Trattoria La Bocca

Service7,9/10
Decor7,8/10
Sarah P. Meesterproever (10 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Leuk klein restaurantje, met een typisch Italiaanse sfeer. We konden gelukkig nog terecht op zaterdagavond, maar reserveren is wel een aanrader!
Mijn vriend en ik namen beide een pizza, ik met truffel en mijn vriend met parmaham. Beide pizza's waren heerlijk! Smaakten echt zoals een Italiaanse pizza hoort te smaken. Wij komen absoluut nog eens terug.
Bruinsma-Kooreman . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Heerlijke tent! We zijn Italiaanse fijnproevers (niet uit de hoogte bedoeld hoor) en dit is echt een topper voor de regio rondom Amsterdam. Lief ontvangen door Carla, weinig plek dus wees er snel bij! Het is een Siciliaanse familie, kletsen lekker tegen elkaar tijdens het koken. 1 jongen staat achter de steenoven en maakt de pizza’s vers waar je bij staat (waar voor je geld!). Ik vind dat ze goede ingrediënten hebben en er niet te zuinig mee zijn. Vers brood als je gaat zitten met lekkere olijfolie. en, als je wilt, witte balsamico azijn erbij voor tijdens het wachten (en je moet er gewoon lekker relaxt zitten, met een goed wijntje en genieten van de sfeer en natuurlijk je tafelpartner-s-). Als voorgerecht hadden we venkel met zalm. Waarbij de venkel net aan gegaard en gecarameliseerd was. Met veel groene kruiden erover. Jum! Ook een schaal met voorgerechten besteld, de courgette had iets langer gemogen, maar de rest was heerlijk (mozzarella met zongedr.tomaten, aubergine, paprika, grote olijven, etc.). Goede bresaola (op pizza). Maken wel vaak gebruik van rucola bij de gerechten. Ik vind dat een lekker pittige toevoeging.
Wijn was 4,50 per glas. En dat was wel kwaliteitswijn. Per fles gemiddeld 20-25 euro. Bier ook gewoon op verkrijgbaar. En diverse smaken Pellegrino (water) zag ik (voor de jeugd). Als hoofdgerecht: vers bereide gevulde pasta met veel truffel saus (goddelijk!). Ik wist dat het net gemaakt was door de bite die het deeg nog had (vers deeg krijg je gewoon niet tot snot gekookt).
Ik vond het hier gezellig en leuk en we komen nog terug vanwege de goede kwaliteit van het eten. En als je niet tegen veel olijfolie kan (om wat voor reden dan ook), dan zou ik het even overslaan of vragen om minder gebruik. Maar je kan het ook ter plekke kopen haha als je het wel smakelijk vind (zoals wij).
DaZKooL . Fijnproever (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Als een echte italiaans, eten is het belangrijkste en de verse pasta is echt vers en lekker. Ik maak mijzelf pasta en ik moet zeggen dat hun pasta een stukje beter is. Ik zal terug komen om de pizza te eten :)
Alex P. Fijnproever (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Op basis van de cijfers hier op Iens naar Landsmeer gereden om hier een pizza te eten met mijn vriendin. Ik eet al 15 jaar gemiddeld 3 pizza's per week, door heel Europa, maar dit is de eerste keer dat ik niet verder kwam dan de helft. De ingredienten lagen verstopt onder een dikke laag papperige vette kaas, de knoflookworst had eigenlijk geen smaak en de champions waren niet gaar. Mijn vriendin moest ook bekennen dat ze voor het eerst champions van een pizza aan het afschapen was in een restaurant. De bodem en tomaten saus waren daarentegen waren subliem. Op aandringen van de gastvrouw hebben we slechts 1 pizza afgerekend. Wellicht als ik ooit verhuis naar Landsmeer kom ik de pasta proberen, maar de pizza is een no-go. Bijzonder verassend aangezien de prijzen gigantisch hoog zijn.
CocoB . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Gisteravond (weer) heerlijk gegeten in dit superleuke kleine italiaanse restaurantje! Ze hebben een gevarieerde kaart maar helaas kom ik niet verder dan de pizza. Die is al té lekker.
Gebruik . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
La Bocca in Landsmeer heeft 1 nadeel: de pizza's zijn te lekker! Elke keer denk ik: nu probeer ik iets anders. Maar telkens wordt het dan toch weer zo'n heerlijk knapperige houtovenpizza. Gisteren had ik er een met dun gesneden, malse ossenhaas. Ik weet nu al dat ik die volgende keer weer neem. En dan vooraf weer zo'n fris Italiaans biertje :->
De ambiance is eenvoudig en knus. De eigenaars zijn hartelijk, en je merkt dat ze liefde voor hun vak hebben en oog voor jou. Kortom: aanrader!
AvictoriaH . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Italiaans stel dat heerlijk kan koken, super wijn in de kast heeft staan en zorgen voor een gezellige ongedwongen sfeer. Zo kom je een Italiaan niet vaak tegen. Ook de prijzen zijn meer dan redelijk. De gevulde pasta met artisjokken is mijn favoriet!
Kuvasz . Fijnproever (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Familierestaurant, heerlijke authentieke gerechten door italianen gemaakt. Originele houtskooloven, altijd bijzonder vriendelijke bediening. Wij komen geregeld en al probeer ik andere restaurants ook regelmatig dit is mijn vaste adres. Panzerotti met truffel, heerlijke pizzas, en spada a la Melinda :-)
Suuziq . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2013
Eerder gegeten en altijd lekker, maar iets wat aan de dure kant voor een sobere uitstraling. Wel een houtoven, dat maakt veel goed! Een eenvoudige pizza voor 15 euro, en 5 hapjes anti-pasti voor 10 euro; allen in olie en kruiden ingemaakte groente zoals biet, gedroogd tomaatje, etc. Prima, maar niet verrassend. Met een vriendin gegeten onlangs. Zij nam ossenhaaspuntjes. Dat waren 4 kruimels vlees. Ik ben geen persoon van grote happen/volle borden, maar dit was echt heel erg weinig. Ik had truffel pasta; lekker vers maar truffel overheerste nogal. De bediening (eigenares?)leek meer oog te hebben voor vaste gasten, dan voor ons. We hebben een half uur lang met lege glazen voor ons neus gezeten (ook commercieel gezien niet erg slim), terwijl er maar 5 tafeltjes staan. Ze kwam niet vriendelijk over. Een fout die ze maakte ook niet netjes hersteld. Jammer! Niet nog eens voor ons.
Popdoc . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Wederom, en nu voor de 4e keer, voortreffelijk gegeten bij La Bocca. Reden voor een lovende recensie.
In ongedwongen informele Italiaanse sfeer hebben wij genoten van authentieke Italiaanse gerechten en goede wijn voor een aangename prijs.
Niet alleen de smaak wordt zonder dissonanten subtiel gestreeld maar ook voel je je hier gastvrij onthaald door de gastvrouw. Eén van de favoriete gerechten is rundvlees gestoofd in Barolo. Een aanrader en onbegrijpelijk hoe zo'n stuk vlees overal even gaar en mals kan worden opgediend! Ons bezoek krijgt een 5e vervolg.
Bart A. Meesterproever (11 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Heerlijke trattoria, heerlijke verse seizoen producten, goede variatie in gerechten, is dus voor ieder wat wils. Alles is heerlijk, vraag de bediening voor advies wat je wilt!