Traffic

Stadionweg 255 1076 Amsterdam Nederland Kaart
31-206644474

Over het restaurant Traffic

Traffic is een licht en open eetcafé aan de drukke Stadionweg. Verwacht hier niet veel poespas, maar eerlijke mediterrane gerechten voor een betaalbare prijs. Een greep uit de kaart: hummus, mezze, vegan burgers, eieren in tomatensaus en shakshuka: fris, licht, kruidig en gezond!

Meer informatie over restaurant Traffic

Maandag t/m vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag gesloten

• Airconditioning , Terras
C L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Yin K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Heerlijk eten en veel keuze van veganistische shoarma en bitterballen tot vegetarische shakshuka en allerlei taart. Vriendelijk personeel en prachtige locatie op een hoek waar je een goed zicht hebt op langskomend verkeer. Ik kom hier zeer zeker terug.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Het is een fantastische restaurant , prettige bediening en heerlijk eten!
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in dit gezellige, mediterraanse eetcafé. Aardig personeel en een leuke sfeer. Het eten was heerlijk en er is keuze uit veel veganistische opties. Geen lange wachttijd en een goede prijs kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader!
Hester H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Lekker gegeten voor een gunstige prijs. Het eetcafé zit in een leuke buurt op een makkelijk bereikbare locatie (ik kwam van buiten Amsterdam). Het personeel is erg vriendelijk en gastvrij. Veel keuze uit allerlei mediterane vegatarische gerechten. De hummus had iets zouter gemogen en met iets minder olie, maar de shashuka met aubergine was heerlijk. Aanrader!
Rinke T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijke gegeten hier! Ontzettend lekkere mezze met allerlei verschillende hapjes en de beste linzensoep die ik ooit heb gegeten. Veel keuze voor veganisten. Mevrouw die ons bediende was zeer vriendelijk. Enige puntje van verbetering de muziek, die niet echt passend was (oude rock). All in all echte aanrader!
koos S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Lange wachttijd werd zeer adequaat en op een gastvrije manier opgelost
Emvd86 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Op 14 december samen gegeten bij Traffic. Het restaurant heeft een uitgesproken oosterse vibe met dito muziek, maar is wel heel gemoedelijk en gezellig.

Vriendelijke bediening die ook vlot de bestelling opnam, sowieso wordt er hard gewerkt in de keuken en hoef je niet lang te wachten. Wij deelden een voorgerecht (hummus tahin) en een hoofdgerecht (grote schotel met allerlei hapjes). Het was bijna allemaal ontzettend lekker en goed klaargemaakt. De hummus was precies goed gekruid, niet te overheersend maar wel heel smaakvol. Veel vers brood erbij. De hapjesschotel zal boordevol met allemaal erg lekkere dingen. Als minpuntje kan ik noemen dat de dolme iets te gaar waren, die vielen uit elkaar en hadden geen bite meer. De falafel was daarentegen misschien iets te krokant, had nog iets smeuïger gemogen. Gelukkig maakte de rest dat allemaal goed.

Als toetje nog de (non-vegan) cheesecake genomen, die was zeer geslaagd. Met drankjes erbij (versgeperste jus) en thee toe kwam de rekening op een zeer bescheiden €42. Absoluut waar voor je geld dus!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Lichte inrichting, veel ramen, lekker ontspannen sfeer en bediening. Niets mis mee, maar ook niet bijzonder ingericht. Past perfect bij de kaart: simpele, eerlijke gerechten, vegetarisch of veganistisch, zeer betaalbaar, en goed bereid.
Als voorgerecht een schotel hummus gedeeld: lekker romig, maar niet spannend gekruid. Garnituur van tahin en gekookt ei was lekker. Hoofdgerechten vegan burger, heerlijke eieren in tomatensaus, aubergine uit de oven. Zeer veel waar voor je geld, perfect voor een snelle, lichte en gezonde hap.
Wijn was erg matig, maar bij flink gekruide gerechten en voor deze prijs verwacht ik ook niet heel veel beter. We kregen ongelimiteerd gekoeld kraanwater, en daar word ik heel vrolijk van. Leuke nieuwe tent, ben blij dat er we zijn geweest!
Ze hebben zelf een terras in de zon, maar er is wel erg veel "traffic" op het stadionplein, dus veel lawaai en veel stank. Maar als je daar tegen kunt: prima!
Aman-Mo .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ik houd van dit soort eten en ik vond de kwaliteit zeker goed. De hummus met aubergine (zeer goede smaak), tahin en ei was erg lekker. Maar... niemand wil de deur uit met het gevoel bekocht te zijn, dat laat een negatieve nasmaak achter, maar dat is onvermijdelijk met een klein glas wijn wat ook nog eens zeer zuinig gevuld is (2 slokken) voor € 3,50. Echt schandalig. Bij vermelding hiervan bij het betaling van de rekening was de reactie een schaapachtig schouder ophalen..
Arnoud V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Allemaal negens en tienen hier. Tijd voor wat relativering. We hadden een mezze met brood voor 15 euro, mijn vrouw vervolgens een shakshuka (10 euro) en ik falafel met friet en salade (15 euro).
De mezze met brood waren lekker. Als Israël-gangers en hummus-liefhebbers zeggen wij: een 7.5. De shakshuka met aubergine was uitstekend: de gepocheerde eieren waren nog zacht, net als de aubergine. Mijn falafel met friet en salade was daarentegen echt niets bijzonders. Om te beginnen was de salade vergeten, bedacht ik me halverwege de maaltijd pas. Ten tweede was de falafel heel doorsnee. En ten derde was het gerecht niet in balans. Brood en patat lijken te veel op elkaar (koolhydraten, droog, neutrale smaak). Ik zou zeggen: kies voor een van beide en doe er in elk geval wat lekkere garnituur bij, dat maakt het geheel frisser. Denk aan tomaat, peterselie, koriander, uitjes, sauzen. Dit, gecombineerd met de mijns inziens vrij middelmatige hummus, maakte het gerecht droog, zwaar en saai. Bovendien staat het voor maar liefst 15 euro op de kaart, wat echt te duur is.
Toen we de rekening wilde corrigeren voor de niet geleverde salade, begon de eigenaar ook nog eens moeilijk te doen. Zeer onterecht. Hij zou eerder excuses moeten aanbieden.
De minpunten hebben hier wat meer ruimte gekregen dan de pluspunten, maar laat ze even zwaar wegen. Eindoordeel: een behoorlijke hummustent, maar (nog) zeker niet uitzonderlijk.
Tillyv .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
De gastheer is een heel rustige en sympathieke man, met duidelijk liefde voor lekker en puur eten. Ik hou van goed eten, ben geen vegetariër, wel gewend aan regelmatig zonder vlees. Had heerlijke shakshuka voor lunch. Daarnaast kreeg ik spontaan van alles te proeven: een heerlijk huisgemaakt drankje van amandelmelk met dadel, verschillende soorten vers gemaakte hummus en ook nog zaaalig gekruide linzen (speciaal kruidenmengsel uit Israel, helaas niet te krijgen anders zou ik het zelf willen maken). Dit alles in een fijne lichte ruimte, erg aangename en ontspannen sfeer, mooie muziek op de achtergrond, op een prettig bedrijvig punt. Voor mij leuk om te zitten, ondertussen wat naar buiten te kijken en lekker te werken. Hier kun je ervaren dat het klopt wat Ottolenghi zegt: groente genoeg om héél lekker te koken!
Sonja T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Zojuist een verjaardag gevierd met 15 gasten bij Traffic Vegetarian & Mediterranean eetcafé. De sfeer was top, het eten (wel 7 soorten salades, falafel,brood, olijven,) subliem, en de cheesecake (ipv zuivel met soja)...daar hebben wij onze vingers bij afgelikt! Een aanrader voor iedereen die houdt van lekker en gezond en gezellig!
Gallid B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Leuke en schone zaak met goede personeel, had laatst shakshuka met mijn vriendin gegeten en zij ging voor de vegan shoarma, verbluffend lekker dat je niet gelooft dat t vegan is! ;)
#Recommnded!?
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten! Sinds kort serveren ze hier uitsluitend vegetarische Midden-Oosten eten. Als je met meerdere personen bent kun je veel kleine gerechten bestellen en genieten van de verschillende smaken. De linzensoep was heerlijk en goed gekruid. De hummus met foel (Egyptische tuinbonen) was lekker gekruid en smeuïg, de shakshuka met gepocheerd ei was erg lekker en met genoeg olijfolie erbij zonder erin te verzuipen. Én als slotstuk van de maaltijd aten we een heerlijk bereidde vegetarische shoarma (leek wel zachte kip) met nog enkele salades, pickles en brood erbij! Al met al; we hebben hier smakelijk gegeten en komen hier zeker terug. Een aanwinst voor de buurt!!

Ook wil ik nog wat meer vertellen o.a. over het eetcafé zelf. Het is een aardige locatie met rustige muziek op de achtergrond. Een prettige bediening met verstand van eten. Het eten is met liefde bereidt, subtiel gekruid en alles is vers én dat proef je. Sommige producten zijn biologisch; waaronder een witte- en rode wijn. De prijs-kwaliteitverhouding is perfect. Je betaalt hier een mooie prijs voor smaakvol en puur eten. Een aanrader!
Yair A.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Het eten was heel lekker, in het bijzonder de hoemoes met falafel en de sabich was te gek. De sfeer in het restaurant is speciaal. De muziek is ook aangenaam. Ik kom zeker terug!
laurent2016 .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
We houden erg van de keuken uit het Midden-Oosten en waren blij verrast dit restaurantje te vinden. Helaas viel alles tegen: de mezze en hummus zijn gewoon ver beneden standaard. Iedere mezze heeft een zure zweem over zich. De bediening was onvriendelijk. Een vraag of de keuken rekening wil houden met zwangerschap wordt afgedaan met 'zwanger is geen ziekte'. Het eten is overprijsd.
Katy5 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Traffic! Het menu is vegetarisch en op het Midden-Oosten georiënteerd. Alle ingrediënten zijn biologisch. Goede bediening en fijne sfeer. Zeker een aanrader!
Dieuwertje06 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
De verbouwing en nieuwe kaart hebben Traffic goed gedaan en gelukkig is de vetrouwede knusheid gebleven. Ik ben niet vegetarisch maar ik heb toch ontzettend genoten van de verschillende hapjes. Met name de vegetarische shoarma en quinoasalade waren erg lekker. Ook de biologische wijn is heel goed. Echt een aanrader als je voor weinig geld een gezellige en gezonde avond wilt hebben.
Helga03 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Vorige week ben ik hier geweest voor de lunch en gekozen voor één van de Mezzes. Leuk zo'n proeverij van verschillende gerechten. Met name de hummus zonder hummus en de baba ganoush waren erg lekker. Alles is uit eigen keuken en veel is biologisch. Ook de wijn. Volgende keer als ik hier kom voor het diner, ga ik zeker voor de vegetarische shoarma! De beniening was goed en vriendelijk.