Trattoria A Proposito

Service8,2/10
Decor7,5/10
Numero_unoFJ . Fijnproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Erg leuk, uitgebreide kaart aan originele pasta's die overheerlijk smaken. Echte Italiaanse bediening, gemoedelijke sfeer. Mooie locatie met uitzicht op nieuwe Centraal Station. Zeker een aanrader.
Henk R. 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Mijn, door vele lovende recensies, hoog gespannen verwachtingen zijn niet geheel uitgekomen.
Zelden heb ik bij een (italiaans) restaurant bezoek geen brood met olijfolie of boter vooraf gekregen. Bij a proposito ontbreekt dit. De keuze aan open wijnen beperkt zich tot witte wijnen en één rode wijn. Meer vind de eigenaresse niet nodig! Pantostato pere gorgonzolawas zeer lekker, de insalata polipo wat minder, omdat de polipo wel erg "al dente" was. Het hoofdgerecht filetto scampetti erg lekker. De semifreddo als toetje was eveneens erg lekker. In het algemeen is de opmaak van de gerechten erg "basic"
Naz K. Gastronoom (12 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Heerlijk avondje..ontspannen internationale sfeer (zakelijke en particuliere klanten gemixt) met bediening die er echt plezier in lijkt te hebben en persoonlijke aandacht heeft voor de wensen van de klant..heerlijk mandje brood bij je drankje..wij hadden de melanzana en tonijncarpaccio...beste melanzana tot nu in Rotterdam..(aubergine mocht van alleen iets zachter of dunner maar dat is misschien persoonlijke voorkeur, kon toch zeker de pret niet drukken..jummie jummie) hoofdgerecht: de ossenhaas met aubergine..was perfect zacht vlees..aubergine vind ik altijd lastig buiten de deur omdat het of heerlijk of smerig is..hier was hij heerlijk zacht..de lamskoteletten met pruimen waren ook bijzonder smakelijk..de pruimen waren lekker zoetzuur gemarineerd en dit alles werd geserveerd met een pasta in knoflookolie met wat peper en peterselie..om je vingers bij op te eten..je wilt het liefst het laatste sliertje met je vingers uit het bakje halen...hetzelfde geldt voor de simpele maar erg lekkere salade met heerlijke kappertjes en olijfjes erin..koffie erna was perfect op smaak en temperatuur...volgende keer zou ik zo weer hetzelfde bestellen en ik denk dat de volgende keer heel snel komt..een absolute aanrader voor gezellig en heerlijk avondje uit eten..
Aranka R. Gastronoom (99 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
We hebben weer goed gegeten bij A Proposito. Dit keer weer de tonijn carpaccio vooraf, dat blijft echt mijn favoriet en ik hoop dat ze hem nooit van de kaart afhalen! Als hoofdgerecht had ik de pasta met broccoli en coquilles. Ik vond de broccoli echt snotgaar en er was bijna geen coquille te bekennen op mijn bord. Dat was wel jammer want normaal eet je hier beter. We blijven dus zeker terugkomen want het blijft gewoon een van de beste Italiaanse restaurants die er zijn.
Tim G. Gastronoom (19 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten in misschien wel het beste Italiaanse restaurant van Rotterdam.

Qua gerechten geen traditioneel Italiaans restaurant, zo zijn er geen pizza's verkrijgbaar. Gerechten echter bijzonder smakelijk, zeker de specialiteiten van het huis. De 'hamburger' van ossenhaas en mozzarella was werkelijk waar fenomenaal. De antipasti en dessert waren eveneens top.

Bediening is bijzonder vriendelijk en attent.

Qua decor is het niet echt één geheel. Desondanks niet onaardig, de ronde zitjes zijn leuk en de wijnglazen schitterend.

Kortom een heerlijk restaurant waar je absoluut geweest moet zijn. Goede prijs- kwaliteitsverhouding.
Sabine M. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Gisteravond hier prima gegeten. Goede, vlotte, vriendelijke bediening. Uitstekende kwaliteit eten. Erg handig zo pal naast het station. Aanrader!
Coby W. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Verrast ivm 16 jarig huwelijk met een etentje bij A Proposito
Heerlijk gegeten met de sfeer en gevoel en herinneringen aan onze Italiaanse vakanties!
Het gemoedelijke en relaxte hieruit absoluut terug gevonden in de sfeer en bediening van het restaurant , komen absoluut terug !
Pienbax . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Het is hier echt zo ontzettend lekker dat het decor verder niets uitmaakt. Bovendien is het station nu natuurlijk super mooi, dus is het uitzicht prima. De bediening (die juist authentiek is doordat ze niet zo perfect Nederlands spreken) is ontzettend aardig en behulpzaam en er is genoeg keuze op het bord te vinden. Dat je niet kunt pinnen is wel handig om van te voren te weten, maar ook dat is zo opgelost. Kortom een aanrader en ik kom hier zeker snel weer terug!
Michael1088 . Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Minimaal 2 weken van tevoren reserveren, maar zeker de moeite waard! Verborgen italiaanse restaurant vlakbij station. Bord als menukaart zie je niet vaak, maar heeft wel iets. Heerlijk gegeten: zwarte inktvis pasta met bruchetta. Hier kom ik terug!
Kim . 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wij hebben vrijdagavond hier gegeten, van te voren aangekondigd dat mijn moeder jarig was die dag en dat we nog ander groot nieuws te vertellen hadden. Mijn vriend en ik kwamen iets later dan de rest van ons gezelschap en toen we eenmaal zaten werd gelijk het bord (de kaart) uitgelegd en hadden wij nog niets te drinken. De keuze is redelijk beperkt alleen vis of vlees ( geen kip of lasagne) en als je vraagt of iets op een andere manier kan is dit niet mogelijk. Vervolgens kregen we ons hoofdgerecht en viel het dopje van de pepermolen in mijn vaders eten en de ober haalde dat persoonlijk met zijn eigen handen even eruit. BIZAR!! We hebben express nog een dessert genomen in de hoop dat ze wat zouden doen voor mijn moeders verjaardag omdat we dit van te voren hadden aangegeven. Alles bij elkaar was het een teleurstellende avond en zullen wij hier zeker niet snel terug komen
Rico V. Fijnproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Via een vriend kwam ik terecht in dit restaurant. Nooit geweten dat er uberhaupt een restaurant op de begane grond van Nationale Nederlanden zat. Bij binnekomst wordt je ontzettend leuk ontvangen alsof je er al jaren komt. Het eten is magnifiek, wat kan deze familie toch fantastisch koken. Helaas zijn ze het weekend gesloten, dus dan maar doordeweeks.
Angelo D. Gastronoom (25 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Eten was goed, maar voor Rotterdamse begrippen toch vreemd dat je nauwelijks in het Nederlands kan bestellen. Menubord lijkt een leuk idee, maar het is behoorlijk onhandig dat je steeds iemand moet vragen om de andere kant te kunnen bekijken. Decor zal de laatste tijd behoorlijk aantrekkelijker geworden zijn nu Rotterdam CS klaar is.
Shanna A. Gastronoom (22 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Afgelopen Vrijdagavond met twee vriendinnen wezen eten! Je verwacht het inderdaad niet op deze plek, en ik vind dat zulk vriendelijke personeel & eigenaren een betere locatie verdienen. Het eten is perfect, en ook voor een prachtige prijs. Vooraf kozen we voor bruschetta, een mix van vlees (excuses ik ben geen echt vleeseter dus weet niet wat dit was), en caprese achtige bord met aubergine. Heerlijk! Vooral het brood dat je erbij krijgt met kruidenboter is heerlijk! Heerlijk knapperig vers brood met wat olijfolie... Als hoofdgerecht gekozen voor een pesto pasta, en mijn vriendinnen beide voor een risotto, we hebben alle 3 zitten smullen. Echt gastvrij, en vrolijk. Een genot om te eten, zeker het proberen waard!
Madelon R. Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Je verwacht het niet op deze plek, zo vlak bij het station, maar wat kan je hier lekker eten! Een 'simpele bruschetta' wordt een tongstrelende verrassing... En "ohlala!" De ossehaas met de mysterieuze rode saus en garnalen was goddelijk...Lieve bediening, relaxe sfeer, en misschien heeft die drukte buiten, met die razend voorbij passerende reizigers, toch ook wel wat;-)
Odette J. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Geweldig gegeten, onwijs leuk en vriendelijk personeel en compleet de tijd vergeten. Ik kom hier heel snel weer terug!
Antipasti Melanzane is werkelijk waar de beste die ik ooit ergens heb gegeten!! Een aanrader!
Pilon . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Geweldig!! Heerlijke gegeten. In dit restaurant word je behandeld als vaste gast. We hebben heerlijk gegeten en gedronken. Een echte aanrader.
Marco D. Gastronoom (31 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Inmiddels zeer regelmatige bezoeker van dit restaurant. Hier ga je heen voor het eerlijke, Italiaanse eten, door moeder in de keuken bereid. Super aardige en attente bediening. Elke keer een feestje om te eten. De inrichting is wat achterhaald en niet echt sfeervol, maar allee, je gaat hier heen voor het eten en de wijn. Jammer alleen dat je niet kan pinnen, maar goed, dat weten we.
Dick V. Gastronoom (25 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wederom een geweldige ervaring. Wat een goed Italiaans restaurant is dit toch.
Betalen met cash of creditkaart, geen pin betalingen. In het weekend gesloten. Welk restaurant kan zich dit veroorloven?
En altijd reserveren, soms is er dan ook geen plaats meer. Het restaurant zit altijd vol.................
Perfect eten, vriendelijke bediening en goede, betaalbare wijn.
De locatie, recht tegenover het station Rotterdam CS is levendig, daar moet je van houden.
MiGusto . Fijnproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Gisteren weer eens naar dit restaurant gegaan. Dit keer met 2 collega's.

Voorgerecht hadden we bruschetta met aubergine, bruschetta met kippenlevertjes en inktvisrolletjes in pikante saus. Alle gerechten zagen er geweldig uit en smaakten perfect.

Als hoofdgerecht hadden we de Ossehaas met aubergine en de Ossenhaas "hamburger", natuurlijk met spaghetti en een frisse salade erbij.
Het vlees was perfect klaargemaakt en de saus paste er perfect bij.

Wederom een heerlijke avond gehad en dit restaurant heeft er 2 nieuwe fans bij!
Suzanne_en_niels . Fijnproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Gezellig restaurant met fantastische bediening. Heerlijk gegeten! Als voorgerecht een combi van typisch italiaanse hapjes. Heel smaakvol. Als hoofdgerecht op aanraden een pasta met krab en inktvis. Was heerlijk!
Tiramisu na uiteraard en ook dat was smullen.