Trattoria L'Olivo

Erg duur
Erg lang
Raymond P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Veel te prijzig. De gerechten waren niet op smaak:
Kalfsvlees (hoofd) was uitgedroogd stuk rubber.

Bediening kon kon zich daar niet in vinden. De eigenaar van het restaurant wees ons op een intimiderende manier het gat van de deur.

Gelukkig hebben mijn partner en ik niet hoeven te betalen (de eigenaar realiseerde zich waarschijnlijk stiekem dat er spaanders waren gevallen in de keuken).
Beste heer Pelgers,

We vinden het spijtig dat een bezoek aan ons restaurant op deze manier is ervaren. Zou u aub contact met ons willen opnemen om deze vervelende situatie op te lossen. We zijn bereikbaar op 0135426731.

Mvg Team L'Olivo
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Fijn Italiaans restaurant in het centrum van Tilburg. We zaten op het terras te genieten van een laat zomerzonnetje. Heerlijk eten/drinken terwijl er volop te zien is op die Korte Heuvel. Wat wil je nog meer. Gerechten zijn een combinatie van onvervalste Italiaanse klassiekers en diverse verfijnde gerechten. Paar mooie wijnen erbij die met flair worden geschonken door Paul en zijn companen maken de avond weer een compleet feestje op zomaar een zomerse vrijdagavond.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Gisteren na een terrasbezoek gekozen voor een bezoekje aan L'Olivo. Normaal serveren zij een meer-gangen menu, maar ik had enkel behoefte aan een hoofdgerecht. Was geen enkel probleem! Door gastheer Paul werd mij gevraagd waar ik zin in had, en toen ik de variant "vlees" had gekozen werden mij uit het blote hoofd 3 optie's geboden. Ik koos voor de (klassieke) tournedos. Bijpassende wijn bleek ook geen probleem (wel 6,50 voor een glas, maar zeker goed gekozen) Het was niet druk en al snel kwam uit de keuken een subliem stukje vlees. Mooi rose gebakken, genoeg groenten (hoewel er genoeg specerijen gebruikt waren) en een heerlijk pannetje rosti. En met naar wens leverkrullen. Ik heb heerlijk gegeten en had nog tijd over om mijn aansluitende bus te halen. Complimenten en de volgende keer, die er zeker komt, zal ik met meer mensen meer de tijd nemen om te genieten van deze mooie zaak.
Sjors S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wij gaan rgelmatig eten bij L'Olivo. Een van de betere restaurants in Tilburg. Geen vaste kaart maar een dagelijks varierend aanbod. Eten smaakt altijd goed net zoals de wijnen. Ook qua personeel bovengemiddeld, goede kennis van de gerechten en zeer attent en vriendelijk. Qua decor romantisch, prima plek om met twee een fijne acond weg te zijn. Prijs-kwaliteit dik in orde.
Masseur Rob T.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Top restaurant! Heerlijk gegeten vanavond. Zeer flexibele keuken en fijn personeel. Fijne eerste ervaring. Thanks voor de fijne avond.
AngelaC .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Menu altijd wisselend maar voor iedereen iets. Als je bijzondere wensen hebt is dit ook altijd mogelijk! En altijd lekker!! Mijn complimenten.
Iedereen ook erg aardig en staan altijd voor je klaar.
Inrichting leuk en voldoende privacy.
Hele plaatje klopt!!
Mvg Angela
Makebeliefde .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Met twee personen gegeten. Bediening was vriendelijk en professioneel, konden veel vertellen over de gerechten en de wijnen. Voldoende keus uit gerechten. Wij namen drie gangen en die waren heerlijk bereid. Lekker eten voor een schappelijke prijs.
Culinaire_vriend .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
In dit restaurant hebben we nog niet eerder gegeten. Eten was prima, met bijpassende wijnen.
Niet meer van deze tijd dat je geen kraanwater krijgt als je er om vraagt, maar de hoofdprijs mag betalen voor een 0,75 liter water fles.
Bediening is professioneel, maar nogal afstandelijk. Je gaat voor het eten, maar een goed restaurant voegt naar mijn mening meer toe dan alleen goed eten...
M.A.J S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Op een donderdagavond gedineerd bij L'Olivo. Restaurant zat bijna vol. Prima ontvangst en begeleiding tijdens het diner. Voorgerecht had mooie ingrediënten, had meer op smaak gebracht mogen worden. De oude smaak en volledigheid van de L'Olivo carpaciccio misten we.
Tussengerecht was mooi op smaak, echter kleine hoeveelheid. Hoofdgerecht, was mooi op smaak gebracht en perfect gegaard.
Wilmeij .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een cadeaubon van ex-collega s was de aanleiding voor een bezoek. Met gemengde gevoelens hier zaterdagavond naar toegegaan, gezien eerdere reacties op Iens.nl. Op die zomerse avond was het terras al goed bezet . Wij werden welkom geheten en mochten binnen een plaatsje kiezen bij het geopende raam aan de terraszijde. Wij kozen voor het 4-gangen menu Actuel met een een bijpassende witte wijn . Na een amuse ; krokant cakeje van kikkererwten , frisse salade met stukjes zalmfilee, passeerden met redelijke tussenpauzes het voorgerecht; een trio Carpaccio tonijn, Zwaardvis en rund. Tussengerecht; Tagliatella met bospaddenstoelen, roomsaus en geraspte kaas. Het hoofdgerecht ; Zeebaars filee ( mocht wat minder doorbakken zijn ) met passende saus ( saus zou qua hoeveelheid wat meer mogen ) met zeekraal en ander groentes en heerlijke knapperige Rustie. Ter afsluiting het toetje; bolletjes ijs van diverse vruchten, luchtige parfait en puddinkjes. Later volde een expresso met een keur aan kleine koekjes . Bediening ; gastvrij , prettig en onderhoudend.
Smickelaers .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Gegeten met Restaurantweek à € 27,50 Er wordt geen kaart gepresenteerd. Mondeling wordt het menu verteld en op een uiterst vriendelijke en geraffineerde manier wordt een zeer duur aperitiefje en dessert aangeprezen. Flesje water erbij ? € 7,50 voor 7,5 cc.Het tweede flesje werd zonder te vragen opengemaakt. Fles huiswijn? €30. Kwalitatief was het eten goed, wel aan de karige kant. De prijzen zie je pas terug op de rekening en uiteindelijk ben je ruim € 65 pp kwijt. Prijs- kwaliteitverhouding is zoek.
Frank_raaijmakers .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Beetje oubollige inrichting....maar we kwamen voor het eten ! Gratis wifi van 'de slijterij kook zero zone' want Olivio had geen eigen wifi voor de gasten ?

Voorgerecht: salade van gebakken gamba's met bloedsinaasappel.... smaak salade ok....gamba's verpest door veel te veel kruiden.

Tussengerecht: coquilles op bedje van spinazie in schelp uit de oven....coquilles uitgedroogd.

Hoofdgerecht: gebakken tarbot in de olie gebakken (vette oliesmaak).... broccoli en witlof 'snot' gekookt..... rösti niet knapperig.

Nagerecht: geen

Espresso prima.... friandises niet echt verassend.

Conclusie: zeer teleurstellend... onze opmerkingen over de gerechten werd afgedaan met 'dit is dan niet uw restaurant' !
Oh ja.... wijnarrangement prima.... prijzen ver 'over de top' (wijnarrangement 3 'mini' glazen €25,50 pp = €8,50 per glas)
We moesten €146,50 betalen voor een teleurstellende avond... wij komen hier niet meer terug !
Lambertus O.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Fantasie loze gerechten, maar goed bereid. Kwaliteit van het brood middelmatig. Gebak bij de koffie smaakte slof en oud. Bediening onvriendelijk en arrogant. Wijnarrangement matig en duur. (€ 10 voor een glas) Beetje blijven hangen in de haren zeventig (net als het interieur) Onbegrijpelijk die Bib Gourmand . Was de laatste keer.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Donderdagavond met zijn vieren hier gegeten. In een woord geweldig!
Buiten genoten van de dynamische uitgaanstraat, maar binnen is het werkelijk prachtig. De bediening verdiend een enorme pluim, verstand van zaken, snelheid én gastvrij!!
Het eten....zalig, zalig, zalig.
Kortom een échte aanrader!!
En dat voor €32,- voor 3 gangen!!
Top in Tilburg!!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Het is wel 20 jaar geleden dat we hier voor het laatst waren (toen nog la Petit Suisse genaamd), maar het interieur komt nog steeds bekend voor: houten nisjes en kleine raampjes. Het is bomvol deze avond en de tafeltjes staan erg dicht op elkaar (als tafelgenoot even naar het toilet wil, moet de achterbuurman wat inschikken en ikzelf opstaan om dit mogelijk te maken). Hoewel het interieur wat Zwisters aan mag doen, is het eten meer Italiaans. Er is geen kaart omdat deze per dag kan wisselen. Dat maakt het uiteraard verrassend, maar het gevolg is wel dat we extra moeten opletten wanneer de gastvrouw aan onze tafel de opties declameert. We beginnen met een lekkere vitello tonnato. Het hoofdgerecht bestaat uit tagliata van heerlijk malse runderlende in eigen jus, waarbij we rosti krijgen geserveerd alsmede witlof. We kijken nog even met een begerig oog naar de kaascollectie die pontificaal in het midden van de zaak staat uitgestald, maar besluiten toch af te sluiten met wat aangekondigd wordt als panna cotta, maar daarnaast ook blijkt te bestaan uit een bolletje ijs, vloeiende chocolade en slagroom. De wijnsuggesties zijn aardig, maar bij het dessert is de muscat niet de juiste partner van de zware chocoladesmaak. De bediening is vriendelijk, maar niet heel erg oplettend: het duurt lang voordat we te horen krijgen wat er op het menu staat en en we moeten de nodige moeite doen om aandacht te krijgen van het personeel wanneer we de rekening willen.
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
De verrassing voor ons van Tilburg! Een mooi Italiaans restaurant met prachtterras in een drukke horecawijk. Geweldig gegeten. We hadden weinig tijd en kregen na overheerlijke amuses (echt waanzinnig gevarieerd en lekker - met name ook de kikkererwtenstaafjes - gewoon goede hoofdgerechten. Tagliatelle met een halve kreeft (en nog wat extra gamba's en mosselen) en scallopini die precies goed waren. Espresso toe met weer mooie Italiaanse lekkernijen. En dat met mooie huiswijnen (per glas - en zelfs met een voorproefritueeltje). De prijs? Beslist aan de lage kant ten opzichte van de kwaliteit en service. Kan niet anders zeggen dan dat l'Olivo een voorbeeld voor de horeca anno nu is. Chaepau!
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Met de restaurantweek l'Olivo bezocht nadat we al een aantal keer voorbij zijn gelopen door de jaren heen. Zoals gebruikelijk met de restaurantweek een vast menu, dit zag er prima uit. Hoewel de bediening erg vriendelijk was duurde het toch lang voordat we de kaart kregen en een drankje konden bestellen, terwijl het aan een andere tafel (bekenden?) toch een stuk sneller ging: jammer. Tonijncarpaccio vooraf; nog erg koud geserveerd waardoor je bijna niks van de vis proeft, bord netjes opgemaakt. Als hoofd hadden we slibtong en eend. Sliptong te zout naar mijn smaak, saus bij de eend lekker maar te zoet waardoor je de eend niet meer proefde. Chocoladedessert prima. Daarentegen, een glas huiswijn voor €7,50 is te belachelijk voor woorden. Al met al, geen slechte zaak maar ons zie je er niet meer terug.
SaraW .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Vorige week hier weer gegeten na lange tijd. Altijd wel positief geweest maar kom hier helaas op terug. Als voorgerecht tonijncarpaccio; was koud en niet echt bijzonder. Als hoofgerecht hadden we kreeft en lam. Het was goed bereid maar weer niet echt bijzonder...weinig smaak. Redelijk duur restaurant, maar dat blijkt niet uit de kwaliteit van het eten of de bediening.

Daan V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Gegeten tijdens de kermis, een aangepast 4 gangen menu met een paar vrienden. Eten was prima, niet alles mijn smaak maar wel goed. De service echter was betreurenswaardig. Om echt álles hebben we moeten vragen en dat kan niet als je toch aardig wat mag afrekenen (27,5 voor een flesje niet al te bijzondere huiswijn bijvoorbeeld). Wat men ook doet, en dat is voor mij reden om niet meer terug te gaan, zonder te vragen flessen water open maken en inschenken zonder dat je daarom hebt gevraagd. Op de rekening zie je dan dat je daarvoor ook nog 5 euro voor mag betalen. Als men het vraagt ok.. maar niet op deze manier. Hoge verwachtingen werden niet helemaal waargemaakt dus..
Gool .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
LÓlivo kent geen kaart maar werkt met dagverse producten/gerechten. Wij kozen uit het aanbod voorgerechten, dat aan tafel wordt opgesomd, de antpasti : rijk gevarieerd - capaccio, vitello tonnato, garnalen, schelpdieren, geitenkaas e.d.-, vervolgens kalfsvlees voor de één en lamsvlees voor de ander : beide met een weinig geprononceerde saus en met hetzelfde garnituur van snijbonen en tomaat. Het nagerecht bestond uit een stukje huisgenmaakte appeltaart en limoenijs.
Het bijbehorende wijnarrangement was interessant. De bediening echter wat stijfjes en de prijzen van de gerechten en de wijnen relatief hoog.