tuincafe de witte zwaan

Hoogstraat 30 5258 BD Berlicum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant tuincafe de witte zwaan

Robert D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
We zijn wel eens eerder hier geweest en vielen voor de geweldige sfeer en het goede eten. Er heeft een tijdje tussen gezeten maar eindelijk waren we weer eens in de gelegenheid om de Witte Zwaan binnen te stappen. Hier is duidelijk iets in het interieur gebeurd. Niet mijn smaak maar uiteindelijk gaat het om het eten. Bijna direct geholpen en iets te drinken kunnen bestellen. Ik een soep vooraf. Mijn vriendin is geen grote eter dus die sloeg over. Het duurde een tijdje voor in mijn bestelde Kerriesoep mocht ontvangen. Ik was er eerlijk gezegd niet kapot van. Waterig, wat wil zeggen niet gebonden en te veel prei. Zelf had ik als hoofdgerecht een kogelbiefstuk besteld met champignons. Groenten moest je er apart bijbestellen. 'Mensen laten het vaak liggen' was het argument. Ik vind dat op zich geen verkeerde gedachten. Mijn vriendin nam een vegetarische spinazieschotel. Het werd lang wachten op het hoofdgerecht. Te lang. Op een gegeven ogenblik vroegen wij ons af of ze ons vergeten waren. Zo vreselijk druk was het nou ook weer niet in de tuin. Uiteindelijk kregen we ons hoofdgerecht. De kogelbiefstuk was aan reepjes gesneden. Of waren het gewoon rundvleessnippers? Zoals je ze wel eens in de supermarkt ziet liggen. Een biefstuk wil ik zelf kunnen snijden. Van de beloofde champignons kon ik slechts een paar stukjes ontdekken tussen de overigens uitstekende jus. Toen ik de groenten uit het schaaltje opschepte moest ik tijdens het eten ervan even denken aan wat de ober hier over had gezegd. 'De mensen laten het te vaak liggen'. Winterwortel, wat grove stukken snijboon en broccoli en ui. Niet echt verfijnd. Bovendien leek de broccoli uitgegroeid omdat er zaadlijsten in te vinden waren. De vegetarische schotel van mijn vriendin was overigens uitstekend. Na het hoofdgerecht wachten op de kaart voor het dessert. Na het uitkiezen van het dessert wachten op de ober. Na eindelijk het dessert te ontvangen te hebben gevraagd naar de rekening. Wachten. Uiteindelijk maar naar binnen gestapt om af te rekenen. Een mens moet ook nog thuis zien te komen. Wij stapten om 18:09 het restaurant binnen en verlieten het om 20:45 Het grootste deel van de tijd is in wachten voorbij gegaan. Wat is er met dit restaurant en de mensen daar gebeurd? Wat jammer toch.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Onze reservering was kwijt, kan gebeuren, maar het gebeurt niet iedereen!!
Apart ingericht restaurant, met veel kleine ruimtes. We hebben buiten gezeten tot en met het hoofdgerecht, toen ivm de temperatuur naar binnen, geen probleem. Voorgerechten prima, hoofdgerechten (spare ribs) matig. Weinig smaak, flauw en ook zonder sausjes geserveerd, was een tegenvaller. Nagerechten redelijk, dame blanche en parfait. Bediening uitstekend.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Lekkere 2 gangen lunch in dit verrassende restaurant gegeten. Verrassend omdat je aan de voorkant niet kunt zien hoeveel gezellig ingerichte ruimtes, serre en tuin er achter de gevel schuil gaan. De bediening is vriendelijk en enthousiast en het eten is goed.
Ine B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
We hebben een plezierige avond gehad. Het eten was heel erg lekker, de bediening was heel vriendelijk en we hebben op ons gemak kunnen eten.
We komen hier zeker nog eens terug.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Op de terugweg van ons weekendje weg zijn we als afsluiting beland in tuincafé de Witte Zwaan in het keurige Berlicum. Ik had er al eens eerder van gehoord. Het werd geroemd werd vanwege de 'informele sfeer'.
Het terras aan de straat was leeg maar al snel bleek waarom. Het heet niet voor niks 'tuincafé'. Binnen bleken er verrassend veel ruimtes. Deze waren bijna allemaal kleurig geschilderd en aangekleed met spullen uit de kringloopwinkels. Op zich hou ik daarvan, alleen hier vond ik het iets té druk en te veel lukraak bij elkaar gezet. Van de andere kant; het benadrukte wel goed de informele sfeer.
Het tuinterras was verrassend groot, kleurrijk en speels aangekleed. Veel gras, speelgoed en ruimte voor kleine kinderen om te spelen. En veel verschillende zitjes.
Op een wat lager gelegen terras namen we plaats.
Bij binnenkomst hadden we aangegeven te willen eten. Dat was goed, ze zou zó bij ons komen. Dat duurde wat lang dus nog maar even - tevergeefs - aandacht proberen te trekken van het bedienend personeel. Aan de naastgelegen tafel hoorde ik ook wat gemopper over de traagheid van de bediening. Heel druk was het niet. Uiteindelijk kregen we de kaart en konden we onze bestelling doorgeven.
De kaart was eenvoudig maar wel voor elk wat wils. Het maakte het kiezen voor mij makkelijk. Ik had voor ossenhaasstukjes gekozen. Dit werd geserveerd met friet. We konden er voor de vriendelijk prijs van € 0,75 ook nog salade of roebakgroenten bij kiezen. We kozen beiden.
Het eten was goed en lekker en de sfeer ontspannen. De traagheid van de bediening waren we snel vergeten. Vooral toen we later binnen ons kopje koffie nog dronken in twee luie leesstoelen naast een overvolle boeken-/tijdschriftenmand. Het huisgemaakte heerlijke zoete wortel-/pistachenoten kokosballetje maakte alles goed.
De tegoedbon voor een broodje bij de lunch ga ik dan ook zeker nog verzilveren!