Turk Specialiteiten Restaurant Bir Bey

Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 23:00

7,2
John B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hedenavond gegeten bij dit restaurant.
Restaurant was leeg, bediening was correct en we werden snel bediend.
We hebben gekozen voor bir bey show. De prijs hiervoor was 24.50 euro per persoon. Hiervoor kregen we een redelijke schotel met goed vlees echter we zijn gewend aan een iets groter assortiment vlees. Kwaliteit/ prijs/ assortiment was niet de beste verhouding en kan nog verbeterd worden. Decor was normaal te noemen voor het type restaurant echter muziek was iets aan de luide kant.
Hendrikv .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We zijn hier geweest met lekker weer. Heerlijk op het terras gezeten. Vriendelijke personeel en zeker kunnen genieten van een waterpijp. Het eten wordt mooi geserveerd. Werd regelmatig gevraagd of we nog iets nodig hadden en of alles naar wens was.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
gister met een Turkse semi collega hier gegeten . nog nooit bij een turks restaurant gegeten dus geen vergelijking materiaal , maar een top avond gehad zeer gast vrij . ik heb de collega alles laten bestellen van het voor gerecht een mix van verschillende dingen tot de echte turkse koffie was een feestje kom zeker terug. gr uit marken
Ummu K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Enige positieve ervaring die ik over Bir Bey kan zeggen is dat ik daar lekker heb gegeten. Het was allemaal erg lekker en alleen voor het eten zou ik daar nog eens terug gaan. Helaas was de service van de bediening minder. Bestellingen kwamen laat aan en vervolgens kregen we een paar keer de gerechten van de tafel naast ons geserveerd. Dit was nogal storend.
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Het eten was heel lekker, alleen de service was minder goed. Het eten kwam laat aan en vaker werd er aangegeven of er drinken besteld kon worden. Sommige obers deden alsof ze ons niet hoorden. Shisha was goed en daarnaast was het een leuke plek.
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Voorgerechten (linzensoep, kalfslever, mosselen) lekker en royaal qua hoeveelheid. Leuk dat het platte brood ter plekke door een dame gerold en gebakken wordt. Hoofdgerechten ook prima; de verschillende soorten gegrild vlees van de mixed grill waren allemaal mals, vaak krijg je dan toch taaie kip. De lamsschouder voor 2 personen beviel ook erg goed. Heerlijk mals, lekker gekruid. Aardappel, rijst en salade erbij niet veel, maar genoeg gezien de ruime porties. Bijvragen zou waarschijnlijk ook geen probleem zijn geweest. Voor dessert hadden we helaas geen ruimte meer, kregen nog wel een kopje thee en koffie aangeboden. Obers waren alleraardigst, niks op aan te merken!
Turksejongen12 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
We hadden vooraf gebeld voor een reservering, eindstand is daar niks van terecht gekomen dus gingen we uiteten bij een ander restaurant. Nadat we gegeten hadden bij een ander restaurant besloten we terug te gaan naar Birbey voor de lounge. Moesten 50 min wachten op 4 fanta's en 2 shisha's. We zaten op harde stoelen en mochten niet zitten op de bankjes. We wouden Turkse baklava maar kregen bordjes fruit. Mijn 1e komst en direct ook mijn laatste komst.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Op aanraden van een kennis en we waren toevallig in de buurt met stevige trek, getrokken door het voor de deur geplaatste reclamebord"Lunch" togen we even voor vieren naar binnen. De zaak bleek nagenoeg leeg, toch duurde het wel even eer er iemand tijd vond om ons te begroeten. Volgens de ober was de lunchtijd voorbij, maar op mijn vraag tot hoe laat we dan wel konden lunchen had hij geen direct antwoord. Echt eten bestellen kon ook nog niet want de keuken was er nog niet klaar voor. Een kippensoepje dan maar. Vaag hoor! De soep smaakte redelijk en er zat goed kip in. Een flinke mand met brood en een lekker kruiden smeersel stilde de trek een beetje. Bij het afrekenen alsnog de vraag beantwoord gekregen.......de lunch was tot 16:00 uur!!! Ik heb bij het verlaten van de zaak mijn ongenoegen kenbaar gemaakt. Niet echt een goede "horeca-instelling" zou ik zo zeggen.
Egbert .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Zaterdagavond 'even' een klein hapje gegeten bij Bir Bey. Mezes met brood en een glaasje wijn. Heerlijke smaken, begeleid met Turkse gastvrijheid. Jammer dat de Turkse wijnen van de kaart zijn gehaald.
Marleen M.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Gisteravond heerlijk op het terras de drie gangen voor 15 euro gegeten. Lekker flesje wijn erbij. Het was goed vertoeven op het fleurige terras.
Het eten was erg smakelijk en werd mooi gepresenteerd. De bediening was vriendelijk en oplettend. Wij hebben heerlijk gezeten en dit was de eerste keer maar zeker niet de laatste.
Arnecroese .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Grote reclame op de gevel:

Jubileum actie
3-gangen menu
€ 15

Nou, dat wilden wij wel proberen.
Helaas..., wat niet op de gevel staat, maar 'kleine lettertjes in een folder": deze aanbieding is geldig van zondag tot en met donderdag.
En ja, het was vandaag vrijdag.

Dat geeft toch een 'bedonderd gevoel'. Jammer.

Het eten zelf was niet boeiend, maar ook niet slecht.
En helaas: ook voor het water moesten wij betalen.

Tip: Mijden.., in ieder geval op vrijdag en zaterdag, en op zon- en feestdagen.
Met een bedonderd gevoel weet je absoluut geen klanten aan je te binden!
Meron T.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
We kwamen voor een lunch. We werden onvriendelijk geholpen door de serveerster. Op het menu stonden lamskoteletten met salade en friet. Het gerecht werd gebracht zonder friet. Op de vraag waar de friet bleef, was het antwoord: dat hoort er niet bij. Op de fout gewezen en de friet kwam na 5 minuten. Een glas water aub? Een glas water werd gebracht met de mededeling, dat de kleine flesjes op zijn, en dit is uit een grote fles. Ik hoef geen water uit de fles, geef maar kraanwater. Nee, dat doen we niet. Jammer toch. En dat allemaal op rekening van de Turkse gastvrijheid. Wat een grote teleurstelling.
Laura-80 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
We waren met een groep voor een verjaardag. Ondanks dat het niet druk was, was het eten gewoon niet te eten. We hadden mix gril en het was keihard! Geen succes!!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Met familie op een rustige koninginneavond gegeten bij Birbey.

De meze's waren redelijk simpel, maar smakelijk.
De hoofdgerechten waren echter een treffer, de kofte met kaas en kuzu tandir (lamsschotel) waren overheerlijk mals en juicy.

Bediening was attent, vlot en meegaand met onze humor.
Altijd een genoegen om hier van tijd tot tijd terug te komen, te meer omdat ook het decor mooi en de zitplaatsen/tafels lekker ruimtelijk zijn. Je kan gerust een baby meebrengen
Toiletten zeer mooi en schoon.
THol .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Met z'n viertjes gegeten daar vanavond met een bon van Groupon. Eten was redelijk maar we houden al niet van flessen duur water en als later de rekening bovenop de Groupon ineens 90 euro bedraagt voor 2 flessen zgn. Turkse Chardonnay van 35.50 euro de fles zijn we zeer onaangenaam verrast. Bijzonder was deze wijn absoluut niet. Geen aanrader want we vinden het sowieso niet in de haak om zonder de klant te informeren door een wijnkaart voor te leggen, zulke prijzen op de rekening gepresenteerd te krijgen. Nooit meer terug!
Narell N.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Met 3 collega`s heb ik bij Bir bey gegeten. Ik heb 3- gangen menu van 4 koude en 2 warme meze genomen. Een spies van pittig gekruid lamsgehakt was wel lekker. aan het eind heb ik baklava met ijs gehad. Die waren ook lekker. De personeel was ook aardig en bekwaam. Aan rader.
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Met Groupon van een 3-gangen diner gesmuld! Heerlijke koude en warme voorgerechtjes, lekkere vleesschotel met aardappeltjes, gegrilde groente, rijst en een dessert met vers fruit en ijs/baklava. Het was overvloedig en lekker! We komen hier vast nog een keer terug zonder Groupon!
Michiel W.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Met 4 personen bij dit restaurant een van hun menu's gegeten. Kwaliteit van de gerechten is OK. Qua presentatie of kwaliteit is het echter niet bijzonder opvallend, gewoon goed, met de nadruk op gewoon. Bediening is vlot, netjes en vriendelijk. Ambiance is niet echt geschikt voor een sfeervol dinertje voor 2 of 4 personen. Wèl voor (grote) groepen. Die waren er ook volop aanwezig waardoor erg rumoerig in de enorme ruimte met live muziek en een buikdanseres (op leeftijd). Deed erg denken aan een typisch groot toeristen restaurant aan de Turkse kusten. Voor wie zich daar erg toe aangetrokken voelt is het een prima en niet te duur adres. Wie meer iets bijzonders zoekt kijkt liever even verder?