Over restaurant Truffels

Trendy Truffels

Voor Franse gerechten ben je hier ook aan het juiste adres. Het restaurant combineert traditioneel met modern. Respect voor de oude keuken wordt gecombineerd met de nieuwste trends. Het resultaat: Chique maar hippe gerechten.

Meer informatie over restaurant Truffels

Toska . Bourgondiër (4 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Roland P. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Nu 2 keer gegeten bij truffels en de laatste keer met de ah korting. Er was geen verschil vwb het eten en service, allemaal prima. Eten is geweldig, service idem, locatie top.
Carry.petri . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Een fijne ervaring al het schoot het hier en daar iets te kort. Truffels heeft een goede naam, maar het eten liet hier en daar toch te wensen over. Het was niet duidelijk wat wel en niet bij het AH-menu hoorde. De uitleg was hierover was te lang en toch nog onvoldoende duidelijk. Het eten was lekker, maar niet echt 'geweldig.'
Ewout S. Bourgondiër (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten via de Restaurantactie van AH, alleen totaal niet te spreken over de bediening. De upsell was de hele avond in volle gang, we werden echt bewust op kosten gejaagd. Met name de vrouw die ik voor eigenaresse aanzag had daar een handje van. Bloedirritant, zeker als je na afloop alsnog een peperdure rekening krijgt (€ 5,- voor een glas wijn waarvan ik de naam niet eens weet, € 3,95 voor 10 frietjes). Gevoel dat we opgelicht zijn was ondanks de heerlijke maaltijd nauwelijks te onderdrukken.
Alexander1982 . Bourgondiër (2 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij hebben met de AH kortingskaart bij Truffels gegeten en dat is absoluut geen aanrader! De gerechten waren zeer beperkt/halve porties. Daarom hadden we bij het hoofdgerecht extra friet (tegen meerkosten) genomen, die wel uit 10 hele extra frietjes bestond. Kan het nog minder.

Het hoofdgerecht van runderlenden & ribs had veel weg van een surf en turf. Dessert zag er leuk uit maar smaakte niet bijzonder lekker.

Constant was de bediening ook bezig om je extra gerechten en wijn proberen aan te smeren.

Ik zal nooit bij Truffels terug komen en iedereen ook afraden hier te eten.
Ls58 . Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Uitstekend gegeten! Begonnen met een 'snack'; een heerlijke coquille. Daarna het 3 gangen menu. Het 1e gerecht, de cevichi was qua smaken en presentatie uitmuntend. Het hoofdgerecht mals vlees op diverse manieren gegaard ging samen met stevige smaken. Het dessert was weer een en al finesse. Datzelfde gold ook voor de snoeperij bij het kopje koffie.
We gaan zeker terug bij het volgende 5 wekelijkse menu en voor meer gangen. Niet omdat het nodig is maar voor de lekker.

Puntje van aandacht is mogelijk de temperatuur die iets te hoog is. Door de open keuken?
De gastvrouw iets minder stressie en dan komt ze nog beter tot haar recht.
Arlette H. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Eigentijdse gerechten, kwaliteit op zeer hoog culinair niveau! Service zeer open en ongedwongen en tevens professioneel! Fijne wijn-spijs combinaties. Prijs/kwaliteit niveau zeer in verhouding. Bedankt voor een heerlijke avond!
Mark_en_els . Gastronoom (31 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het probleem in Haarlem is dat er gewoonweg te veel restaurants zijn die meer dan de moeite waard zijn om te bezoeken. Zo ook Truffels. Modern, strak ingerichte zaak in een straat met een hoge restaurant dichtheid. Vriendelijk personeel en goed eten. Inderdaad wat aan de warme kant binnen. Wij besloten het zes gangen diner te bestellen.

Er werd een broodje geserveerd samen met wat olijfolie, geitenboter en aioli van gepofte knoflook. Dat laatste rook goed maar werd als mogelijk te sterk van smaak beoordeeld dus dat hebben we laten staan. De geitenboter is prima.

De start van het diner bestond uit Abacore tonijn met Serranoham was mooi licht van smaak en liet zich vergezellen van een goed glas witte wijn. Het gruis van basilicum paste prima bij het gerechtje. Dit werd gevolgd door een stukje goed gebakken schol met wat schuim van ponzu en limoen te samen met mograbieh (Libanese variant van couscous). Heerlijk. Portie had zelfs wat groter gemogen maar dat is een persoonlijke opvatting.

Dan de lekkerste pulled pork die ik tot nu toe heb gegeten (sorry Ed…). Mooi opgemaakt en in balans met de fruitige rode wijn. Als hoofdgerecht had ik dus de bavette en diamanthaas. Erg lekker evenals de mooie rode wijn die hierbij wordt geserveerd.

Al dit moois werd gevolgd door een kaasplankje met een witschimmel, een roodschimmel en een blauwader kaas. Tot slot een dessert van framboos, aardbei en roze peper. Een feest om te zien en goed van smaak.

Hier gaan we beslist nog een keer eten.
Do- . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Via de AH actie bij restaurant Truffels gegeten.
Zeer goede ervaring! Het eten was van voortreffelijke kwaliteit: goed van smaak en een prachtig opgemaakt bord!
Minpunt was dat de porties aan de kleine kant waren. Daarom friet bijbesteld. Jammer dat ook de portie bijbestelde friet niet voldoende was.
Verder een echte aanrader!
Linda S. Fijnproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Met 2 vrienden afgelopen donderdag voor het eerst naar Truffels geweest. Met het AH menu die prima verzorgd en meer dan voldoende. Leuk dat wij vooraf een broodje kregen met lekkere olie en smeersels. Bij iedere gang keurig uitgelegd wat er op ons bord lag. Inmiddels kennen we veel horeca in Haarlem maar Truffels staat zeker in onze favorieten lijst! Leuk dat ze vaak het menu wisselen. Wij komen zeker een terug.
KatjaSX . Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Eten lekker, alleen te kleine porties. Voorgerecht was tonijn, maar bestond meer uit ham dan tonijn. De zelfgemaakte frieten zijn zeker aan te bevelen. Heerlijke wijnen en goede service. Kaas was ook prima. Buiten zitten viel tegen door dat men op het terras mag roken en het restaurant ligt ook nog direct naast een koffieshop.
Stiep . Fijnproever (5 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Met de AH kortingskaart bij Truffels gegeten.Zeer matige ervaring.Voordat het hoofdgerecht kwam ongeveer anderhalf uur verder.Personeel zijn erg aandoenlijke meisjes die vooral heen en weer lopen maar dan met hetzelfde gerecht.Ook viel er 2x iets hard op de grond waardoor het gehele restaurant toch even stil werd.Het probleem met de kortingskaart heeft men opgelost door dan maar halve porties te geven.Ook de drankjes zijn duur waardoor men per saldo toch op het "oude" hoge bedrag uitkomt.Wanneer Truffels van mening is dat men door meedoen aan deze AH actie klanten binnen haalt slaan zij de plank mis.
Ronenmar . Fijnproever (5 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Wij hebben bij Truffels een driegangendiner gegeten en dat is ons prima bevallen.
De extra bestelde frites zijn een must.
Verder zag alles er keurig uit en de smaak was prima te noemen.
Nadeel: Het was warm ( dat was geen nadeel ) dus de ramen stonden open en de wietrook vloog naar binnen want het restaurant zit pal naast een coffeeshop.
Opama . Gastronoom (55 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Bijna jaar geleden, benieuwd dus:.....gelukkig nog even goed: verrrassend, mooie combinaties, toelichting bij elk gerecht, wijnvraag werd doorgegeven aan sommelier. Aardige bediening, ook bij volle bak! En nog steeds prima prijskwaliteit; Nieuw: kleine hapjes, erbij of als andere combi dan het gebruikelijke 3 tot 6 gangenmenu. We komen weer terug!
Alexander D. 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Helaas niet zo'n geslaagd diner bij Truffes gehad! Waarschijnlijk hadden we gewoon pech, want van andere lyrische verhalen gehoord. Juist ook op voorspraak gekozen. Het voorgerecht was goed. Als tussendoor de coquilles uit de oven genomen. Deze waren te ver door en aan de schelp gaan kleven. Echter was bij het hoofdgerecht de verse truffel nauwelijks te proeven. De kaasjes waren helaas allemaal aan het zweten en waren niet vers gesneden. Gedeeltelijk zelfs laten staan.

De bediening was uitstekend, helaas was de akoestiek niet top.

Volgende keer hopen we op beter!
Sandy R. Fijnproever (7 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Uitstekend gegeten met een prachtige tonijn en serranoham voorgerecht (bijzonder smaak combinaties) heel mooi versierd. Bediening zeer vriendelijke (gaf veel informatie en was zeer bereid om vragen te beantwoorden). Toetje met rood fruit was ook een plaatje. We komen zeker terug.
Marleen V. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Truffels is absoluut een van mijn favoriete restaurants. Heerlijk eten en top wijnen voor een hele goede prijs. Sfeervol en door de leuke bediening (veel kennis) een echte ervaring.. Je moet hier een keer geweest zijn!!!