Over restaurant Truffels

Trendy Truffels

Voor Franse gerechten ben je hier ook aan het juiste adres. Het restaurant combineert traditioneel met modern. Respect voor de oude keuken wordt gecombineerd met de nieuwste trends. Het resultaat: Chique maar hippe gerechten.

Halve fles mineraalwater

Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
A. V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Turffels is een mooi, modern ingericht restaurant.

Op 16 november heb ik er gegeten met gebruikmaking van de Albert Heijnactie.

Het voorgerecht (tonijn) was redelijk van smaak, het tussengerecht (tarbot) en het hoofdgerecht (hert) waren goed. Het viel echter niet mee om de flintertjes tonijn en tarbot op het bord te vinden.

De gerechten zijn niet voorzien van enig garnituur. Je kunt voor € 3,95 friet bijkopen en dat is hard nodig, gezien de minuscule porties. Een gerecht van € 20 is hiermee een gerecht van € 24 geworden. De gast vult de maag voornamelijk met bijgekochte friet.

De korting van de AH-actie werd naar mijn mening onjuist berekend. Op mijn verzoek de rekening aan te passen werd weinig professioneel gereageerd.

Ondanks de sfeervolle ruimte en een kok die echt wel wat kan, vind ik dit restaurant een afrader. Redenen hiervoor zijn de veel te kleine porties en de houding van de leiding.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Afgelopen weekend met de AH actie gegeten bij dit restaurant. Veel over de kwaliteit gehoord en hadden hoge verwachtingen. We kozen voor een 5 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Het duurde wat lang voordat de gerechten op tafel kwamen maar het eten was werkelijk heerlijk, wel wat (te) kleine porties. De bijbestelde patatten waren ook prima maar om nou te zeggen "de lekkerste van Haarlem" vonden we wat overdreven, het waren trouwens welgeteld 9 stuks (!)... We kregen uitgebreide en deskundige uitleg over de geschonken wijnen, prima! Toen de rekening kwam werden we echter onaangenaam verrast. We konden nergens de korting van een drie-gangen menu terugvinden (het AH gedeelte). Wel waren alle uitbreidingen voor de volle pond berekend en er stond zelfs een glas wijn (a 6,50) bij die ze zelf bijschonken omdat het zo lang duurde eer het hoofd gerecht kwam (dachten we), niet zo gastvrij. Na om uitleg gevraagd te hebben werd er €7 afgehaald (??). We wezen de gastvrouw er op dat we op deze manier net zo goed zonder de AH actie hadden kunnen gaan eten maar ze leek (of wilde) het niet te begrijpen. Het werd een beetje een welles/nietes discussie, daar zit je niet op te wachten tijdens een avondje uit dus we hebben het maar zo gelaten. Dit restaurant is qua prijs/kwaliteit verhouding de weg een beetje kwijt. Jammer, want het eten is erg goed maar niet tegen elke prijs, doe dan niet mee met zo'n AH actie...
Josephine.buijs B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Truffels is een restaurant met elke keer weer verrassende gerechten in een relaxte sfeer! Was weer heerlijk met goede bijpassende wijn en goede service!
Tjalling G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Ik had hoge verwachtingen over Truffels en die kwamen ook grotendeels uit. Het eten was prima en de wijn heerlijk. De prijs was fors, maar dat lag ten dele ook aan de wijn die we zelf uitgekozen hadden. Gewoon heel goed dus maar niet speciaal genoeg om bij de beste restaurants van Haarlem te horen.
Lydia P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Truffels. Inrichting krijgt van mij mindere waardering, omdat het wat warm is binnen. Veel mensen en een open keuken genereert veel warmte.
Theo Z.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Truffels is een restaurant met een voor mijn doen beetje beperkte kaart (ik hou bijvoorbeeld van een bitterbal of iets dergelijks vooraf, maar dat staat niet op de kaart). De sterke drankjes vind ik aan de dure kant (€ 6,50 voor een Corenwijn bijvoorbeeld).
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Met AH restaurantactie lekker gegeten. Erg jammer dat overal suplementen voor gerekend worden terwijl de losse gerechten voor dezelfde prijs op de kaart staan. €4,-- voor circa 10 frieten, €3,50 voor kaas en €8,5 voor een extra tussengerecht terwijl het verschil tussen een 3 en 4 gangen menu slechts €4 a €5 is. De uitleg was dat het dan korting op korting zou worden. Met de € 33,50 korting alsnog €100,-- moeten afrekenen. Losse glazen wijn €5,--/€6,50 per glas.
John V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Uitzonderlijk lekker gegeten. AH actie, waardoor prijs/kwaliteitsniveau gunstig is.
de bediening was wat kort en zakelijk, mogelijk door de drukte. huiswijn van goede kwaliteit
we hebben genoten.
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Te veel toeters en bellen op het bord. Het ingrediënt waar het daadwerkelijk om gaat is lastig terug te vinden.
Hoofdgerecht hert was voorgegaard en smaakte niet meer naar hert.
Prijs/kwaliteit verhouding niet OK. Voor hetzelfde bedrag eet je met een ster bij Ratatouille.
Henkenjosee .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het 3-gangendiner was zeer smakelijk, maar de frieten waren belachelijk kostbaar voor die paar frietjes die je kreeg. Die frietjes hadden we echt nodig om ons buikje tevreden te stellen. Van goede kwaliteit maar die prijs.......
Een klein glaasje jenever, een klein glaasje dessertwijn, waarom tegen deze woekerprijzen?
Zeker een restaurant waar je voor het eten graag terug zou willen komen, maar dan voor normale prijzen graag en iets vriendelijkere bediening, want die ijskoude blikken vaan de bediening zijn niet echt uitnodigend. Gelukkig zijn er genoeg goede en prettige restaurants in Haarlem.
Eric B.
goede bediening.
Bibian L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben genoten! En wat een leuke plek als je bij de keuken zit. Ik hoop zeker nog een keer te komen eten als ik weer in Haarlem kom.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Voordat we naar Truffels gingen waren we al in de stad. We hadden het koud en wilden alvast een apperarief nemen. We waren een half uur vroeger dan afgesproken. Helaas was het niet mogelijk en we werden weer de kou ingestuurd met de opmerking dat ze over een half uur opengingen. Wij vonden dat niet erg gastvrij en hebben hier later een opmerking overgemaakt richting de gastvrouw. De gerechten en de wijnen waren goed. Toch wel een kater van de ongastvrije houding overgehouden.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Leuk restaurant en zeer vriendelijke bediening. Geluidsniveau kan wat minder wellicht m.b.v. geluids absorberende inrichting
Valerie-Aadje .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Erg lekker gegeten, goed geholpen en er werd goed meegedacht met mogelijkheden binnen het menu voor mijn zwangerschap. Interieur zou mijn keus niet zijn en erg kleine tafeltjes.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Truffels. We werden bijzonder hartelijk verwelkomd door een pittige vriendelijke jongedame die duidelijk plezier in haar werk had. Ook de andere dames in de bediening waren allen uiterst vriendelijk, bevlogen en persoonlijk in hun benadering. Ondanks de drukte werd er steeds even een persoonlijke touch gegeven aan tafel. Het eten was ronduit verrukkelijk. Wij hadden het AH 3 gangen menu, konden dit uitbreiden met diverse losse items van de kaart. Vooraf ieder 3 oesters buiten het menu om besteld, die waren heerlijk. Daarna een ceviche, erg lekker met een pittige twist. Gevolgd door diverse bereidingen van hert. Mals en zacht, erg smakelijk. Tot slot ipv het zoete dessert, kaas. Hiervoor werd ook een supplement gerekend. Koffie tot besluit met lekkere zoetigheden. We hebben zitten smullen. Absolute aanrader.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Met de AH actie een 3 gangenmenu gegeten. Tonijn vooraf, hert gestoofd huisgemaakte friet en toe een 'Dodelijke portie chocola'. Super lekker gegeten en bediening ook goed en vriendelijk. De borden zijn met zorg opgemaakt en het was allemaal echt heel erg lekker. Ook de gastheer die het kwam serveren gaf een uitleg, met iets van trots. Je voelt je welkom als gast. Minder vond ik dat het vrij lawaaierig was, beetje kalig. Ik ga er zeker nog een keer naartoe. En eens een ander soort huiswijn dan Sauvignon Blanc of Chardonnay. Een aanrader!
Georgia V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We werden welkom geheten door supervriendelijk personeel en hebben heerlijk lekker gegeten. We hebben gereserveerd met de ah-actie maar allerlei extra's besteld. Fijne nieuwe smaakjes en de inrichting is modern maar ook warm. Aanrader!
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
De straat ligt open, het is woensdagavond en de zaak loopt helemaal vol. Dan moet het hier goed zijn en dat is het ook, al jaren.
Deze keer namen we een 4 gangen diner. In het voorgerecht was de hoofdrol weggelegd voor tonijn, vergezeld van smaken van passievrucht en avocado, het hoofdgerecht bestond uit twee prima bereidingen van hert met daarbij kastanjes, paddenstoelen en stroop, waarna we een selectie van de kazen van Bourgondisch lifestyle kregen. Het dessert bevatte ananas met kokosijs. Smakelijke gerechten, begeleid door goed gekozen wijnen. Vlotte bediening, een beetje rumoerig, redelijk geprijsd, een heerlijk avondje uit!