TRIBECA

Jan Deckersstraat 7 5591 HN Heeze Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant TRIBECA

Herman C.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Er zijn weinig zaken waar je nog zo goed kan eten zonder dat je in het hele stijve gebeuren zit, echt een aanwinst voor culinair Nederland
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Vanuit de Randstad naar TRIBECA omdat we Jan een geweldige kok vinden. We hebben een heerlijke avond gehad met veel prachtige gerechten. Mooi restaurant en een gezellige Brabantse gemoedelijkheid.
Claudia is zeer gastvrij en de sommelier is top. Hulde voor alle medewerkers!
Een klein puntje, betalen voor water is niet meer van deze tijd.
TRIBECA krijgt dit jaar zeker een ster en wij komen vaker die kant op.
Yvonne T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gister hier met vrienden gegeten, vol verwachting omdat ook wij graag bij voorganger Boreas kwamen. Het was een warme deken, van het aperitief en de amuses tot aan de koffie met huisgemaakte friandises toe. De amuses waren echte smaakexplosies heerlijk. Wij hadden gekozen voor het vier gangen verrassingsdagmenu, en wat een goede keuze. We hebben genoten en ook de wijnen waren voortreffelijk. Wij vonden het een feestje en gaan zeker vaker terugkomen. Ik sta er niet van te kijken als die twee sterren weer zo in the pocket zijn :-) Prijs kwaliteit van de wijnen en cava was prima, niets van te zeggen op dit niveau.
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Eten: een avond met wisselende ervaringen, die begon met een aantal heerlijke en mooi uitziende amuses waarvan de gemarineerde tomaat op een lepel en het rolletje van zoete aardappel gevuld met eendenlever onze favorieten waren. We kozen voor het 4-gangen dagmenu. Het eerste gerecht, een knapperig rolletje met steak tartaar, mierikswortelcrème, bouillon en gerookte olie viel tegen. De steak tartaar was wat grof gehakt, geeft geen prettig mondgevoel en de bouillon en mierikswortelcrème hadden hoger op smaak mogen zijn. Het tussengerecht was voortreffelijk. Rode mul, uitstekend bereid, met een saus van lever en cognac, muntolie, couscous en mango. Mooie presentatie en perfecte smaken. Ook het hoofdgerecht smaakte prima, gegrild Holstein rund met anijschampignons, sjalotten en een saus van fenegriek. De presentatie zou met iets meer opsmuk en wat meer garnituur mogen, maar de smaak en bereiding waren uitstekend. Dan begint met een pre-dessert het zoete gedeelte van de avond en dat kon ons van het pre-dessert tot de friandises bij de koffie niet echt bekoren. Te zoet over het algemeen en het dessert van aardbei met meringue van limoen paste zowel qua presentatie als qua smaak beter op een kinderfeestje dan in een restaurant van dit niveau. De donut bij de friandises was aan de droge kant, terwijl de madeleine juist wat onder bakken was. We dronken een fles eenvoudige maar goede witte huiswijn bij de voorgerechten en een goed glas Rioja, die met 9,00 per glas goed aan de prijs was, bij het hoofdgerecht. Dat goed aan de prijs gold overigens voor de hele avond met een rekening van net boven de 200 euro terwijl we voor de drank eenvoudige keuzes maakten. Voor ons absoluut geen goede prijs-kwaliteit verhouding, zeker vergeleken met andere (sterren-) restaurants.
Service: het is duidelijk dat er een relatief jong en onervaren team staat, dat de weg nog moet vinden. Daardoor mist het nog wat flair en persoonlijk contact maar dat gaat vast goed komen. De gastvrouw is vriendelijk en attent en heeft voldoende oog voor alle gasten. Ze maakt regelmatig een praatje aan alle tafels. Jammer dat ze het aan het einde van de avond kennelijk wat lastig vindt om met onze eerlijke feedback om te gaan en het daarom nodig vindt om te vragen of we misschien nog wat "last van nostalgie" hebben verwijzend naar de voorganger. Als we al last van nostalgie hebben is dat nostalgie naar een restaurants waar prijs-kwaliteit gewoon in orde zijn. Dat is iets anders dan dat we op zoek zijn naar zelfde stijl eten of gastheerschap, we stonden vol open om ons te laten verrassen met een nieuwe en andere stijl.
Decor: het decor is strak en stijlvol. De zithoek bij de open haard ziet er met prachtige stoeltjes mooi en sfeervol uit. Het donkerblauw op de muren gecombineerd met donkere vloerbedekking maakt het geheel wel donker en met name de muren kunnen nog wel wat aankleding gebruiken. Tafels staan mooi ruim opgesteld, dat is fijn.
Chateaubriand .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Wat een feest om hier te mogen vertoeven! Dit 'nieuwe' restaurant in Heeze brengt ons waar wij naar zoeken; klassieke gastronomie met een moderne twist. Mooie verfijnde gerechten zonder al te veel opschmuck, maar wel met volle smaken, fraaie wijnen en fijne bediening.. Wij namen het 4 gangenmenu, wat zeker voldoende was, maar de volgende keer gaan we waarschijnlijk voor 6 gangen... of misschien toch voor 8? ;) Dit zou zomaar eens de nieuwe topper kunnen worden. Wij komen zeker terug!
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wat een prachtige nieuwe zaak hebben Jan en Claudia Sobecki toch opgezet. Op een vertrouwde locatie en daarmee hoge verwachtingen opnieuw beginnen getuigd van veel lef. Na ruim een week staat de organisatie al aardig, nog wat problemen in de besetting maar deze worden heel open en charmant opgelost door de nieuwe gastvrouw die zal groeien in haar rol. Wat een heerlijke ruime tuin is er aanwezig. Gekozen voor het 6 gangen Tribeca menu, en dat is met alle amuses en hapjes ruimschoots voldoende om compleet voldaan weg te gaan. De timing is soms nog iets off en uiteindelijk zitten we ruim 5 uur aan tafel, maar de goede sfeer en bedoelingen zorgen ervoor dat je dit graag voor lief neemt. De chefkok is veel aanwezig en komt aan de tafel met oprechte interesse in de mening van de gasten. Van het menu sprongen voor ons de tonijn en Holstein eruit. Alle gerechten zijn klassiek, vaak zonder opsmuk maar mooi afgerond en in balans. Helaas was de nieuwe sommelier nog niet begonnen. De nu geschonken bijpassende wijnen vonden wij goed maar niet uitzonderlijk. Dit zal ongetwijfeld nog een boost krijgen in oktober met de nieuwe aanwinst. Fijn is wel dat de gastvrouw informatie geeft over de wijnen zonder te overdrijven. Tip voor de nieuwe sommelier: hier houden wij als gasten van (al te vaak leiden te uitgebreide verhalen af van de smaakbelevenis en het contact aan de tafel zelf). De bediening was jong en op bepaalde momenten wat onwennig en in de communicatie ging her en der nog wat fout. Maar dit lost zich vanzelf op verwachten we. De rekening is (zoals eerdere recenties al aanstippen) niet bescheiden maar, op het moment dat de laatste onwennigheden verdwenen zijn, fair gezien de geleverde kwaliteit en service. Kortom: zeker een aanrader en wij kijken uit om terug te komen als de routine er weer is om te zien hoe de ontwikkeling zich voortzet!
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Alweer een week geopend, op een top locatie waaraan we al veel geweldige herinneringen hebben. Helaas geen lunch mogelijkheden dus gereserveerd voor het diner. Ruim op tijd liepen we het restaurant binnen wat geen enkel probleem was, fijn. Het interieur is behoorlijk gerestyled, het is wat strakker geworden met minder decoratieve aankleding. De rode vloerbedekking is vervangen door antraciet, de wanden zijn grotendeels donker blauw geworden, waardoor het geheel wat donkerder is.
Het was prima zomerweer, het mooie terras in de tuin lonkte. John had er al snel een fijn plekje uitgekozen. We hadden geluk, deze avond was een proefavond voor de sommelier. (Jessica Klook had helaas een andere uitdaging gevonden.)

Het aperitief werd zoals verwacht een champagne, een Blanc de Blanc brut nature van Francis Boulard, een verfijnde champagne die erg goed beviel, hoewel hij voor John net wat te hoog in zijn zuren zat.
Het eerste hapje kwam op een lepel, keurig gepresenteerd. Stukje oester met luchtige crème, croutons en een krokantje van nori, heerlijk.

Het tweede hapje was een cannelloni van zoete aardappel gevuld met eendenlevercrème, afgewerkt met toefjes hazelnoot crème, bergamot crème en krokante chocolade parels, jammie.
Gevolgd door een hapje met kreeft, wat ik beter voor de cannelloni had kunnen eten, zeer delicaat. Verder nog een kopje met een crème en krokantjes.

De amuse was een tartaar van makreel, erop verschillende kruiden, afgewerkt met schaafsel van parmezaan en een gerookte vinaigrette. Een hele mooie smakencombinatie met verfijnde, sappige textuur, heerlijk.

De begeleiders zijn door Martijn Verkerk en beide eigenaars (Jan en Claudia Sobecki) geselecteerd. De eerste werd keurig, redelijk uitvoerig gepresenteerd (door waarschijnlijk de nieuwe sommelier). Een Zuid Afrikaanse Sauvignon 2015 van het huis Iona, aangenaam fris maar niet te droog met tonen van citrus. Op het bord een platte cilinder tartaar van tonijn, erop een gelei van passievrucht, zeste van citrus en een crumble van nori en korianderzaad, afgewerkt met een vinaigrette. Een uitstekende smakencombinatie die naadloos aansloot bij de wijn. Een klein minpuntje was dat hapjes allemaal identiek waren waardoor ik wat afwisseling miste. (9.6)

In het glas, een Sommeliers cuvée 2015 van het huis Pflüger, een witte blend met rijk aroma, vol en complex in de mond met een lange afdronk, heerlijk! Op het bord stukjes kreeft met een schuimige kreeftenbisque waarin kokos, dragon en citroen. Verder wortel structuren en slanke, zwarte paaltjes van karamel. De cuisson van de kreeft was top, heerlijk zacht en sappig. Geweldig smaakvol in combinatie met de bisque, de rijke wijn vulde de combinatie aan, super! (9.9) Voor beide de topper van de avond, deze verdiend een plaatsje in mijn toplijst.

We vervolgen met een droge Vouvray 2014 van het huis Brisebarre gemaakt van Chenin Blanc, verfijnd en complex met delicate zuren. Op het bord geschroeide rode mul, met stukjes venkel, avocado partjes, groene kruiden, krokantjes en een vinaigrette met citrusfruit. Wederom een uitgekiende smakencombinatie, mooie sappige textuur en een naadloos aansluitende wijn, genieten weer. (9.7)

Voor bij het hoofdgerecht een Portugese witte. Casa de Mouraz 2012 gemaakt van Malvasia met inheemse druivenrassen, erg lekker. Op het zwarte bord, geschroeide scholfilet met erop een melange van ziltige groentjes en stukjes asperge, afgewerkt met een vinaigrette met barbecue toets. Aan tafel aangevuld met een kruidige beurre blanc. Cuisson was top, de vis was ietsje te enthousiast na gezouten. In de beurre blanc miste ik de frisse toets, deze werd keurig door de wijn ingenomen. Een heerlijk gerecht. (9.3)

We besluiten het kaasgerecht over te slaan omdat het al laat was. Helaas hielp dit niet veel want op het dessert moesten we erg lang wachten (ruim 1,5uur). We hadden met de partners om 10 uur afgesproken. De dessert amuse was toen nog niet uitgeserveerd, jammer.

De dessertwijn was een Moscato d’Asti van S. Stefano, wel lekker maar niet zo origineel. Het dessert zag er goed uit. Structuren van aardbei met limoen en crème fraîche. Erg lekker met goede texturen. (9)

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd. Fijne gastvrouw, enkele oud medewerkers en een bekende sommelier die plezier uitstraalde en gezelligheid bracht.

Prijs-kwaliteitverhouding was ruim voldoende. Champagne €14,50, menu €95,- en het wijnarrangement €50,-.

Samengevat kunnen we stellen dat het een hele aangename kennismaking was, met doordachte visgerechten waarbij uitgelezen wijnen in een gezellige setting tegen een pittige prijs. Op het terras waren een aantal rokers wat voor mijzelf een serieus minpuntje was. De keuken was nog niet helemaal op volle sterkte maar laat al een sterke performance zien. Het dessert liet te lang op zich wachten. Ofwel een aanrader, die zich zeker nog gaat doorontwikkelen.
John G.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Tribeca, bijzondere naam voor het nieuwe restaurant van Jan en Claudia Sobecki in Heeze.
Het restaurant had een mooie metamorfose gekregen, strak modern. Mooie kleur donkerblauw op de wanden, gezellige aperitief hoek bij de openhaard met licht beige fauteuils.
Bijzonder verlichting en een mooie strakke vloer met visgraat motief. Kortom een eigentijdse zaak niets teveel of te weinig.
Omdat het een mooie avond was, namen we plaats in de gezellige tuin. Keurig gedekte tafels met gemakkelijke stoelen. Het feest kon beginnen.
Glaasje champagne van Francis Boulard, Blanc de Blanc. fris met een mooie bubbel, voor mij iets te hoog in zijn zuur maar toch aangenaam , zeker bij dit warme weer.
Als eerste hapje Tartaar van Gillardeau oester/citrus/croutons/krokantje van nori, heerlijk fris ziltig met een mooie bite.
Als tweede een cylindertje van bataat met een vulling van eendenlever, stippen van yuzo/kardamon en chocola. Een verrukkelijk mondvermaakje fijne smaakcombinaties en structuur.
We gaan verder met een sesamkrokantje met Oosterschelde kreeft en jeneverbespoeder. Bijzondere presentatie op de staartschaal van de kreeft, die op een bedje van jeneverbessen lag.
Vervolgens een schaaltje met varkensnek, gel van tamarinde, schuim van tonic en krokantjes.

Als amuse een tartaar van makreel, aangemaakt met hangop / komijn en limoen, kappertjes/ geitenkaas/ kruidensalade [o.a dille en koriander] Japanse vinaigrette dashi/ ponzu en gerookte olie. Wederom delicate smaken op een kraak verse tartaar, subliem .

We hadden gekozen voor het wijnarrangement en als eerste, Iona, een sauvignon uit ZuidAfrika.Frisse wijn, vol tropisch fruit en licht kruidig. Prima begeleider bij ons eerste gerecht: Blue vin tonijn tartaar afgelakt met gemberlak en korianderolie, gelei van passievrucht, nori krokant en vinaigrette van passie en korianderzaad. Ook dit gerecht weer in een uitstekende smaakbalans simpel in presentatie maar vol van smaak.
Onze tweede wijn van het huis Pflüger een blend van Chardonnay,Pinot blanc, Grüner Veltliner. Een aangename verrassing, volle fruitige smaak, rond met een lange afdronk.
Hierbij geroosterde kreeft [Bretagne] pesto van dragon en noten, kleine mini peentjes geel/wit/rood gemarineerd in citrus vinaigrette, sinaasappel, saus van bisque en kokos en kleine inktvis tuilles. Zelden zo een lekkere bereiding van kreeft gegeten. de cuisson top, smaken die samen met elkaar een verleidelijk en hemels gevoel op je tong leggen. Geweldig, alleen hiervoor zou ik terug gaan.
We gaan verder met een glas Vouvray, vignoble Brisebarre 2014, complex, strak droog en fris. Hierbij geschroeide rode mul , venkel, avocado, groene kruiden, krokantjes en een frisse citrus vinaigrette. Ook deze mul weer met een perfecte cuisson, aangenaam met de venkel en de citrus toets licht en vol smaak samen met de wijn heel aangenaam.
We hadden als hoofdgerecht ook voor vis gekozen.
Gebrande schol, bosui/ courgette/ ziltige plantjes , zeebanaan-kraal, oesterblad/ saus beurre blanc opgemonteerd met kruidenboter van basilicum, dragon, bieslook, peterselie en witte druiven.Wederom vol van smaak, bijzonder het zilte van de groentjes en wederom een aangenaam mondgevoel door de uitstekende cuisson. Hierbij een glas Portugese witte wijn. Casa de Mouraz 2012, fris vol en mineralig. Een aangename combinatie, top.
Als nagerecht geen kaas maar zoet. Maar we kregen toch een kaaspre dessert, warme Brillat savarin geconfijte peer/chocolade ganache/ truffel.
We sluiten de avond af met een glas Moscato d'Asti van S. Stefano. Jammer van deze niet zo spannende keuze voor bij het mooie nagerecht. Een dome van citrus met ijs van aardbei, Hollandse aardbeien gemarineerd in bouillon van aardbei/ espuma van citroen en aardbei/ gel van aardbei op een spiegel van creme fraiche en vanille. Een zoete krokante en smaakvolle afsluiting van dit mooie diner.
Voor mij , was het de eerste kennismaking met de keuken Jan Sobecki en team. Volledig aangenaam verrast door zijn kookkunsten. En compliment voor zijn charmante en gastvrije vrouw Claudia. Bijgestaan door een attent en vriendelijk team die samen ons een aangename en gezellige avond bezorgden. We komen graag terug.

Steef C.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Tribeca heeft de lastige taak zich te moeten meten aan Boreas. Dit lukt ze nu al aardig. De gastvrouw is een hele lieve warme vrouw. Het eten valt echt niets over te zeggen. Meer dan goed, prachtig opgemaakte borden, perfecte smaken. De totaalbeleving blijft echter nog wat achter, maar wat wil je op dag 3 na de opening. Al met al heerlijke avond gehad en die ster gaat er snel komen, enige wat jammer is zijn de prijzen; deze zijn nu al sterwaardig;-)
Pinootje .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk gegeten, we hadden het dagmenu aangevuld met een gerecht met zwezerik en truffel....Top. mooie strakke maar warme inrichting, sfeervol. Prettige ongedwongen bediening.
Aanrader!!