Trattoria Fantasia

Marnixstraat 417 1017 PK Amsterdam Nederland Kaart
31-206385665

Over restaurant Trattoria Fantasia

Ruim 25 jaar biedt Trattoria Fantasia een warme dosis Italiaanse zon en geest in het centrum van Amsterdam. Het is een traktatie voor de zintuigen zodra je het restaurant binnenloopt: het geluid van een vriendelijke begroeting, de aanblik van een nieuw ontworpen interieur dat in evenwicht staat tussen verfijning en comfort, en de geur van verleidelijke aroma’s van de authentieke cucina italiana.

Locals en reizigers zijn al lange tijd zowel verrast en verbaasd, vooral als ze eenmaal de smaak van de uitstekende gerechten bij Trattoria Fantasia proeven. Sfeer, service en smaken komen allemaal samen op een unieke Italiaanse manier, kan dit echt in Amsterdam?

Meer informatie over restaurant Trattoria Fantasia

7,1
Voordelig
Ad D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Aardig no-nonsense Italiaan. En dus (!) ook behoorlijk lawaaierig (met overwegend dames aan tafel...). Heel geschikt voor aan maaltijd voorafgaand aan schouwburgbezoek. Prijs zeer schappelijk, kwaliteit goed tot zeer goed. Personeel erg voorkomend. Weinig mis mee dus!
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Heerlijke risotto, goeie wijn en erg aardige bediening!!
Kom absoluut terug!!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Tegenover het theater een top locatie.
Eten was heerlijk,!!!
Vooraf gereserveerd, dit was echt nodig wat hij was vol.
Zeker voor herhaling vatbaar. !!!
Wouter S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Super lekker eten. Vooraf de anti pasta, een plateau van vlees met parmezaanse kaas. Hoofdgerecht pizza met parmaham en rucola. Echt heel erg lekker en ook best goedkoop. Ambiance kan beter maar perfect voor een snelle hap
Edith M.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
uitstekend gegeten, recht to De LaMar prima rekening gehouden met Theater aanvang zeker een aanrader
Gtm.knol .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gezellig intiem restaurant,:
prima ,smakelijk en voldoende eten op je bord.
Vlotte nette bediening.
Zelfs mijn man ( een zeer grote eter) had aan een voorgerecht en hoofdgerecht voldoende.
Kroonenburgproducties .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Na een fantastisch eerste etentje waar we erg tevreden over waren ( zo'n 4 weken geleden), gingen we er gisteravond weer eten.
En het viel tegen: bruschetta ( vorige keer lauwwarm) was nu steenkoud, de aubergine met kaas had weinig kaas. Het restaurant zat propvol, dus wellicht was het eten een beetje afgeraffeld. Erg jammer
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een van de weinige positieve elementen van deze trattoria is de positionering. Direct tegenover het De la Mar theater, hetgeen ons met het regenachtige weer goed uitkwam en waarvoor wij ons deze trattoria hadden uitgezocht. De akoustiek in de vrij smalle ruimte is slecht. Je moet met stemverheffing praten om je tafelgenote te kunnen verstaan. verder maakt het een vrij rommelige indruk, waarbij je het, in het gedeelte waar wij zaten, gevoel krijgt in de kamer/keuken van een italianse familie te zijn beland. Kranten en tijdschriften in de vensterbank, televisie boven je hoofd. Ouderwetse tafel opmaak en slecht bestek.
Het vlees was er nauwelijks fatsoenlijk mee te snijden. Overigens wordt dan ook nog ossenhaas
geserveerd, die geen ossenhaas is maar een runderlapje en dan nog niet eens van de allerbeste kwaliteit. De vertaling op de kaart vanuit het italiaans in het nederlands is dan ook niet correct.
Bij dit runderlapje gedeeltelijk aangebrande gebakken aardappels en een groot stuk broccoli en wat paprika in verschillende kleuren. De ober vond overigens dat de aardappelen niet aangebrand waren, maar dat dit zo hoorde. Deze opmerking doet de service bij mij op een 5 uitkomen, omdat de bediening verder correct was.
De huiswijn is goed evenals het San Pellegrino bronwater.
De lamscoletten waren geschraapt, hetgeen op prijs gesteld wordt, omdat vanwege het botte bestek het vlees nauwelijks van het bot af te snijden viel. De mixed salade bestond voor ongeveer
90% uit sla, een paar stukjes tomaat , 5 dunne plakjes komkommer en bijna niet te vinden ui. Dat noem ik geen gemengde salade. maar gewone salade waar toevallig nog wat andere groenten in terecht gekomen is.
Ook het nagerecht kon ons niet geheel bekoren. De Tiramisu miste body en was vrij vlak van smaak. Die heb ik vele malen beter gegeten. Zelfs van de supermarkt. De tartufo nero was goed op smaak.

Ssmbarendregt .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
vlotte bediening. Lekkere pizza! Met het raam open een fijn briesje op een warme dag.
ze hielden goed rekening met de tijd dat de voorstelling in De La Mar zou beginnen.
Nicolette K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Parmaham met meloen vooraf, heerlijk zoete meloen en zoutige ham, erg lekker. Mezzelune als hoofdgerecht, echt heel erg smakelijk en mooie hoeveelheid. Truffelijs met vanille toe, lekker maar niet bijzonder. Gewoon een gezellige italiaan met zeer vriendelijk personeel, houden er rekening mee als je op tijd in De la Mar moet zijn. Enige actiepunt: weg met die bruine plastic placemats! Vreselijke kleur en ouderwets. Leuke kleur in papieren versie zou beter staan! :-)
Anna8080 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Het eten is lekker en de bediening weet heel goed wat in de diverse gerechten zit en hieruit blijkt ook dat alles zelf gemaakt wordt en er dus prima ingespeeld kan worden op voedsel allergieen. Helemaal top. Wel is het jammer, dat er geen glutenvrij brood is als er brood op tafel wordt gezet en dat er pas na enig aandringen gedacht wordt aan een alternatief toetje -dat overigens erg lekker was. Jammer, want ze weten het wel erg goed, waarom maken ze dan geen gebruik van die kennis? Prettig dat het restaurant tegenover het DeLaMar Theater zit en dat men hiermee rekening houdt zodat je na een lekker diner kunt genieten van de show.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Afgelopen zaterdag na reserveren via de IENS site hier voor de 2e keer gegeten. We kregen een gezellig tafeltje waar een briefje met mijn naam op lag. We voelden ons hierdoor welkom. De witte droge huiswijn is prima. Ontvangst met een broodje is erg klantvriendelijk. Beide hebben we een pizza gegeten die ruimbelegd was en erg lekker! Wij komen zeker weer een keer terug.
Janna Z.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Wat een fantastische ossenhaas met gorgonzolasaus, boterzacht vlees, goed van smaak met heerlijke saus, een aanrader. De lasagne Bolognese van mijn tafelgenoot smaakte ook erg goed. De bediening erg vriendelijke Italianen.
Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
45 Minuten nadat we ons voorgerecht op hadden vroegen we aan een (geen nederlands sprekende) ober of onze pizza al bijna klaar was, dat wist de ober niet,
verder geen uitleg.
Na een uur besloten we om ons voorgerecht te betalen en ergens anders te gaan eten.
We kwamen als eerste binnen en om ons heen zaten mensen die veel later binnen kwamen al aan hun pizza's en andere hoofdgerechten ,we hadden een beetje genoeg van het wachten en wilden nog naar het Leidseplein voor onze voorstelling in de LaMar begon.
Ipv een uitleg of excusus kregen we een zeer grote mond van de eigenaar.
Volgens hem was het normaal om een uur na je voorgerecht op het hoofdgerecht te wachten want ze waren toch zeker geen snackbar.
Op klanten als ons zat hij zeker niet te wachten , we moesten maar om de hoek bij de snackbar gaan eten ,
Het was logistiek en we wisten daar niks vanaf,
toen we hem vertelde dat we als eerste binnen kwamen en mensen om ons heen allang aan het hoofdgerecht hadden, had hij daar helemaal geen oren naar, kortom het voorgerecht was heerlijk maar de klantvriendelijkheid was zeer ver te zoeken ,zou hier nooit meer gaan eten
Lotte-leefjelot .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Wij hebben voor het eerst met z'n vieren bij Trattoria Fantasia gegeten voordat we naar de voorstelling aan de overkant gingen. Echt heerlijk gegeten, een van de beste pizza's in tijden. Ook goed belegd! Een van ons wilde extra rucola erbij en dat was allemaal geen probleem, stond niet eens al extra op de rekening. Aanrader: pizza met parmaham, rucola en parmezaanse kaas!
Er was genoeg bediening aanwezig, en ze konden de drukte makkelijk aan.
Zeker een volgend bezoekje waard!
Crzzzy .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Na een middagvoorstelling in De La Mar zagen wij deze Italiaan aan de overkant. Na eerst uitgebreid geborreld te hebben in de omgeving hadden we zin in pasta. We twijfelden een beetje over deze Italiaan, maar obv de menukaart zijn we toch gegaan. Het was superdruk met mensen die naar de avondvoorstelling gingen, maar we werden hartelijk ontvangen en natuurlijk was er een plekje voor ons te regelen. Toen we aangaven geen haast te hebben, kregen we 5 minuten later een nog betere tafel en toen de mensen aan het raam weggingen zijn we weer verhuisd...het beste plekje en kon allemaal. We hadden een lekkere fles pinot grigio gekozen. Omdat we zin hadden in pasta wilden we een licht voorgerecht, carpacchio zoals het hoort..rucola, parmesan en zelf op smaak brengen met olie en peper/zout. Was goed vlees. Vriendin had caprese, goed buffelmozerella en niet uit een AH pakje. Mijn pasta was heerlijk. Mezzeluna gevuld met ricotta en spinazie, in een botersaliesaus, heerlijk! Vriendin had risotto zeevruchten,perfecte garing en goed op smaak. Van het huis kregen we huisgemaakte tiramisu met desertwijn ernaast. Wij zijn echt in de watten gelegd!
Annemarie Z.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Ontvangst was vriendelijk. Het eten ,met name de pizza's, vonden we erg tegenvallen. Het leek wel of ze de pizza's niet zelf gemaakt hadden. De melanzane was qua smaak goed maar ook niet warm genoeg. Ik vond het toch wel teleurstellend en zou hier niet zo snel weer terugkomen.
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Woensdag 16 december bij dit restaurant gegeten samen met mijn dochter,
voordat wij naar de Lamar theater gingen.

Het eten was matig van smaak qua prijs veel te duur betaald vonden wij
Wij hebben wel betere Italiaanse restaurants meegemaakt.
Wij zouden er niet voor de 2e keer gaan eten.
Rina.ostermeijer .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
we hebben heerlijk gegeten met 4 personen. de bediening was heel vriendelijk!!!! leuke sfeer en prima prijs/ kwaliteit verhouding!
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Ik vierde hier mijn verjaardag met een aantal vrienden en ik was blij dat ik had gereserveerd, want het zat helemaal vol die avond. We kregen een tafeltje bij de drukte vandaan en het personeel was supervriendelijk en gaf ons volop aandacht. Enig minpunt was dat het binnen bloedheet was, zelfs de ober had het zweet op z'n voorhoofd staan.
Ik had hier eerder al eens gegeten en het eten was wederom prima (ik had een vegetarische pasta). Dit restaurant is een goeie keus als je lekker en niet te duur wilt eten in het centrum van A'dam.