Turf Hoorn

7,1
7,1
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op zaterdag 16 juli hier op het terras neergestreken voor een late lunch. Het was redelijk warm weer en dat maakt eerder dorstig dan hongerig. Mijn partner bestelde daarom eerst een ijsthee en ik een heerlijke De Koninck Triple D’Anvers speciaal bier. Hoewel we korte tijd later zouden gaan dineren, wilden we toch nog even een broodje bestellen. Mijn lief en ik kozen beiden voor het bruin brood met pittige kipfilet met een frisse salade van wortel, mais en walnoten. Toen dit lunchgerecht kwam, schrok ik wel even: maar liefst drie sneeën brood rijkelijk gevuld met kip en salade werden gebracht. Daarbij ook nog eens een apart bakje met rauwkost salade. Dit lunchgerecht smaakte prima, maar waar het woord pittig vandaan komt, is me een raadsel. De salade was zeker fris en de bovengenoemde ingrediënten zijn slechts een deel van wat er op tafel kwam. Voor mij was het echter allemaal wat te veel, zeker met het oog op het snel daaropvolgende diner. Uiteraard is te veel vele malen beter dan te weinig. Na het eten nog zo’n heerlijk biertje besteld en mijn lief deed hetzelfde.
Het was soms even moeilijk om de aandacht van de bediening te trekken. Dat kwam waarschijnlijk omdat ze zowel binnen als buiten op het terras moesten bedienen. We hadden een tafeltje vrijwel direct aan de straat, waardoor me af en toe het gevoel bekroop dat ieder moment een voertuig zich in ons kon boren.
Larissavertelman .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vorige week zaterdag hier weer eens geweest om te lunchen met vrienden. Helaas niet zo goed bevallen vergeleken met de andere keren dat ik er ben geweest.
Mijn vrienden kwamen een half uurtje later dus ik besloot alvast naar binnen te gaan. Ik werd bij binnenkomst niet begroet en zocht zelf maar een plekje uit vlakbij de bar. Ondanks er 5 meiden achter de bar stonden en het absoluut nog niet druk was in de zaak, heb ik ruim 10 minuten moeten wachten totdat er iemand naar me toe kwam met de vraag: kan ik wat voor je doen?
Erg vreemde begroeting, maar goed ik bestelde een smoothie.
Toen de rest van mijn gezelschap arriveerde rond half 1, duurde het gelukkig minder lang tot de eerste drankjes werden opgenomen, maar ik moest wel een half uur later zelf iemand aanspreken om te vragen of we een broodje mochten bestellen. We kregen gelijk een kaart die van een andere tafel werd gepakt die onder het zand zat (vanwege de indoor zandbak)
Het eten was erg lekker en vooral het brood was erg goed, maar door de onervaren bediening zal ik hier niet snel terug keren. Het is verstandig om (zeker in het weekend) iemand neer te zetten die de leiding kan nemen en het overzicht kan bewaren.
PatriciaHoogvliet .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Gister een high tea gedaan bij Turf, aardige bediening. De hapjes waren goed, alleen wel jammer dat je eerst zoet krijgt dan hartig en dan weer zoet (wij deden dit als lunch en dan was hartig eerst wel lekkerder geweest) Verder vond ik de prijs erg hoog voor de hoeveelheid hapjes...

Kbless .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ideaal met kleine kinderen vanwege en indoor zandbak. Lekkere koffie en muntthee. Over de kaart zijn we minder te spreken en dan met name over de prijs- kwaliteit verhouding. Twee kadetjes hagelslag -voor de kinderen -ter grootte van een duim voor 4 euro. Nee, eten doen we hier niet meer maar voor een kop koffie is t er goed toeven.
Rien1939 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wij (14 personen ) hebben geluncht in het grand cafe Turf. De broodjes "Turf" genaamd waren zeer smaakvol en ruim belegd. De romige mosterd-prei soep was voortreffelijk.Prettige bediening. Kortom, deze lunchroom is een aanrader als je in Hoorn wilt lunchen.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Na een wandeling door het pittoreske Hoorn belanden we, rond lunchtijd, op de Gedempte Turfhaven. Het is tijd voor een hapje, er is keuze te over. Die op de hoek daar lijkt ons het aantrekkelijkst. Alle tafels zijn bezet, er is helaas geen beweging dat er iemand dreigt af te rekenen. Hierdoor gedwongen maken we een andere keuze, het wordt Grand Café Turf, de buurman. We besluiten buiten plaats te nemen om te genieten van het behaaglijke zonnetje. Op het brede trottoir is er sprake van een langgerekt doch smal terras. Een primitieve houten bank langs de voorgevel met één rij tafels en rieten stoelen ervoor. Her en der lagen dekens om eventueel de ergste kou te kunnen weerstaan. Op het trottoir lopen de mensen pal langs je heen en op straat is het een drukte van jewelste. Om mensen te bekijken is het een ideale stek, als je van rust houdt moet je naar binnen gaan. Een uiterst hartelijke jonge deerne neemt de bestelling op, we nemen een simpele snack en een drankje. Het wachten wordt bekroond door het uitzicht op de bedrijvige stroom van mensen, die dan al wandelend, fietsend en of per auto passeren. Iedere passant wordt van top tot teen geobserveerd en over bijna iedereen wordt geanimeerd gekletst. Oh ja, Sonja Bakker bekend van TV, liep an passant ook nog even voorbij. Het eten wordt gebracht, geen haute cuisine, een eenvoudig maal die met genoegen wordt gegeten. Achteraf begrepen we pas waarom het bij buren steeds drukker was, namelijk daar had men een comfortabele  terrasverwarming. Er is niets mis met "Turf Hoorn", ga gewoon naar buiten als de temperatuur dit toestaat en geniet.