Trots

Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 22:00

Voordelig
RoosjeIENS .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Prima restaurant! Prima eten en uitstekende service. Er werd rekening gehouden met zwangerschap. Er werd namelijk speciaal een aangepast voorgerecht gemaakt. Als hoofdgerecht visduo, waarbij de vis perfect gebakken was. Als nagerecht een proeverij van dessert. Het was helemaal even lekker, we komen graag nog eens terug.
Jan-Willem H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ja echt, het smaakte. Het werd fraai opgediend en het restaurant is eigentijds en sfeervol. Nee, geen hoogvlieger, maar dat kan ook niet voor die prijs.
Wat echt niet klopt, is het tempo.
Pas na een uur(!) kwam de kaart.
We waren al wat wijntjes verder.
Elk restaurant weet wat er gaat komen en kan zich daar op voorbereiden.
Echt, de bediening was lief en behulpzaam.
Maar als de dirigent de maat niet aangeeft, gaat het fout..
Dinervoor3 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
We zijn gaan eten bij Trots. Het was onze eerste ervaring. Eerste indruk was goed maar het eten viel tegen en de prijs ook. De aolie bij de broodjes waren nog al geel van kleur, de Carpaccio was er geolied en lag in een dressing van soep, de pasta met gamba's waren te gaar (te ver) en dus droog, bij het hoofdgerecht was de patat koud. Verder was de service en de bediening goed. Jammer maar je kunt altijd een keer een mindere ervaring hebben. We gaan vol goede moed het nog een keer proberen.
LianeRylana .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Vrijdag 27 november 2015 ben ik gaan dineren bij Trots in Alphen a/d Rijn. De kaart buiten was aantrekkelijk, deze lokte ons naar binnen. De bediening was erg vriendelijk maar het decor laat wat te wensen over. Zo zaten wij tussen een paal en een steigerhout schot in. Bovenop stond een led lamp waardoor wij jammerlijk geen knus effect hadden. Desalniettemin maakten wij het zelf gezellig! We kozen allebei voor de dag soep, preisoep met ham. De soep was best vettig en smaakte weinig naar prei, maar het smaakte wel. Als hoofd had zij de zalm met krokant laagje (die ik wel moest zoeken) en ik de koolvis omhult met een ham waarvan ik de naam even niet meer weet. Mijn koolvis smaakte erg goed en de groentjes (tauge, wortel....) pastte erbij. De aardappelgarnituur (ik dacht eerder dat het ei was) totaal niet! Iets met koriander, niet lekker en lag bovendien bij meerdere nog alleen op het bord. Ook de saus op de zalm was erg vettig. Als nagerecht hadden wij de zelfgemaakte cheesecake en tiramisu. Allebei erg lekker. De tiramisu mag echter wel natter (dus minder stevig) en wat groter. Wel kregen wij ons dessert tegelijk met onze koffie geserveerd. Een dikke pluim hiervoor!!

Kortom, bediening goed, komt vaak aan tafel of alles naar wens is en is oplettend. Ze mogen wel de volgende keer onthouden wat je hebt besteld of dit doorgeven voor nog meer experience. Eten is lekker maar mag wel wat minder vet (de sauze vooral). Als je alleen komt voor een hoofdgerecht zul je niet helemaal gevuld zijn.
PatriciaHoogvliet .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Mijn vriend en ik hebben nu een aantal keer op dinsdag geluncht bij trots, de serveerster herkende ons ook en wist onze voorkeur ook nog te onthouden! Lekker broodje zalm en caprese salade gegeten. Binnenkort komen we ook dineren bij jullie!

Het intrieur vind ik persoonlijk erg mooi warm en gezellig
LotteBeers .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Net terug van een diner bij trots. Goed dat we gereserveerd hadden met zn 4e want het terras zat bomvol. Als voorgerecht alle 4 de sashimi, heerlijk! Als hoofdgerecht witvis, mosselen en 2x de saté, ook allemaal erg lekker. Bediening is meedenkend en erg vlot. Super, we komen graag een keer terug!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Gisteravond een super avond gehad, eerst lekker op het terras aan de rijn een drankje gedaan. Omdat het afkoelden vroegen wij of wij binnen mochten eten, het vriendelijke meisje liep met ons mee naar binnen.wij mochten een leuk plekje uitzoeken.gezellige sfeer en spontane bediening wij voelden ons erg welkom en thuis.het eten was super beide hadden wij de spareribs in 1woord top.
Bedankt voor de gezellige en lekkere avond tot snel frank en anne
Billywhite27 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Ik had een dinerbon en die kon hier toevallig worden ingeruild dus heb ik dat gedaan met 3 vrienden. Had als hoofdgerecht de zalm genomen. Voor filet vond ik dat er erg veel graten in zaten en ook lag er een soort saus overheen die naar tomatensaus smaakte, dit vond ik er echt totaal niet bij passen. Was niet heel erg onder de indruk van het eten. De service was wel heel goed. Aardige en vlotte bediening. Ook de wijn die werd geserveerd was prima. Eten dus een tegenvallertje, maar de gezelligheid, de service en de wijn maakten veel goed.
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Trots zit in de gezellige Juilanastraat in Alphen aan den Rijn, aan de achterkant van de panden die hier staan loopt de Oude Rijn. Mijn hoop was dus ook dat ze iets met die ligging gedaan zouden hebben in Restaurant Trots. Dat je tijdens het eten lekker naar buiten kan kijken om te genieten van de bootjes die langs varen. De ervaring is totaal omgekeerd. Trots is een donker hol. Het lijkt wel een grot waar geen enkel raam (behalve aan de voorzijde) is. Daarbij nog donkere muren, weinig licht en een inspiratieloos interieur. Misschien probeert men het effect wat Ikea heeft in haar winkels na te bootsen, als je maar niets buiten ziet, raak je het gevoel voor tijd kwijt en blijf je langer zitten. Met de bediening die bij Trots rondloopt is de kans daarop gering. Kennelijk weten meer mensen dat want opvallend genoeg is het restaurant op zaterdagavond vrijwel leeg. Betreft die bediening, die is snel en daarmee is alles gezegd. Ze onthouden niet wat je hebt besteld, ze vragen je om de bediening voor een groot deel zelf te doen (kunt u dit even doorgeven), en als je met zijn drieën een gerecht met patat besteld komt er een schaal op tafel ook al zit je meters uit elkaar. De gerechten zijn zoals de bediening, niet geïnspireerd. Het is allemaal redelijk, maar zo standaard, en zo voorspelbaar. Ik had na een voorafje en het hoofdgerecht geen inspiratie meer voor een toetje. En gelukkig maar, want mijn tafelgenoten moesten even die slikken toen ze hun toetjes zagen verschijnen. Een toetje bij Trots is een flinke hap en ook daarmee is weer alles gezegd.
Franskraaij .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Afgelopen weekend met z'n tweeën weer heerlijk bij trots gegeten!! Goed ontvangen bij de deur door de bazin en een leuk plekje in het midden weten te scoren. De gehele avond werden we bediend door de vriendelijke serveerster. Menukaart zag er erg leuk en creatief uit en wat er op de kaart stond ook. Mijn gezelschap had wat last van dingen die hij niet mocht, maar dat was geen enkel probleem. De serveerster heeft goed weten te communiceren met de keuken en een heerlijk gerecht voor ons kunnen bereiden. Chapeau voor Trots en de vriendelijke serveerster! Wij komen zeker nog een keer terug!!
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Goede service en een perfecte klachtenafhandeling bestaat nog!!! Nadat ik in februari 2014 een slechte ervaring had tijdens een bezoek aan Trots Leiden, ben ik, geheel onverwacht, uitgenodigd door de eigenaresse om nogmaals te komen dineren met vrouw en kind om deze ervaring te doen vergeten. Aangezien Trots Leiden niet meer bestond werden we uitgenodigd in Alphen, alwaar we in januari j.l. heerlijk gedineerd hebben. Wat een verschil met Leiden! De gerechten waren smaakvol, eerlijk en mooi gedecoreerd. De service was perfect, vriendelijk en met kennis van zaken.
Wat heerlijk te ervaren dat er nog vakgenoten zijn die service en gasttevredenheid zeer hoog in het vaandel hebben staan en hiervoor bereid zijn "the extra step" te nemen. Chapeau!!!!
S_S .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Super gegeten en geweldige bediening en we moesten even wachten voor een tafeltje en tijdens het wachten kregen we een broodje met smeersels van de zaak. Ik had een mosterdsoep echt voortreffelijk en als hoofgerecht een roodbaarsfilet met witte wijn/saffraansaus ook super.
Alleen de koffie met chocolaatjes viel een beetje tegen dat had anders gekund. Maar al met al was het voor herhaling vatbaar. En de wijn die we geserveerd kregen was ook heel lekker.
Bloemus .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Net terug en heerlijk gegeten bij dit grand café, aan de Rijn een super decor,
Ook de bediening was er prettig, een aanrader, we komen zeker nog een keer.
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Slechte ervaring met dit restaurant. Gebakken roerbakgroenten met gamba's besteld. De gamba's waren veel te ver doorgebakken en de groenten waren zeer slap. Dit alles zat in een zeer zout "soepje", een laag vocht onderin. De serveerster vergat twee keer wie wat had besteld, terwijl we de enigen in het restaurant waren. Nagerecht was wel aardig.
MT76 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Ik vond het eten zeer middelmatig. De soep vh voorgerecht was zout en meer bouillon- achtig. De pasta die wij als hoofdgerecht kregen zou met spekjes bereid zijn maar wij troffen ham. Klein detail maar toch...
Pasta was grote homp van veel te dikke plakken mozarella en smaakte naar een macaronischotel v thuis en was ook weer erg zout. Kennis vd groep waafmee we waren had stukje plastic in eten. Daar kwamen aan tafel geen excuses voor ( hoefde er niet voor te betalen maar dat vind ik logisch).
Al met al eenvoudig eten dat echt wel beter en zelfs iets verfijnder kan voor een grandcafé. Voor mij nu niet voor herhaling vatbaar....
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Voor de lunch op een zaterdagmiddag gegeten bij Restaurant & Grand Café Trots. In de zomer kun je buiten op het terras zitten, nu was het daar te koud voor. Als lunch een broodje tonijnsalade, een broodje van de dag en een salade met oosehaaspuntjes genomen. Aan de tonijnsalade was werkelijk niets aan te merken, smeuiig en vol van smaak met kappertjes en rode uien eruin verwerkt. Het broodje van de dag met warme geitenkaas en walnoten zag er ook heel mooi uit. Keuze uit wit en bruin brood. De salade met ossehaaspuntjes was deze keer op verzoek met sateh saus gemaakt. Op zich beviel die ook goed.
Een leuke plek om te lunchen en een echt eetcafé uitstraling.
Bediening vriendelijk.
Woef .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Redelijk ok voor een brasserie. De wijn is goed, het personeel is vriendelijk en behulpzaam, maar laat af en toe een steekje vallen. Dat er op een stille maandagavond een aantal dingen van de kaart 'op' zijn is apart. Dat ze een alternatief voorstellen is dan leuk, maar als dat vervolgens anders dan beloofd geserveerd wordt, is de lol er weer van af. Het eten op zich is aardig, maar niet heel bijzonder.
Leidseaad .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Heerlijk geborreld hier met het laatste mooie weer. Hierna allemaal alleen een hoofdgerecht genomen. Smaakte erg goed en alles bij elkaar niet al te duur.
Else F.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
Na een aantal drankjes op het zonnige terras aan het water besloten we ook maar bij Trots wat te eten. Het was niet slecht, maar ik kom hier voorlopig toch niet meer terug. De kipsalade vooraf bleek geen sla met kip te zijn, maar meer een salade die je op een broodje smeert. Naar mijn smaak te veel saus/mayonaise waardoor de kip nogal weg viel. Als hoofdgerecht had ik witvis die zwom in de olie en vrij flauw was. De tomaat die in de salade zat had een rare smaak en was volgens mij niet goed meer. We zijn dus maar van de salade afgebleven. Toen ik dat tegen de serveerster vertelde zei ze:,,Dat heb ik nog nooit gehoord." Een beetje een rare reactie, ik zou eerder nieuwe salade of een excuus verwachten. Ze zou het navragen in de keuken maar daar hebben we niks meer van gehoord. De porties waren wel voldoende.
Verder was de bediening over het algemeen vriendelijk, maar niet erg warm.
Ook de verschillende wijnen vielen qua smaak tegen. Erg waterig.
De prijs/kwaliteit is naar mijn idee niet in verhouding, te duur voor wat je op je bord krijgt.