TRIBECA

• 2 MICHELIN sterren 2018
  • provincie Noord-Brabant
  • ...

Meer informatie over restaurant TRIBECA

Jouw recensie over het restaurant TRIBECA

Coen W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Hier een fantastische culinaire avond gehad: aperitief en amuses heerlijk buiten op het terras en daarna een aaneenschakeling van plaatjes op het bord. Hoogtepunten waren wat wij noemden asperges flamandes, een ‘jardin autour de bisque’ en de kaaswagen met zeer originele kazen. Ook een chefkok die even tijd heeft voor een praatje! Vriendelijke bediening die uitstekend op elkaar afgestemd is. Enig minpuntje is dat vragen slecht worden opgevolgd (bv naar een bepaald ingredient). Doet niet onder voor andere twee sterren restaurants in Nederland ;-)
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
De ontvangst door de chef zelf was warm. Eten viel helaas een beetje tegen. Onsamenhangend en eentonig zijn woorden die bij me naar boven komen. Ingrediënten vormen geen symbiose op het bord maar zijn losse smaken. Serviceniveau was oké, tafeltijd was enorm. 19:00 zaten we in de - overigens prachtige - tuin voor het apperitief, om 00:15 moesten we nog desserts krijgen. Een koffie hebben we voor de goede nachtrust maar achterwege gelaten. Verwachtingen van een zaak van dit caliber zijn hoog, maar ze worden voor mij niet (volledig) waargemaakt. Wellicht was de beoordeling 4 maanden na opening iets te voortvarend... In Bloemendaal vond ik wel de wow-factor waar ik naar op zoek ben.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Voor het eerst in Tribeca geluncht. Het eten was heel goed. Vier gerechten. Het eerste groene asperge met ei en een soort heerlijke hollandaise saus was lekker, maar miste wat bite. Je at op een gegeven moment een soort soep met heerlijke smaak dat wel.
Het tweede gerecht skrei was uitmuntend. Het hoofdgerecht duif was heel goed, maar klassiek. Het dessert was lekker, maar niet speciaal.
De amuses waren mooi en het koffieservies ook.
Het wijnarrangement was goed, maar aan de dure kant.
De service was koel en afstandelijk. Er werd weinig gelachen en gesproken met gasten.
De ambiance is mooi.
Vergeleken met de twee andere 2 sterren restaurants in Zuidoost Brabant is Tribeca ze toch wat minder.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Mooie zaak leuke ontvangst gegeten in de keukenkamer de service was goed maar meer een automatisme. In de smaakbeleving zijn ze nu echt te ver doorgeschoten, je kunt nu eenmaal niet alles met elkaar cobineren. Was een leuke ervaring, maar ook zeker een dure. Jammer dat er geen company car is als je een minuut of 5 weg logeerd, en dan een taxi uit Eindhoven moet laten komen. Gemiste kans.
. P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Voortreffelijk gegeten in deze elegante eettempel! De fijnste gerechten en verrassende amuses - precies zoals het hoort bij amuses.
Wij hadden een twaalfgangensessie in de keuken, die vrijwel helemaal bereid werd door twee jonge koks die je de hele tijd geconcentreerd aan het werk kon zien. Ze lieten zich gelukkig niet afleiden door de acht paar (soms kritische) ogen die de keuken instaarden vanaf de chef's table (ik zou het niet kunnen!). Goede bediening door enthousiaste jonge dames en een kundige sommelier. De wijnkaart telt natuurlijk veel prachtige dure wijnen, maar ook zeer goede, schappelijk geprijsde wijnen in het 40-80 euro segment. Iedereen kan daarmee aan zijn trekken komen.
Natuurlijk eet je niet op een koopje, in een tweesterrenrestaurant. Dit twaalfgangendiner kostte 145 euro per persoon (tien gangen kan ook, voor 110 euro - al waren de twee gangen die je dan mist toevallig wel de allerbeste). Maar dit is een diner dat een bijzondere gelegenheid memorabel maakt. Twaalf kleine gerechten met een perfecte portionering, zodat je toch niet teveel calorieën binnenkrijgt. Er was een gang met gulle truffel, bij skrei en aardpeer, en een met al even gulle hoeveelheid kaviaar (gekweekt in Eindhoven), klassiek met vichyssoise en crème fraîche. Een oester met koolrabi en saus van fenegriek, twee meer dominante vleesgerechten: hert (uit de Veluwe) met zoete aardappel en kersen, en zeer fijne shortrib van Wagyu-rund met ui, miso en cruesli. Maar de twee facultatieve gerechten die de twaalf gangen vol maakten waren de meest memorabele: de perfect gegaarde Sint-Jacobsschelp met spruitje en fijne, donkere pompoencrème, en de langoustine met pastinaak en mandarijn: complimenten, mijnheer Sobecki, voor deze creaties!
Wij dronken hierbij een Duitse witte chardonnay van Bernhard Huber en een exquise Roussillon, beide perfect én betaalbaar. Allebei met voorzichtige slokjes om twaalf gangen mee te gaan, waardoor we met een helder hoofd de vrieskou in konden lopen naar het nabij gelegen hotel. Als ik een woord van kritiek mag hebben, dan gaat dat over de muziek, een soort lounge-muziek die soms te luid was. Maar je zit er uitstekend op gemakkelijke, hoge stoelen aan een ruime marmeren bar met mooi uitzicht op de uitstekend ingerichte keuken met drie welvoorziene kookeilanden. Een groot genot.
Johnwetzels .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Op 14 januari voor het eerst gegeten in Tribeca.
Keurige ontvangst in een strakke omgeving.
Jong personeel en een slecht geklede heer die men een sommelier noemt. We kiezen het verrassingsmenu met een wijnarrangement.
Bij elke gang blijkt de gerserveerde wijn niet te combineren.
Bij het vleesgerecht is de wijn zo slecht dat ik de wijn laat staan omdat deze niet te drinken is. " Dat kan!" zegt de "sommelier" en gaat verder.
Het dessert is eveneens door ons beiden niet te eten, zo vies zijn de smaken.
Bij het voldoen van de rekening maak ik nogmaals kenbaar dat ik de geserveerde wijnen niet passend vond bij de gerechten.
" Dat is het risico van het Wijnarrangement!, kreeg ik als antwoord.
Ik ging ervan uit dat ik in een restaurant met 2 Michelinsterren toch geen risico mocht lopen, toch?
Daarnaast is het door het lage plafond en de slechte acoustiek erg rumourig.
Teleurgesteld gaan we naar huis, geen weerzien voor ons bij Tribeca, het viel ondanks de verwachtingen heel erg tegen.
Claudio J.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Wat een heerlijke avond; op alle gebied! Het eten was heerlijk en werd mooi geserveerd, de wijn was uitstekend, ontvangst en bediening gemakkelijk, vriendelijk beleefd en attent.
I.t.t. wat we zijdelings hadden gehoord, werd er niet beknibbeld op het bijschenken van de wijn en het water dat we dronken is maar voor een gedeelte in rekening gebracht.
Een heerlijke plek om een avond ongedwongen te genieten en dus zeer aan te bevelen!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Fantastisch diner! Evenals ambiance en bediening.
We hebben tweede kerstdag mogen genieten van een 6 gangen diner met verrassende 'smaakbommetjes' als amuses. En ieder gerecht was een feestje!
Voor de gene die geen alcohol dronken was een heel verrassend arrangement met non-alcoholische cocktails.

Bedankt!! Fam. Eikemans
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
In dit restaurant proef je soms smaken waarvan je bijna was vergeten hoe top-cuisine kan smaken. Deze chef kent de grote klassiekers door en door en geeft er vervolgens zijn eigen, unieke twist aan. Hoogtepunt: de gnocchi met parmezaan, tomaat en melasse, briljant en verrassend in zijn simpelheid. Net iets beter kan het dessert, dat houdt met zijn texturen gewoon net niet stand tussen alle andere onderdelen van het 8-gangen menu. De sommelier weet de juiste - voor ons losse - toon te vinden, de leuke bediening is afwisselend vriendelijk en ontwapenend. Met het lage plafond en een paar grote tafels vol feestvierende Brabanders is de atmosfeer verre van sereen, maar goed - dan maar wat verder naar voren leunen. De bar rechtstreeks aan de keuken ziet er interessant uit; die gaan we zeker ook eens een keer proberen. Tribeca behoort zeer zeker tot de top van Nederland, de moeite waard om 125 kilometer voor om te rijden.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Op een dinsdagavond naar Heeze gereden om daar met een groepje vrienden aan de keukentafel te genieten van het menu dat dit restaurant serveert. Je zit lekkerlijk aan de keukentafel te eten, waarbij je met een aantal andere gasten direct ziet hoe de gerechten worden klaargemaakt. De chefs serveren de gerechten zelf uit wat de ervaring uniek maakt. Een geweldig idee voor een 2* restaurant. Het eten was spectaculair. Vanaf het eerste gerecht, een tonijntartaar, weet je al dat het memorabel wordt. Wat een geweldige smaakcombinaties worden hier gereserveerd. De porties zijn ruim en het menu bestaat uit wel 10 gangen. Compleet voldaan en enorm onder de indruk reden we terug naar Amsterdam. Wat een geweldig restaurant. Jammer dat het zo ver is, want hier wil ik nog heel vaak heen. Een totale verrijking voor culinair Nederland dit restaurant.
Jean paul H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
In1 woord top gerechtjes van de keukentafel.
12 gangen , heel veel smaak, verasings elementen, wow factor een 10.
Van de zomer keertje restaurant proberen op het mooie terras.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Na het eerste succesvolle jaar heeft Jan Sobecki een nieuw project opgestart. ‘At The Chefs Table’ waar hij op verschillende datums samen met een ander Nederlands top restaurant een menu verzorgd. Ik wist niet precies wat het in zou houden maar ik kan vast verklappen dat het lijkt alsof je in twee restaurants hebt gegeten. Er werd afgetrapt met De Librije. Omdat ik graag een recensie wil schrijven en het op de site een beetje zuiver wil houden heb ik de verhalen van mijn beleving gesplitst.

Na een fijn ontvangst, de hoofdrolspelers van beide teams stonden de gasten bij de voordeur op te wachten, werden we begeleid naar de lounge bij de open haard. Als aperitief een Sauvignon 2016 van Sophie, die goed beviel. Op een gouden lepeltje een mooie presentatie van rode biet met hangop en steranijs, geweldig lekker met sappige textuur.

Verder met een amuse duo. Een krokantje met stukje zwezerik op een crème van kerrie met een crumble van pinda. Ernaast een specerijen cracker met blokje courgette afgewerkt met groene blaadjes. Beide erg lekker.

We werden begeleid naar dezelfde tafel als bij ons vorig bezoek. De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door Jesse Dean. Van Sardinië een handgeplukte Nugarus 2016 van het huis Antonella Corda, beetje ingetogen aroma met tonen van appel en peer, verfijnd in de mond. Op een wit bord een assortiment tomaatjes met her en der kaviaar verder avocado, nori en quinoa, aan tafel afgewerkt met een heldere bouillon van tomaat. Complex met veel smaakbeleving en mooie sappige frisse tonen, heerlijk! De delicate wijn viel hiernaast een beetje weg helaas.(9,8)

Verder met een Spaanse Reto 2016 van Bodegas y Viñedos Ponce gemaakt van Albilla, lekker fris met tonen van citrus en aangename romigheid. Op een diep wit bord een bedje crème van prei waarop een bruingebakken tarbotfilet met Gillardeau oester en oesterblaadjes, afgewerkt met een vinaigrette op basis van duindoornbes. De tarbot was mooi gegaard de ziltige tonen van de oester combineerde uitstekend. De wijn sloot keurig aan en werd door de vinaigrette nog wat versterkt. (9,7)

Voor bij het pièce Spaans rood, Guimaro uit Ribeira Sacra gemaakt van Menchia 2015, diepe kleur met paarsige gloed, vol fris rood fruit en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. Uit de keuken een strakke presentatie met vier bereidingen van Anjou duif. Borst, haasje, hart en stoof van de bout in een krokant jasje. Ernaast toefjes crème van bataat met vers rood en zwart fruit en ziltige groentjes. Aan tafel afgewerkt met een krachtige eigen saus. De bereidingen van de duif waren perfect uitgevoerd en heerlijk van smaak. Voldoende afwisseling met het garnituur. Het verse fruit zorgde voor de perfecte aansluiting van de wijn. Genieten, een echte top gerecht. (9,9)

De dessertwijn kwam uit de Rias Baixas, de Sitta Pereiras 2016 van Bodegas & Viñedos, gemaakt van Albariño, edelzoet, hoog in zijn zuren met tonen van exotisch citrusfruit, heerlijk. Uit de keuken een strakke presentatie in de stijl van Jan Sobecki op een prachtig bord. Centraal een makaron van citroen met erin ijs van citrusafrikaan erop toefjes crème van citrus aan tafel afgewerkt met granité van granny smith met verveine. Prima textuur met mooie frisse smaken waarbij de wijn naadloos aansloot. (9,8) Een prima afsluiter.

Bediening was zeer goed tot uitstekend verzorgd met Brabantse gezelligheid.

De prijs van dit unieke evenement lijkt fors maar valt als je het realistisch bekijkt reuze mee.

We zijn ontzettend blij dat we dit hebben mogen meemaken en we danken beide teams voor hun geweldige inzet en gesmeerde samenwerking. Als tip geef ik mee dat er nog een aantal mooie diners ‘At The Chefs Table’ gepland staan.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Tribeca. Er is echter een groot verschil met de vorige eigenaar (Boreas). Daar was je echt gast en niets was te veel. Nu is het toch echt (nog) commerciëler geworden. De eigenaar doet niet meer aan bob glazen dus als je acht gangen hebt, kun je of kiezen voor bijpassend 8 volle glazen of geen bijpassende wijn. Ook het water is ineens niet meer gratis. Vandaar voor het eten een 10 en de service en sfeer minder punten. Persoonlijk vind ik het korte termijn denken om juist op deze manier iets meer extra omzet te draaien.
C D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Sterrenrestaurant? Dat was Boreas. Dit voelt als een eetcafe met bediening met roddelend eetcafegevoel. Wijn past vaak nergens bij en de bediening weet niet eens waar links en rechts van een kaasje hoort. Heeft Michelin dat zonghoog veoordeeld? En gebruikt als toetje ook de gastentoiletten als personeelsplee. Twee sterren? Nee niet voor mij., maar oordeel vooral zelf...
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Wij hebben een mooie avond beleefd bij Tribeca in 'de keukenkamer'. Een concept, waarbij de gasten in een opstelling aan een hoge eettafel plaatsnemen en kunnen zien hoe het eten bereid wordt. Er is plek voor 12 personen. In het begin moest ik wennen aan de setting. Je zit met verschillende gasten aan een hoge eetbar, waarbij je continue op de vingers van de kok zit te kijken. Na een aantal gerechten, en wijntjes, werd de sfeer iets losser. Mijn complimenten aan de chef-kok en in het bijzonder de 2 jonge koks die uitstekend werk hebben geleverd. Ze waren prima op elkaar ingespeeld.
M S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Tribeca. We hadden een plekje in de 'keukenkamer' wat erg bijzonder is. Zeer boeiend om te zien hoe de chef's deze prachtige gerechten samenstellen. Ook de inrichting van deze kamer is een lust voor het oog.
Minpunt vond ik de bediening. Deze liet naar mijn idee wat steekjes vallen op dit hoge niveau. Met name kleine dingetjes nalopen zoals brood / boter aanvullen. Bestek, dat soort dingen. Ook de wijn werd (per glas besteld) zeer karig ingeschonken voor €8,- . In het Bourgondische zuiden zijn we dat toch niet gewend.
Al met al heerlijk gegeten en daar kwamen we voor. Bediening voor ons echt onvoldoende, maar de keuken heeft het goed gemaakt.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Het restaurant is aan de ene kant bekend terrein, maar aan de andere kant is het ook weer helemaal anders dan voorganger Boreas. Leuk dat we nog steeds eerst wat kunnen drinken bij de open haard en dat we daar ook de heerlijke amuses geserveerd krijgen.

We gingen voor het 8-gangen menu en het 6-gangenmenu, menu’s die de hele avond vullen. De bordjes zagen er prachtig uit en het eten smaakte erg goed! Een goede combinatie tussen vis en vlees. Alles smaakte heerlijk! We hebben de eigenaar regelmatig in het restaurant zien lopen en vonden het jammer dat hij niet bij ons even aan tafel kwam. De bediening was verder erg prettig. Er liepen veel bekende gezichten voor ons; van de voorganger en van andere favoriete restaurants in de regio. Leuk!

Even wat verwarring bij het afrekenen over de factuur, maar dat is goed gekomen. Prijs kwaliteit verhouding is ok.
Lekkerbekje44 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Geweldig restaurant. We hebben het 8-gangen menu genomen. Er is enorm veel zorg besteed aan alle gerechten. De amuses zijn heerlijk. Er is rekening gehouden met verschillende smaken, structuren. De gerechten zijn een lust voor het oog en voor de tong. De bediening heeft een natuurlijke passie voor horeca. De wijnen versterken de gerechten. Je wordt echt een avond in de watten gelegd. Meteen maar gereserveerd voor kerst. Het zou me niet verbazen als Tribeca dan een 3e ster heeft.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Nu snap ik dat Tribeca in enkele maanden verheven is tot een 2 sterren status.
Een niet te evenaren smaakbeleving meegemaakt.

“Chapeau” voor heel het team.
Herman C.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Er zijn weinig zaken waar je nog zo goed kan eten zonder dat je in het hele stijve gebeuren zit, echt een aanwinst voor culinair Nederland