Turks restaurant Selina

Meer informatie over restaurant Turks restaurant Selina

7,1
Ben I.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij komen er regelmatig langs, maar restaurant Selina nodigt niet echt uit naar binnen te gaan. Over het algemeen zijn er weinig gasten. Waarschijnlijk heeft het een met het ander te maken. Toch zijn we er kort geleden naar binnen gegaan.
De inrichting is netjes maar erg sobertjes. Het zou al simpel een stuk schelen als de fleurige schilderijen aan de wand met subtiele sfeerverlichting belicht zouden worden, evenals de nis llinks in de wand (En dan vooral niét met de ' keiharde' led-armaturen in het plafond!)

We hadden voor beiden het 'Meze menu' besteld. Dit bestaat uit 7 warme en koude voorgerechten, opgediend op grote schelpen. Over het algemeen waren deze goed van smaak al waren de porties wel erg klein. Haast niet voor twee te delen. We vroegen ons af hoe groot de porties zouden zijn als dit gerecht voor één persoon zou zijn besteld...

De bediening was op zich goed voor wat het serveren en de uitleg van de gerechten betreft. Verder gedroeg de serveerster, een donkergetint meisje, zich wat vreemd, leek dingen niet te begrijpen en ongeinterresseerd wat bijna onfatsoenlijk overkwam. Op dat punt zou er heel wat te verbeteren zijn. Wat meer vriendelijkheid en gastvrijheid zou de klandizie zeker ten goede zou komen.
De man in het restaurant, waarschijnlijk de eigenaar, valt wat dat betreft niets te verwijten. Hij was uiterst vriendelijk en in de gasten geinterresseerd.

Zayra R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Eten was super goed. Bediening was goed, gewoon vriendelijk. Volgens Turkse manieren, heel normaal. In ieder geval lekker gegeten.
Huskydaniel .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Afgelopen vrijdag zijn mijn vriendin en ik bij Selina gaan eten. Dat was dan ook gelijk de laatste keer. Ik ben nog nooit zo ongeintresseerd behandeld. Ik vermoed dat dit met de groupon bon te maken had. Doe dan niet mee met Groupon, daarnaast hebben wij naast onze bon nog toetjes, veel drinken en koffie besteld. Ondanks de grouponbon heb ik voor mijn gevoel veel te veel betaald.

Het eten was eetbaar en de soep zelfs lekker maar de presentatie liet te wensen over. We kregen een onverzorgde schotel met 12 gerechtjes. Direct na het neerzetten liep mevrouw weg, ze was dusdanig chagarijnig dat ik ook geen zin had om te vragen wat wat was. Beetje jammer dat er slechts 4 stukjes brood bij zaten en een stuk of 8 sauzen. Na het afrekenen kon er ook geen dankjewel vanaf.

Het décor is deprimerend maar wel netjes.

Toen wij elders die avond een drankje deden kwamen wij een ander stelletje tegen die ook in Selina zaten. Deze spraken ons aan en vroegen of wij ook zo onvriendelijke behandeld waren. Zij waren van mening dat hun avond verpest was.

Ik kom hier nooit meer terug al is het gratis. Laat Selina lekker links liggen Utrecht heeft genoeg leuks te bieden!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Wij hebben met z'n vieren met een grouponbon bij Selina gegeten. Dat viel niet in goede aarde bij de dame die ons bediende: een grouponbon is voor twee personen, met twee grouponbonnen voor vier personen aankomen is not done. "Het staat is de voorwaarden. Je kunt toch wel lezen, of niet soms?" kregen wij als commentaar toen wij het merkwaardig vonden dat we met twee keer twee personen aan twee tafeltjes wel zouden kunnen eten, maar niet met z'n vieren aan een tafel. Als de tent nou stampvol was, zou ik er nog enig begrip voor kunnen opbrengen, nu niet. Na intern beraad mochten we toch eten, maar die avond bleef ze ons chagrijnig bedienen en moesten we vragen wat er allemaal op de schotels lag. Dat ik geen dikke onvoldoende geef voor de service is omdat de man die aan het eind van de avond de bediening overnam uiterst vriendelijk, humoristisch en voorkomelijk was. Wie verwacht er in zo'n restaurant nog in zijn jas geholpen te worden?
Het eten was overigens goed, geen hoogvliegers, maar degelijke en lekkere mezzes. Niets mis mee.
Kaat S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
We aten met 2 personen en 1 groupon op zak bij Selina. Aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van het eten. Heerlijke mezze's, voorafgegaan door verrukkelijke soep en we hebben afgesloten met een lekker dessert. Bediening liet enigszins te wensen over. Wel goed bedoeld, dachten wij, maar super onhandig waardoor een horkerig effect van zowel de dame als de (eigenaar?/)heer. Misschien was de stemming bedrukt vanwege de weinige gasten? Iemand zou moeten helpen bij de inrichting want sfeerlozer kan bijna niet. Enfin, wat telt is voor mij toch wel het eten, dat was echt goed, zeker in verhouding tot de prijs.
Tineke S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Heerlijk gegeten, we zijn met een linzensoep gestart en een lamskotelet kip en gehakt (Salina Grill en Sehzade kebab) heerlijk!!!!
Omdat ik nog wel eens tegen problemen aan loop wat betreft eten was het in SELINA geen probleem Lactose.
Ik vertelde waar ik tegenaan liep en meteen de reactie dit is hier geen probleem.
Heerlijk gegeten geen opdringerige bediening,het was goed en gezellig zeker voor herhaling vatbaar.
Van binnen zag het restaurant er verzorgt schoon en gezellig uit,frisse toiletten .
De lokatie valt niet op.
Robbert G.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Dit is oprecht een van de slechtste restaurant-ervaringen die mijn vriendin en ik ooit hebben meegemaakt. We gingen op stap met een groupon-actie, en een telefonische reservering. We werden bij binnenkomst al weggekeken, en ons werd verweten geen reservering te hebben, terwijl dat wel moest. Er werd erg lastig gedaan, maar uiteindelijk mochten we toch gaan zitten. Het eten was adequaat, maar een aantal gerechten beschreven in de groupon ontbraken, of waren vervangen door sauzen. Met één halfvol mandje brood voor twee personen schiet dat niet zo op. Ik had me erg bekocht gevoeld als ik "de volle mep" had betaald voor de schaal die we uiteindelijk kregen. De beloofde korting op de veel te dure desserts (een plakje witte chocolade met wat slagroom voor 6 euro) vanuit groupon werd pas gegeven na daar erg moeilijk over gedaan te hebben. Het personeel was om voornamelijk de reden dat we zo'n naar gevoel aan dit restaurant over hebben gehouden. Door hun onbeleefde houding en totale gebrek aan gastvrijheid gaven ze ons het gevoel iets verkeerd gedaan te hebben, terwijl wij geloof ik alleen maar een fijne avond uit eten zouden willen hebben. Groupon zou een aanleiding moeten zijn om in de toekomst vaker bij een restaurant "regulier" te gaan eten. Ik vind het simpelweg absurd om mensen die gebruikmaken van een actie zo vreselijk onbeleefd te behandelen. Het was een afschuwelijke ervaring, en ik zou iedereen met klem aanraden dit restaurant compleet te vermijden.
Danielle P.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Met grote groep gegeten, vooraf gereserveerd. Het grote restaurant was bij aankomst zo goed als leeg. Aan drie aparte tafeltjes zat een dame of heer te eten, dat was alles. Dat zou een slecht teken kunnen zijn, maar dat was het gelukkig niet. De bediening was erg vriendelijk en aanwezig zonder opdringerig te zijn, vermoedelijk de eigenaar met partner/personeelslid. We hebben de kaart niet bekeken maar om suggesties gevraagd. Zowel voor- als hoofdgerecht bestond vervolgens uit diverse hapjes (mezze) en gerechten zowel vlees, vis als vegetarisch. Aangevuld met Turks brood en rijst. Niet alle hapjes waren even indrukwekkend of heerlijk, maar voor mij sprongen positief eruit: tonijnsalade, humus, tzatziki, kofte (gegrild gekruid lamsgehakt), gevulde aubergine. De gebakken/gefrituurde aardappeltjes waren erg donkerbruin en erg gekruid (zout), maar ook wel erg lekker knapperig. Voor ieder genoeg keus en ruim voldoende eten. Alles met lekkere huiswijn erbij en kraanwater zo veel we wilden. Glas werden netjes bijgevuld en weggehaald toen ik aangaf niet meer alcohol te willen ivm terugreis. Een enkeling nam een dessert en van wat ik hoorde was dat lekker. Cappuccino smaakte me ook prima. Nette toiletten. Toen ik eigenaar/tevens kok? een compliment gaf over de heerlijke kofte, pakte hij de rest voor me in om mee naar huis te nemen, na slechts licht protest van mijn kant. De eerste keer dat dit me overkomt in Nederland en erg sympathiek.
Tegen het eind van de avond kwam nog een grote groep in hun bedrijfskleding eten na hun avondwerk. Al met al een mooie zaak op een goede locatie in Utrecht waarvan ik me afvraag waarom ze niet meer klanten hebben? Wij aten en dronken overdadig, lekker en gezellig voor 40 euro pp (rekening verdeeld inclusief tip). Aanrader, zeker met groep.
Leontien B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Met een groupon-deal gegeten bij Selina. Vooraf hadden we beiden de linzensoep, lekker! Wel aan de flauwe kant, maar met het tafelzout was dat snel opgelost. Daarna kregen we een grote hoeveelheid hapjes, allemaal goed. Het mandje met warm Turks brood werd zonder porblemen aangevuld. We dronken bij het eten een frisse Turkse Rosé, die kunnen we van harte aanbevelen. De dames van de bediening zijn vriendelijk en klantgericht, aan het eind van de maaltijd kwam de kok (vermoedelijk ook de eigenaar) langs, leuk!
Het was niet druk in het restaurant en het is vrij groot. Bovendien zitten er aan de wandkant van het plafond spotjes die niet echt gezellig licht geven. Ik snap het wel, dan zie je wel de bijzondere schilderen die de vrouw van de kok maakt goed, maar het is een stuk sfeervoller als de spotjes uit zijn.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Hier samen met mijn vriendin met een Grouponbon gaan eten. Het restaurant zelf vond ik er niet erg gezellig uitzien, een beetje kil. Het hielp ook niet echt mee dat het restaurant maar voor een kwart gevuld was. De service vond ik in het begin matig, de ober liep regelmatig naar de keuken zonder iets in zijn handen te hebben, terwijl er vuile borden op ons tafeltje stonden. Het eten daarentegen was heerlijk. Als vooraf kregen we een heerlijke linzensoep die prima op smaak was. De mezzes waren ook erg smakelijk en werden leuk geserveerd in schelpen. Als nagerecht hadden we nog 2 koffie Selina erbij besteld, ook die waren goed met echte slagroom. We komen hier zeker nog eens terug.
Aydin Y.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
ik raad vissoep dat is echt de beste soep die ik geproeft heb in mij leven..Turkse eten is echt heel lekker en de mezzes die zijn verrukelijk lekker..........
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Wij hadden om 17:30 gereserveerd in dit restaurant met een Groupon bon. Wij waren op dat moment de enige gasten. Het liep al snel vol, en toen konden de twee serveersters het niet meer aan. De wachttijden liepen behoorlijk op, er werd ook niet goed opgelet of er nog wat bijbesteld moest worden (bv drankjes). De linzensoep was goed, met een kleine bite, lekker vers gebakken Turks brood erbij. Als hoofdgerecht diverse mezzes; houmous, köfte, kip, sigari börek, aubergine tomaat salade, bulgur, tonijn en mosselen. Een leuke smaak afwisseling. Wij hadden muntthee besteld en kregen alleen heet water met muntblaadjes (zonder suiker of honing). Ik vroeg of we honing erbij konden krijgen, en wat zag ik op de eindafrekening, dat daar 0,75 cent voor in rekening was gebracht (dat hoort toch eigenlijk bij de prijs inclusief van de muntthee te zitten). Wij zullen hier toch niet snel terug komen, gezien de lange wachttijden.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Gisteravond met 2 vriendinnen hier gegeten. Nu echt nooit meer.
Ikzelf had köfte die goed was, maar de anderen hadden dorade van de grill, normaal een lekkere vis.
Bij het eten bleek dat de vis van binnen nog rauw was. Toen hier iets van gezegd werd, werden de borden weggehaald en naar de keuken gebracht. Één vriendin zei dat ze een andere soort vis wilde, maar de dame zei dat er al twee nieuwe dorades op de grill lagen. Even later kwam zei terug met de borden waar dezelfde vis in stukjes "gefileerd?" op lag. Één van de twee had zelfs haar bord vol graten liggen en de halve vis was in de keuken achter gebleven.
Na het eten werd ons gevraagd of we de dessertkaart wilde hebben.
Daar hebben we voor gepast. Er kon geen excuus vanaf en zelfs een kopje koffie of een drankje ter compensatie konden we vergeten. Wel werd de vis volledig in rekening gebracht. Jammer dat er zo met klanten wordt omgegaan.
Trecht .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
We besloten om te kiezen voor het Turks restaurant Selina in de Mariastraat. Een vriendelijke dame wachtte ons op en begeleidde ons naar een tafeltje.

Als voorgerecht namen we Turkse hapjes, een combinatie van warme en koude mezes, geserveerd in schelpen met de meest fantastische smaken en Turks brood.

Het ene hoofdgerecht was Köfte, gegrild lamsgehakt met een saus van groenten en tomaten en yoghurt met knoflook.
Het andere gerecht bestond uit twee kalfs- en lamsspiesjes met een groenten en tomatensaus. Eerlijk gezegd was de hoeveelheid van het laatste gerecht wat aan de magere kant.

De inrichting was sober en niet echt gezellig maar het zag er schoon en netjes uit. De bediening was vriendelijk en goed maar ook een beetje gereserveerd.

Maar we komen zeker nog een keer terug in dit restaurant!

Ninette V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Gisteravond geweest via groupon. Het eten idd zo als tapas zien met brood.....en kip en kofte op mooi bord gepresenteerd. ........de bediening was een mooie lieve vrouw die uitlegde wat er in de schelpen zat.......voor ons was het meer dan genoeg......en turkse muziek op de achtergrond....heerlijk......wij gaan hier zeker vaker na toe........gr Ninette en Rita
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Via Groupon hier gegeten, op een uitgestorven zaterdagavond… We hadden gereserveerd maar dit was totaal overbodig. Lekker buiten kunnen zitten. De soep vooraf (tomatensoep) was veel te pittig en zout, de linzensoep (die mijn tafelgenoten hadden) was wel ok. Met z’n vieren gegeten van de verschillende mezze-gerechtjes, er werd goed rekening gehouden met de vegetarische gasten. De smaken van de verschillende gerechtjes komen helaas niet allemaal zo goed tot hun recht, het is toch meer van hetzelfde. Desalniettemin waren de gerechtjes over het algemeen lekker, evenals het toetje (baklava met ijs). Echter zoals mensen hieronder ook al schrijven; het is een beetje een goedkope oplossing om tot 12 gerechtjes te komen als je ook een lik tzatziki tot een gerechtje rekent etc. Bediening is redelijk vriendelijk (maar weinig spraakzaam) en attent en geeft duidelijke uitleg bij alle gerechtjes.
Silvia B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
met een groupon hier gegeten een echte aanrader! Bijzonder en goed verzorgde gerechten, personeel dat erg zijn best doet heel lekker!
Barry E.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Via een Groupon-deal zijn wij met vier dames bij Selina beland. De inrichting is wat kil, witte muren, witte tegelvloer, maar wel typisch Turks. Waar wij erg aangenaam over verrast waren was het eten. Een tafel vol lekkere Turkse mezes, zowel vlees, vis als vegetarisch. Daarbij werd door de vriendelijke gastheer goed rekening gehouden met het feit dat één van ons glutenvrij eet.
PKB .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Met grouponbon hier gegeten. Toch vreemd dat mensen altijd denken dat je met een grouponbon helemaal in de watten zou worden gelegd. Het is juist een manier om voor een leuke prijs kennis te maken met het restaurant. Echter wat zouden vol betalende gasten denken als zo'n groupongast een identieke maaltijd krijgt?!

De geboden maaltijd was echter erg lekker. De mezzes zijn ruim voldoende en worden met brood geserveerd. Het doet eigenlijk aan als tapas. Die zijn ook koud en warm te krijgen. Als ik zo naar de andere recensies kijk, dan is het menu afwisselend. Leuk als je meerdere groupons hebt. De soep, keuze uit 2 is prima, maar voor mijn smaak niet bijzonder. Als laatste nog een dessert met 25% korting! Wat wil je nog meer voor je groupon bon?

Overigens is de bediening keurig en erg vriendelijk. Reserveren met de groupon kon om 19 uur nog, voor een uur later! Waar vind je dat nog tegenwoordig? Meestal moet je dagen van te voren reserveren.
James S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Met z'n tweetjes via Groupon bon gegeten. De 12 Mezze gerechtjes. De smaken waren oke. Als start de soep, wij kozen voor de linzensoep. Helaas was het volgens ons aangelengd, er moest flink zout en peper bij en dat was erg jammer. De soep werd echt verschrikkelijk uitgeserveerd, onvriendelijk en ongeïnteresseerd, de soep schudde bijna over de rand, de borden zagen er niet meer uit en het werd nog erger doordat het bord van mijn partner ruw vanaf mijn kant werd toegeduwd echt verschrikkelijk stijlloos. Na de soep kwam de Mezze wat er in eerste instantie mooi uitzag. Van de 12 waren er 3 warm waaronder een soort geitenkaas loempia, grote champignons in een cremmige saus beide waren prima van smaak en gehaktballetjes wat enigszins laf was. Een flauwe Tzatziki achtige is blijkbaar ook een volledig gerecht? Er was iets van een soort pittige uiensallade wat super was. De grote witte bonen waren wel in een lekkere saus de jonge groene Orkas's waren oke, maar beiden leken toch wel uit een pot. Al met al erg jammer om dan aan te geven dat dit normaal 50 euro zo kosten, want dan zou ik me toch echt afgezet voelen! Dit kostte nu 24,95 voor 2 personen. Ik vind het er dom om op deze manier je restaurant te etaleren. Dit werkt 100% averechts. Dit is qua bediening een ontzettende aanfluiting, ik hoop maar dat de beide dames een slechte dag hadden, anders stel ik voor om een cursus gastvrijheid te volgen!