Traiteur Salvatorica

31-207580619

Meer informatie over restaurant Traiteur Salvatorica

Plintje .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Heerlijke versgemaakte ravioli, met Sardijnse ingrediënten. Naast de bekende combinaties als spinzie met ricotta ook met aparte vullingen zoals Sardijnse artisjokken en provolone met citroen.
Aardige eigenaar, die in nu ook een tafel in de zaak heeft gezet waaraan je de pasta kunt eten. Pinnen kan inmiddels wel.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Geweldige authentieke pasticeria. De siciliaanse eigenaar weet heel veel met liefde te vertellen over zijn producten.
Gelukkig spreken wij een beetje italiaans, dat scheelt.
Zullen er nog vaak komen hoop ik.
Niki V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Echt een traiteur dus zodat je een diner aan je eigen eettafel kunt organiseren. Ik heb de ravioli met spinazie en buffelricotta gegeten met zelfgemaakte basis tomatensaus. Zowel pasta als vulling naderen perfectie. De ravioli smaakt alsof ie vanmiddag is gemaakt en dat terwijl ie uit de diepvries kwam. Geweldige service van een ras Italiaan afkomstig van Sardinie die ook nog bereid was me extra buffelricotta mee te geven om courgettebloem mee te vullen. Ik zeg top! Ondanks dat het dus niet echt een restaurant is ;)
Amsterdam1984 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Deze traiteur zit een beetje verstopt: om de hoek van de Westerstraat op de Lijnbaansgracht, op zo'n plek dat je maar net moet weten dat het er zit.

Bij Salvatorica koop je maar één ding: de lekkerste (handgemaakte) gevulde verse pasta van Amsterdam. Je kan kiezen uit zo'n acht verschillende soorten, die per seizoen varieren. Ik kocht die met spinazie en ricotta, en degene met provolone en citroen. Ze waren allebei heerlijk!! Verder zijn er ook veel soorten met geiten- en schapenkaas, voor de liefhebber daarvan.
Je koopt de pasta per zakje (voor ongeveer 2 personen), en je krijgt van de eigenaar meteen de instructies voor bereiding mee.
Het lijkt op het eerste oog misschien wat prijzig (gemiddeld 6 euro per zakje), maar voor deze kwaliteit is het het echt waard!

Tip: bij Salvatorica is geen pin aanwezig, dus neem cash mee (of pin even om de hoek op de Westerstraat).
Ook een leuk idee voor een dinertje, lijkt mij. En: je kunt de zakjes pasta in de vriezer bewaren. Handig, vooral omdat het bereiden maar 10 minuten duurt.