Twentse Bierbrouw Proeflokaal

Tuindorpstraat 61 7555 CS Hengelo Nederland Kaart

Over het restaurant Twentse Bierbrouw Proeflokaal

Industrieel erfgoed van Hengelo

Welkom in de huiskamer van de Twentse Bierbrouwerij! Hier kun je genieten van producten uit de regio, die vaak met een knipoog naar internationale keukens worden bereid. Neem de kaart goed in je op en vraag de bediening, waar nodig, om advies. Zij kunnen je gepassioneerd vertellen over de gerechten en welke wijnen hier goed bij aan zouden sluiten. Klaar voor een avond boordevol culinaire verrassingen?

Meer informatie over restaurant Twentse Bierbrouw Proeflokaal

9,1

Jouw recensie over het restaurant Twentse Bierbrouw Proeflokaal

Herman T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Voorgerecht Nachos met Pulled Pork te groot. Bierbostelbrood ook te groot. Beide makkelijk voor 2 tot 3 personen. Hoofdgerecht Grillmasters plateau en Varkenshaas was uitstekend ook beide ruim voldoende. Nagerecht chocolade taartje en tiramisu lekker!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
We hebben met onze badmintongroep boven gezeten. Daar konden we gezellig praten en lekker eten zonder te veel andere gasten te storen.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Super gezellige locatie en heerlijk gegeten! De bediening was ook goed....niks op of aan te merken
Parkeren is ook geen probleem
sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Leuke locatie, ruim voldoende parkeerplaats. gastvrouw/-heer waren zeer gastvrij en vriendelijk.
Zeer aan te bevelen voor een informele zakendiner.
Rutger Z.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijk eten, mooie setting. “Best ribs in town” is niets teveel gezegd, zelden zulk mals vlees voorgeschoteld gekregen!
Michelle P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
We hadden een actie van onbeperkt spareribs, ze waren heerlijk! Alleen jammer dat het te jonge personeel besloot wanneer het genoeg was door niet meer te komen en zelfs te negeren
baloris .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
De bediening was slecht op elkaar ingesteld. Ze Kwamen voortdurend om de beurt vragen of het naar wens is en of we wat konden gebruiken.
We hadden brood vooraf besteld dit kwam maar niet. Later gevraagd en werd het binnen een minuut op tafel gezet. Maar het hoofdgerecht kwam ook binnen 5 minuten.

Het eten was verder prima. Maar de bediening bleef vermoeiend vaak informeren. Toen we om de rekening vroegen werd ons verzocht om mee te gaan naar beneden om te pinnen, terwijl onze drankjes nog niet op waren.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Super fan van dit restaurant! Alleen wel heel jammer dat ik geen doggy bag mocht?! Vond ik wel een beetje opmerkelijk. Had er graag nog een beetje van willen genieten op een minder vol moment.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Prachtige tent in industriële sfeer, menukaart op zich niet bijzonder, maar kwaliteit van het eten is prima, bier is fantastisch! Voor slechte kiezers is er het bierproefplankje met 3 zelfgebrouwen biertjes.
Angela T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Vinde stoelen niks zere rug nadien
Connie O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Een gezellig, klein restaurant. Er hangt een fijne en relaxte sfeer. Leuke bediening en heerlijk eten. Heb nog nooit ergens zulke lekkere nacho's gegeten. Nacho's Pulled pork. Een echte aanrader..
Ook het zelf vlees bakken op een hete steen was leuk om te doen, is weer eens wat anders.
Dedy R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
T eten was prima bediening vriendelijk
Jordy F.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Top restaurant: lekker eten, goede bediening. Kortom een absolute aanrader.
....................................................................................
Dominique B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Lekker eten. Ze waren echter druk met de voorbereiding van een feestje waardoor de gasten die er zaten er een beetje bij in schoten
Nicky S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Tijdens een weekendje weg in de regio Hengelo, kwamen we uit bij dit restaurant. We hebben hier ontzettend lekker gegeten: Vriendelijk ontvangst, goede service en een hele fijne sfeer. Zowel binnen als buiten is het oude fabrieksgebouw mooi en sfeervol ingericht. Vele recensies schreven over de rumoerigheid en gehorigheid in het pand: hier waren wij het totaal niet mee eens.
De kwaliteit van het eten was ontzettend goed. Eerst een slagersplank gedeeld met lekkere worsten, hammetjes en sla. Om vervolgens te genieten van de spare ribs en halve kip. Grote porties, goed op smaak en mooi vlees met de keuze uit een aantal heerlijke bieren! Daarna genoten wij van een Twentse koffie en bolletje ijs met aardbeien. Echt niks op aan te merken en zeker een aanrader.
JMarissen M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisteren (02-07) lekker gegeten bij het Proeflokaal. Erg leuk en sfeervol ingericht en, bij mooi weer, ook een fijn en leuk ingericht terras. De Twentse plank met diverse worstsoorten en hammen als vooraf genomen. Deze was werkelijk heerlijk!! Twee soorten Twentse ''dreuge worst'' en twee hele goede soorten rauwe/gedroogde ham. Alles gegarneerd met wat zuurtjes en kleine salade. Voor 1 persoon wel heel fors aan de maat, je kunt er ook prima met 2 personen van eten.
Als hoofdgerecht een entrecote van 400 gram genomen. Deze werd, precies zoals gevraagd, perfect rare geserveerd. De biefstukken worden door de ''slager'' in het restaurant op maat gesneden, waardoor je dat ook eens kan meemaken. Moois stukken vlees in de koelvitrine! Het vlees wordt geserveerd met een emaille mok met Vlaamse friet, en fritesaus en ketchup worden op aanvraag gewoon op tafel gezet. Tafelgenoten hadden bospaddestoelen in bierbeslag, carpaccio en tomaten/paprikasoep die ook stuk voor stuk in de smaak viel (voorgerecht) Als hoofdgerecht kwam er verder ook nog Fish and chips, varkenshaas met brie en honing en botergare spareribs op tafel. Alleen maar positieve reacties gehoord. Dus al met al kan ik concluderen dat de kwaliteit gewoon top is. Enige puntje van aandacht vindt ik de keus van de desserts. Niet veel keus, en naast wat bier gerelateerde desserts is er weinig bijzonders te vinden. Men heeft een ruime keus aan dranken, en zoals een goede brouwerij betaamt een mooie ruime keus aan (speciaal)bieren. De meeste soorten zijn op tafel voorbij gekomen, en vielen erg in de smaak. Als je even een momentje hebt laat de bediening graag even de (kleine) brouwerij zien. Al met al een hoge score waard, en ik kom er zeker een keer terug.
Dorinda L.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijke samenstelling van drie gangen. We hebben ontzettend genoten. Voorgerecht met prosciutto was een super topper. Voldoende van alles.
Simjo .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Leuke, vriendelijke bediening.
De sfeer is gezellig. Goede verlichting.
Het voorgerecht ,hoofdgerecht waren lekker en ruim voldoende.
Het dessert waar bier in is verwerktverwerkt was werkelijk verrukkelijk .
Een fijn restaurant waar we zeker terugkomen.
mirh .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Leuke locatie waar ik nog nooit geweest was. Fijne bediening. Keuze beetje summier, maar wat we aten smaakte prima. Een plek om nog eens naartoe te gaan.
Bob H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Vispotje was heel lekker maar er had meer vis in gemogen, biefstuk was prima ook de aardappels waren lekker . het heet niet voor niets proeflokaal ik heb twee biertjes geprobeerd (bok en honing) allebei erg lekker