Trattoria A Proposito

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag Gesloten

Marcella V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Goed, echt, Italiaans restaurant, met heerlijke Italiaanse gerechten, waar de menukaart op een bord naast je tafel worden tentoongesteld. Je bent dan wel blij dat Google (translate) bestaat. Prima personeel, waarbij de jonge mannen zich in het Engels verstaanbaar maken en de gastvrouw en gastheer gewoon in het Nederlands kunnen praten. De locatie is ideaal naast centraal, maar de inrichting is niet wat je van een Italiaan zou verwachten; met de neon lichten achter het raam, lijkt het meer een American diner. De wijnglazen daarentegen zijn prachtig en ook het broodschaaltje vooraf heeft net wat extra smaak. Mocht je een Italiaanse smaaksensatie ervaren, ben je daar aan het goede adres. Vooral als je afsluit met een ijskoude limoncello. Het is wat duurder dan de standaard Italiaan (je kunt hier trouwens niet pinnen), maar ja ze hebben hier ook geen pizza.
E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijke authentieke Italiaanse voorgerechten, zelf genoten van de peren, hierna heeft ons gezelschap genoten van ossenhaas en tonijn, alles heerlijk bereid en boterzacht.
Denk wel dat ze de beste Italiaan van het Rotterdamse zijn en daar draagt hun vriendelijke bediening zeker ook aan bij.
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wat een leuk en fijn restaurant is dit! Sfeervolle inrichting, zeer vriendelijke mensen en de tonijncarpaccio is the best! Ze maken hier ook een stuk vlees tot een belevenis, helemaal prima klaargemaakt. En die wijnglazen, zo mooi. Hier bezorgen ze je een avond als ware je in Italie. En dat al heel veel jaren. Kom hier gauw terug!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Zeer vriendelijke Italiaanse bediening, lekker vers eten met de juiste smaken. In een goede ambiance. Zeker aan te bevelen!
Barbara D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dit is zo'n heerlijk restaurant! een familiebedrijf waar ze liefde voor de gerechten hebben. Puur Italiaanse keuken, heerlijk zelfgebakken brood, heerlijke wijn. Wij zijn nu al een paar keer met een groep geweest en dan nemen we vooraf de Antipasti, zooooo lekker, zo genieten. Ze zijn vriendelijk en de sfeer is er gemoedelijk, écht een aanrader!
numero_unoFJ .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Erg leuk, uitgebreide kaart aan originele pasta's die overheerlijk smaken. Echte Italiaanse bediening, gemoedelijke sfeer. Mooie locatie met uitzicht op nieuwe Centraal Station. Zeker een aanrader.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Mijn, door vele lovende recensies, hoog gespannen verwachtingen zijn niet geheel uitgekomen.
Zelden heb ik bij een (italiaans) restaurant bezoek geen brood met olijfolie of boter vooraf gekregen. Bij a proposito ontbreekt dit. De keuze aan open wijnen beperkt zich tot witte wijnen en één rode wijn. Meer vind de eigenaresse niet nodig! Pantostato pere gorgonzolawas zeer lekker, de insalata polipo wat minder, omdat de polipo wel erg "al dente" was. Het hoofdgerecht filetto scampetti erg lekker. De semifreddo als toetje was eveneens erg lekker. In het algemeen is de opmaak van de gerechten erg "basic"
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Heerlijk avondje..ontspannen internationale sfeer (zakelijke en particuliere klanten gemixt) met bediening die er echt plezier in lijkt te hebben en persoonlijke aandacht heeft voor de wensen van de klant..heerlijk mandje brood bij je drankje..wij hadden de melanzana en tonijncarpaccio...beste melanzana tot nu in Rotterdam..(aubergine mocht van alleen iets zachter of dunner maar dat is misschien persoonlijke voorkeur, kon toch zeker de pret niet drukken..jummie jummie) hoofdgerecht: de ossenhaas met aubergine..was perfect zacht vlees..aubergine vind ik altijd lastig buiten de deur omdat het of heerlijk of smerig is..hier was hij heerlijk zacht..de lamskoteletten met pruimen waren ook bijzonder smakelijk..de pruimen waren lekker zoetzuur gemarineerd en dit alles werd geserveerd met een pasta in knoflookolie met wat peper en peterselie..om je vingers bij op te eten..je wilt het liefst het laatste sliertje met je vingers uit het bakje halen...hetzelfde geldt voor de simpele maar erg lekkere salade met heerlijke kappertjes en olijfjes erin..koffie erna was perfect op smaak en temperatuur...volgende keer zou ik zo weer hetzelfde bestellen en ik denk dat de volgende keer heel snel komt..een absolute aanrader voor gezellig en heerlijk avondje uit eten..
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
We hebben weer goed gegeten bij A Proposito. Dit keer weer de tonijn carpaccio vooraf, dat blijft echt mijn favoriet en ik hoop dat ze hem nooit van de kaart afhalen! Als hoofdgerecht had ik de pasta met broccoli en coquilles. Ik vond de broccoli echt snotgaar en er was bijna geen coquille te bekennen op mijn bord. Dat was wel jammer want normaal eet je hier beter. We blijven dus zeker terugkomen want het blijft gewoon een van de beste Italiaanse restaurants die er zijn.
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten in misschien wel het beste Italiaanse restaurant van Rotterdam.

Qua gerechten geen traditioneel Italiaans restaurant, zo zijn er geen pizza's verkrijgbaar. Gerechten echter bijzonder smakelijk, zeker de specialiteiten van het huis. De 'hamburger' van ossenhaas en mozzarella was werkelijk waar fenomenaal. De antipasti en dessert waren eveneens top.

Bediening is bijzonder vriendelijk en attent.

Qua decor is het niet echt één geheel. Desondanks niet onaardig, de ronde zitjes zijn leuk en de wijnglazen schitterend.

Kortom een heerlijk restaurant waar je absoluut geweest moet zijn. Goede prijs- kwaliteitsverhouding.
sabine M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Gisteravond hier prima gegeten. Goede, vlotte, vriendelijke bediening. Uitstekende kwaliteit eten. Erg handig zo pal naast het station. Aanrader!
Dejan K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Wanneer je hier binnen stap voelt het alsof je even ergens anders ben. Na het bekijken van de ruime kaart een keuze gemaakt. Eerste gang schelpen met garnalen met brood. Bereiding en smaak top. Zoals het hoort in een mediteriaanse keuken verse ingredienten en lekker veel knoflook. Twee gang spagetti met vis en schelpen wederom heerlijk bereid. De meester kok is de moeder en de vader helpt ook mee. Geweldige sfeer en leuke mensen. Prettige en vlotte bediening. Komen hier zeker terug.
Coby W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Verrast ivm 16 jarig huwelijk met een etentje bij A Proposito
Heerlijk gegeten met de sfeer en gevoel en herinneringen aan onze Italiaanse vakanties!
Het gemoedelijke en relaxte hieruit absoluut terug gevonden in de sfeer en bediening van het restaurant , komen absoluut terug !
pien B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Het is hier echt zo ontzettend lekker dat het decor verder niets uitmaakt. Bovendien is het station nu natuurlijk super mooi, dus is het uitzicht prima. De bediening (die juist authentiek is doordat ze niet zo perfect Nederlands spreken) is ontzettend aardig en behulpzaam en er is genoeg keuze op het bord te vinden. Dat je niet kunt pinnen is wel handig om van te voren te weten, maar ook dat is zo opgelost. Kortom een aanrader en ik kom hier zeker snel weer terug!
michael1088 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Minimaal 2 weken van tevoren reserveren, maar zeker de moeite waard! Verborgen italiaanse restaurant vlakbij station. Bord als menukaart zie je niet vaak, maar heeft wel iets. Heerlijk gegeten: zwarte inktvis pasta met bruchetta. Hier kom ik terug!
Kim .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Wij hebben vrijdagavond hier gegeten, van te voren aangekondigd dat mijn moeder jarig was die dag en dat we nog ander groot nieuws te vertellen hadden. Mijn vriend en ik kwamen iets later dan de rest van ons gezelschap en toen we eenmaal zaten werd gelijk het bord (de kaart) uitgelegd en hadden wij nog niets te drinken. De keuze is redelijk beperkt alleen vis of vlees ( geen kip of lasagne) en als je vraagt of iets op een andere manier kan is dit niet mogelijk. Vervolgens kregen we ons hoofdgerecht en viel het dopje van de pepermolen in mijn vaders eten en de ober haalde dat persoonlijk met zijn eigen handen even eruit. BIZAR!! We hebben express nog een dessert genomen in de hoop dat ze wat zouden doen voor mijn moeders verjaardag omdat we dit van te voren hadden aangegeven. Alles bij elkaar was het een teleurstellende avond en zullen wij hier zeker niet snel terug komen
Rico V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Via een vriend kwam ik terecht in dit restaurant. Nooit geweten dat er uberhaupt een restaurant op de begane grond van Nationale Nederlanden zat. Bij binnekomst wordt je ontzettend leuk ontvangen alsof je er al jaren komt. Het eten is magnifiek, wat kan deze familie toch fantastisch koken. Helaas zijn ze het weekend gesloten, dus dan maar doordeweeks.
Angelo D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Eten was goed, maar voor Rotterdamse begrippen toch vreemd dat je nauwelijks in het Nederlands kan bestellen. Menubord lijkt een leuk idee, maar het is behoorlijk onhandig dat je steeds iemand moet vragen om de andere kant te kunnen bekijken. Decor zal de laatste tijd behoorlijk aantrekkelijker geworden zijn nu Rotterdam CS klaar is.
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Afgelopen Vrijdagavond met twee vriendinnen wezen eten! Je verwacht het inderdaad niet op deze plek, en ik vind dat zulk vriendelijke personeel & eigenaren een betere locatie verdienen. Het eten is perfect, en ook voor een prachtige prijs. Vooraf kozen we voor bruschetta, een mix van vlees (excuses ik ben geen echt vleeseter dus weet niet wat dit was), en caprese achtige bord met aubergine. Heerlijk! Vooral het brood dat je erbij krijgt met kruidenboter is heerlijk! Heerlijk knapperig vers brood met wat olijfolie... Als hoofdgerecht gekozen voor een pesto pasta, en mijn vriendinnen beide voor een risotto, we hebben alle 3 zitten smullen. Echt gastvrij, en vrolijk. Een genot om te eten, zeker het proberen waard!
Madelon R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Je verwacht het niet op deze plek, zo vlak bij het station, maar wat kan je hier lekker eten! Een 'simpele bruschetta' wordt een tongstrelende verrassing... En "ohlala!" De ossehaas met de mysterieuze rode saus en garnalen was goddelijk...Lieve bediening, relaxe sfeer, en misschien heeft die drukte buiten, met die razend voorbij passerende reizigers, toch ook wel wat;-)