Tuinhuis Culinair

Westermarkt 5 5042 MC Tilburg Nederland Kaart

Over restaurant Tuinhuis Culinair

Zoetekauw tot liefhebber van hartig!

Dit restaurant is niet voor niets verkozen tot een van de leukste restaurants van Tilburg. Zowel de zoetekauw als de liefhebber van hartige gerechten komt hier zeker aan zijn trekken. Je proeft de passie van de pure ingrediënten die gebruikt worden door de chef de cuisine, een keuken met biologische vis- en vleesgerechten. Met een hoge standaard voor de service, een fijn terras en zo'n uitgebreid menu is het hier goed genieten. Bon appetit!

Meer informatie over restaurant Tuinhuis Culinair

7,2
Lang
Talitha B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik ben helemaal weg van de Chai Tea Latte! De bediening is wisselt aardig en minder aardig. Vooral als je wat later komt, een uur of half uur voor sluitingstijd om nog even iets te drinken zitten ze je wel weg te kijken. Overdag gewoon prima, lekker en goed eten. En vooral de Chai Tea Latte is geweldig!
Nellie V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Samen met kleindochter een high-tea genuttigd, Leuk restaurant aardig en vriendelijk personeel eten was heel lekker en goed verzorgd
Talitha B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Erg lekker eten en drinken. Goede kwaliteit. De bediening is soms aardig, maar er zitten ook meisjes tussen die een beetje chagrijnig zijn. Een nieuwe jongen en een ander meisje vind ik heel aardig. De Chai Tea latte is heerlijk!!
Malika L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Dit is mijn vaste wekelijkse lunch plek......goede kaart, uitstekende kwaliteit gerechten, even genieten, nette bediening en prima ambiance. Een parel op de westermarkt!
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gisterenavond wezen eten bij tuinhuis. Ontvangst was goed.
We hadden alleen een hoofdgerecht gekozen: Dry meat. Werd gevraagd of we ook aardappels erbij wilde of friet. We wilde beide, kregen alleen de aardappels want de friet zat nog in frituur maar zou nog komen, helaas hebben we geen friet gezien. Aan gegeven en ze zou het van de rekening afhalen, ook dit was niet gebeurd.

Blij waren we wel dat we er zacht gebakken aardappels bij hadden besteld want de dikke friet bij het vlees was verre van genoeg voor 2 mannen.
Gisteren dus echt het idee gehad dat we alleen vlees hebben gegeten en geen echt gerecht. Jammer.
De prijs en het geen wat je er voor krijgt vonden wij dus niet kloppend.
Goedendag,
Wat vervelend dat u uw bezoek aan ons restaurant als negatief heeft ervaren.
U nuttigde inderdaad twéé consumpties, een mandje brood met smeersels en de 7 weken gerijpte Côte de Boeuf van 400 gram met gebakken aardappelen.
Ik moet u gedeeltelijk gelijk geven dat wij inderdaad de extra frieten waren vergeten en deze bij het afreken van de rekening hebben gehaald. Hiervoor mijn welgemeende excuses!
Wat ik ook vervelend vind is dat u niet hebt kunnen genieten van een prachtige 7 weken biologische gerijpte Côte de Boeuf van maar liefst 575gram! (ipv 400gr) met daarbij, kalfsjus, pikante knoflookmayonaise en twee mooi opgemaakte borden met een groenten garnituur, pastinaakcrème en drie stukken krokant gefrituurde charlotte aardappels. Hiervoor betaalde u €26,- per persoon!!
Wij serveren dit mooie stuk vlees om mensen kennis te laten maken met iets moois en bijzonder.
U vindt de prijs niet koppend bij het gerecht!? Dit kan ik niet beamen. Sterker nog, als u mij kunt aantonen dat u elders in Nederland een 7 weken gerijpte Biologische Côte de Boeuf onder de €26,- per persoon kan nuttigen mag u bij mij een heel jaar lang voor niets komen eten!
Met vriendelijke groet,
R. Boset
Chef kok/eigenaar Tuinhuis Culinair
Clair23 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Ik kom hier regelmatig om te lunchen en ben meestal zeer tevreden. Helaas is het (zeker rond lunchtijd) vaak druk en duurt het lang voordat je gerecht voor je neus staat, maar bijna alles lijkt ambachtelijk gemaakt te zijn dus dat kost waarschijnlijk eenmaal tijd. Alles ziet er vers uit en ook aan het opmaken van het bord wordt gedacht. Ben hier van de zomer voor het eerst komen avondeten en toen was de 'vis verrassing' werkelijkwaar voortreffelijk, net als de malse saté. Over het algemeen zijn ook de lunchgerechten heerlijk. Wel moet ik zeggen dat een tijdje geleden, toen ik voor de lunch een Oosterse vissalade (op de kaart stond zalm, garnalen gebakken in deeg e.d.) had besteld, die ontbrak aan garnalen. Later kwam de bediening me letterlijk één garnaal op een schaaltje brengen met wat sla eronder. Dit vond ik wat karig. Maar dit valt in het niet bij alle andere keren dat ik hier met veel plezier ben komen lunchen. De prijs/kwaliteit is naar verhouding en de service is altijd naar behoren. Kortom, een top plek om te genieten van een culinaire ervaring!
LouKong .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Op aanraden van vrienden hier wezen eten. Het is een bistro. In de avond gesloten helaas. Ik ging hier maar toch een keer lunchen.
Bediening was niet echt attent bij binnenkomst maar dat is wel begrijpelijk. Het was heel druk. Voor mijn gevoel deed het lang voordat ik geholpen werd omdat ik langs het pad zat en al het personeel langs me liep.
Lunch kaart is vrij uitgebreid. Smoothies, verschillende speciale koffies etc. Ging toch maar voor de cappuccino en de 'Cooldown'. Wat yoghurt en jus is. Wat ook niet echt lekker was. Maar vooruit.
Ging toch maar voor de biefstuk. Rood gebakken, was eerder medium maar het maakte allemaal niet uit.
Een tweede bezoek wellicht waard.
Goedendag Lou Kong,

Dank je voor uw reactie!
Graag ontvangen wij u weer voor een verrassende lunch of Diner.
Wist u dat wij van donderdag tot en met zaterdag diner serveren?
We hebben een nieuw culinair concept: S I M P L E (Smart, Intens, Magic, Popular, Local and ENJOY)
Tot snel!
MarcoIngeborg .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Hier voor de eerste keer gaan eten.
Gekozen voor een 4 gangen verrassing menu.
Nou het was echt een verrassing wat we voor lekkers kregen!
Nooit gedacht dat een restaurant op zo'n locatie zo'n verfijnde gerechten serveert.
Erg vriendelijk personeel,word duidelijk uitgelegd wat er allemaal in de gerechten verwerkt zit.
Wij gaan hier zeker terug komen.
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Eten was prima. Wachttijd tussen voor en hoofdgerecht was lang. Pas na zo'n 45 mn werd het hoofdgerecht geserveerd. We hadden een verassingsmenu. Jammer is dat het restaurant aangeeft een visrestaurant te zijn en wij vleesgerechten kregen. Over prijs/kwaliteitsverhouding valt weinig te zeggen daar wij een bon hadden. Wat drinken betreft is prijs/kwaliteitsverhouding prima. Voor frietjes als (bij) gerecht betaal je extra. Restaurant ligt op winkelcentrum Westermarkt. In de avond doet het onaantrekkelijk aan op het eerste gezicht maar binnen valt dat helemaal weg. Bij binnenkomst kregen we een tafel bij de deur. Deze wilde we niet...met wat horten en stoten mochten we dan toch elders gaan zitten. Hier had men beter op kunnen reageren.
Aardige gelegenheid om eens geweest te zijn.
M. M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Vandaag een keer in deze zaak afgesproken. En bij de borrel Oosterse Tapas met Sashimi. Ik denk dat dat het meest teleurstellende is dat ze op de kaart hebben. "Sashimi" was gerookte zalm (dat is wel rauwe vis, maar geen sashimi natuurlijk) en ook de verdere aankleding van het geheel met een bakje groente op zuur, 4 kroepoekjes, 3 sateetjes (met z'n 2), een handje cashewnoten en 6 sneden brood (? bij oosters?) had weinig tot niets te maken met een Oosters plankje. Toen ik aangaf aan de bediening dat gerookte zalm geen sashimi is, was de reactie: tja dan zullen we wel geen rauwe vis gehad hebben. Dat is allemaal prima maar zeg dan: dat hebben we vandaag niet. U kunt een ander plateau kiezen. Geen excuses, geen sorry, helemaal niets.
Ik lees hier goede verhalen, hoop dat ik dat ook nog een keer mag meemaken
Beste 'fijnproever', jammer dat wij niet hebben kunnen voldoen aan uw verwachting! Dit is altijd ons uitgangspunt, verras de gast met authentieke en ambachtelijke gerechten (en Borrel-Tapas) Dit alles met een attente en vriendelijke service!
U vergeet er echter wel bij te zeggen dat er ook 12 dim-sum hapjes, huisgemaakte mangochutney en vers fruit op uw plateau lag. Soms is het lastig een ieder te plezieren. En soms is een verhaal net niet helemaal zoals het in werkelijkheid is, dat is ook jammer en dan krijgen wij ook nooit een excuus of een sorry.
Ik nodig u uit voor een herkansing!
De drankjes zijn dan van het huis, want ook een kritische gast houden wij graag tevreden! :-)

Reactie van proever:

Beste Tuinhuis. De dim sum ben ik inderdaad vergeten, dat is slecht van mij. Mijn excuus daarvoor. Maar vers fruit en mango chutney heb ik niet gezien. Misschien heeft u het over een ander plateau?
Maar het gaat mij niet om het plateau aan zich en ook niet om het Tuinhuis, want ik heb ook heel goede ervaringen in het Tuinhuis. Mijn kritiek gaat er eigenlijk meer om dat wanneer je als zaak gerookte zalm als sashimi gaat presenteren je jezelf op een glijdende schaal bevindt, want dan worden bijvoorbeeld peultjes snijbonen en shii take's champignons. Snapt u wat ik bedoel? Het raarste vind ik nog dat de dame in de bediening, want ik heb het discreet tegen haar gezegd, geen enkele reactie gaf. Enkel: ja dan zal dat wel op zijn geweest. Dat vind ik gewoon niet ok. Drankjes van het huis, daar gaat het mij niet om. Ik kom sowieso graag nog een keer bij u proeven!

anf 2e reactie van restaurant:

Beste fijnproever,
Bedankt voor uw reactie, ik begrijp uw reactie maar kan u garanderen dat wij nooit "een appel voor een ei gaan verkopen"! De reactie van een medewerker zoals u die schetst kan zeer zeker niet de bedoeling zijn. Een uitleg over de keuze van de gerookte zalm in deze was meer op zijn plaats geweest. Wij hebben daar voor gekozen om zo een constante kwaliteit te kunnen garanderen omdat wij simpelweg een dergelijk gerecht niet dagelijks verkopen.
Wij gaan bekijken hoe we dit op een creatieve mannier kunnen oplossen.
Ans H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Lekker met tweetjes gaan eten. Gelukkig voor mijn echtgenoot stond het voetballen (WK) aan, gelukkig voor mij met het geluid héél zachtjes........... Eten en bediening was prima, alleen qua decor vind ik het een beetje "kantine-achtig". Wij zaten in het voorste gedeelte, achterin is een soort serre, ik weet niet hoe die er verder uitziet.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Eten is van zeer goed nivo. Vers vers vers en zelfs gebak uit eigen keuken. Dat er voor top ingrediënten is gekozen merk je aan de smaakbeleving. Verrassende kaart, met de juiste hoeveelheid aan keuzes. Kom vaak bij jullie en dat blijf ik zeker doen.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Wat een verrassing! Bovenverwachting goed. Amuse vooraf, huisgemaakte garnalen en paddestoelen kroketjes met truffel mayo (op internet en op de kaart met tuffel). Prosecco was er niet, we kregen brut. De wijnkaart niet up to date, we bestelde een wijn die er helaas ook niet was. De Toscaanse wijn buiten de kaart was lekker, flesje water erbij gratis. (Chaudfontaine gekregen ipv Spa zoals op tafel en borden staat) hoofdgerecht sucade was super. Dessert geen plaats meer voor, koffie natafeltje besteld, leuk en zeer uitgebreid! Prijs kwaliteit is echt heel goed! Wij komen zeker terug.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Zaterdagmiddag geluncht met een cadeaubon voor een lunch voor twee. We kregen twee grote borden met daarop een gepocheerd eitje, salades, sandwiches, fruit en een tomatensoepje. Het smaakte goed en de porties waren prima. Personeel doet goed hun best.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Als ik in Tilburg ben kom ik wel vaker bij het tuinhuis, waar ik goede ervaringen heb. Deze keer heb ik er na afloop van een begrafenis in mijn eentje de dagpasta gegeten. Dit was pasta met verse tonijn, wat stukken asperges en tomaten (8,5). Erg lekker en dat voor zo'n 10 euro. De bediening is hier altijd erg vriendelijk.
Wimvant .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
We kwamen pas om kwart voor acht aan. De deur was gesloten, maar werd voor ons geopend. De keuken gaat op woensdag al om half acht dicht, maar we konden eventueel nog wel wat eten. Maar niet alles van de kaart. Vooruit dan maar.
Dat bleek een uitstekende ervaring. Keuze uit nog drie gerechten, waaronder beef-sateh (een origineel gerecht met een knipoog naar de Indonesische keuken) en Hollandse biefstuk. Beiden smaakten voortreffelijk en de gegrilde wintergroenten (wel bijbetalen!) werden op een originele manier opgediend. De keuken had er echt werk van gemaakt. De frites in puntzak kennen we inmiddels wel. Verzin weer eens wat anders!

Het meisje in de bediening was heel professioneel. Goed opgelet bij de opleiding hoe je meer moet verkopen en met dit concept (een aparte prijs voor het hoofdgerecht, bijgerechten bijbetalen) is dat ook nodig. Ze vroeg of ze 'een fles water' mocht brengen. Deze verkooptruc vonden we op het randje. Kraanwater kan immers ook in een fles geserveerd worden, dus we bestelden nadrukkelijk gewoon kraanwater. Dat bleek later voor €1 op de rekening te prijken. Nakketikkerig noemen ze dat in Amsterdam, maar misschien kennen ze dat begrip niet in Tilburg.
Die ene euro maakt natuurlijk weinig uit, maar laat gasten net iets minder tevreden weggaan, dan ze dank zij de uitstekende keuken en de vriendelijke bediening waren. En dat kost toekomstige omzet.
Stop gewoon de hele onzin met flessenwater, zet ongevraagd kraanwater op tafel en lever, alleen als klanten daaom vragen, water in een fles. Als ze dat zouden doen, komt het helemaal goed met het Tuinhuis.
Ik vond overigens de naam wel hilarisch. Een restaurant midden in een betonnen jaren-60 wijk 'Tuinhuis'' noemen. Tilburgse humor.
Steven K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Vandaag gelunched ,zoals weleens vaker voorkomt, bij het Tuinhuis ,op terras. Smoske Martino was van een bedenkelijk niveau. Broodje was oud en droog, minimaal belegd met filet en martino-saus. kappers en augurk ontbraken volledig. 7.50 euro is alleen acceptabel indien volledig in orde. slechte ervaring, helaas. PS. drank : Tripel en Witte Wijn uiteraard wel in orde, bediening ook goed.