Over restaurant Trattoria Caprese

Het beste uit de Italiaanse keuken

Verse pasta, mozzarella van de buffel, biologisch vlees en de perfecte koffie, hier weten ze wel wat lekker is. Geniet van de pure, eerlijke Italiaanse keuken in dit knusse restaurant. De hartelijke bediening maakt het plaatje compleet en bezorgt je een topavond.

Meer informatie over restaurant Trattoria Caprese

Maandag t/m Donderdag
Vrijdag en Zaterdag
Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Monia .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk eten. Eerlijke goede, verse, producten. Weinig opsmuk, maar met zorg smakelijk bereid en geserveerd met vers warm brood. Bediening aardig, vriendelijk n netjes, mag wat mij betreft nog meer Italiaanse egards. Dat vinden klanten fijn, geeft iets romantisch, laat zien en horen dat je Italiaans bent! Sfeer restaurant zelf mooi met witte tafelkleden, papieren servetten waren dun. Mooier zijn echte stoffen servetten, maar er bestaan ook kwalitatieve betere papieren srevetten. Kaarsjes aan helpt voor de sfeer, die bleven helaas uit de hele avond. We kregen drankje gratis a h eind v d avond, top! Fijne zaak, je voelt je welkom en niet als een toerist in eigen stad, een aanrader!!!!!!
Elemerse .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Erg lekker eten. Vissoep was super. Goede snelle service. Ook desert was erg OK, alhoewel ik daar normaal niet zo van hou.
Beun0047 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Het eten was voortreffelijk. De sfeer gezellig en de bediening zeer vriendelijk. Een aanbeveling waard. Dat het de hele avond druk en vol was, zegt wel iets over het restaurant. Waar veel mensen komen, daar is het goed. We komen zeker terug !
Mirror_Image .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Lunch bij Caprese met 4 personen omdat eerder bezoek met een collega mij heel goed bevallen was. Ook nu was het eerste deel prima. Deels à la carte gerechten en deels maandmenu, mooie zachte inktvis, heerlijke ravioli met hele dunne paste, prima vongole en super lamsrack. Snelle, vrolijke bediening door blonde heer (waardering 8+). Helaas moest deze ober verhuizen naar het terras toen het daar drukker werd. Bij dessert en koffie werden wij daardoor geconfronteerd met een ongeïnteresseerde, Engels sprekende ober. Drama, waardering 2. Gelukkig waren de gerechten prima en blijft de goede bediening tot het dessert als herinnering achter.
Llll .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Er wordt gewerkt met pure produkten. Vooraf warm ciabatta met tapanade €0 van het huis. De penne all arabbiata €11 is heerlijk, net niet te scherp. De ovenschotel melanzane €14 was erg lekker. De tiramisu €7 was vers en heerlijk en lekker groot uitgevallen. Groente uit de oven €5, bijgerecht, was lekker puur. Kaart is niet uitgebreid. Geen pizza's. Meer verfijnde gerechten. Personeel heeft frisse uitstraling, rustig en erg vriendelijk. De ruimte is huiselijk. Eten komt op tijd en ze laten je rustig eten.
Deesjelameris .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wij komen hier niet vaak. Maar als we er dan weer eens zijn is ALTIJD lekker. Steeds weer een nieuwe verrassende kaart. Onze favoriete Italiaan! En misschien wel ons favoriete restaurant van Amsterdam...
BDJ89 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor de 2e keer hier gegeten in een half jaar. Nog steeds de service en geserveerde gerechten op een hoog niveau. Bedienend personeel is zeer attent en snel aan tafel, ook goed dat alvorens we bestellen ze netjes aangeven dat een gerecht of product niet meer beschikbaar is en eventuele alternatieven of dag special aanbieden. Vorige keer aangegeven dat het meubilair niet helemaal toereikend is voor een wat langere zit, leuk om te zien dat hier verandering (deels/ronde tafel stoelen) in is gekomen.
Vooraf hadden we de bruschetta gedeeld welke erg lekker was en niet te zwaar als start. Daarna vele lekkere pasta gezien op de kaart en om ons heen maar toch voor de klassieke Tournedos gegaan welke echt mals was. Als nagerecht zelf voor de verschillende soorten ijs gegaan waarvan de lemon iets aan de ijzige kant was met wat harde stukjes..
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hebben hier prima gegeten. Vooraf namen we samen de bruschetta mista (3 verschillende soorten beleg - € 9). Het brood is heerlijk en de soorten beleg zijn origineel. Daarna nam ik de Pappardelle ragu (€ 18) met heerlijk mals vlees en een ietwat pittige saus. Mijn vriend nam de Polpette met brood (€ 14). Dat viel hem een beetje tegen, de smaak was wat flauw. Uiteindelijk betaalden we incl fooi € 31,50 p.p. (met 1 glas wijn, 1 biertje en 2 ice tea en 2 espresso doppio). Gaat net aan, wij komen nog wel een keertje terug.
Barbara.petrus .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Leuk dat we bij ons drankje vooraf warm brood met tapenade kregen - deze was heerlijk. Bruschetta en parmigiano waren goed. Kwaliteit van het hoofdgerecht redelijk (risotto iets te gaar gekookt naar mijn smaak). Porties zijn goed. Geen koolzuurhoudend mineraalwater - jammer!

Tafels staan redelijk dicht op elkaar, echter, aangezien het niet echt vol was, was dit verder geen problem. Het serveren van de gangen duurde precies goed wat zorgde voor een aangenaam, relaxed diner. Bestek en servetten waren top.
Beste Barbara, dank voor je uitgebreide en complimenteuze recensie. Het gebeurt zelden dat iemand zich uitlaat over bestek en/of servetten en dat is jammer want voor een goede restaurantbeleving zijn inderdaad álle details van belang. Fijn om te lezen dat het jou opgevallen is dat ook daar goed over is nagedacht!
Naast het koolzuur vrije Amsterdams tapwater en 'Panna' serveren we als koolzuurhoudend mineraalwater "San Pellegrino", het lijkt er dus op dat die opmerking op een misverstand berust.
Nogmaals dank, we zien jullie graag een volgende keer terug.

Reactie van proever:

Vanwege mijn beroep ben ik vrij kritisch ingesteld en moet ik op bepaalde details letter, waaronder bij restaurants wiebelende tafels en ongemakkelijke stoelen, enz. (waar bij jullie geen sprake van is), vandaar dat het bestek + servetten me opvielen.

Ik had wel degelijk om "mineral water met bubbels" gevraagd, maar kreeg te horen dat dit geserveerd werd, en ben toen overgegaan op de tonic (van San Pellegrino) - op zich natuurlijk geen combinatie met de risotto, maar enfin.
Eliza J.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Bij Caprese kan je authentiek Italiaans eten. De sfeer in het restaurant is heel ongedwongen en de bediening erg vlot en vriendelijk. Maar zelfs als dat niet het geval was zou ik blijven komen voor het heerlijke eten! Caprese is een avond in Italië zijn in Amsterdam.
Beste Eliza3, Dank voor de lovende woorden. We hopen je nog vaak te mogen ontvangen in ons stukje Italië in hart van Amsterdam.
Jonas.konijnenberg .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Goed eten! Ook bij een kleine tijdsdruk (i.v.m. culturele voorstelling) deed het personeel er veel aan om op tijd het eten voor te schotelen :)
Beste Jonas, bedankt voor je complimenten. Naast de traditionele 'Antipasti - Primi - Secondi - Dolce' – route is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om wat sneller te dineren. In het hart van Amsterdam krijgen we dat verzoek vanzelfsprekend vaker. Hopelijk was de voorstelling net zo goed als het eten! We zien jullie graag nog eens terug om van onze 'extended version' te genieten ;-)).
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Echt heerlijk gegeten, zowel de parmigiana als de vistartaar was erg goed bevallen. De filetto was gewoonweg meesterlijk. De Valpolicella paste er prima bij.
Beste Giggsy77, zeer bedankt voor de complimenten. We doen ons best om het de gasten naar de zin te maken met al onze huisgemaakte gerechten. Ook onze wijnkaart is wellicht niet de meest uitgebreide van Amsterdam maar alle items zijn weloverwogen gekozen. Fijn dat u dat ook zo heeft ervaren, we hopen u spoedig weer te mogen begroeten.
Tantejopie .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Spontaan beland nadat we de eigenaar tegenkwamen in een kroegje verderop. Heerlijk gegeten!! Dikke aanrader, fijne bediening ook!
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
het eten was heerlijk, en de bediening heel vriendelijk. We wilde eerst een voorgerecht en daarna pas beslissen wat we als hoofdgerecht wilden. Dat was was geen enkel probleem! Normaal zou ik zeggen, een gezellige inrichting, maar wij waren op kerstavond, en misten toch de kerstsfeer.
Maar we komen zeker nog een keer terug!
Zeer bedankt voor uw lovende recensie. Bij Caprese werken we met liefde aan het eten en is de klant nog echt koning. U bepaalt dan ook zelf wanneer u wat wilt bestellen. Vorige jaren was ons restaurant voorzien van (kunst)sneeuw op de vloer, dit jaar hebben we daar, gezien de warme temperatuur buiten, van af gezien. Uw opmerking over de gemiste kerstsfeer zullen we ter harte nemen. Trattoria Caprese wenst u het allerbeste voor 2016. Hopelijk zien we u dan weer.
Samtaselaar .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Op een donderdag-avond hier, op aanraden van collega's, naar binnen gelopen. Wonderbaarlijk om te zien dat tussen de vrij toeristische "steak voor 7,50" restaurants, nog zo'n Italiaanse parel in de Spuistraat zit. Van het warme welkom door de staf, tot de laatste hap van de tiramisu, het was precies goed allemaal.

Je proeft de liefde uit de keuken, zo op het bord. Ingelegde sardines met citroen waren een hoogtepunt, de buffel mozzarella gleed van het mes en de kalfsschenkel met saffraan pasta kom ik sowieso nog een keer voor terug!

De wijnen werden door onze ober bij elke gang aangeraden, en met name de rode wijn (ik dacht de Moltepulciano) zorgde voor een ware versterking van de beleving.

Ik woon al een jaar of 9 in Amsterdam en heb vele mooie restaurants bezocht in die periode. Ik ben blij dat ik Caprese aan dit rijtje kan toevoegen, en ga 100% in 2016 dit restaurant wederom bezoeken. Een echte aanrader!
Beste bezoeker, namens het gehele team van Caprese dank ik u hartelijk voor deze uiterst lovende recensie. Wij zijn uiteraard blij met elke gast maar het wordt bijzonder op prijs gesteld als de gast waardeert en (h)erkent wat er voor én achter de schermen van onze bescheiden Trattoria gebeurd om kwaliteit te leveren. Als het dan ook nog zo fijntjes beschreven wordt in een recensie gaan onze oogjes glimmen... Wij wensen u een fijne jaarwisseling en het allerbeste voor 2016. Wellicht tot dan. Overigens wisselt de kaart ongeveer maandelijks dus verheug u niet te veel op de kalfsschenkel met saffraan pasta ;-)
BarbaraLuijken .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Vriendelijke behulpzame bediening. Vegetarisch voorgerecht (antipasti) was snel geregeld en heerlijk, al was het niet toegestaan de (ruim voldoende) hoeveelheid voor 2 personen met 4 te delen. Hoofdgerechten en dolci prima in orde en bij de koffie een limoncello van het huis! Sorrento in de Spuistraat...
Dank voor uw lovende recensie. Vermoedelijk is er vanuit het personeel iets verkeerd gecommuniceerd want u mag de gerechten natuurlijk delen met zoveel u maar wilt... Hopelijk heeft de limoncello van het huis deze faux pas weer hersteld en mogen we u in 2016 wederom verwelkomen in onze trattoria. Houd er aub wel rekening mee dat Caprese van 10 t/m 21 januari gesloten is... Alvast de beste wensen!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Het heerlijk avondje was wat eerder gekomen. Samen met dochterlief weer op zoektocht naar al het moois wat Amsterdam te bieden heeft. Na het hartelijke ontvangst namen we plaats met zicht op de straat, want daar gebeurt het natuurlijk ook! Maar veel tijd om daar aandacht aan te besteden krijg je niet met al het moois en (h)eerlijks wat voor je verschijnt. De wijnkeuze viel op een mooie Montepulciano uit 2012, iets aan de prijs maar een mooi glas voor bij het geserveerde eten. Vooraf samen een erg mooi bord antipasto, wat een smaakgeweld allemaal, wat voortreffelijk brood met aparte en prachtige ingredienten. Je voelt dat het met liefde gemaakt is. Hoofd aan de andere zijde een Pappardelle Ragu, mooie bite en geweldige ragu. Aan deze zijde een Strigolini Brocolli, mooi met een rood-pepertje en knoflook. Gewoon goed! Af! Na een eerlijk bolletje ijs van bloed sinaasappel met een grappa.
Aanrader, wij komen zeker terug.
MikeBos .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Heerlijk gegeten en gezellige sfeer, als je niet naar buiten kijkt heb je het gevoel alsof je in Rome bent! De tiramisu is super lekker!
Fijn dat uw bezoek aan onze trattoria zo goed bevallen is dat u voor even vergat dat u in het centrum van Amsterdam zat te eten. Al onze desserts worden met veel liefde in huis gemaakt. Probeert u de volgende keer bijvoorbeeld eens de Panna Cotta...
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Aanrader, wij komen zeker terug.
Vriendelijk dank (beiden) voor uw lovende recensie(s). We doen inderdaad ons best om (h)eerlijke gerechten te serveren en we zijn blij dat u geproefd heeft dat die met liefde bereid worden. De kaart wisselt maandelijks maar naar sommige gerechten (zoals de Antipasto Misto) is zo veel vraag dat die altijd beschikbaar is. Graag tot een volgende keer.
Esther-tjes .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zelden zo goed Italiaans gegeten. De entrecote is goddelijk! Super lekkere desserts! Vriendelijke bediening. En dat in hartje Amsterdam!
Vriendelijk dank voor uw positieve recensie. Al ons vlees is biologisch en alle desserts worden in huis vervaardigd. Fijn dat u dat kon proeven. We zien u graag weer terug in onze Italiaanse oase in het hart van de stad.