Trattoria Buoni Amici

Concourslaan 3 2132 DH Hoofddorp Nederland Kaart

Over restaurant Trattoria Buoni Amici

Proef Italië

In het centrum van Hoofddorp geniet je in een ontspannen ambiance van traditionele Italiaanse gerechten. Is er iets lekkerder dan dit? Het lieve personeel kan al je vragen beantwoorden en adviseert je graag in een glas wijn voor de perfecte match.

Meer informatie over restaurant Trattoria Buoni Amici

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
HenkL1966 .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Vandaag gegeten en echt een aanrader.
Vriendelijk en attent personeel, heerlijk eten.
De keuze is ruim voldoende en men had ook nog 3 keuzes buiten de menukaart.
Dit werd door de bediening persoonlijk toegelicht, heel leuk.
Geen grote porties maar voor ons voldoende.
Bediening ging vlot en aan het eind nog een heerlijk
drankje van het huis.Niet goedkoop maar vond het
waard.
Klein minpuntje,wanneer het vol zit erg krap allemaal.
Brittculinair .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met een grote, zakelijke groep hier gegeten.
Iedereen kreeg vooraf de anti pasti 'Buoni Amici'. Helemaal goed en niemand die klaagde.
Ondanks de grootte van de groep kon alla carte besteld worden. Mijn complimenten hiervoor.
Zelf koos ik voor de Tagliata di filetto di manzo rucola e parmigiano, om hiermee mooie herinneringen uit Italie terug te halen. De ossenhaas was top. Veel mooi en goed klaargemaakt.
Andere tafelgasten kozen voor andere gerechten en iedereen vond alles lekker. En oh ja, het brood: ook top.
Het restaurant is een verborgen parel in centrum van Hoofddorp.
Josien B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben ( mijn man en ik ) gisteren na een fantastische show in A'dam bij Trattoria gegeten. We hadden ons er op verheugt. Om te beginnen had ik een rib eye steak waarvan het vet nog aan de steak zat. Deze moet bij goede bereiding gesmolten zijn. Bovendien was het vlees taai. Moest er behoorlijk op kauwen. De bijgevoegde mini portie groenten was koud en taai. Verder vier kleine stukjes ovenpatat per persoon. Toetje was lekker maar erg mini voor de prijs. Al met al een teleurstellende ervaring en wij zullen er dan ook nooit weer terugkomen. Gingen er met honger weg. De bediening was overigens wel zeer vriendelijk en attent.
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
ons favoriet restaurant!! heerlijk en vers eten. Altijd goed bereid. Gevarieerde menukaart. Personeel is vriendelijk en elegant. Kok loopt soms door het restaurant om te vragen of alles naar wens is. Het ciabatta brood met olijfolie van het huis is verukkelijk. Al met al in een woord GEWELDIG!
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Weer eens gaan eten bij dit fantastische Italiaans restaurant. Niks geen pizza's hier maar verfijnde gerechten van kakelverse ingredienten. Weer enorn genoten van de specials. Mooie uitgebreide wijnkaart en vergeet ook niet de keuze uit een grote lijst van Grappa's. Het was weer een feest. Kom er snel terug. Ook zakelijk een aanrader overigens.
Willemijn S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Buoni Amici, ons favoriete restaurant in Hoofddorp.
Als voorgerecht de selectie van diverse voorgerechten, altijd weer fijn om niet te hoeven kiezen.
De hoofdgerechten varieerden aan tafel van lamsrug en ossenhaas tot vis en ravioli. Prima bereid en goed op smaak. Bediening vriendelijk en voorkomend.
Kortom weer een geslaagde en gezellige avond!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Op een donderdagavond hier gegeten. Buonamici is een eenvoudig maar gezellige uitbating en staat bekend om authentieke italiaanse keuken zonder pizza’s te serveren. Bij binnenkomst alleen even een penetrante gebakken vis geur. Het personeel is attent zonder aanwezig te zijn. Het menu buiten de kaart werd netjes uiteengezet. We waren met z’n 4en en bestelden allemaal verschillende voor- en hoofdgerechten. Mijn vitello tonato was verukkelijk. Erg dun en mals en niet zo als zo vaak met een vage dot tonijnmayonaise. Gewoon goed. Ook bij de anderen viel het voorgerecht erg goed. Wellicht kwam dit ook omdat ik een mooie Pinot Grigio mocht uitzoeken van de zeer goede en uitgebreide wijnkaart. Overigens wist men zelf ook bijzonder veel over de wijnen en vooral hoe de spijs gepaard moest worden met het eten. Zelf ging ik voor de Serai Rosso. Wat een juweeltje van een licht aardse wijn. Helemaal passend bij mijn pasta met wild zwijn (Paccheri di Gragnano I.G.P. al gusto dello chef), welke speciaal door de chef voor mij werd gemaakt. De dolces waren (of in ieder geval leken) echt huisgemaakt, maar wij namen de kazen. Vier stukjes authentieke Italiaanse kazen. Verrukkelijk. En dan de prijs kwaliteitverhouding: de gerechten zijn meer dan prima geprijsd, maar de wijnen - € 5,75/glas - en de kazen - € 12,75/4 stukjes - zijn wat mij betreft net even wat overprijst. Net als, maar dat is een aloude discussie, het plat water dat veel en veel te duur is. Maar goed, dat heeft onze avond niet verpest, want met een uitzonderlijk vriendelijke en deskundige bediening hebben we absoluut genoten. Buoni Amici kan ik van harte aanbevelen. Een top trattoria. La bella vita.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Gisteren heerlijk gegeten hier met gezelschap van 4 personen. Gezellige ambiance, goede akoestiek zodat je elkaar aan tafel kunt verstaan zonder dat je allerlei andere gesprekken hoort. Vlotte vriendelijke bediening met kennis van de gerechten en niet onbelangrijk lekker eten. Mandje brood met heerlijke Siciliaanse olijfolie. Ik had zelf de Zuppa di pomodoro en de Filetto di Manzo ( ossenhaas) die heerlijk mals was met een lekker grill smaak. Tafelgenoten hadden de Carpaccio di Manzo en de Vitello Tonnato als voorgerecht en de Tagliata ( gesneden ossenhaas) en spies van ossenhaas. Alle bordjes gingen schoon op en er was zelfs nog ruimte voor een nagerecht. De Tiramisu was heerlijk en ook de Tartufo Bianca van tafelgenoten was heerlijk, de Torta Caprese was naar onze mening iets aan de droge kant van binnen maar dat mocht de pret niet drukken. Kopje koffie en thee toe en voor de liefhebber nog een limoncello van het huis. Al met al een zeer geslaagde avond.
Hobby-eet-ster .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Vriendelijke, gastvrije bediening met een glimlach. Gezellige sfeer. Heb een smakelijke Zeebaars gegeten, prima huiswijn maar de Tiramisu was goddelijk!
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Je hebt de "pizza-Italiaan" en de Italiaan met de fijne keuken. Buoni Amici behoort tot de laatste groep. Een mooie zaak, aangename sfeer, rustige muziek waarbij je elkaar nog kunt verstaan en een verfijnde traditionele Italiaanse keuken. Wij aten vooraf een stracciata, een romige kaas uit Puglia met aubergine, cherrytomaat en basilicum, en een Millefoglie di gamberetti, oftewel een hartig bladerdeegtaartje van tijgergamba's met aardappel en venkel. De voorgerechten bleven ons het meest bij: heerlijk en als ware schilderijtjes geserveerd. De dames in mijn gezelschap aten als hoofdgerecht een ossenhaas van de grill met rucola en Parmezaanse kaas, precies naar wens gegaard. Ik koos voor een ombrina, een stevige smaakvolle vis die alleen een blaadje spinazie, wat dille en tomaat nodig had om een feestelijk hoofdgerecht te zijn. We dronken er een Primitivo di Manduria bij, een heerlijke rode wijn uit Puglia. Typerend voor de informele, vriendelijke en vooral zeer attente bediening is dat men nog wist dat een van ons die wijn enkele maanden eerder ook had gekozen en ervan had genoten. Zowel de eigenares als haar jonge medewerksters deden zeer hun best het ons naar de zin te maken. Tja, en na de tiramisu en de Panna Cotta (met een fijne vanillesmaak) lachte een grappa Pinot Grigio uit de uitgebreide kaart van digestieven mij zodanig toe dat ik, wetend dat ik veilig naar huis zou worden gereden, daarmee het bezoek aan dit fijne en gastvrije restaurant besloot.
Rik80 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gezellig restaurant met lekker dingetjes op de kaart. Laatst vooraf de carpaccio van diamanthaas met truffel gehad, erg lekker terwijl ik normaal niet zo snel carpaccio neem.
Vriendelijke bediening en lekkere wijnen. Tot de volgende keer!
Ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Veel over dit restaurant gehoord, vooral goeie dingen. We beperkten ons tot een hoofdgerecht. Buiten de kaart om werd ons onder andere de spies ossenhaas aanbevolen. Standaard met groenten en aardappelen. Ze hebben diverse heerlijke wijnen per glas, ik nam de Pinot grigio. Of wij water wilden, ja graag, zonder problemen gewoon kraanwater, service van de zaak. Prima. Bij het brood, géén kruidenboter, maar super olijfolie, zout en peper. Stoer om daar een bewuste keuze te maken. Kruidenboter kan iedereen, too average.
Onze gerechten kwamen vlot door, De ossenhaas viel mij ietsie tegen, en het bedje van groente waar het spies(je) op lag was ook niet bijzonder. Jammer. Het vlees was OK, maar niet om over naar huis te schrijven. Niet echt mals, terwijl je dat toch wel verwacht. De rode wijn, de Primitivo was excellent. Verder was de service vlot, vriendelijk, specifiek en vakkundig, en het is een kunst om NIET te vragen of alles naar wens is. Klasse. Het vereist vakmanschap om alert te zijn en te zien of iemand iets wenst, en dan aanwezig te zijn. Die kunst verstaan ze, daarom een dikke 9 voor de service.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met drie personen gegeten voor 190 euro. Niet goedkoop maar zeker de moeite waard. De bediening, de wijnen en de ruime keuze uit voor- en hoofdgerechten maakten de avond zeer compleet. De gerechten zijn ruim geportioneerd en goed op smaak. Of het echt Italiaans is, valt te betwijfelen, het is eerder Mediterraan/Frans/Italiaans. Verrassende smaakcombinaties zoals zeebaars op de huid gebakken met appelsaus of patrijs met truffel. De lamsrug (lamsrack) was goed gegaard met een heerlijke kruidige korst (slow cooking). De wijnen waren heerlijk. Al met al een leuke ervaring en lekker gegeten. Prettige en informele bediening. Fijn was dat onze hond ook welkom was.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Een fantastisch Italiaans restaurant. Geen pizza's, maar bijzonder hoge kwaliteit. Verse ingrediënten, klasse service en een fijne sfeer. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Kortom een echte aanrader!
KatjaSX .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gastvriendelijk ontvangen, lekker gegeten, heel goede wijn, heerlijke olijfolie op tafel. Dit is zeker genieten. Het interieur vonden we niet bijzonder, het eten wel. De prijs is wel aan de hoge kant maar ze bieden wel kwaliteit en weten waar ze het over hebben. Compliment.
Nick B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Dames en heren,
wij hebben oprecht een top avond gehad door de service, kennis en passie van vinoloog Arwin. Het eten was heerlijk, de wijn idem. De wijnen en beschrijvingen des te beter. Op recht een kansmaker op gastheer van het jaar.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijk gegeten op dit adresje. De ontvangst is al heel warm. De sfeer in het restaurant is gezellig. Daarna de menukaart bekeken, waarbij de bediening goede uitleg geeft en waar op ons verzoek een wijnadvies bij wordt gegeven (per glas te bestellen).

Italiaans, uitgebreide keuzes, geen pizza’s op de menukaart.

Het eten is van goede kwaliteit met verse ingrediënten. Geen goedkope tent, ook niet overdreven duur. De prijs/kwaliteit is dik in orde hier. Zeker een aanrader.
Michel_Hoofddorp .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Eten is echt prima. Gamba's met kaas iets te vlak van smaak. Bediening vlot, opmerkzaam maar niet opdringerig. Stoelen nodigen niet uit tot een lange zit, hou het dus bij 3 gangen. Verbeter dat en het x gangen amuse menu mag zeker terug op de kaart! De opzet mag ook wat ruimer, zeker bij de 2-persoons tafeltjes aan de voorkant naast de ingang.
Es9 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Een goede maar dure Italiaan.
De ambiance is prima. Ze hebben uitgebouwd waardoor er meer plaats is. Buiten een mooi terras. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Eten is goed, wijn kan beter.
Henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
17e verjaardag van jongste dochter hier gevierd. Van te voren gevraagd of ze voor iets bijzonders kunnen zorgen: dochter is vleesliefhebster. Bij aankomst (we zijn met 5 personen) blijkt dat de keuze van de keuken is gevallen op een mooie kalfslende. Prima voor elkaar, ruim bemeten hoeveelheid. Ook de service weer als vanouds, altijd leuk om hier te komen. Misschien alleen eens investeren in wat beter zittende spoeltjes?