Trattoria Caprese

Spuistraat 261 1012 VR Amsterdam Nederland Kaart
31-206200059

Over het restaurant Trattoria Caprese

Het beste uit de Italiaanse keuken

Verse pasta, mozzarella van de buffel, biologisch vlees en de perfecte koffie, hier weten ze wel wat lekker is. Geniet van de pure, eerlijke Italiaanse keuken in dit knusse restaurant. De hartelijke bediening maakt het plaatje compleet en bezorgt je een topavond.

Meer informatie over restaurant Trattoria Caprese

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Trattoria Caprese

gea S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Goed, gezond eten. Vriendelijke bediening, gastvrijheid. Goede wijnen. Wij komen weer terug:)
edith D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
ga zeker de volgende keer weer hier naartoe
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Een goede omgeving om héél erg lekker te eten! Perfecte bediening, vriendelijk en attent. Een zeer goede Italiaanse keuken, waarbij wordt aangeraden gerechten te delen; dat hebben we dus gedaan, voor-, hoofd-, en nagerecht, dus 14 gerechten van de kaart geproefd, alles even lekker; pasta-gerechten om je vingers bij af te likken!
Kortom: een aanrader op ook nog een prima lokatie!
pat H.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Met me zus hier gegeten voor dat we naar de film gingen. Wat een leuk restaurant en de ontvangst was echt top.
Wat een aardige bediening ze geven je echt het gevoel dat je welkom bent. Ze maken ook een leuk praatje met je en ze vragen ook of alles naar wens is en of het gesmaakt heeft. Velen restaurants doen dat niet eens. En we hebben ook heerlijk gegeten. Ga hier zeker weten nog meerdere keren eten.
Iens B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Caprese is een van die zaken in Amsterdam die nog veel te weinig door de Amsterdammer zelf is ontdekt of erkend. Het zijn vaak toeristen die hier naar binnen struinen en dan meestal 's avonds. Wij hebben dit keer geluncht op een doordeweekse woensdag. Omdat je iets boven het straatniveau zit, ontsnap je even aan de hectiek die het centrum van Amsterdam tegenwoordig op alle dagen teistert. Fijn dus. Ik ben verliefd op de enorme kleurplaat aan de achterwand van het idyllische plaatsje Portofino, que bella! We hebben trouwens een zeer verantwoorde super lekkere linzensoep gegeten en aansluitend wilde broccoli met knoflook en pepperoncini. Precies goed voor een lichte zakelijke lunch. Ga het zelf maar lekker proberen, dan weet je waar ik het over heb.
jaap G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
na een dagje amsterdam met de kinderen, was dit een mooie en lekkere afsluiting. eten was lekker, het personeel was leuk, attent en betrokken. de sfeer was ontspannen kortom je waande je even in italie.
Beste Jaap,
Hartelijk dank voor je positieve review over onze trattoria. Fijn te horen dat jullie dit mooie ontspannen moment aan het einde van jullie dag in Amsterdam bij ons hebben kunnen ervaren. Een pluim voor ons hele team, dank daarvoor. Tot wellicht een volgende keer,
Marcella
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prima restaurant. Gezellig. Voor vele soorten gelegenheden.
Beste Linda, dank je wel voor je complimenten, tot ziens, Marcella
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Afgelopen woensdag voortreffelijk gegeten in een aangemane ambiance, bediend door uiterst vriendelijk, voorkomend en bekwaam personeel. In zowel het voor-hoofd-als nagerecht proefden wij tot ons grote plezier de echte klassieke Italiaanse keuken; daar waar met mooie, pure produkten wordt gewerkt, volgens de receptuur van een onovertroffen Italiaanse mama. Wij komen zeker terug en bevelen caprese aan bij alle liefhebbers van de Italiaanse keuken.
Dag Heleen,
Wat een mooie opsomming van positieve woorden over jullie ervaring bij ons. Dit is precies wat wij nastreven en met ons hele team willen uitdragen. Onze producten halen we voor een groot deel ook rechtstreeks uit Italië en gelukkig wordt dat mede door jullie opgemerkt. Tot de volgende keer, a presto,
Marcella
C. D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Authentiek Italiaans eten. Hier gaat alles op z'n Italiaans. Geen pizza's dus in een trattoria, tafels dicht op elkaar (optimaal de ruimte benutten) en heerlijk eten! We werden niet geïmponeerd met prachtig opgemaakte borden maar wel met kwaliteit en fantastische smaken. Net als in Italië! Veel Italiaanse klandizie en dat belooft vaak wat goeds... Dat geeft in Italië ook altijd vertrouwen in de keuken. Twee heren in de bediening die hun vak uitstekend beheersen. Eén klein minpuntje: geen linnen servetten. Top sfeer!
Beste C, Dank je wel voor deze mooie recensie. Pizza’s zal je inderdaad nooit bij ons aantreffen. We gaan voor de echte Italiaanse Trattoria en dat hebben jullie gelukkig ook zo ervaren. Wat betreft de linnen servetten, we zijn bezig om die overal in het restaurant in te voeren, in plaats van nu alleen in het bargedeelte. Dus wellicht bij een volgend bezoek ligt er een linnen servet voor jullie klaar. Tot ziens, Marcella
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De tafeltjes iets te dicht op elkaar.
En een ober die niet de tijd nam om even te luisteren. Te gehaast!
Beste Henriette,
Dank voor je oprechte review. Het spijt ons te horen dat we tijdens jullie aanwezigheid te weinig aandacht hebben kunnen geven om goed naar jullie wensen te luisteren. Dat kan dus beter. Wat de tafels betreft hebben we er inderdaad bewust voor gekozen om deze dicht bij elkaar te zetten zoals wij dit soort settings ook goed kennen in trattoria’s in Italië. Wij geloven dat dit de intieme sfeer in het restaurant juist bevordert. Helaas kunnen en willen wij hier dan ook niks aan veranderen. Wij hopen dat je in ieder geval genoten hebt van de gerechten.
Tot ziens, Marcella
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Restaurant was niet gezellig, geen warme sfeer. Bediening was onpersoonlijk, de dame had het gewoon niet in zich en de heer luisterde nauwelijks. Bruschetta was koud en de topping niet lekker, risotto met gorgonzola en peer was soppig. Hoofdgerechten waren ok maar niet bijzonder. Tiramisu wel erg lekker! 1x en niet meer terug...
Beste Michiel, dat klinkt niet als een al te beste ervaring. Dat vinden wij heel jammer, zeker omdat wij juist streven naar die warme hartelijke sfeer die Italiaanse Trattoria’s zo herkenbaar maken. Om dit te bereiken hebben wij de eerste weken van januari gebruikt om de zaak weer helemaal spik en span te maken. Klaar om er weer met zijn allen met veel nieuwe energie tegenaan te gaan. Des te harder komen jouw lage cijfers bij ons binnen. Gelukkig heeft de Tiramisu voor jou iets goed gemaakt. Wij nemen jouw kritiek ter harte en zullen nieuwe gasten laten zien dat dit een éénmalige misser moet zijn geweest. Mocht je toch nog een keertje binnen stappen, dan zullen we je het tegendeel van jouw ervaring bewijzen. Tanti saluti, Marcella
Lotte W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gereserveerd voor eerste kerstdag. Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Helaas vonden we het eten wat minder. Het was niet slecht, maar ook zeker niet heel lekker. Jammer dat er geen pizza's waren.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Druk bezocht. Sfeervol interieur. Brood en voorgerechten werden (te) snel weggehaald, terwijl we lang op het hoofdgerecht moesten wachten. Heerlijke scampi en wild ragout.
monia .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk eten. Eerlijke goede, verse, producten. Weinig opsmuk, maar met zorg smakelijk bereid en geserveerd met vers warm brood. Bediening aardig, vriendelijk n netjes, mag wat mij betreft nog meer Italiaanse egards. Dat vinden klanten fijn, geeft iets romantisch, laat zien en horen dat je Italiaans bent! Sfeer restaurant zelf mooi met witte tafelkleden, papieren servetten waren dun. Mooier zijn echte stoffen servetten, maar er bestaan ook kwalitatieve betere papieren srevetten. Kaarsjes aan helpt voor de sfeer, die bleven helaas uit de hele avond. We kregen drankje gratis a h eind v d avond, top! Fijne zaak, je voelt je welkom en niet als een toerist in eigen stad, een aanrader!!!!!!
elemerse .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Erg lekker eten. Vissoep was super. Goede snelle service. Ook desert was erg OK, alhoewel ik daar normaal niet zo van hou.
Beun0047 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Het eten was voortreffelijk. De sfeer gezellig en de bediening zeer vriendelijk. Een aanbeveling waard. Dat het de hele avond druk en vol was, zegt wel iets over het restaurant. Waar veel mensen komen, daar is het goed. We komen zeker terug !
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Lunch bij Caprese met 4 personen omdat eerder bezoek met een collega mij heel goed bevallen was. Ook nu was het eerste deel prima. Deels à la carte gerechten en deels maandmenu, mooie zachte inktvis, heerlijke ravioli met hele dunne paste, prima vongole en super lamsrack. Snelle, vrolijke bediening door blonde heer (waardering 8+). Helaas moest deze ober verhuizen naar het terras toen het daar drukker werd. Bij dessert en koffie werden wij daardoor geconfronteerd met een ongeïnteresseerde, Engels sprekende ober. Drama, waardering 2. Gelukkig waren de gerechten prima en blijft de goede bediening tot het dessert als herinnering achter.
Llll .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Er wordt gewerkt met pure produkten. Vooraf warm ciabatta met tapanade €0 van het huis. De penne all arabbiata €11 is heerlijk, net niet te scherp. De ovenschotel melanzane €14 was erg lekker. De tiramisu €7 was vers en heerlijk en lekker groot uitgevallen. Groente uit de oven €5, bijgerecht, was lekker puur. Kaart is niet uitgebreid. Geen pizza's. Meer verfijnde gerechten. Personeel heeft frisse uitstraling, rustig en erg vriendelijk. De ruimte is huiselijk. Eten komt op tijd en ze laten je rustig eten.
Deesje L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wij komen hier niet vaak. Maar als we er dan weer eens zijn is ALTIJD lekker. Steeds weer een nieuwe verrassende kaart. Onze favoriete Italiaan! En misschien wel ons favoriete restaurant van Amsterdam...
BDJ89 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten in een half jaar. Nog steeds de service en geserveerde gerechten op een hoog niveau. Bedienend personeel is zeer attent en snel aan tafel, ook goed dat alvorens we bestellen ze netjes aangeven dat een gerecht of product niet meer beschikbaar is en eventuele alternatieven of dag special aanbieden. Vorige keer aangegeven dat het meubilair niet helemaal toereikend is voor een wat langere zit, leuk om te zien dat hier verandering (deels/ronde tafel stoelen) in is gekomen.
Vooraf hadden we de bruschetta gedeeld welke erg lekker was en niet te zwaar als start. Daarna vele lekkere pasta gezien op de kaart en om ons heen maar toch voor de klassieke Tournedos gegaan welke echt mals was. Als nagerecht zelf voor de verschillende soorten ijs gegaan waarvan de lemon iets aan de ijzige kant was met wat harde stukjes..