Turks-Mediterraans Restaurant Agam

Fnidsen 62 1811 NH Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Turks-Mediterraans Restaurant Agam

Biologisch genieten

Proef de wonderschone biologische smaken uit het Ottomaanse rijk! Perfect gegrild mals vlees, heerlijke specialiteiten uit de zee, rijke groentegerechten en heerlijke zoete afsluiters. Eten bij Agam is echt een culinair feest. Je proeft duidelijk de kennis en passie die in het eten wordt gestopt. Eerlijke en pure producten. Genieten!

Halve fles mineraalwater

Kan beter
Lang
Dewikoning .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Samen met m'n vriend bij Agam gegeten. Zeer smaakvol eten en zeker voldoende. Elke keer uitleg van de vriendelijke ober. Na afloop kwam de kok/eigenaar aan tafel om te vragen hoe we het hebben gehad. Dit is één van onze favoriete restaurants vanwege vriendelijkheid, heerlijke eten en gezellige sfeer.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Fijne plek met goed eten. Eigenaar zorgt erg goed voor de gasten. We waren er erg vroeg... 4 uur.. Maar desondanks goed verzorgd. Qua drank mag er wel wat meer keuze zijn
Cyriel B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Ik heb in gezelschap van mijn vriendin erg lekker bij Agam gegeten. Vanaf binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de ober. Binnen oogt en klinkt het als vakantie! Een erg fijne sfeer.

Dan het eten: We begonnen met brood met twee echte turkse tapenades; Patlican Ezmesi (van gegrilde aubergine, paprika en knoflook) en Ancili Antep Ezmesi (van tomaat, knoflook en de typische pittige Turkse pepers). Beiden smaakten heerlijk, en het brood er bij was knapperig en warm. Een geweldig begin.

Na de lekkere voorgerechten kozen we de biologische ossehaas van de grill, die voortreffelijk was, en een gemarineerde kipfilet met groenten geserveerd uit de oven in een mooie aardewerken schaal, die ook voortreffelijk was! Het zag er niet alleen traditioneel uit, maar het smaakte ook zo (naar zo'n heerlijke lokale, landelijk keuken die je eigenlijk alleen met een beetje geluk op vakantie treft, en een menukaart vol met onontdekte lokale lekkernijen heeft)!

We hebben de heerlijke maaltijd afgesloten met een Turkse borrel. We komen hier zeker terug om de rest van de kaart uit te proberen, het was namelijk een fijne avond!
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Wij waren 20 jaar getrouwd , en zouden met de de kinderen eigenlijk bij een ander restaurant eten. Maar we kozen uiteindelijk voor dit restaurant.
Daar hebben wij geen spijt van gehad. Bediening top,
en het eten was grandioos. Zo hoort eten te smaken.
Alsof er een mooie engel over je tong !!!!!!
Zeer hartelijke eigenaar/cefkok. Dit restaurant is zeker een aanrader. Met de vriendelijke groet Familie Duin.
Anita W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Meestal eten we hier wel eens per maand. De sfeer is prettig, gastvrij en gemoedelijk en het eten is er altijd goed. Het vlees is van zeer goede kwaliteit en Gunai (de kok/eigenaar) grilt het vlees perfect. Dit keer bood hij aan om kalfsvlees te grillen. Oei, dat was lekker, botermals. Vooraf hebben we genoten van de auberginesalade, mmm, perfect van smaak, niet te zout, en van Antep esmezi, een Turks (koud) gerecht gemaakt van 7 groenten, verfijnd gekruid (zoet, zuur, zout, pittig), heerlijk. Je eet het met brood maar kunt het ook bij het hoofdgerecht blijven eten. Tot slot als dessert nog een stukje halva genomen met wat banaan en ook nog een glaasje raki want dat is zo lekker verwarmend voor je slokdarm en maag. O ja, wij vinden de wijn uit de buurt van Ankara ook altijd heerlijk (Antik heet die wijn geloof ik). Kortom, we hebben er weer heerlijk gegeten en gezeten.
Jody T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Gisteren met ons gezin gegeten bij dit restaurant. We hadden vooraf de proeverij van verschillende koude voorgerechten genomen, dit was echt heel erg lekker. Alles goed op smaak. Als hoofdgerecht hebben we op aanraden van de chef de mixed grill voor 2 personen genomen. Deze viel helaas een beetje tegen. Voor 40 euro kregen we een bord met wat stukjes vlees, 2 bolletjes rijst (wat wel heel erg lekker was), wat gefrituurde aardappelschijfjes een salade. De salade was helaas niet op smaak gebracht met kruiden en het vlees was niet bijzonder. Daarnaast hadden we frietjes besteld voor onze dochter van 3, maar daar werd voor 3 euro extra nog een zelfde bakje met gefrituurde aardappelschijfjes bij gezet. Dat vonden we erg jammer aangezien we expliciet om frietjes hadden gevraagd en uiteindelijk nog heel veel aardappelschijfjes over hadden toen we klaar waren. Helaas waren ook de aardappelschijfjes verder niet gekruid.
De chef was verder wel erg vriendelijk en we werden zeer hartelijk ontvangen. Wat ook gezegd mag worden is dat de chef adviseerde om geen kindermenu er naast te nemen, omdat de mixed grill voor 2 personen wel voldoende was voor ons drieeen. Dat vonden we wel erg netjes.
Al met al een 7 gegeven voor het eten omdat het voorgerecht erg lekker was. Maar we vonden het niet bijzonder genoeg om nog een keer terug te gaan. Misschien had een ander hoofdgerecht een andere uitkomst verkregen.
Hiltje1 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Heerlijk gegeten. 3 gangenmenu is een aanrader. Kwalitatief goed eten voor een redelijke prijs. Erg vriendelijk ontvangen door de gastheer metleuke aanvullende informatie over de gerechten.
Andre M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Lekker gegeten voor een prima prijs met persoonlijke aandacht en leuke anekdotes van de gastheer. Ook onze kids van 15 en 13 jaar hebben zich vermaakt. Agam is zeker een restaurant waar we vaker zullen aanschuiven.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Kennismaking met dit restaurant als positief ervaren. Gerechten net wat smakelijker als bij andere Turkse restaurants. Smaak en kwaliteit krijgen voorrang op kwantiteit. Zeker voor herhaling vatbaar.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Op doorreis kwamen we in Almaar bij dit restaurant terecht. Het eten was van normale kwaliteit, lekkere gare courgettes en mals lamsvlees met brood en salade, met een zuid Afrikaanse rode wijn prima eten.
Verse bonen koffie werd gepresenteerd. Helaas geen cappuccino .
De zeer hulpvaardige ober prees zijn gerechten aan en vroeg of alles naar wens was. Zelfs de kok kwam na het eten vragen of alles naar wens was.
André D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Voor Agam gekozen vanwege de menukaart. Het dagmenu, champignons als voorgerecht en gebakken gamba's genomen. Beiden vonden de 9-groentegerecht (dagmenu) het lekkerst. De volgende keer willen we het recept ! :-) De overige gerechten waren zeer smakelijk. Een suggestie: dagmenu in vegetarische versie of met vis. De bediening was vriendelijk, evenals de kok. Voor herhaling vatbaar.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Vandaag 11 maart nav de vele goede recensies er met z'n drieën wezen eten. Wij hadden tweemaal het dagmenu met de mixed grill en de meze, mijn dochter had de garnalen en kaasrolletjes vooraf.
Alles was erg lekker en eerlijk bereid. We komen zeker nog een keer eten maar dan op de fiets, ik had een parkeerboete te pakken, was een kwartiertje te laat op het Hofplein.
Jeff H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Heerlijk gegeten excelente service en voor een aanvaardbare *(voordelige prijs)
Mijn zoon en ik hebben genoten van een voordeel menu koste ongeveer 22€het was super.
Soepje pikante linzen een bordje met veel verschillende kleine voorgerechten een plate met een super heerlijke mix grill *(5 verschillende gerechten) wij zaten zo vol dat we het toetje wat er ook nog bij hoort inruilden voor een kop koffie maar het was super we gaan er gauw weer eten.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Dat maak je niet vaak mee dat de kok komt vragen of het eten naar wens is. Genoten van gebakken garnalen met perzik, turkse peper en saffraan. Heerlijk!
Syl L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Agam. Zonder te reserveren werden we vriendelijk ontvangen door de zeer vriendelijke gastheer. We namen alle drie het dagmenu (wat bestond uit een drie-gangen menu). Alle 3 de gangen waren netjes opgemaakt en waren heerlijk. Zelf ben ik niet echt een liefhebber van lamskotelet, maar deze was echt heerlijk!! Alles overigens. De gastheer kwam desgewenst bij het brengen/afhalen van een gerecht een praatje maken en schatte per tafel goed in hoe lang dit wenselijk zou zijn. Kortom, we komen zeker een keer terug!
Liesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Ik heb heerlijk gegeten bij Agam. Ik heb de mixed grill grgeten en deze was super. De bediening waar heel hartelijk en niet opdringerig. Heel leuk was dar de chef kok ook even de tafels langsging om te vragen of alles naar wens was. Er wordt gewerkt met biologische producten en dat proef je. Bediening en keuken zijn trots op hun producten.

Ik vind het een aanrader.
Miruna P.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Het koude voorgerecht voor twee bestond uit een aantal (4-5) tapenades. Weinig variatie, matig van smaak en niet echt creatief opgesteld. Salade was wel prima met een goede dressing. We hadden als hoofdgerecht 3 keer grill en een keer vegetarisch. De presentatie van de grilgerechten zag er goed uit, echter bij ons allen was het vlees koud opgediend. Het ratatouille was wel heet opgediend maar zat er geen smaak aan. Ik had mijn twijfels of het gerecht echt vers was gemaakt of toch uit een potje. Vriendelijke bediening! Al met al wat verbeterpunten.
Trudie P.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Wat eev vriendelijke ontvangst en heerlijk eten!
De mezze als voorgerecht en mixed gril en gegrild lamsvlees, het was allemaal even lekker.

Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
In plaats van het voormalige "Efes" is een compleet nieuwe, van de grond opnieuw opgebouwd restaurant geboren, genaamd Agam.
Alleen de rechtermuur met bakstenen decor herinnert nog aan 't oude Efes.
Hier en daar zijn nog plekjes, die afgemaakt moeten worden (zoals het kozijn van de toegangsdeur aan de binnenkant, maar voor de rest ziet 't er bescheiden, vriendelijk en knus uit.

Ook de gerechten zijn -gezien de prijsstelling (duurste is ossenhaas (2 varianten, geloof ik) voor 22 euro)- aantrekkelijk geprijsd voor diegene, die voor typisch Turkse smaken (op basis van verse ingredienten gaat i.p.v. zich vol te bunkeren met 'het conventionele' aan de hand van voordelige 3-gangen keuzemenus (alhoewel je in Agam ook voor een 3-gangen menu van de chef kunt gaan).
De alleraardigste en hartelijke chef -Sadik- (bekend van 't voormalige Alaturka in Haarlem), die graag een praatje komt maken met elke gast(engroep) zonder ze te lang te vermoeien, geeft zijn eigen persoonlijke twist aan de Turkse keuken (bijv. kurkuma (goed tegen kanker en bevorderlijk voor een goed geheugen) in de bulgur.
Sadik is nu bezig te pionieren in Alkmaar om de Turkse keuken voor eerdergenoemde aantrekkelijke prijzen bekend te maken aan 't hedendaagse Alkmaarse publiek, omdat het huidige Alkmaarse publiek de Turkse keuken een beetje vergeten lijkt te zijn.

Ook de bediening is zeer behulpzaam, niet alleen voor restaurantzaken, maar ook voor zaken daarbuiten (weg vragen e.d.).
Kortom, deze plek verdient volgens ons aanloop en de kans om uitgeprobeerd te worden.

Wel raad ik Agam aan de een kassa te gebruiken (die er overigens wel is) i.p.v. manuele berekening.
Het kindermenu -kofte- is goed bereid, maar volgens mij is het qua kruiden misschien ietsjepietsje aan de pittigere kant. Ik zou voor niet gekruid, danwel neutraal gekruid gaan om op safe te spelen v.w.b. de gevoelige kindermondjes.

We komen -na deze fijne 1ste kennismaking- zeker weer eens terug.
julienne D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten met 3 personen, waarvan 1 vegetarisch. Alle gerechten waren met liefde en passie bereid. Ook het nagerecht met sesam is een aanrader. De bediening is top en vriendelijk. De kok neemt de moeite om langs elke tafel te gaan, dat zie je niet overal. Wij komen beslist nog een keer terug.