trattoria - pizzeria venezia Da Nino

Wijde Noorderhorne 15 8601 EB Sneek Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant trattoria - pizzeria venezia Da Nino

Paul D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Eten was prima, zeker niet bijzonder. Wel ruime keuze in pizza's. Service liet te wensen over, 2 keer aan de bar moeten vragen of we nog wat konden drinken. Dit terwijl er slechts 3 tafels bezet waren. Ik kreeg m'n dessert, blijkbaar gingen ze er vanuit dat de kinderen hun dessert later wilden...
Interieur rommelig, niet echt sfeervol.
Restaurant heeft potentie, maar men mist de drive er iets van te maken.

Geen 2e keer voor ons.
Imke V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
2 uur moeten wachten op pizza terwijl het hele restaurant wel eten kreeg, de oorzaak zou de glutenvrije pasta zijn aangezien deze meer dan twee uur moest koken. Toen we weg wilden gaan was een serveerster in tranen en was de andere sarcastisch. Slechte ervaringen met deze pizzeria
A L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Beetje een donker zaak, maar we komen om de pizza. En deze zijn goed en lekker. En niet duur.Neem na het eten graag nog een Cappuccino, maar die vind ik daar niet te drinken. Veel te sterk. Er wat van gezegd, antwoord was, ja het is een italiaanse koffie(Dus jammer mevrouw!!) Maar voor de pizza komen we zeker weer.
Gegeten op 24 mei 2014
marjanp .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
Op grond van recensies dit restaurant gekozen, maar de prestatie van dit restaurant viel ons in de praktijk een beetje tegen. Ook als de menukaart meldt dat deze pizzabakker de enige in NL zou zijn met een echt Italiaans diploma, en hoog opgeeft van de bodem, schept dat verwachtingen. Helaas werden die voor ons niet waargemaakt. Deze pizzeria ontstijgt ons inziens de gewone of gemiddelde pizzeria niet. Daarmee is hij niet slecht, maar het kan wel beter, dachten wij.

NB Laat je niet afleiden door de toevoeging Da Nino in de naam, op de luifel vind je slechts Venezia.

Het eten: De hoeveelheid vulling was bepaald niet karig, en gelukkig is de kok ook spaarzaam met zout zodat je echt wel kan proeven, maar de vulling had wat beter uitgespreid kunnen worden, was naar mijn smaak wat te nat, ingrediënten die vers hadden kunnen zijn leken (slecht uitgelekt?) uit blik of pot te komen en dat deed wat goedkoop aan. Er zijn betere kwaliteiten olijf dan ik op deze pizza aantrof. De smaak van de pizza werd wat teveel overheerst door de kleine zwart-verbrande stukjes die verspreid over de hele bodem zaten. Ook waren er wat stukjes vulling en rand zwart.

Service: We troffen een beginnende serveerster of stagiair, wat onzeker nog, voor het eerst alleen in de zaak? Ze deed het netjes, maar nog wat plichtmatig: de rondjes door de zaak, het moment van vragen of alles naar wens is en heeft het gesmaakt.

Pizza-afhalers werden zo leek het sneller bediend dan de tafelgasten. (Kan natuurlijk een keuze zijn: wie hier komt zitten heeft de tijd.)

Het decor: de pizzeria presenteert zich als Venetiaans en doet dat door een enorme uitstaling van maskers en aanverwante artikelen. Dit doet in het geheel van de aankleding / inrichting van de zaak wat rommelig en veel te druk aan: de dingen die het aanzien waard zijn, verzuipen in de oranje-geel gemarmerd gesausde muren, het (nep?)groen dat langs de nepmuurtjes 'groeit'. Ik heb minimaal 9 soorten lampjes en verlichting geteld aan plafond, muren en op tafel. Dat leidt allemaal af van al het moois.

Het is een kwestie van smaak, maar de inrichting lijkt sinds de opening (1986?) weinig ontwikkeling te hebben doorgemaakt, het is misschien eens tijd om weer eens met een kritische blik naar het geheel te kijken: zijn keuken en decor nog helemaal 2013?

Conclusie: niet slecht, maar het kan volgens ons met wat eenvoudige aanpassingen snel een stuk beter. Tenzij je bewust kiest voor een bepaald middensegment van de pizzawereld, niet slecht, maar je springt er ook op geen enkele manier uit.

Basenilse .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Wij hebben hier gegeten n.a.v. de lovende recensies. Naar onze mening een standaard goedkope pizzeria. Veel keus maar niet beter dan Domino's of New York pizza, en niet bijzonder rijkelijk belegd. Stokbrood vooraf was koud en wat droog, kruidenboter leek niet zelf gemaakt en kaas ook niet beter dan uit de supermarkt. Bediening weinig professioneel, wel vriendelijk en snelle en alerte bediening.
Davpronk .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Het eten is heerlijk, de pizza's zijn geweldig opgemaakt en heerlijk van smaak. De sfeer is gezellig, het interieur ziet er mooi uit en is geinspireerd op Venetie. Ook heerlijke desserts, en goede koffie.
Bergsma1993 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Het eten is goed, vers en lekker bereid. Keuze uit vlees, pasta en pizza. Zelf zijn wij (gezin) erg fan van de pasta en de pizza's, maar de vleesgerechten vallen een stuk minder in onze smaak. De service is soms goed maar soms ook matig, het duurt dan even voordat ze aan onze tafel komen en het dienblad word op tafel neergezet en dit is niet erg professioneel. Decor is veel aandacht aan besteed en ziet er goed verzorgd uit!