Trattoria Pastini

Leidsegracht 29 1017 NB Amsterdam Nederland Kaart
31-206221701

Over restaurant Trattoria Pastini

Creativiteit binnen de Italiaanse traditie

Italië, zo aan de Amsterdamse gracht. In een knus huiskamer restaurantje worden Italiaanse klassiekers met een twist geserveerd. Traditioneel in vorm: van anti pasti, naar pasta, naar secondi en afsluiten met dolci. Originele receptuur zoals risotto bitterballen en gevulde pasta flensjes. De vriendelijke bediening bezorgt je een heerlijke avond!

Meer informatie over restaurant Trattoria Pastini

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Sasha M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Pastini was weer heerlijk. We komen hier al 6 jaar en het blijft kwalitatief hoogstaand, goed verzorgd, simpel maar klassiek, en toch verrassend. We blijven terugkomen.
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We hebben een leuke avond gehad met de familie , besluit van onze stadstour.
Schitterend uitzicht op de gracht , mooi oud pand.
met vriendelijke , voorkomende bediening.
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Het is vooral de intieme sfeer die aantrekkingskracht heeft. Zaterdagavond al om 18.00 uur behoorlijk bezet. Maar weinig persoonlijke aandacht. Hebben zelf het Initiatief genomen om iets te bestellen.
Weinig betrokkenheid, absoluut een minpunt voor een prima trattoria.
Sarah P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Op een donderdag met twee personen hier gegeten. Samen als voorgerecht risottobitterballen, courgette frietjes en coppa di parma gedeeld, allen heerlijk (met name de courgette frietjes). Als hoofdgerecht hadden we de crespelle en de pasta met lamsstoof. Ook beide erg lekker. Afgerond met een kopje koffie en een heerlijk dessert. Mooie prijzen, uitstekende bediening. Voor herhaling vatbaar!
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Hier met drie personen gegeten, een heel gezellig huiskamerachtig restaurantje, gelegen aan de gracht. Vooraf wel gereserveerd en dat was maar goed ook, want het was al snel vol.
Alle drie een verschillend voorgerecht, oa verse vijg met honingnootjes en parmaham, een verrassende combinatie.
Als hoofdgerechten pasta met lamsstoof, bolognese en penne met scampi's. Helaas was de bolognese niet warm en men gebruikte parmezaanse kaas uit een bus.
Als nagerecht kozen we voor het chocolade taartje met slagroom, machtig, maar heel erg lekker.
Een huiswijntje en een fles water completeerden het geheel.
Een heel fijn restaurantje met vriendelijke bediening.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
het was lang geleden, maar de terugkomst bij Pastini is een geweldige comeback geworden; de inmiddels aangepaste kaart staat nog steeds bol van super mooie en lekkere gerechten; de entourage en vooral ook de wijze van decoratie van de gerechten is bijzonder, voeg daarbij dat er veel verrassende combi's te bestellen zijn en dat ook de wijnkaart vol mooie wijnen staat. Pastini is nog steeds een zalige plek, je waant je daar in Bella Italia en dat in hartje Amsterdam!
Kritisch030 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
Voorafgaand aan een concert in Paradiso op zoek gegaan in de buurt om even wat te eten. Uiteraard wel weg van het leidseplein om niet in een toeristische toko te eten, zo kwamen we uit bij Pastini.Het was een zeer rustige dinsdagavond, maar dat mocht de sfeer niet drukken.
Bij binnenkomst merkte ik al gelijk de relaxte en ontspannen sfeer van de gastheer, welke heel scherp was met de drankjes. Geen leeg glas of hoeven te kijken om een nieuw wijntje te bestellen, erg prettig. Vooraf de antipasti, lekker van wat schaaltjes prikken met zn tweeën en als hoofd een heerlijke pasta (Flensje van pasta gevuld met pittige citroen- geitenkaas en doperwten).
Al met al echt lekker gegeten met prima service in dit typische huiskamer restaurant.
Ciskablokland .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Prima gegeten. Duidelijk was alles zelf gemaakt en vers. Risotto was heerlijk. En de citroentaart!
Prachtige locatie vooral aan ons tafeltje bij het raam.
Prima prijs kwaliteit verhouding. We gaan zeker terug
Momark .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Leuk klein restaurant in een prachtig historisch pand. Gezellig en ongedwongen van sfeer. De voorgerechtjes waarvan ik er twee nam vond ik niet echt bijzonder. Ik had salade van biet, geitenkaas en rucola. Met name de biet vond ik laf van smaak, hoog Hak-gehalte! Het tweede voorgerechtje was gerookte zalm met mierikswortel, niet echt mooie kwaliteit zalm. Hoofdgerecht was een tonijnsteak met mango chutney en spinazie, een heerlijk gerecht!
Joris1971 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Leuk gezellig klein Italiaans (pasta) restaurant. We hebben hier heerlijk in het zonnetje op het terras gegeten. Hoeveelheid van de gerechten iets aan de magere kant, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de heerlijke tiramisu met bijpassende dessert wijn. Aanrader.
RJMB .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Pastini is en blijft een van mijn favoriete Amsterdamse restaurants. De locatie is simpelweg verbluffend. Uitkijkend op de grachten is dit een unicum. Het restaurant zelf heeft een prettige, intieme sfeer. Haast een klassiek Hollands tintje. Het publiek is rustig. Bediening is vriendelijk, doch soms niet al te enthousiast. De kwaliteit van het eten is zeer goed. De pasta's zijn vindingrijk en smaakvol. De wijnen per glas (incl. dessertwijn) overstijgen gemiddeld restaurantniveau. Kaasplankje is prima. Prijs-kwaliteitverhouding meer dan uitstekend. Ik kom er graag!
Ulas .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Een sfeervol prachtig gelegen restaurantje aan de gracht. Originele pasta's, huisgemaakt en heerlijk. De bediening is snel, vriendelijk en efficient. We komen hier al jaren met heel veel plezier en zijn nog nooit teleurgesteld! Een echte aanrader!
Lekker_hapje .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Mooie locatie met mooi zicht op de grachten. Prettige en ontspannen bediening. En ook belangrijk: lekker eten met bijzondere smaakcombinaties.