Tromp Eten & Drinken

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

7,2
Erg rustig
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Voorafgaand aan de aftrap van het culturele seizoen weer prettig bediend en heerlijk gegeten. Als hoofdgerecht deelden we de lekker malse lamsschouder. Ik had een salade vooraf: die was prima, maar niet heel bijzonder. Bediening was weer top. Al met al een heerlijk 'voorprogramma' voor de voorstelling en het komende seizoen!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
08-05-2016
Het lijkt een ideale combinatie, dineren voor een concert, en dat is het ook. Maar de ervaring was dat je toch, ondanks vlotte bediening, 'op tijd zit'. Dat, in combinatie met vrij stevige prijzen, de soms matige culinairen kwaliteit en de vrij zakelijke ambiance maakt dat voor ons dit experiment eenmalig blijft. De opmaak was om door een ringetje te halen, maar de overmaat aan kleuren kon het gebrek aan smaak niet compenseren. Aan de vriendelijke medewerkers ligt het niet, wel aan gebrek aan avontuur in de keuken! Gamba met zeekraal is natuurlijk prima, maar om die te serveren in een kommetje met warm water? En meerdere bereidingen met gelei waarvan je de smaak moet raden? Maar nogmaals, het was gemakkelijk, we waren op tijd voor de voorstelling klaar en daar ging het om.
Ineke2 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Voorafgaand aan een concert van Boudewijn de Groot hier met 4 man gegeten. Heel handig dat het in het Oosterpoort complex zit en je er bovendien je jas kunt laten hangen tijdens het concert.
Op de plek waar wij zaten vond ik het restaurant best sfeervol, en en hadden zicht op de bediening en de keuken, dient hier gewoon zijn doel, even lekker eten voor een uitvoering.
De bediening was vriendelijk en adequaat, en we hebben nooit lang moeten wachten maar konden wel rustig de tijd nemen.
Het eten was heel prima, zeker qua prijs-kwaliteit. De rode uiensoep en de varkensfilet (van de Heyde hoeve) werd goed bevonden, de riddervis was echt lekker en het plateau van "to share" antipasti was erg lekker. Zelf had ik genoeg aan de helft van dat plateau als 'hoofdgerecht' De dame waarmee ik het heb gedeeld heeft nog de tarte flambee bijbesteld waar we toch nog met drie man van gegeten hebben. Die laatste was wel wat vochtig in het midden maar de smaken waren erg goed. Inclusief drankjes (ook een aantal glazen wijn) en nog 1 nagerecht gemiddeld voor zo'n 27,50 gegeten en dat was het wel waard.
Kortom: prima om voorafgaand aan een concert te eten, ze zorgen ook echt wel dat je niet te laat komt, en de jas hangt daar tot je deze weer op komt halen. Voor herhaling vatbaar.
Kortom
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voorafgaand aan de Mattheus hier gegeten.

Vooraf dorade in 2 bereidingen, de mousse was erg geslaagd. Tafelgenoten aten de broccoli-komkommersoep en de salade vooraf en waren ook tevreden.

Hoofdgerecht voor alledrie de surf en turf. De steak goed gegaard, bijgerechten lekker. Enige puntje van kritiek: de garnalen waren kiezelzout. Nog 's avonds laat dronken we water om het zout weg te werken.
Gribru .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
voor een concert gegeten, vooraf een broodplankje met olijven, daarna een vegetarisch hoofdgerecht: geroosterde pasta met paddestoelen en een heerlijke zachte gorgonzolasaus. Erbij lekkere rode wijn en een prettige informele bediening.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Voorafgaande aan een theater voorstelling zijn wij bij Tromp Eten & Drinken wezen eten.
Wij hadden om 18:00 gereserveerd. Helaas duurde het wachten op het broodplankje (voorafgaande aan het voorgerecht) meer dan een half uur. Maar daarna liep het op rolletjes. Ik heb genoten van de Peking Pancakes en de Ribroast. Het eten was speciaal, ipv de standaard salade en frietjes zat er bij mijn Ribroast een stamppot hete bliksum en een honing thijm saus.
De bediening was vriendelijk en werkt erg netjes. En wij mochten onze jas in het restaurant laten hangen ten tijde van de voorstelling. Top service!
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Het nieuwe seizoen is begonnen! En Muze & Tromp zijn samengevoegd tot het nieuwe Tromp. Deze eerste test was geslaagd: prettige combinatie van beide kaarten. Volgende week gaan we weer ...
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Voorafgaand aan een voorstelling wilden we eten bij de Muze. Die was helaas gesloten deze avond, dus aten we bij brasserie Tromp. Dit was zeker geen teleurstelling! Vooraf deelden we de Tromp tapas. Verschillende simpele, maar lekkere hapjes. Qua hoofdgerechten waren er een stuk of 5 keuzes. Als nagerecht was er alleen 'sticky toffee cake', maar deze was erg lekker!
Kort om: goed gegeten voor een zacht prijsje in een gezellige ambiance.
Geheco .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Voorafgaand aan het concert met de Tweede Symfonie van Gustav Mahler heerlijk gegeten in Brasserie Tromp. Beiden hadden we hetzelfde uitgekozen. Als voorgerecht hadden wij de Tromp tapas. Dit was een hoofdgerecht voor een persoon of een voorgerecht voor twee personen. Het bestond uit verschillende warme en koude hapjes. Het geheel was zeer smaakvol en prima bereid. Vooral de loempia met eend en de struisvogelpaté sprongen er in positieve wijze uit. Als hoofdgerecht hadden wij de boeuf bourguignon, een klassieke stoofschotel van rundvlees, rode wijn, tijm, winterwortel, uien, champignons en spek, geserveerd met rode kool salade en aardappelpuree met gruyere en olijfolie. Het rundvlees vooral was om te zuigen zo mals en het geheel was in een perfecte, smaakvolle harmonie. Als nagerecht hadden wij een karamel-appeltaartje met amarene kersen en vanille roomijs. Hoewel de kaart vrij klein is is er toch voldoende keuze, ook voor vegetariërs. Enig puntje van kritiek is dat er slechts één nagerecht op de kaart voorkomt. En dat is een beetje karig. De bediening bij Tromp is uiterst vriendelijk en behulpzaam zonder dat dit overdreven gemaakt overkomt. Het woord “naturel” is hier op z’n plaats. De inrichting van Tromp is keurig netjes. De tafeltjes staan ruim voldoende uit elkaar. Kortom, Brasserie Tromp kunnen wij van harte aanbevelen en is een volgend bezoek zeker de moeite waard.
Notmune .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014

Snel... lekker, vriendelijk en gezellig

Voorafgaand aan een leuke voorstelling, nu voor de tweede keer gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te eten in Brasserie Tromp.
Net als de vorige keer, snelle alleraardigste bediening en heerlijk eten.
Alhoewel de kaart beperkt is, toch meer dan voldoende keus en voor elk wat wils
Op deze wijze begint de voorstelling eigenlijk al twee uur eerder!
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Vrijdag 14 november aten we voorafgaand aan een concert in de Groningse Oosterpoort bij restaurant Tromp. Het restaurant is in hetzelfde pand gevestigd en serveert een theatermenu.
Een goede keuze dus als je op tijd wil zijn voor de voorstelling en toch nog even iets wil eten.
Keurige en vriendelijke bediening. En we hebben prima gegeten.
Vooraf hadden we de Tromp Tapas met onder meer Cantal met honing-tijm glaze, mini loempia met eend, bitterbal met spinazie en parmezaan, coppa di parma, gemarineerde kastanje champignons, struisvogelpaté met kumquats marmelade, tonijnsalade en olijven met ansjovis. Geserveerd met brood, aioli en tomatentapenade. Als hoofdgerecht kozen we de Boeuf Bourguignon een stoofschotel van rundvlees, rode wijn, tijm, winterwortel, uien, champignons en spek, geserveerd met rode kool salade en aardappelpuree met gruyere en olijfolie. Lekker gegeten voor een hele redelijke prijs en de bediening is zeer vriendelijk. Gewoon doen dus als je toch naar de Oosterpoort gaat.

Leny S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Voor het concert Buena Vista Siocial Club wilden we bij het restaurant Muze bij Oosterpoort eten, we konden echter alleen bij brasserie Tromp terecht met een zeer beperkte kaart. Een van ons koos de empenada: lekker, de andere drie kozen voor de tapas als hoofdgerecht. vnl koude gerechtjes, (erg zoute olijven) was lekker maar niet bijzonder.Aan een toetje kwamen we niet toe omdat de zaal al open ging en we nog net een zitplaats konden bemachtigen.
vriendelijke bediening, gratis kraanwater
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Deze keer heerlijk gegeten: heerlijk soepje van knolselderij en pastinaak vooraf, caesar salade als hoofdgerecht en 'sticky toffee' nagerecht. Kwaliteit en presentatie was stuk beter als eerder en bediening was erg attent.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Nog maar eens Tromp geprobeerd: de eerste keer viel het tegen. En ook nu ben ik niet heel erg enthousiast zeker wetende dat het eten uit dezelfde keuken als Muze komt. Ik snap best dat het voor een lager budget moet, maar de bereiding moet toch beter kunnen.
Had deze keer een entrecote: die was goed, maar de aardappeltjes waren erg slap en vet. En de salade was OK, maar had er wel wat verzorgder uit kunnen zien.
Voorheen hadden ze bij Muze ook een 'kleine kaart' waarvan de gerechten altijd veel aantrekkelijker waren: daarmee zouden ze het bij Tromp volgens mij heel goed doen.
Bediening was verder prima!
Emiel K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
superavond gehad voorafgaand aan het concert van Sandra van nieuwland, heerlijk gegeten en een hele prettige bediening.
Vooraf de tromp tapas, goed en lekker en als hoofdgerecht de entrecote, een prima stuk vlees met heerlijk gebakken aardappelen en lekkere salade.
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Vrijdagavond 15 feb.vooraf het concert gegeten in Tromp, was niet heel erg druk, maar een hele fijne ambiance.
Leuke overzichtelijke kaart, We hebben de salade met gekonfijte eendeborst gehad en en gegrilde vlees spies, prima kwaliteit voor je geld, lekkere frisse griekse salade bij vleesspies, ruime portie gekonfijte eend op de salade, was verrassend lekker.
En niet te vergeten een prima bediening.
Jeannet M.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Naast restaurant Muze is er nu ook een brasserie Tromp, goeie formule. We namen het tapasmenu met veel vleeswaren. Worstsoorten en ham waren van zichzelf al behoorlijk zout en er was ook nog extra zeezout over heen gestrooid. De mozzarela was heerlijk en de garnalenkroketjes ook maar de rest erg matig. Geitenkaas, rauwe ham, ossenworst leek allemaal uit de goedkope supermarkt te komen. We misten rauwkost, tomaatje enz.Op de samenstelling kunnen we geen commentaar hebben want dat hadden we zelf kunnen zien, maar door deze keuze is het totaal erg zout en niet gevarieerd.
J. L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Groningen barst uiteraard van de eetgelegenheden. Als inwoner van deze stad zul je snel een paar favoriete adressen hebben. Als niet-Groningers brengen wij binnen twee weken (oktober-november 2012) twee bezoeken aan het culturele centrum De Oosterpoort. We besluiten voorafgaand aan de voorstelling de ene keer te eten in restaurant Muze en de andere keer in brasserie Tromp, beide onder hetzelfde dak als de Oosterpoort. En beide keren is het ons goed bevallen. Toegegeven, het gaat hier om 'een hapje eten' en niet om uitgebreid dineren waarbij je de verwachtingen hoger stelt. Maar het eten is prima. In de brasserie is de Fish&Chips populair, en inderdaad je krijgt een bord vol. (De menukaart is inmiddels wel veranderd). In restaurant Muze is de keuze wat ruimer. Zowel in Tromp als in Muze staan voor vegetariërs volwaardige gerechten op de kaart. Compliment! De vriendelijke bediening (losjes, maar alert), het vlot uitserveren en de gezellige reuring van opgetogen uitgaanspubliek maken zowel Tromp als Muze tot een goed eetadres.