Trattoria Italiana

Marja L.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuk gezellig authentiek restaurant. Gezellige aankleding en rustige sfeer, waardoor je lekker met elkaar kunt praten!
Vooraf gemixed hapjes, op één na, allemaal heerlijk. Als hoofdgerecht namen wij een salade met burrata en gegrilde aubergines en lasagne. Beiden heerlijk, alsof we in italie zijn!! En heerlijke volle smaak biologische witte wijn gedronken. Helemaal top! Het klopt dat de ober niet echt aandringt om meer te bestellen, maar dat vonden wij juist heel erg fijn. Een gastvrij gevoel hebben wij overgehouden en komen zeker terug!!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Super interessant om deze reviews te zien. Deed me bedenken dat ik ook wel eens hier gegeten op een avond waarop de bediening bizar traag was. Maar dat was wel een uitzondering. Daarnaast is dit de pizzeria waar ze m.i. verreweg de beste pizza's in Haarlem hebben. Ook in Amsterdam ben ik ze nog niet beter tegengekomen. Dat is als je van pure smaken houdt en van een dunne, krokante bodem (zoals 't hoort). De mensen zijn echt super aardig en gastvrij. Koks wisselen regelmatig, waardoor er soms wat smaakverschillen zijn, maar die pizza's zijn altijd briljant. Over de andere gerechten kan ik niets zeggen, want nooit geprobeerd. Overall is dit een restaurant waar ik erg gelukkig van kan worden. Persoonlijk, geen formule, echt Italiaans. De antipasti is idd (gek genoeg, want alles is biologisch en vers) niet sterk, en ja, de tiramisu is klassiek en erg lekker. De wijnen zijn biologisch en erg fijn. Veel vaste gasten, het lijkt erop om te zien hoe alleen de eters met slechte ervaringen reviews geplaatst lijken te hebben. Wie zijn oordeel velt op basis van de reacties op Iens doet zich in dit geval tekort. Ondergetekende heeft geen persoonlijke connectie met dit restaurant, maar ik haal er wel 15 x p/j oid een pizzaatje en soms eet ik er met vrienden.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Op het internet is dit restaurant te vinden als Picollo Restaurant en op de bon staat Piazza Viva, maar het is allemaal het zelfde. Het is een soort Italiaanse bistro, van waaruit men tegelijkertijd een hotel- / hostel-accommodatie runt, wat leidt tot heel weinig aandacht voor de klanten.
Als voorgerecht hebben we de antipasti misti genomen, waarvan twee warme antipasti klef waren en opgewarmd uit de magnetron leken te komen. Als hoofdgerecht allebei de lansagna, die gewoon goed was, met een groene salade "di bufala" met grote brokken mozzarella, maar verder niet bijzonder. De koffie aan het eind was goed. Het is een mooie locatie en het restaurantje ziet er "authentiek" uit, maar je kunt zeggen "onverzorgd". DE goede lasagna maakt de score nog positief, maar dit is geen aanrader.
Marlies D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Je kunt hier helemaal geen pizza's eten; de eerdere recensie gaat dus niet over dit restaurant. Wij aten met een groepje van 5 bij Piccolo omdat we gefascineerd waren geraakt door de, vaak hilarisch geschreven, slechte recensies op iens. Dit leek ons het slechtste restaurant van Haarlem, dus dat wilden we wel een keer meemaken.
De start was verrassend: de locatie bij de kerk is erg leuk, zeker als je bij het raam aan de voorkant kunt zitten. De inrichting is knus en uit een retro pickup klonken lekkere jazzliedjes. De serveerster was vriendelijk en de buurtkat rolde zich naast ons op in de kinderstoel. Gezellig!
Goed gemutst bestelden we bier, wijn en stuzzichini (antipasti). De witte wijn was prima, in grote glazen die ook bij het bier werden gegeven, wat hierin acuut doodsloeg. De hapjes werden leuk geserveerd en waren best smakelijk. Tot zover eigenlijk niks aan de hand dus, al was het jammer dat het personeel uit zichzelf geen enkele behoefte voelde om bijvoorbeeld te vragen of we nog een drankje wilde.
Bij de hoofdgerechten werd het wat problematischer. De gamberoni en scallopine werden OK bevonden. De rundvleesrolletjes waren geen succes; er was geen enkele sprake van rolletjes, maar van een stoofbrij waarin 3 tandenstokers waren verdwaald. De smaak was aan de zurige kant. De beruchte tonijn (zie eerdere recensies) was inderdaad dramatisch, en we begrepen de associatie met kattenvoer, omdat hij in brokjes wordt geserveerd en gewoon niet goed smaakt. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de tonijn niet (meer?) op de kaart staat; we vroegen er om uit nieuwsgierigheid. Eén van ons had pasta als hoofdgerecht, en bij het vlees en vis werd een miniem beetje pasta geserveerd op het bord. (Bijgerechten zoals groente of salade -heel normaal in een trattoria- stonden niet op de kaart.)
Die pasta was voor mij de druppel. Wat een blamage voor een Italiaans restaurant: laf en te ver doorgekookt. In het verzorgingstehuis van m'n oma maken ze het beter. Op het buitenbord staat 'biologische en huisgemaakte pasta', haha ja, dank je de koekoek!
Tot slot waren de desserts -keuze uit tiramisu of citroentaart- best lekker. Al is het een wat rare keuze om een stuk citroentaart af te toppen met balsamicostroop. We betaalden, inclusief koffie en thee, € 40 per persoon, wat op zich heel redelijk is voor de kwantiteit. Helaas als afsluiter geen theaterscènes zoals in eerdere recensies, waar we stiekem natuurlijk een beetje op hadden gehoopt.
Mazon .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Authentiek sfeervol Italiaans restaurantje. Het is alsof je echt in Italië bent. Goede pure producten worden gebruikt en dat proef je. De vriendelijke ober vertelt trots over zijn biologische Italiaanse olijfolie uit Puglia. De pizza's zijn heerlijk smaakvol met krokante dunne bodem. De huiswijn is ook goed. Vooraf crostini met tomaat van het huis. Wij zijn enthousiast en komen zeker weer terug.
1Kroontje .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Op mijn verjaardag uit eten gegaan bij dit restaurant, genaamd Piccolo. Veel van verwacht, maar wàt een teleurstelling. Het duurde ruim een uur voordat wij (6 personen) überhaupt allemaal iets te drinken hadden gekregen. Vervolgens duurde het nog een uur voordat het voorgerecht kwam. (Werd in étappes gebracht, dus niet gelijktijdig.) Tussendoor lukte het ons niet om nog drinken bij te bestellen, omdat de éne mevrouw die bediende (alle tafeltjes bezet) totaal chaotisch rondrende. Toen de pasta, het vlees en de vis kwamen, was duidelijk dat de kok op zijn zachtst gezegd, NIET zijn avond had.... Ronduit vieze tonijn, pasta met amper iets er doorheen (had geitenkaas in moeten zitten?), matige lamshaas. Een eventueel toetje en koffie hebben we na 3,5 uur (!!) maar laten zitten. Toen we vertelden dat zowel de service als het eten ècht niet in orde waren, werd de mevrouw die bediende letterlijk hysterisch. Zij gilde het hele restaurant bij elkaar. De eigenaar kwam er aan te pas en probeerde nog wat te bemiddelen, wat aardig van hem was, maar voor ons is dit ééns maar nooit weer.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Aanrader voor iedereen die te ruim in zijn tijd zit en een bloedhekel aan zijn smaakpappillen heeft.

Chagrijnige gastvrouw serveert te dure zure wijn en vergeet voor het gemak alles wat je verder besteld. Als je haar voor de derde keer om dat ene glas sinaasappelsap vraagt loopt ze boos weg. Dit is iets dat ze de rest van de avond blijft volhouden: klachten tot de helft aanhoren en dan zonder reactie weglopen.

Twee uur (hongerig!) moeten wachten op het eerste voorgerecht. Het eten was legendarisch slecht. Drie maaltijden moeten terugsturen, maar te dom geweest om weg te lopen. De tonijn < kattenvoer. De pasta met geitenkaas bevatte geen geitenkaas (Na enig aandringen werd er met tegenzin een bakje Parmezaanse kaas op tafel gesmeten ter compensatie). Er wordt nog steeds getwijfeld of de lam wel lamsvlees bevatte. Inmiddels was het te laat om nog ergens anders aan te schuiven dus uit noodzaak toch maar genoeg gegeten om de avond mee door te komen. Wel hebben we intussen drie tafels teleurgesteld zien afdruipen omdat er niemand kwam om de bestelling op te nemen.

Na deze teleurstellende ervaring leek een kleine compensatie op de rekening wel op z’n plaats. Toen wij dit voorzichtig opperden was schijnbaar ook voor de gastvrouw de maat vol. Schreeuwend en scheldend dreigde ze de politie in te schakelen. Uiteindelijk besloot ze niet de sterke arm der wet, maar haar man te bellen die met een soort veredelde portier kwam aangesneld om de volledige rekening te innen. Geen betere manier om een bijna vier uur durende slechte maaltijd af te sluiten dan met een flinke discussie. Meneer stond duidelijk in zijn mening: “Slechte service en ontevreden eten interesseren mij niet. Alleen dat er betaalt wordt.” (Zijn woorden.)

Conclusie: Het eten is vies. De bediening doof en vijandig.

Eén ding moet ik wel toegeven: het was een onvergetelijke ervaring.
Milou P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Ik denk dat ik nog nooit zo'n slechte restaurant-ervaring heb gehad als hier.
Met z'n 6en hadden wij om 7 uur gereserveerd voor de viering van mijn moeders verjaardag. Een dinsdagavond, niks geks. Er zaten al een aantal tafels, maar het was niet druk. Als je naar de gastvrouw keek, kreeg je echter wel een andere indruk. Na 45 minuten was ze nog niet langs geweest voor het opnemen van een eerste drankje, laat staan eten. Zeker omdat we wilde toosten op mijn moeder, hebben we aandringender geprobeerd haar bij onze tafel te krijgen. Het resultaat was dat 10 minuten later iets meer dan de helft van het gezelschap een drankje had. Ondertussen was de gastvrouw verdwenen. Later kwamen wij erachter dat ze gedurende de avond vaak 10 a 15 minuten weg was, om gasten binnen te laten in het hotel dat ze ook hebben om de hoek. Op die momenten was er (op het meisje in de keuken na) niemand in de zaak. Goed...
Na een uur hadden we dan eindelijk eten besteld. Twee uur sinds binnenkomt kregen we het voorgerecht. Sommige gerechten waren lekker, andere waren niet om over naar huis te schrijven. Nog een uur later kwamen de hoofdgerechten. Daar tussen is geen tijd geweest voor nog een rondje drankjes, want mevrouw was er niet of bezig met god weet wat.. De drie andere tafels waarschijnlijk. Een tafel achter ons is eerder opgestapt omdat het allemaal te lang duurde, iets wat wij zeer goed kon begrijpen.
De hoofdgerechten waren om te janken! Een beetje pasta met een paar blaadjes rucola, that's it. Om nog maar te zwijgen over de tonijn! Wij waren erg meegaand geweest, maar dit kon echt niet. Onze klachten over het eten vielen niet in goede aarde. we kregen wel nog iets andere, maar met tegenzin. Bij een eerdere klacht over de service (lange wachttijden en het meerdere malen vergeten van een drankje) liep ze midden in het verhaal weg. Zeer onbeleefd!

Einde van het verhaal was dat we in 3 uur tijd met moeite 2 rondjes drankjes hebben gehad en mijn jarige moeder haar hoofdgerecht kreeg toen de rest al klaar was met eten. Om nog een uur te blijven zitten voor toetje en of koffie zagen we niet zitten.

Bij het betalen van de rekening hebben we nog een keer aangegeven dat de service beneden de maat was, de wachttijden veel te lang waren en het eten ook te wensen overliet. Maar ze stond er niet voor open om hierover met ons in gesprek te gaan.

Dit was de eerste en de laatste keer dat ik hier heen ben geweest!
En een gewaarschuwd mens telt voor twee! (Hadden wij maar eerder recensies gelezen, want dan waren we sowieso ergens anders heen gegaan)
Annevos .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Echt een afrader dit restaurant. Het eten is zeer matig voor een hoge prijs, ik had bijvoorbeeld een pasta voor 12,50 die bijna smakeloos was en ik zelf voor 2 euro in elkaar had kunnen flanzen. Daarnaast was de service heel slecht. In meer dan 3 uur uur is het net gelukt om een voor en hoofdgerecht te krijgen met 2 drankjes, de helft van de tijd was de enige vrouw die in de bediening zat ergens naar buiten en was er niemand in de zaak! Bij het aangeven dat we de service en het eten niet ok vonden, werd dat ons niet in dank afgenomen en werd de betreffende vrouw boos. Kortom erg teleurstellend avondje uit eten.
Jaro V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Wat een ontdekking! Dit kleine restaurantje/trattoria heeft een bijna huizelijke, laagdrempelige sfeer. Heerlijk genoten en ondanks het drukke moment zeer hartelijk ontvangen. Soms moet je even wachten, dat hoort bij slowfood. Met de heerlijke wijn uit Puglia was het wachten de moeite waard.
José V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
De (huis)wijn is erg lekker en daarbij zijn de hapjes (antipast, lasagne en ravioli) ook best goed (wat mij betreft iets flauw maar met wat zout erbij goed te doen). Wij vonden de tiranamisu erg lekker. De bediening doet haar best, spreekt uitsluitend Italiaans- iets wat wij wel weer kunnen waarderen- maar is niet uitgesproken gastvrij (ik dacht even dat het aan mijn Italiaans lag..). Met een tweede karaf rode wijn erbij werd het toch een gezellige avond en we komen de volgende keer gewoon weer, al was het alleen al vanwege de leuke muziek van Sergio Cammeriere.
Paulgrobbe .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Zeer smaakvolle lasagne en citroentaart gegeten, met lekkere wijn erbij en koffie toe. Authentieke zaak, op een prachtlocatie en met vriendelijke bediening. En nog biologisch ook! Wij hebben er een favoriet restaurant bij.
Ghost1966 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Het leuk een leuk terrasjes, maar helaas...! Het bereiden van het eten (lamsstoofpotje) nam veel tijd in beslag, ca 1 uur, dat we moesten haasten. We zouden daarna nl. nog naar een concert. Jammer, want de bediening was best vriendelijk. Het was best lekker, maar zo snel eten is gewoon niet bevorderlijk voor het genieten.
De wijn was goed. Achteraf hadden we beter een pasta kunnen bestellen. De gasten om ons heen kregen hun eten vele malen sneller, ook al kwam ze 3 kwartier later binnen.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Leuk authentiek Italiaans tentje, bediening sprak alleen Italiaans en Engels, maar dat heeft wel charme. Prima begin, meisje in de bedoening stond alleen maar alles ging op goed tempo. Ibroodje met wat tomaat en water werden direct geserveerd. Antipasti vooraf was lekker. Kalfsvlees hoofdgerecht was ook smakelijk. Een beetje pasta of brood erbij was wel fijn geweest. Dessert ook goed. Lekkere wijn. Goede avond voor niet teveel geld.
Enorme tegenvaller was dat dat broodje met tomaat voor 5,50 op de rekening stond. Smet op een leuk etentje, erg zonde.
Littlesins .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2012
Hier 1 keer geweest en dat was dan ook meteen de laatste keer. Het eten laat lang op zich wachten, is daarbij niet vers en de service is traag. Ronduit jammmer dat op zo'n mooi centraal gelegen locatie zo'n matig restaurant ligt.
Pepper123 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2012
Het is me nog nooit overkomen dat ik in een restaurant zo slecht gegeten heb. De antipasti gingen nog, alhoewel die allemaal in de magnetron opgewarmd waren. Beide hoofdgerechten waren abominabel slecht : gekookt kalfsvlees zonder kraak noch smaak (na drie happen gestopt) en veel te gare pasta bij mijn partner. Het hoofdgerecht kon vervangen worden door een ander gerecht. Niet gedaan omdat de verwachting was dat de kwaliteit niet beter zou zijn.
Absolute Afrader.
Pim M.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Gaat niet goed hier! Heerlijk terrasje voor de namiddag, maar zowel service als eten laten te wensen over. Carpaccio zelf gesneden maar ijskoud en wat waterig. Antipasti plateautje ok. Pasta Aglio Olio e Peperocini heeft werkelijk veel te veel Spaanse peper meegekregen. Ik hou erg van spicy maar dit sloeg nergens op. Naast heet geen enkele andere smaak te bekennen. Toen we het hier maar bij wilden laten was de (voornamelijk in het Italiaans scheldende, denken we) ober verdwenen. oei.
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Het tentje ligt erg leuk, zeker bij warm weer: een terras in de zon; de hapjes zijn lekker - hoewel niet echt bijzonder. Maar de service is abobinabel slecht. Arrogante bediening die het de klanten zichtbaar kwalijk neemt als ze ice-tea bestellen. Dat kan niet "because we are a biological restaurant". Verder moesten we tijden wachten voordat de bestelling eindelijk kwam. Jammer, jammer, jammer.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2012
Het tentje ziet er leuk uit, daardoor besloten we er te gaan eten. Het eten wordt echter per tafel bereid door de kok, waardoor we 2,5 uur op ons eten hebben moeten wachten. Doordat we dicht bij de keuken zaten zagen we dat zowel de saus als de vis en het vlees uit de diepvries kwamen. De Italiaanse smaken die beschreven worden hebben wij absoluut niet herkent. Geen aanrader wat ons betreft!