Trattoria Caprese

Spuistraat 261 1012 VR Amsterdam Nederland Kaart
31-206200059

Over het restaurant Trattoria Caprese

Het beste uit de Italiaanse keuken

Verse pasta, mozzarella van de buffel, biologisch vlees en de perfecte koffie, hier weten ze wel wat lekker is. Geniet van de pure, eerlijke Italiaanse keuken in dit knusse restaurant. De hartelijke bediening maakt het plaatje compleet en bezorgt je een topavond.

Meer informatie over restaurant Trattoria Caprese

Maandag t/m Donderdag
Vrijdag en Zaterdag
Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
jaap G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2017
na een dagje amsterdam met de kinderen, was dit een mooie en lekkere afsluiting. eten was lekker, het personeel was leuk, attent en betrokken. de sfeer was ontspannen kortom je waande je even in italie.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Prima restaurant. Gezellig. Voor vele soorten gelegenheden.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Afgelopen woensdag voortreffelijk gegeten in een aangemane ambiance, bediend door uiterst vriendelijk, voorkomend en bekwaam personeel. In zowel het voor-hoofd-als nagerecht proefden wij tot ons grote plezier de echte klassieke Italiaanse keuken; daar waar met mooie, pure produkten wordt gewerkt, volgens de receptuur van een onovertroffen Italiaanse mama. Wij komen zeker terug en bevelen caprese aan bij alle liefhebbers van de Italiaanse keuken.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Authentiek Italiaans eten. Hier gaat alles op z'n Italiaans. Geen pizza's dus in een trattoria, tafels dicht op elkaar (optimaal de ruimte benutten) en heerlijk eten! We werden niet geïmponeerd met prachtig opgemaakte borden maar wel met kwaliteit en fantastische smaken. Net als in Italië! Veel Italiaanse klandizie en dat belooft vaak wat goeds... Dat geeft in Italië ook altijd vertrouwen in de keuken. Twee heren in de bediening die hun vak uitstekend beheersen. Eén klein minpuntje: geen linnen servetten. Top sfeer!
Henriette D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De tafeltjes iets te dicht op elkaar.
En een ober die niet de tijd nam om even te luisteren. Te gehaast!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Restaurant was niet gezellig, geen warme sfeer. Bediening was onpersoonlijk, de dame had het gewoon niet in zich en de heer luisterde nauwelijks. Bruschetta was koud en de topping niet lekker, risotto met gorgonzola en peer was soppig. Hoofdgerechten waren ok maar niet bijzonder. Tiramisu wel erg lekker! 1x en niet meer terug...
Lotte W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gereserveerd voor eerste kerstdag. Personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Helaas vonden we het eten wat minder. Het was niet slecht, maar ook zeker niet heel lekker. Jammer dat er geen pizza's waren.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Druk bezocht. Sfeervol interieur. Brood en voorgerechten werden (te) snel weggehaald, terwijl we lang op het hoofdgerecht moesten wachten. Heerlijke scampi en wild ragout.
monia .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk eten. Eerlijke goede, verse, producten. Weinig opsmuk, maar met zorg smakelijk bereid en geserveerd met vers warm brood. Bediening aardig, vriendelijk n netjes, mag wat mij betreft nog meer Italiaanse egards. Dat vinden klanten fijn, geeft iets romantisch, laat zien en horen dat je Italiaans bent! Sfeer restaurant zelf mooi met witte tafelkleden, papieren servetten waren dun. Mooier zijn echte stoffen servetten, maar er bestaan ook kwalitatieve betere papieren srevetten. Kaarsjes aan helpt voor de sfeer, die bleven helaas uit de hele avond. We kregen drankje gratis a h eind v d avond, top! Fijne zaak, je voelt je welkom en niet als een toerist in eigen stad, een aanrader!!!!!!
elemerse .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Erg lekker eten. Vissoep was super. Goede snelle service. Ook desert was erg OK, alhoewel ik daar normaal niet zo van hou.
Beun0047 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Het eten was voortreffelijk. De sfeer gezellig en de bediening zeer vriendelijk. Een aanbeveling waard. Dat het de hele avond druk en vol was, zegt wel iets over het restaurant. Waar veel mensen komen, daar is het goed. We komen zeker terug !
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Lunch bij Caprese met 4 personen omdat eerder bezoek met een collega mij heel goed bevallen was. Ook nu was het eerste deel prima. Deels à la carte gerechten en deels maandmenu, mooie zachte inktvis, heerlijke ravioli met hele dunne paste, prima vongole en super lamsrack. Snelle, vrolijke bediening door blonde heer (waardering 8+). Helaas moest deze ober verhuizen naar het terras toen het daar drukker werd. Bij dessert en koffie werden wij daardoor geconfronteerd met een ongeïnteresseerde, Engels sprekende ober. Drama, waardering 2. Gelukkig waren de gerechten prima en blijft de goede bediening tot het dessert als herinnering achter.
Llll .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Er wordt gewerkt met pure produkten. Vooraf warm ciabatta met tapanade €0 van het huis. De penne all arabbiata €11 is heerlijk, net niet te scherp. De ovenschotel melanzane €14 was erg lekker. De tiramisu €7 was vers en heerlijk en lekker groot uitgevallen. Groente uit de oven €5, bijgerecht, was lekker puur. Kaart is niet uitgebreid. Geen pizza's. Meer verfijnde gerechten. Personeel heeft frisse uitstraling, rustig en erg vriendelijk. De ruimte is huiselijk. Eten komt op tijd en ze laten je rustig eten.
Deesje L.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wij komen hier niet vaak. Maar als we er dan weer eens zijn is ALTIJD lekker. Steeds weer een nieuwe verrassende kaart. Onze favoriete Italiaan! En misschien wel ons favoriete restaurant van Amsterdam...
BDJ89 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten in een half jaar. Nog steeds de service en geserveerde gerechten op een hoog niveau. Bedienend personeel is zeer attent en snel aan tafel, ook goed dat alvorens we bestellen ze netjes aangeven dat een gerecht of product niet meer beschikbaar is en eventuele alternatieven of dag special aanbieden. Vorige keer aangegeven dat het meubilair niet helemaal toereikend is voor een wat langere zit, leuk om te zien dat hier verandering (deels/ronde tafel stoelen) in is gekomen.
Vooraf hadden we de bruschetta gedeeld welke erg lekker was en niet te zwaar als start. Daarna vele lekkere pasta gezien op de kaart en om ons heen maar toch voor de klassieke Tournedos gegaan welke echt mals was. Als nagerecht zelf voor de verschillende soorten ijs gegaan waarvan de lemon iets aan de ijzige kant was met wat harde stukjes..
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hebben hier prima gegeten. Vooraf namen we samen de bruschetta mista (3 verschillende soorten beleg - € 9). Het brood is heerlijk en de soorten beleg zijn origineel. Daarna nam ik de Pappardelle ragu (€ 18) met heerlijk mals vlees en een ietwat pittige saus. Mijn vriend nam de Polpette met brood (€ 14). Dat viel hem een beetje tegen, de smaak was wat flauw. Uiteindelijk betaalden we incl fooi € 31,50 p.p. (met 1 glas wijn, 1 biertje en 2 ice tea en 2 espresso doppio). Gaat net aan, wij komen nog wel een keertje terug.
barbara.petrus .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk dat we bij ons drankje vooraf warm brood met tapenade kregen - deze was heerlijk. Bruschetta en parmigiano waren goed. Kwaliteit van het hoofdgerecht redelijk (risotto iets te gaar gekookt naar mijn smaak). Porties zijn goed. Geen koolzuurhoudend mineraalwater - jammer!

Tafels staan redelijk dicht op elkaar, echter, aangezien het niet echt vol was, was dit verder geen problem. Het serveren van de gangen duurde precies goed wat zorgde voor een aangenaam, relaxed diner. Bestek en servetten waren top.
Beste Barbara, dank voor je uitgebreide en complimenteuze recensie. Het gebeurt zelden dat iemand zich uitlaat over bestek en/of servetten en dat is jammer want voor een goede restaurantbeleving zijn inderdaad álle details van belang. Fijn om te lezen dat het jou opgevallen is dat ook daar goed over is nagedacht!
Naast het koolzuur vrije Amsterdams tapwater en 'Panna' serveren we als koolzuurhoudend mineraalwater "San Pellegrino", het lijkt er dus op dat die opmerking op een misverstand berust.
Nogmaals dank, we zien jullie graag een volgende keer terug.

Reactie van proever:

Vanwege mijn beroep ben ik vrij kritisch ingesteld en moet ik op bepaalde details letter, waaronder bij restaurants wiebelende tafels en ongemakkelijke stoelen, enz. (waar bij jullie geen sprake van is), vandaar dat het bestek + servetten me opvielen.

Ik had wel degelijk om "mineral water met bubbels" gevraagd, maar kreeg te horen dat dit geserveerd werd, en ben toen overgegaan op de tonic (van San Pellegrino) - op zich natuurlijk geen combinatie met de risotto, maar enfin.
Eliza J.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Bij Caprese kan je authentiek Italiaans eten. De sfeer in het restaurant is heel ongedwongen en de bediening erg vlot en vriendelijk. Maar zelfs als dat niet het geval was zou ik blijven komen voor het heerlijke eten! Caprese is een avond in Italië zijn in Amsterdam.
Beste Eliza3, Dank voor de lovende woorden. We hopen je nog vaak te mogen ontvangen in ons stukje Italië in hart van Amsterdam.
jonas.konijnenberg .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Goed eten! Ook bij een kleine tijdsdruk (i.v.m. culturele voorstelling) deed het personeel er veel aan om op tijd het eten voor te schotelen :)
Beste Jonas, bedankt voor je complimenten. Naast de traditionele 'Antipasti - Primi - Secondi - Dolce' – route is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om wat sneller te dineren. In het hart van Amsterdam krijgen we dat verzoek vanzelfsprekend vaker. Hopelijk was de voorstelling net zo goed als het eten! We zien jullie graag nog eens terug om van onze 'extended version' te genieten ;-)).
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Echt heerlijk gegeten, zowel de parmigiana als de vistartaar was erg goed bevallen. De filetto was gewoonweg meesterlijk. De Valpolicella paste er prima bij.
Beste Giggsy77, zeer bedankt voor de complimenten. We doen ons best om het de gasten naar de zin te maken met al onze huisgemaakte gerechten. Ook onze wijnkaart is wellicht niet de meest uitgebreide van Amsterdam maar alle items zijn weloverwogen gekozen. Fijn dat u dat ook zo heeft ervaren, we hopen u spoedig weer te mogen begroeten.