Tripel Belgisch Bier Café

Lijnbaansgracht 161HS 1016 VX Amsterdam Nederland Kaart
31-203706421

Over het restaurant Tripel Belgisch Bier Café

Een bar waar je fantastische bieren kunt proberen. Het is een gezellige plek waar iedereen die van een lekker glas bier houdt graag komt. Flink wat Belgische bieren van de tap en nog zeker 200 andere soorten bier uit de fles. Dus je bent nog niet zomaar uitgeproefd! En als je echt behoefte hebt aan een bodem, bestel je hier lekkere hapjes. Veel borrelhapjes en vegan – gerechten die lekker weghappen bij een schuimend glas bier!

Meer informatie over restaurant Tripel Belgisch Bier Café

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m donderdag 16:00 - 03:00
Vrijdag en zaterdag 16:00 - 04:00

Jouw recensie over het restaurant Tripel Belgisch Bier Café

Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Lekke gegeten en goede prijzen! Veel keuze uit verschillende bieren
Toine V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Lekker gegeten, leuke sfeer. De portie biefstuk met friet had alleen net iets groter gemogen
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten: brood met abdijkaas samen vooraf, Belgische biefstuk met peper-room saus en Quiche als hoofdgerecht; daarbij voortreffelijke bieren die je elders niet gauw aantreft.
En dat alles met 50% korting dankzij IENS!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Vriendelijk ontvangst. Gezellig druk eetcafé dat bezocht wordt door locals en door toeristen. Wij hadden beide de biefstuk met pepersaus, biefstuk goed pepersausje heerlijk. Het dessert heb ik nog een keer besteld. Gigantisch veel keuze in biertjes. Helaas is de keuze in wijn wat beperkt. Wij zouden vrienden en bekenden dit restaurant aanbevelen.
Anna L.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Met zijn 5-en erg lekker gegeten. Drie van ons hadden een stoofpotje met wildzwijn, 1 de ribs( was de dagschotel) en ik had de burger van Black angus beef. Erbij slade en lekker vers gebakken dikke frieten. Te drinken een keur aan speciaalbiertjes, maar ook wijn en fris. Bediening was goed en niet opdringerig. De sfeer is gemoedelijk en het tempo van bedienen is rustig. We zijn er van 18:30 tot 21:30 geweest. Pluspunt ze hebben een goed espresso apparaat voor een lekker kopje koffie na. Kortom ik kende het restaurant niet, maar werd aangenaam verrast. We hebben een leuke avond gehad en lekker gegeten.
Ties R.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Leuke tent om speciaal biertjes te drinken en een hapje bij te doen. Persoonlijk zou ik zelf ergens anders wat eren voordat ik naar deze tent ga om een biertje te drinken. Vooraf hadden we het broodplankje me kaas en deze was wel erg karig aangekleed. Daarna het stoofpotje wat prima was en de spareribs die gewoon absoluut niet lekker waren.
Marten G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Lekkere biertjes, leuke bediening maar het eten kan kwalitatief beter!
Rein L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
Goede keuken /muziek /bediening. Ongedwongen sfeer. Gewoon lekker!
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Lekker eten en Vriendelijk personeel.
Verder super gezellig cafe. Alleen kaart van de site kwam niet overeen met kaart inrestaurant.
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Eten was van prima kwaliteit en bediening zeer correct en vriendelijk. De informatie qua menukeuze en prijzen op Internet stemmen echter totaal niet overeen met de werkelijke menukaart. Op Internet hoofdgerecht voor € 15,50 en in werkelijkheid € 18,50 en wat op Internet wordt aangeboden stond niet op de kaart. Tot slot, beetje vreemd maar in Amsterdam helaas gebruikelijk, in een Amsterdams restaurant dat Belgische uitstraling heeft, uitsluitend Engels sprekend personeel.
grzesznik .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Op maandag en dinsdag krijg je bij Tripel het tweede (goedkoopste) hoofdgerecht gratis. We waren duidelijk niet de enigen die dat wisten, want het café was afgeladen. Dit alles werd gebolwerkt door één serveerster, of eigenlijk _niet_ gebolwerkt -- we konden amper contact met haar maken, en haar belofte om een tweede ronde drankjes te komen opnemen heeft ze nooit ingelost. (In de eerste ronde waren de helft van de drankjes trouwens niet op voorraad.) Maar goed, het eten was prima en goedkoop. We komen graag terug.
Zico B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Hier gister gegeten met zijn tweeën.
Tripel is een eetcafé met veel speciaalbiertjes op de tap en een aantal betaalbare eenvoudige gerechten. Service is goed en attent, eten wordt snel geserveerd en is eenvoudig doch goed van smaak. Wij hadden de halve kip en de spaghetti met gamba´s.
Wij komen hier zeker terug, een lekker ouderwets eetcafé waar je even snel maar prima kunt eten!
Veerle V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag voor het eerst in Tripel gegeten met vrienden. Tripel is een Belgisch Biercafé, met een gemoedelijk karakter. Er is een breed assortiment aan bieren en wanneer je geen bierkenner bent, kan de bediening je perfect wegwijs maken in het kiezen van een biertje naar jouw keuze.
Het eten dat we bestelden kwam vlot. We aten vegetarische quiche, die erg lekker was. Frietjes en salade worden bij elk hoofdgerecht geserveerd. Mijn vriend had een Belgische blauwe biefstuk en hoewel ik vegetariër ben, wist hij mij te verzeker dat die ook goed op smaak was. De meiden in bediending waren vriendelijk en opmerkzaam. Ik heb niets aan te merken op deze tent, ga er zeker vaker heen! Er wordt ook in tegenstelling tot mening ander café in Amsterdam goede muziek gedraaid!
amie01 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Dit was echt de plek in Amsterdam waar ik naar op zoek was! Als veganist is het soms lastig om bij een 'normaal' eetcafe te kunnen eten. Bij Tripel is dat echter geen probleem, niet alleen zijn er meerdere opties, ik vond het eten ook nog eens heel erg lekker! De vegan bitterballen zijn niet van echte te onderscheiden en werden geserveerd met mosterd, zoals het hoort. De vegan pizza had cocoskaas erop die, tot mijn verbazing, (ik ben meestal niet zo'n fan van vegan kaas) erg goed smaakte en echt wat toevoegde. De pizza had een zeer dunne bodem met lekker veel groente erop. De veganistische burger was van bieten gemaakt, daar moet je van houden maar ik vond hem erg lekker en weer eens wat anders dan normaal. De salade was ook bijzonder lekker! En de biertjes natuurlijk ook. Vooral leuk dat je een bierplankje kunt bestellen waarbij je drie verschillende biertjes van de kaart kunt kiezen om te proberen. De bediening was echt extreem aardig en heel vrolijk, dat is nog wel eens anders dus het was leuk om geholpen te worden door een super enthousiast en aardig meisje. De sfeer in het cafe is gezellig, zoals een bruine kroeg in amsterdam hoort te zijn naar mijn idee. De prijs van het eten is zeer laag, de biertjes waren iets duurder maar dat is normaal voor speciaal bier. Wij hadden gegeten en gedronken voor zo'n 50 euro met zn drieën, we hadden ieder een hoofdgerecht en daarbij de salade en de bitterballen. Ik denk niet dat we ergens anders beter hadden kunnen treffen!
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Hebben hier ieder bier gedronken, de bier kaart is heel mooi, maar de helft is niet in voorraad. Erg jammer.
Wij wilde voor de theater wat eten. Bij ons ieder bezoek zag de kaart er goed uit. Lekker Belgisch.
Maar het was een gyros avond. Verder kon je niets bestellen.
Was maar 3.50 euro, dus dachten wij als wij er 2 per persoon bestellen is dit voldoende.
Gelukkig met 1 begonnen. Was koud, een wrap met van binnen een hout spies(wat ik bij mijn eerste hap ontdekte. Een spies met 3 kleine stukken vlees . Verder matig saus, 3 patat en wat uien. Zeker zonder voor het geld.
De bediening was slecht, ongeïnteresseerd, gelijk afrekening. Onhygiënisch.
Jammer maar hier gaan wij niet meer heen.
Sandy K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Wat je verwacht van een Biercafe, maar dan extra leuk gemaakt door de aardige bediening en het goedkope (op dinsdag en woensdag 2 gerechten voor de prijs van 1) maar smakelijke gerechten. Simpel en gezellig!
Amsterdammmmm .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Lekker hoor!! Goede biefstuk en lekkere patat, veel meer heb je niet nodig! Bovendien 8 nieuwe biertjes aan m'n untapped lijst kunnen toevoegen. Goeie muziek gehoord en de barman was zo aardig om wat bands van de playlist op te schrijven. Aanrader!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Prima kroeg, een van de leukste in zijn soort binnen Amsterdam en een van de weinigen in zijn soort waar je altijd ruimte hebt. Na enkele bezoeken is het me helaas nog niet gelukt om heel de avond te ontvangen wat ik besteld heb, de biervoorraad sluit niet aan bij de kaart.

Voor het eten hoef je niet te komen. Echte kroeghappen, droge kip, vieze tafels, ongebalanceerd geluid dat een conversatie moeilijk maakt... op maandag en dinsdag betaal je de helft en is het dus acceptabel, later in de week wordt het eten duurder en de service slechter. In ons geval leek dat laatste trouwens vooral een gevolg van personele onderbezetting. Twee man bediening op

Overigens, als personeelslid in een Belgisch biercafé geen Nederlands praten..?
Eveline M.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
In Tripel is het altijd gezellig. Veel bieren op fles én tap en het personeel kan hier leuk over vertellen en je advies geven. Sowieso een pluim voor de dames en heren achter de bar deze avond, wat een aardige en effiënte mensen.
De borrelhappen zijn prima, de lamskoteletten en biefstuk ok voor de (lage) prijs. Voor een hele avond kroeghangen of als voorbereiding op grotere stapplannen dus een aanrader!
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Tripel is een simpel café vlakbij het Leidseplein met een prima bierkaart. Ik was hier op maandag en dan hebben ze een actie waarbij de gerechten 2=1 zijn. Het eten, kippenpootjes met patat, waren heerlijk op smaak. Ook de rest van de kaart is uitgebreid. De bediening is vlot en vriendelijk. Zeker een plek om vaker een biertje te nuttigen.