Trattoria La Dolce Vita

Berg en Dalseweg 32 6521 JH Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant Trattoria La Dolce Vita

Genieten in Nijmegen

Een lekker glas wijn, de sublieme gerechten van chef-kok Marco Giacobbe en de gezellige gastvrijheid van gastvrouw Maartje. Het hele plaatje klopt bij La Dolce Vita. Je wilt eigenlijk nooit meer naar huis.

Meer informatie over restaurant Trattoria La Dolce Vita

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Amex , Pin
Els V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Het vooraf (plank) was erg lekker. Het hoofdgerecht was ik minder over te spreken.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Net als de vorige keer een zeer vriendelijke ontvangst, een fantastisch heerlijke anti pasta als voorgerecht en een niet te versmaden hoofdgerecht.
Hier kom ik zeker wéér terug!
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het voorgerecht, een planchetta met Italiaanse proeverij was heerlijk. Als hoofdgerecht hadden wij een Gevulde Dorade. Een van de filets was slecht ontgraat, de vulling smaakte voor treffelijk.
Ook het dessert was smaakvol.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Een bezoek aan Dolce Vita is steeds weer een gezellig en smakelijk avondje uit.
Voldoende keuze met en zonder vlees of vis, prettige bediening en een goed glas wijn.
Wat wil je meer.

Marleen en Hans - november 2016
Anne-Rie B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het blijft een feestje om hier te eten! Ondanks de topdrukte op deze zaterdagavond toch alle aandacht en service van het vriendelijke personeel. Ook met de AH-actie worden er keurig alternatieven geboden voor degene met lactosevrij dieet die ook nog vegetariër is. Het eten is smakelijk, de porties voldoende; niet overdreven.
Een karaf water wordt standaard gebracht en steeds aangevuld.
Doordat we in de serre zitten met meerdere groepen is het wel wat lawaaiig, maar te doen.
Bij de eindafrekening meldt de serveerster dat de tweede koffie-/theeronde door het huis wordt aangeboden! Met z'n vieren hebben we hier bijna vijf uur doorgebracht. Dat lag niet aan het tempo van het personeel, maar het was zo gezellig om hier na te tafelen...
Tip: heerlijk glaasje limoncello bij de koffie of thee maakt dit smakelijke feestje compleet!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Het eten was prima. Echter de service was niet optimaa, de bediening liet toch wel enkele steken vallen en was soms op t onbeschofte af. Aangezien voor ons dineren een combi is van lekker eten en goede service, was dit een beetje een teleurstelling.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Fijn zo'n "niet standaard" Italiaan. Gezellige sfeer. Het was lekker druk. Daar houd ik van. Vriendelijke bediening. Niet de hele kaart gezien ivm onze AH actie reservering. Blij dat er dit jaar ook alternatief voor pasta op het actiemenu staat, want mijn partner houdt niet van pasta. Dus konden we dit jaar hier samen genieten!.
Leuk detail: op toilet staat deo, haarlak en een geurtje om jezelf even "bij te werken".
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
De gastvrijheid, het eten, de wijn, het tempo: fantastisch!
Het tweede bezoek in een paar maanden tijd bevestigde volledig de bijzondere eerste indruk. We gingen voor de marcolino vooraf, heel gevarieerd, zeer smakelijk. Daarna deelden we de spaghetti ascona, basic, pittig (met apart geserveerde peperolie(?)), lekker. Vervolgens de salade met parmaham en mozzarella (prima) respectievelijk de ossenhaas, fabuleus. We deelden daarna de torta disgraziata, om je vingers bij af te likken.
Anneke.de.vries .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
bediening prima, vriendelijk, vlot met opdienen, er werd zelfs gevraagd of we al toe waren aan het hoofdgerecht, meteen een fles water op tafel was heel prettig. geen muziek, geweldig! Eten was lekker en goede hoeveelheid. Dankzij AH aktie ook niet duur. Zou er zeker nog eens naartoe gaan.
Ahoudromano .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Dit was voor ons de eerste keer dat we hier kwamen maar zeker niet de laatste. Personeel was vriendelijk en het eten gewoon goed niks over op te merken.
Bohne .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De antipasti was heerlijk, de meisjes hadden een kinderversie. Heerlijk smullen. Je waant je weer terug in Italie.
Hoofdgerecht was ook om te smullen.
Fijne bediening! Vooral de ranja in de flesjes was superleuk.
Mary100 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We hadden een restaurantkaart van de AH maar die werd niet geaccepteerd omdat we zogemaamd via Iens zelf zouden hebben gereserveerd. Bij de tafel naast ons hetzelfde verhaal..
Het eten was slecht tot matig, mijn partner vond het kalfsvlees verschrikkelijk en mijn slibtongetje was niet goed schoongemaakt. De kop zat er nog aan en allerlei bloederige stukje plus graten die er moeilijk uit te halen waren. Het bedierf het eten van de vis totaal.
De salade was lekker evenals het toetje en de limoncello maar we komen hier niet meer terug.
E_brandwijk .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We werden hartelijk welkom geheten. Het keuzemenu bood genoeg variatie dat je echt kon kiezen. Er werd goed rekening gehouden met persoonlijke wensen. Het is ons prima bevallen.
Hen3gerritsen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het eten was erg lekker, zowel het voor-, hoofd- en nagerecht.
Bediening is erg vriendelijk en de ambiance is erg sfeervol. Ik waande me op vakantie in mijn eigen stad...
AvRe .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het was echt lekker met onze AH restaurant aktie.
Alleen erg jammer dat we niet uit de hele kaart konden kiezen.
Ik ben net zo lief 40€ kwijt maar dat ik zelf heb kunnen kiezen.
Nu moesten we uit een zeer beperkte kaart kiezen en zelfs dan nog voor de kip of het visje wat bij betalen.
NenD .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We waren met de AH actie en het speciaal daarvoor samengestelde menu van 25,- bood voldoende keuze. Het voorgerecht bestond uit een prachtige plank antipasti, daarna kozen we voor de pasta carbonara resp. de gevulde doradefilet en beiden waren voortreffelijk! Als dessert hadden we voldoende aan koffie/thee met een likeurtje. Lekker wijntje erbij, vriendelijke bediening en we hebben een heerlijke avond gehad.
Geurts.kim .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuk aangekleed restaurant. Zeer goede service. Lekker gegeten, prima prijs. Waren met de restaurantactie 25 euro pp kwijt inclusief wijn.
Ruudmarion .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gisterenavond gegeten met ah restaurantactie. Vooraf verschillende antipasti, de tomaten bruscetta was erg zout, verder lekker en leuke presentatie nl. een grote plank. Hoofdgerecht pasta carbonara, smaak was goed maar erg droog, geen saus, en werd in diep bord geserveerd samen met een salade van rucola, tomaat en parmezaanse kaas. Dessert semifredo, op een te klein schoteltje, was lekker.
Bij het voorgerecht en salade misten wij olijven,olijfolie en basilicum.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een warm onthaal bij Trattoria La Dolce Vita. Tafeltje was gereserveerd met naam er op. Zeer vriendelijke en attente bediening, goede uitleg van de gerechten en zeer smaakvolle maaltijd. Lekkere wijn. Voor herhaling vatbaar!
JensHagen .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Inmiddels voor de tweede keer aangeschoven aan tafel bij de Italiaanse trattoria. Toen wij aankwamen bij de tafel werden direct, ondanks de drukte die er op die moment heerste, geholpen door het goed geïnstrueerde en adequaat personeel. Ook deze keer hebben we gekozen voor het pasta menu.
De pasta all'Ascona was precies zoals deze in Italië geserveerd wordt: romig, zonder room, licht en toch vol van smaak. Hiernaast hadden wij gekozen voor de pasta alle vongole: romig, ziltig, vol van smaak en vooral vers! Een betere pasta alle vongole kan men thuis niet maken, dit is dus wederom dé aanrader van de pasta kaart.
Als dessert gekozen voor de tiramisu; in Italië toch vaak gemaakt zonder room en daardoor minder zwaar op de maag, vooral na een pasta. Hier, bij de trattoria, op geheel Italiaanse authentieke wijze geprepareerd. Geaccompagneerd met de lekkerste espresso van Nijmegen en een prijswinnende, ijskoude, limoncello, echt ultiem genieten. De aanrader van Nijmegen qua geld en kwaliteit!