Trattoria Italiana

Sint Jacobsstraat 6 8911 HT Leeuwarden Nederland Kaart

Over restaurant Trattoria Italiana

Echt Italiaans

Voor pure Italiaanse gerechten hoef je echt niet helemaal naar het verre Zuiden af te reizen. Ook in Leeuwarden weten ze een authentieke maaltijd uit dit mediterrane land op tafel te toveren: vers gebakken brood, prachtige producten en een wijnkaart waar elke liefhebber gelukkig van wordt!

Meer informatie over restaurant Trattoria Italiana

• : Parkeerplaats & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Super tent, altijd gastvrij. Heerlijke pizza's waar je op kunt krijgen wat je maar wilt. Altijd lekker eten. We gaan altijd hier heen.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het had een bijzonder uitje moeten worden en dat werd het ook.
Bijzonder in de zin dat het vreselijk tegen gevallen is. De gerechten waren niet bijzonder, nogal smakeloos zelfs.
Misschien lag het aan het feit dat het druk was die avond, dat de bediening geen tijd had om mijn tafelheer e.e.a. uit te leggen, jammer was het wel.
De pizza's gingen nog , maar de groenten wie wij geserveerd kregen waren niet vers.
Erg teleurgesteld vertrokken. We vonden het te duur voor hetgeen het restaurant biedt.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Op zoek naar eten terecht gekomen bij Trattoria Italiana. Had niet gereserveerd geen probleem. Witte huiswijn besteld, en de tongfilets met parmazaanse kaas. Dit gerecht wordt geserveerd zonder side dish, gevraagd of er een kleine schaal pasta kan worden.geserveerd, prima geen punt. Pasta werd niet geleverd op mijn vraag of dit nog komt werd door een ander iemand van bediening dat dit niet kon, jammer gemiste kans
Hadassa G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Met 4 personen hier gegeten. De carpaccio was lekker. Er waaide dag verse truffel binnen gekomen en er werd gevraagd of wij dat ook over de carpaccio wilden. Keurig aan tafel werd dit er overheen geraspt.
De hoofdgerechten waren prima. 1 hoofdgerecht met tagliatelle met gamba's was niet echt handig omdat de gamba's nog gepeld moeten worden maar ze wel al gekookt waren en door de rode saus gedaan waren.
De smaken waren goed van al de gerechten.
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Trattoria in Leeuwarden heeft mij nog nooit teleurgesteld zowel de pizza's als de gerechten zijn altijd prima in orde. Vooraf meestal een salumi e formaggi die trouwens nogal eens wisselt van hoeveelheid/kwaliteit.
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Heerlijk gegeten bij deze Italiaan. Typische Italiaanse bediening. Daar moet je wel van houden.
Alle gerechten waren prima op smaak en vooral de tiramisu was een plaatje om te zien en een genot om te eten.
Lekkerbekje74 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Op een donderdagavond hier gegeten, gelukkig gereserveerd want het liep snel vol. Een leuke kaart met pizza, pasta maar ook meer dan voldoende italiaanse gerechten. Veel vlees en vis.
Buiten de kaart om was er ook nog keuze uit vitello tonato, carpaccio, bruchetta en pasta met zwarte truffel.
Uiteindelijk gekozen voor de Italiaanse garnalencocktail en carpaccio van zalm. Royale porties en heerlijk bereid. De tagliatella met gamba's was heerlijk maar de tonijn met balsamico saus en rode ui was een topper.
Hoeveelheden meer dan voldoende en dus geen plek meer voor een toetje.
Bediening vlot, attent en Italiaans. Hier komen we terug!
Afficionado .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Met Valentijsdag hier gegeten. Lieve mensen na ons: ga nooit zitten aan tafel 1 of 2. De deur gaat driehonderd keer open en dicht en de kou waait je uit stoel. Waarom iedereen hier komt is me ook een raadsel. Matig eten, lompe bediening die meer met zich zelf bezig is en een hardwerkende vrouw die de zaak moet managen. Echt verpeste Valentijns diner en shame on Leeuwarden!
Mélanie D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Dinsdagavond 20 januari hebben wij hier (nauwelijks) gegeten. Omdat wij geen varkensvlees eten vielen de pizza's af, aangezien op bijna alle pizza's ham / salami of andere Italiaanse worst zit. Wij weken daarom beiden uit naar pasta. Daarin ging onze voorkeur uit naar een pasta met pesto en verse groenten. Er kwam uiteindelijk een bord met penne waardoor een halve pot pesto was geroerd. Verse groenten ontbraken volledig op 3 stukjes courgette na. Mijn moeder bestelde een tagliatelle alla Tony. Daar zaten welgeteld 5 garnaaltjes in en een paar blaadjes peterselie. De tonijn die hier in zou zitten was niet te ontdekken. Kortom wij zaten beiden een bord met pasta leeg te eten zonder inhoud. Om over de hoeveelheid nog maar te zwijgen. Het was een bedroevend beetje in de holte van het bord. Wij gingen met honger weer naar huis. Bij het afrekenen vroeg de eigenaresse niet of alles naar wens was geweest. Enkel het bedrag werd medegedeeld, aangezien zij de klacht al van haar medewerkster had vernomen. Wij zeiden nog even dat het erg veel geld was na deze bedroevende ervaring. En daarna werden we toch even afgesnauwd en aanvallend toegesproken. Zo waren hun gerechten nou eenmaal en de groenten + tonijn zouden vermalen zijn. Dat deed mijn moeder altijd toen ik nog baby was. Totaal ongeschikt om in de dienstverlening te werken. Nee, hier komen wij zeker nooit meer terug en ik zal ook iedereen afraden hier te gaan eten.
Luca I.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Ik ging naar deze plek op 18 januari. Warm en comfortabel in typisch Italiaanse stijl. Obers vriendelijk en Italiaans spreken, als de eigenaren en alle medewerkers, werd ik op een professionele manier begroet. Ik werd gevraagd de Italiaanse truffel fris als de nieuwste specialiteiten. Ik heb geprobeerd de rundercarpaccio, noedels en ossenhaas allemaal met een royale beregening, gemaakt op het moment, zwarte truffel: alle goede en bereid volgens de Italiaanse tradities. Tenslotte is de tiramisu van het huis: een goed dessert om af een geweldig diner. Zeker terug naar de andere voorstellen te proberen.
Mrnicolai .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Wij hebben 2e kerstdag bij Trattoria Italia gegeten. Geweldige antipasti voor 7 personen. Super hoofdgerechten. Ossehaas met truffel was helemaal super. Heerlijke avond gehad. We hebben alweer gereserveerd voor volgend jaar. Helaas mensen: de ronde tafel is voor ons!!!!
Johson01 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Na een lange dag onderweg naar kerstmarkten in Duitsland besloten om hier rond acht uur op maandagavond te eten. Vaker gegeten dus niet onbekend. Weer heerlijke pizza's gehad van de "eenvoudige" pizzakaart. Hier wordt dus dan ook gewoon met mozarella gewerkt! Ook de pasta a la Tony is voortreffelijk. Lachen met die twee italiaanse mannetjes, die je overigens graag wat willen verkopen. Logisch zou ik doen. Afgesloten met voortreffelijke - zelfgemaakte - tiramisu.
Lara79 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Afgelopen zaterdag ben ik na een lange tijd weer bij Trattioria geweest en heb ontzettend lekke gegeten!
De eigenaren hebben nieuwe gerechten naast de kaart gedaan om de gasten nog meer van Italie te kunnen proeven.
wij hebben gekozen voor het gerecht 'Flambé' Dit gerecht wordt aan tafel bereid op een enorm stuk parmezaanse kaas. Wat een sensatie dat je gerecht aan tafel wordt bereid! Naast het heerlijke gerecht werd ons een passende wijn aangeraden wat het gerecht compleet maakt! Erg leuk en lekker. De werknemers binnen Trattoria zijn allemaal italiaans en erg vriendelijk. Ik kom zeker terug om meer gerechten uit te proberen.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Gegeten met de AH aktie. Beperkte keus, maar goede hoeveelheden. Als je van authentieke italiaanse bediening houdt, moet je hier zijn, maar neem de tijd. De kwaliteit is goed en het eten is lekker, maar niet verrassend. Het interieur is best aardig, maar net zo italiaans als de doorsnee chinees chinees is. Kortom, gewoon een keer gaan!
Gerrit Jan F.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Het eten was goed en warm. Zeker het wachten waard.
Voordat de eerste gang kwam echter 1 uur gewacht, daarna waren de wachttijden goed.
Het eten maakte het wachten waard.
Fillmills .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Het is een prima restaurant, maar de keuze voor de AH actie was erg beperkt. Een andere saus dan gorgonzola mocht niet, dus mocht ik kiezen uit de goedkoopste pizzas met als nagerecht een kinderijs. Als je niet echt mee wilt doen aan zo'n actie, doe het dan niet! Ik heb geklaagd maar geen reactie gehad. Het eten was wel lekker een de poties meer dan groot genoeg, zelfs het kinderijsje.
Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Vandaag hebben een vriendin en ik hier gegeten n.a.v. de ah actie, en het eten was beslist wel lekker, alleen de keuze was erg beperkt. We kregen het menu op een klad papiertje die weg werd gehaald voor een andere tafel. Op zich niet al te erg, maar het personeel was gehaast, hielp ons niet goed, we kregen alleen aan het begin 1 keer een drankje aangeboden en ze lieten ons heel lang wachten toen we nog wat drinken wilden.
Uiteindelijk hebben we betaald en gezegd dat het eten goed was maar dat we niet meer aangeboden kregen waarna de eigenaar lichtelijk boos onze klachten wegwuifde, wat totaal niet netjes of professioneel was.

Goed eten, slechte bediening (i.i.g. zodra het druk wordt).
Michelle M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Ik was er vandaag samen met een vriendin naar aanleiding van de AH actie. We kwamen binnen en werden netjes ontvangen. Maar nadat we zaten merkte we al snel dat de bediening niet erg vriendelijk was, de tijd niet voor ons nam en erg gehaast was. Ook hebben we maar 1 keer drinken kunnen bestellen omdat ze ons steeds voorbij liepen als we wat wouden vragen. Jammer.
Het eten was wel erg lekker en zag er netjes uit op het bord.
Een aanrader als je lekker wilt eten, maar ik raad het je af als je erg kritisch bent op het personeel zoals ik zelf.
Hvanstralen .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Keurige ontvangst. Wat een beetje tegenviel was de beperkte keuze uit de kaart i.v.m. gebruik spaarkaart AH. De 2e eter kon wel kiezen uit de volledige menukaart. Het eten was lekker en voldoende. De bediening was prima en erg correct en vriendelijk ondanks dat het erg druk was.