Traditioneel Chinees Restaurant Hong Kong

Erg rustig
Lang
Stef J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Veel licht in een leeg winkelcentrum. Een restaurant met diepvriesmaaltijden en er wordt alleen Chinees gepraat. Het eten is goedkoop en bevat weinig groenten. Er is nauwelijks personeel en dat praat geen Nederlands. We hebben er mihoen besteld en daar zat vieze saus bij en nauwelijks groenten. De menu kaart is in het Chinees en wat Engelse woorden. We gaan voortaan ergens anders afhalen.
Welikeasianfood .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heerlijk gegeten, eindelijk - nadat een aantal echte chinese restaurants uit eindhoven zijn verdwenen, weer een authentiek chinees restaurant gevonden- je waant je qua sfeer en eten zou in hong kong of shanghai...de kipfilet peper en zout is werkelijk om te smullen, een aanrader als je van authentiek - niet nederlands vettig- chinees eten houdt.
Loeslennarts .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gisteren voor de derde keer gegeten bij restaurant Hong Kong. We hebben weer een gestoomde tarbot gegeten, die was weer net zo lekker als de vorige keer. Ook de gai lan (Chinese broccoli) was super, net zoals de rest: gebakken garnalen met peper en zout, foe yong hai, tjap tjoi, geroosterd varkensvlees (cha siu). Cantonese gebakken rijst en Singapore mie erbij: een feestmaal! Ik hoop dat ik over een paar weken in het echte Hong Kong net zo lekker eet en net zo vriendelijk wordt bediend als bij Hong Kong in Eindhoven.
JWW11 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Winkelcentrum in een buitenwijk van Eindhoven, hoe vrolijk wil je het hebben op een regenachtige zondagmiddag?
Nou, dat alles viel mee. Chinees restaurant met veel chinezen rond lunchtijd. Goed teken. En het eten was inderdaad behoorlijk goed. Inderdaad behoorlijk authentiek. Als je wil krijg je ook kippenklauwen en -kop. Maar ik heb heerlijke dim sum gehad, zonder bizarre uitdagingen. De service is erg klantgericht, vlot en vriendelijk.
Decor verdient geen schoonheidsprijs. Mag wel een update! (tip)
Maar als je toch op zondagmiddag in Eindhoven bent, dan is dit the best place to be.
Martyn L.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten bij deze echte Chinees.
Het restaurant zat vol met Chinezen, een zeer goed teken denk ik.
Het eten was briljant, heb in NL nooit zo goed Chinees gegeten!!

Echt een aanrader en kom graag weer een keer terug.
Dank jullie wel.
Loeslennarts .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Nooit gedacht dat je in Eindhoven echt goed Chinees kon eten totdat we gisteren bij Hong Kong terechtkwamen. Heerlijk gegeten, foe jong hai (zonder de vieze rode plaksaus waar de omelet bij Chinees-Indische restaurants altijd in drijft), Kantonese gebakken rijst zoals het hoort (met stukjes geroosterd varkensvlees en garnalen) en een heerlijke gestoomde tarbot (van te voren bestellen). Zo'n verse tarbot kost wat, maar dan heb je ook wat! Ook de Chinese broccoli en het rundvlees met gember en lenteui waren top. Wij komen terug! We gaan snel de dim sum proberen: op zaterdag en zondag van 12 tot 5.

Nog even over het decor: daar is niks mis mee. De gebruikelijke enorme hoeveelheid Chinese kitsch ontbreekt. Daardoor zullen sommigen het kaal vinden, maar wij vinden het helemaal prima. Zo zien veel restaurants in China er ook uit. Super zijn de grote tafels met draaiplateaus, wij verheugen ons er al op om met de hele familie aan zo'n tafel te zitten (gisteren waren we met z'n drietjes).
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
lekker chinees geeten: een gerecht met knapperige verse groenten en chinese paddestoelen en mals rundvlees en de chinese klassieker sweet and sour pork.beide zeer smakelijk klaargemaakt en een vriendelijke bediening in een wat gedateerde omgeving.
Dorothé W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Een van de betere echt Chinese restaurants in Eindhoven met een echt Chinese kaart en ik begrijp dat de standaard Indonesisch-Chinese afhaalkaart sinds deze maand ook niet meer bestaat. Het eten is heerlijk, bediening is vriendelijk. Het restaurant zelf is inderdaad een tikje armoedig, maar aan de andere kant: een fancy inrichting betaal je ook als klant.
Wat een erg goed teken is, is dat de ronde tafels met draaiplateau bijna altijd vol zijn met Chinese gasten. Dat betekent dat het eten goed is en authentiek. Een aanrader, ook om mee te nemen.
A V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Het eten is best oke, ik heb hier meerdere malen eten afgehaald. Maar nu ik een keer in het restaurant zelf was vond ik het eerlijk gezegd heel mooi maar was plakkerige tafels en smoezelige vensterbanken. Bediening was wel attent.
Wesley T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
We zijn hier al een aantal keer geweest en elke keer is het steeds weer iets beter (maar steeds wat andere dim sum gerechtjes nemen leert ook een hoop). De service is in ieder geval net zo goed als de eerste keer.Vanwege mijn ziekte moet alles extra hygiënisch bereid zijn en dat is zeker gelukt: het bestek was nog eens extra gewassen met kokend water en alles werd extra lang gestoomd. vandaar al 10/10 voor de service.

Ook het decor zag er luxer uit dan de meeste Chinese restaurants die we kennen. Voor het eerst was heteen niet-kaal, met vazen en beelden en schilderijen versierd restaurant.
Maar bovenal het eten was gewoonweg heerlijk. de peking eend en de gestoomde spareribs zijn zeker een aanrader.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Als je een keer in China bent geweest, dan weet je pas dat de Chinees om de hoek totaal geen Chinees eten is. Dus wij zijn nu altijd op zoek naar goede authentieke Chinees restaurants.

Een Chinese collega op het werk tipte ons dit restaurant.
Je komt binnen en het is idd meteen zoals je dat in China hebt. Redelijk fel verlichte ruimte met ronde tafels met een draaiplaat enz.
Voornamelijk Aziaten in de zaak was ook al een goed voorteken.

We hadden besteld; wat Dim Sum vooraf en daarna een hotpot gerechtje met rund en Schezuan peper en nog een gerecht met groente, varkensvlees en garnalen.
Het eten was echt HEEL goed.

We komen hier zeker terug!
Sjefcoque .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Al 3 keer wezen afhalen. Het eten is echt lekker, als je van traditioneel Chinees eten houdt en niet van die indo-chineze meuk (babi pangang, sate, etc) aangepast aan de Nederlandse smaak.
Restaurant zelf is redelijk klein, en decor eenvoudig en een beetje armoedig. Ziet er niet uit als een chique eet gelegenheid, maar als je toch afhaalt hoef je je daar niet druk om te maken.
Bediening is redelijk, er is een wat oudere dame die nors oogt maar wel vriendelijk is, en een andere jongere dame die gebrekkig Nederlands spreekt maar altijd glimlacht en haar vaste klanten herkent en zelfs hun gerechten onthoudt (er was bijv een man die een gerecht bestelde maar geen asperges erin wilde en dat wist ze zelfs nog voordat hij bestelde!).
Vraag even naar de chinese kaart. Deze was tot mijn verbazing ook gewoon in het Nederlands maar dan wel met plaatjes. Het wachten is langer dan gemiddeld, maar volgens mij wordt alles vers gemaakt (dat proef je) en zeker de moeite waard. Er zijn nederlandstalige tijdschriften aanwezig in de wachtruimte die het wachten verzachten.
Samenvattend: super lekker traditioneel eten, porties gemiddeld, bediening boven gemiddeld, decor: gemiddeld maar wat mij betreft niet van toepassing voor afhalen.
Liliannejanssen .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Ons favoriete restaurant! Altijd heerlijk eten en super bediening! Dimsum is fantastisch maar ook de eend en ho fan zijn nergens beter dan hier. Eend moet je wel een dag van te voren bestellen. Wij zijn een grote fan en komen hier dan ook regelmatig.