Trattoria da Peco

Meer informatie over restaurant Trattoria da Peco

6,4
Oioioi .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
We hebben hier gisteren met twee personen gegeten. Tot onze grote verbazing was het restaurant nagenoeg leeg. Pas toen realiseerden we ons dat deze gelegenheid over een vrij ruime tuin beschikt. Met de zomerse temperaturen van afgelopen week was dit een verademing. Het eten smaakte goed en kwam vrij vlot (gelukkig maar, we hadden trek!). Als voorgerecht blijft de Scampi Fritti een absolute aanrader. Mijn eetdate had vooraf de Vitello Tonato die bij haar ook goed in de smaak viel. De hoofdgerechten, gamba's voor haar en een tournedos voor mijzelf smaakten ook prima. Als echte zoetekauwen nog een toetje genomen als afsluiting. Al met al hebben we heerlijk gegeten. Enige minpunt was het personeel, dat enigszins klungelig te werk ging. Zo moesten wij plots van tafel wisselen omdat er een fout was gemaakt en moest er veel ter plekke geïmproviseerd worden met betrekking tot de tafelschikking. Daarnaast zaten we vrij dicht op de overige gasten.
So_peng .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wij waren hier gaan eten met z'n tweeën en we hadden 2 bijgerechten en 1 hoofdgerecht besteld. We vermoeden dat de eigenaar ons het gerecht kwam brengen en vroeg of dat 't was. Hij zei het met zo'n toon alsof we te weinig hadden besteld en hij niets aan ons zou verdienen. We hebben ons de hele avond ongemakkelijk gevoeld. Naast ons zat een groep die zeker wel meer bestelde want daar was hij wel een stuk vriendelijker tegen. Hij kwam nogal arrogant over. Het pastagerecht dat we hadden besteld was ook veel te zout en vettig. Er zat pancetta in met heel veel kaas en een romige bolognese saus. De bijgerechten waren oké maar wel duur voor wat je krijgt. Wij komen hier dus nooit meer terug. Verschrikkelijk!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Zonder resevering prima tafel gekregen. Bediening was vriendelijk en efficiënt.
Bruscetta erg smakelijk. De cannelloni en spaghetti bolognese smaakten zoals zij horen te smaken bij een goed Italiaans restaurant. Hebben zelf om brood en geraspte kaas moeten vragen, maar wel werd snel neergezet. Tiramisu maak ik zelf lekkerder. Sfeervolle, strakke inrichting. Gemoedelijke sfeer, iedereen kent iedereen, maar wellicht is dat typisch Limburgs!
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
We zijn meerdere keren hier gaan eten de laatste jaren. Het eten is op een enkele uitzondering na wel in orde. Hier zijn ze in staat pasta al dente te koken (en niet zoals die Italiaanse vreetschuur in Kerkrade). De vis en het vlees zijn ook bereid zoals het hoort. Wat mij echter stoort is het feit, dat de bediening vaak onbeholpen is. Ik krijg het gevoel, dat het personeel met grote regelmaat wijzigt. Ook in de keuken. En dat is geen goed teken. De eigenaar (Peco) heeft zoals hier al vaker vermeld, alleen aandacht voor zijn 'vaste' klantenkring. Daarmee vergetende dat die vaste klantenkring niet groter wordt als hij de andere gasten negeert. Pedant wil ik het noemen.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Afgelopen week met een gezelschap gaan dineren bij Da Peco in Heerlen. Bij binnenkomst was de tafel nog niet klaar. We moesten even plaatsnemen aan een andere te kleine tafel. Uiteindelijk bleven we zitten en werd er een tafel bijgezet. Prima! De wijnkaart is prima en het eten was zoals je verwacht. Goed op smaak en een lekkere pasta erbij. Wat mij wel tegenviel was het personeel. Ze keken allemaal niet vrolijk (zeker niet bij onze tafel) en ze praten allemaal zacht Italiaans. Niks van te verstaan. Komt allemaal een beetje plichtmatig over. Maar wat betreft het eten is Da Peco zeker een aanrader.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Zeer teleurstellende avond. Als voorgerecht vitello tonnato die veels te zout was. Brood was lekker. Als hoofdgerecht zalm met tagliatella en roomsaus. Helaas weinig smaak en fantasie aan dit gerecht. Kruiden of dergelijk worden niet gebruikt. Serieus peco haal dit gerecht van de kaart. Daar kun je echt geen 13,- voor vragen. Mijn vriendin had de risotto die niet volledig gaar was Bediening loopt langs je heen en je merkt dat vaste klanten meer aandacht krijgen dan mensen van buiten de stad. Bij verlaten vd zaak werden onze jassen niet gehaald...moesten we zelf ergens vandaan toveren. Helaas...niet nogmaals. Ik vind dit restaurant overrated. Zonde!
René H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Zoals gewoonlijk was het er weer druk. Gelukkig hadden we gereserveerd, anders hadden we ook een tijdje aan de bar moeten zitten totdat een tafel vrij kwam. We begonnen met een bruschetta en een insalata. Van die salade had ik wel meer verwacht, niet in hoeveelheid, maar in inhoud. Daarna op Toscaanse wijze gebakken stukjes malse tournedos, met licht pikant meegebakken heerlijke verse groenten uit het seizoen, met aardappelen uit de oven of pasta; een gerecht voor 2 personen, maar een derde had ook nog kunnen mee-eten. Overheerlijk.
Als dessert kozen we voor resp. Panna Cotta con Salsa al Caramello en een Piatto di Formaggi Italiani. Beiden bleken een zeer goede keuze.
Het was zoals gezegd erg druk, maar de bediening bleef uiterst vriendelijk.
Proever1928 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Gister wezen eten bij da peco. Bij binnenkomst werden wij niet begroet en liepen 3 jonge dames pal langs ons af. De 4e dame die heel aardig was (met italiaans accent) hielp ons uiteindelijk en wees onze tafel aan. Nadat wij de menukaart hadden bekeken en een keuze gemaakt hadden wilde we graag bestellen maar ook hier ging iets mis. Met mijn hand in de lucht werd ik genegeerd terwijl tafels om ons heen werden geholpen. Uiteindelijk kwam een meneer bij ons opnemen, ik had pasta met knoflook, zongedroogde tomaten en pepertjes. Mijn vriendin had tagliatelle met zalm en room! Bij het komst van het eten zagen we dat de "roomsaus" rood en iets te dik qua structuur was om een roomsaus te zijn. Mijn vriendin vind een tomatensaus niet lekker en in deze saus zat dus tomaat wat overigens niet vermeld staat op de kaart. Dit is sinds een paar maanden verplicht ivm allergieën. Nadat wij dit gemeld hadden mocht mijn vriendin een andere pasta uitzoeken, ze wilde graag dezelfde als die van mij. Toen deze pasta kwam rook en smaakte de pasta anders dan de mijne, hij was lekkerder! Dit vind ik zonde en we zullen hier zeer zeker tot onze spijt niet meer terug komen.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Prima restaurant heerlijk gegeten grote Garnalen in knoflooksaus als voorgerecht en overheerlijke Tong als hoofdgerecht met daarna een grappa of limocella van het huis. Er zou n.m.m. iets meer aan geluiddemping moeten. worden gedaan
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Heerlijk gegeten! Vooraf een hapjesgerecht gedeeld, kon zonder moeite. Als hoofdgerecht een vleesgerecht voor 2 personen genomen. Vlees heerlijk op smaak, pasta al dente. Kortom: niets meer aan doen!
Abel V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
prima restaurant, mooie inrichting, de gasten worden heel correct ontvangen, een prima service, een heerlijke huiswijn, mooie schotelopmaak en het eten is heel erg lekker, ik kom veel vaker eten
Jenculinair .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Voor onze trouwdag hier gaan eten. Na het voorgerecht ineens verhuisd naar een ander tafeltje omdat er "vaste klanten" verwacht werden. Wat een vreselijke ervaring om zo afgeserveerd te worden. Wij worden dan ook nooit "vaste klanten"!!!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Zonder reservering hier toch nog met zes personen een tafel weten te bemachtigen. Het restaurant kent een klassiek Italiaanse menu met vis-, vlees- en vegetarische gerechten. Zelf gekozen voor de Italiaanse groentesoep bereid met verse seizoensgroenten en aansluitend een vegetarische pizza. Zowel ik als mijn tafelgenoten delen een dik compliment uit aan de ongetwijfeld Italiaanse kok die zijn vak erg goed beheerst. Het restaurant heeft een zeer fraaie, smaakvolle, rustgevende inrichting en een echt tafelgesprek kun je hier met elkaar voeren zonder enige stemverheffing. Menig ander restaurant kan hier van leren.
Met genoegen kom ik hier terug.
Snake74 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Afgelopen weekend hier gegeten! Na dat mensen hadden gezegd dat dit een top Italiaan was. Sorry niet voor voor ons! Bij binnen komst onvriendelijk ontvangen , met de tekst daar is een tafel! Vg en Hg waren niet lekker lauw. Bij het aangeven werd ons raar aan gekeken!
Toen we om de wijnkaart vroegen kregen wij die pas hij het Hg .
Dompel op onze avond!
Simona J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Uiteten bij da Peco is een plezier voor mijn echtgenoot en mij. Het eten is altijd vers en verrukkelijk. Wij komen graag altijd terug. De bediening is vriendelijk en snel. Je moet liefst van tevoren reserveren, want soms kan er druk zijn.
Arlette O.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Veel keuze en alles is even lekker. De bediening is altijd even vriendelijk en in voor een praatje. Ze nemen de tijd voor je, ook al is het druk. Ook de inrichting is echt Italiaans. Smullen!
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Prima italiaan met klassieke kaart. Zeer fraaie en sfeervolle inrichting. Grote zaak maar daar merk je eigenlijk niks van. Erg gezellig en aangenaam levendig.

De gerechten waren allen prima, maar mogen wat uitdagender qua smaak zijn. De gebruikte ingrediënten waren van een uitstekende kwaliteit: prachtig rundsvlees, verse sardientjes en een heerlijke zeetong.
De bediening was uitstekend: professioneel en adequaat maar toch met humor en karakter.
Als de keuken nog wat meer pit en eigen signatuur in de gerechten durft te werpen is dit een absolute toptent.
We komen zeker nog eens terug.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Dit is voor ons één van de betere restaurants in Heerlen. Altijd een vriendelijk onthaal, snelle service, uitgebreide kaart, alles dagvers, mooie wijnen en last but not least een prachtige inrichting. En als je wilt blijven zitten tot 2.00 uur is dat ook geen probleem!
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Dit is een aanwinst voor Heerlen. Kwalitatief uitstekend eten. Zelfs met drie kinderen is het hier uitstekend vertoeven. Met name het hoofdgerecht ossehaas was van uitzonderlijke kwaliteit!
De bediening is zeer vriendelijk en correct.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Niet gereserveerd op een zaterdagavond voorafgaand aan theaterbezoek op goed geluk naar binnen gegaan. We moesten even wachten aan de bar, tafel kwam binnen afgesproken tijd vrij.

Fantastisch gegeten, schitterend stuk vlees. Niet overdadig, gewoon goede ingrediënten. Ondanks de overduidelijke drukte probeert bediening er echt het beste van te maken. Goede sfeer.

We komen zeker terug!