijke bediening!
De sfeer is erg leuk, gezellig ingericht.
Het eten was vrij eenvoudig, niet zo spannend. Maar omdat de bediening goed was zou ik nog wel eens terug komen.
Kirstenc . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Gezellige sfeer, mooie locatie, heerlijk gegeten via AH restaurantactie. We werden heel gastvrij ontvangen. Menu was prima, lekker en ruime porties. Leuk dat veel gerechten een link met bier hebben. Alleen het bierborstelbrood vonden we wat minder door de harde vliesjes die erin zaten. We gaan hier zeker vaker heen!
Géke L. Fijnproever (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Het eten was lekker en de bediening prima.
We waren bang dat we de enige gasten zouden zijn, maar dat was zeker niet zo.
Ik ga zeker nog eens.
Anita-Annie . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Heerlijk gegeten, goede service en een prachtige inrichting! Daarnaast natuurlijk heerlijk bokbier van hun eigen bierbrouwerij!
Mike.dikkers . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Heerlijk gegeten van heel smaakvolle gerechten, in een mooi aangeklede ruimte met vriendelijke bediening.

De kleinere kaart die voor de AH spaarzegel actie was samengesteld, was ook meer dan prima!
Dinievrielink . Fijnproever (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Het was een gezellige avond, op een bijzonder mooie locatie, buiten stond de bbq aan, alles in kerstsfeer gebracht en je mocht na het voorgerecht (keuze uit 3) naar buiten gaan om je bord te vullen met verschillende gerechten van de bbq. Later werd je nog verrast met een divers dessert.
Vriendelijk personeel, kortom, een hele leuke avond gehad die zeker voor herhaling vatbaar is.
Snellebennie . Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Het Fruits de mer potje viel heel erg tegen. Deze zou ik niet langer serveren. Misschien is het een idee om de prijs van het AH arrangement wat te verhogen, en daarmee de kwaliteit beter te kunnen waarborgen. Verder zijn we wel erg te spreken over de vriendelijke bediening. Groeten Ben ter Avest.
Sientje2005 . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Het is een mooie locatie, heel vriendelijk personeel en het eten was goed.
We hebben een albert heijn menu gehad, we vonden alles erg lekker. alleen de varkenshaas een beetje flauw. Daar moet echt wel een sausje bij
Jolanda M. Meesterproever (26 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Het AH menu gegeten in bijzondere omgeving. Leuk oud industrieel erfgoed omgebouwd tot een trendy restaurant.
Bediening was vriendelijk, correct en vlot, samengevat gewoon zoals het hoort.
We aten met collega's (vier totaal) het AH menu. De keuze van het menu was summier, maar goed je moet ook kijken naar de prijs ervan.
Keuze uit twee voorgerechten: pompoensoep of focaccia met ham en tomatensalsa. Beide gerechten door onze tafel besteld en waren goed van smaak. Rekening houdend met de prijs van dit menu was er sprake van een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Bij de hoofdgerechten kon gekozen worden uit duitse biefstuk, gevulde varkenshaas, fruit de mer of groente lasagne. De collega's die kozen voor de vleesgerechten waren tevreden. Ik had de indruk dat het behoorlijk grote stukken vlees waren (zelf eet ik niet zo vaak vlees dus dat kan aan mij liggen). Ik had gekozen voor de fruit de mer. Een smakelijk gerecht, de vis lag in een heerlijke saus. Echter bij een fruit de mer verwacht ik ook schelpdieren (mosselen, garnalen etc.). In het gerecht waren vooral zalm en een paar stukjes witvis en twee grote garnalen verwerkt. Wel smakelijk.
De bijgerechten werden op het bord geserveerd, smakelijk maar niet echt bijzonder.
Keuze bij de desserts bestond uit dame blanche of een bierbavarois. Beide keuzes werden aan onze tafel besteld. De dame blanche was een zeer ruime portie. Ik had de bierbavarois, smakelijk maar zeker niet bijzonder.
Al met al hebben we een prima avond gehad in deze zaak.
Jtbokum . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
De jonge dame die ons geholpen heeft deed enorm haar best en was erg vriendelijk.
Wij vonden de kaart voor de AH actie wel erg summier.
Bovendien waren diverse menu's niet meer te leveren. Voor mij als gluten patiënt werd het dus heel moeilijk.
Waarom niet gewoon keuze van de normale kaart? Zeker als alles niet meer te leveren is.
Leuk om een keer heen te gaan maar zeker geen "stamcafé".
NBHengelo . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Zelden in zo'n leuk restaurant geweest! Een prachtige industriële locatie met heerlijk eten en geweldig leuke bediening! Wij komen terug!!
AnnaCM . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hebben hier gegeten met het AH menu. Het eten was heerlijk, we moesten echter tot twee keer toe erg lang wachten op onze drankjes. Ik had mijn eten al op toen de wijn kwam. Dat was wat jammer. Het eten werd wel vlot bediend. Het is een ontzettende mooi gestylde accommodatie in een oud fabriekscomplex.
H.kaspers . Expertproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Geweldige plek, mooie entourage en heerlijk eten. Heerlijk bier, de combinatie van brouwerij en restaurant vond ik een uitstekende.