Over restaurant TOV

Team Onvergetelijk Verrassend

Team Onvergetelijk Verrassend. Eigenaren Marlies Baken en Roy Strijbos leiden het strak gedirigeerde team van restaurant TOV. Chef-kok Roy weet zijn seizoengerechten spannend te houden met iedere keer weer verrassende presentaties. Vooral opvallend is de live-presentatie van het dessert bij het speciale meergangenmenu Chef’s table. Sommelier Marlies zorgt ervoor dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Meer informatie over restaurant TOV

Service9,3/10
Decor8,6/10
EdenSus . Meesterproever (13 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Na een tijdje niet meer bij TOV te hebben gegeten, nu met 3 personen het 7 gangen tasting menu besteld. Als vanouds een perfect opererende gastvrouw Marlies, die blijkbaar meerdere paren ogen en oren heeft en alles opmerkt. Roy kookt en componeert nog beter als bij onze eerdere bezoeken. De samenstelling van het menu en het eveneens bijbestelde wijnarrangement was meer dan uitstekend. Heerlijke combinaties van smaken, texturen, kleuren en temperaturen. Zelf een bliksemsnel gepresenteerd alternatief gerecht voor één van de tafelgenoten, die de Anjou duif niet zo lekker vond was zo goed, dat allen na afsluiting van deze avond unaniem van oordeel waren, dat dit restaurant tot het gilde van Michelin sterrenrestaurants behoort en deze onderscheiding bij de komende uitreikingen niet onthouden mag worden. TOV staat bij ons weer in de top 3 van favorieten. Binnenkort zeker weer.
Dennis G. Meesterproever (19 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Op 20 augustus jl. hebben we hier vanwege mijn verjaardag gegeten en daarbij gekozen voor de chef's table inclusief wijnarrangement. Een hele prettige ervaring gehad bij TOV! Hier is een gast nog echt een gast, van binnenkomst tot en met vertrek. Alle gerechten worden met zorg bereid en gepresenteerd. Mooie en zeer passende wijnen bij alle gangen. Onderdeel van de chef's table is dat het dessert letterlijk aan / op tafel wordt bereid, een bijzondere ervaring :-)
De witte en zwarte brigade zijn goed op elkaar afgestemd en de sfeer is erg prettig te noemen. Wat ons betreft zouden heel wat horeca mensen in deze zaak een kijkje kunnen nemen, want zoals men bij TOV de gasten behandeld is uitermate prettig en professioneel. Wij gaan hier zeker nog meerdere keren terug!
Win K. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Gisteravond waanzinnig lekker gegeten. Je wordt bij binnenkomst al direct zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw, we hadden een mooie ruime tafel met z'n 2en en na het menu te hebben bekeken gegaan voor de proeverij. Van alles even de smaken proeven was geweldig. Het een nog lekkerder als het ander met daarbij natuurlijk de uitleg van wat je allemaal gaat proeven. Ook wordt er rekening gehouden met bepaalde wensen, wij bijvoorbeeld 1 persoon geen suiker, waar gewoon een alternatief wordt gemaakt wat ook heerlijk was. Al met al een heerlijk avondje uit.
Pauline- . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Met vier vriendinnen een weekendje weg. Door een misverstandje in Schagen terecht gekomen, maar wat een heerlijkheid; restaurant TOV! Dit hadden we niet willen missen! Geweldige gerechten, mooie wijnen en gezellige bediening. Marlies, als we in de buurt zijn, komen we zeker terug!
Hansjennybout . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
We hadden het verrassing menu met 4 gangen. Vooral de 2de gang, met kreeft was heerlijk. Zalig sausje erbij.
Dessertwijn paste, m.i., wat minder bij het gerecht.
Verder top!
Hartelijk dank voor uw komst naar ons restaurant en de fijne review!
Goed weekend,
Bernadette B. Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gisteravond bij toeval terecht gekomen in Schagen. Wat een feestje was deze avond, heerlijk gegeten, gedronken en geweldige bediening. Zo hoort een restaurant zich te presenteren. De verhalen bij de gerechten en de wijnen maken het plaatje af. Als je vertelt dat je tussengerecht geïnspireerd is op de ervaringen die je zelf hebt met Azië en wij precies dat gevoel herkennen zit je volgens mij helemaal goed. Als we ooit weer in de buurt zijn komen we zeker terug en als jullie gaan bezorgen in Rotterdam houden wij ons aanbevolen ;-). Bedankt!
Wat super attent dat jullie zo'n leuk bericht plaatsen! Nogmaals erg bedankt voor de spontane komst naar ons restaurant! Fijn weekend! Hartelijke groet Team TOV
Henk4R . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het eten is super lekker en erg gevarieerd, ook de geselecteerde wijnen zijn tongstrelend met de geserveerde gerechten. De bediening is bijzonder attent en geeft op een charmante wijze uitleg over de gerechten en geselecteerde wijnen. Het tempo mocht wel wat sneller ook al was het een 7 gangen diner toch een beetje rekening houden met de wens van de individuele gast. Een diner over tijdsbestek van 5 uur was voor ons aan de lange kant.
Heel hartelijk dank voor uw review! Team TOV
Yvon.siebelink . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Een weekendje weg met manlief naar zee met de belofte een lekker diner op valentijtijnsavond. Zoekend op internet (in een voor ons vreemde omgeving willen we ook lekker en goed eten) stuit ik op TOV. Prima resencies, aantrekkelijk aanbod en in de buurt. Direct gereserveerd via
Iens en per ommegaande: het kan! Blij! Wat een bof, want het zal toch zeker druk zijn zo'n avond. De volgende ochtend een mail: er is iets fout gegaan; de zaak is volgeboekt, helaas! Ik mail terug hoe teleurgesteld we zijn. De mail van TOV was geschreven in 2.15 uur in de nacht en de volgende ochtend om 10 uur werd ik gebeld! Wat een leven, maar dat terzijde. Alles was in het werk gesteld om ons toch te kunnen verwelkomen. Een extra tafeltje van zolder en zelfs de hond mag mee... Blij verrast!! En daar zitten we dan om 19 uur; gekozen voor drie gangen verrassing. En ik kan daar heel kort over zijn: het was zalig, incl het bijgaande wijnmenu. Al zijn ze ook goed in bieren en gin... Vis en vegetarisch was onze keuze. Van begin tot eind smullen in een fijne omgeving met veel positiviteit onder het personeel (de gastvrouw moet 's avonds echt stuk zijn) en rust. Kalmte is een nog beter woord; kijkend naar de chef en de keuken; alles onder controle en met plezier bereid. Dat is te voelen, dat is te zien en dat is vooral te proeven. Als we weer in de buurt zijn, dan zijn we er weer! Dank voor jullie betrokkenheid en heerlijke eten! Hans en Yvon
Heel hartelijk dank voor uw fijne review! genoegen was geheel wederzijds! :)
Ericbuscher . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Het eten was we goed , maar veel te weinig ( liflafjes).Het duurde erg lang voordat het hoofdgerecht kwam.
Bediening was erg aardig en de sfeer was goed. Maar wat je voor je geld krijgt, was te weinig.
Hartelijk dank voor uw bericht. Misschien waren wij niet het juiste restaurant voor uw gezelschap en avond, wij zijn inderdaad wat minder op kinderen gericht dan u misschien had verwacht.
We hebben geprobeerd om uw dochter te vermaken en haar bij de keuken te betrekken.
We zullen zeker iets met uw opmerking doen.

Reactie van proever:

Jullie bediening en gastvrijheid was goed. De kinderen hebben lekker gegeten, maar waar het om ging : dat het te weinig is voor wat je ervoor betaald, zowel voor kinderen als volwassenen.
Zondagskind . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Als je zin hebt in net een beetje extra zit je bij Tov goed. Van het begin tot het eind genoten van het tasting menu. 7 heerlijke gerechtjes die prachtig opgemaakt waren. Voldoende variatie en de porties precies goed. Vriendelijke en adequate bediening, kortom een heerlijke avond gehad.
Heel hartelijk dank voor uw fijne bericht! Waarderen we erg! Team TOV
Ton V. Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Een hartelijk welkom in een sfeervol, modern ingericht restaurant voor fijnproevers. Genieten van een 3-gangendiner met bijpassend wijnarrangement. Goede advisering over de wijn, een restaurant waar de klant koning is. Niet goedkoop maar dan krijg je ook wat! Proef zelf en geniet; een aanrader!
Hartelijk dank voor de fijne review!
Fijn dat u bij ons te gast wilde zijn!
Steven S. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gister gegeten bij TOV. Etentje bedacht op m n verjaardag 7 maanden geleden. En doormiddel van een vriend die daar al eens gegeten had was onze keuze gevallen op TOV. De eerste planning zou zijn met 16personen. Wat al snel naar 6 personen ging. En ook de prima hoeveelheid personen is voor zo'n avond. Heerlijk gegeten van verassende gerechten en heerlijke begeleidende wijnen. We hadden de chef's table. Dus alles was een verassing. Geniaal dessert aan het einde!.. min punt van de avond... we moesten weg :-( om weer naar huis te gaan. Zeker weer voor herhaling vatbaar!. En dan weer voor de chefs table. Gezeten van 1800 tot 00.45. Team TOV bedankt!
Bedankt voor jullie komst en leuke review! We hebben sinds jullie komst echt het kerstgevoel bij TOV!
Fijne dagen,
Mbodin . Fijnproever (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
We hadden het 3 gangen verrassingsdiner. Dat doe je vanzelf, want het is voordeliger dan losse gerechten. Betekent wel dat je niet precies kunt kiezen wat op je bordje komt - maar je mag wel aangeven wat je niet wil!
Alles voortreffelijk, maar wel wat afgepast - niet voor de echt hongerige maag.
De huiswijn (Merlot uit de Languedoc) was ook niet erg bijzonder, maar verder heel gezellige avond gehad!
Hartelijk dank voor uw review. We gaan zeer zeker iets met uw opmerking doen.
Fijne feestdagen,
Cock R. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ooit zo’n merkwaardige naam gehoord? TOV, oftewel Team Onvergetelijk Verrassend. En ze doen die naam nog best eer aan ook. In een pittoresk plaatsje als Schagen, in de nabijheid van de grote kerk op de Markt, is TOV misschien niet onvergetelijk maar wel verrassend. Dat is het qua interieur, stijlvol modern. Dat is het qua eten. Maar verrassend aangenaamd is het vooral qua service. Geen goed restaurant zonder topkok, maar ook niet zonder een gastvrouw die haar benen voor je uit haar lijf holt. Waar wij Reizigers vonden dat de kok prima werk verrichtte - maar wel volstrekt in zijn eigen, wat van de wereld afgesloten tempo - daar ontbrak het ons bij de bediening aan helemaal niets. En er moest wat geïmproviseerd worden, want reserveren is in deze wereld nu eenmaal noodzaak. Wij Reizigers dachten dat ook te hebben gedaan, je rijdt niet ’s avonds op de bonnefooi door Noord-Holland, maar dat bleek niet helemaal goed te ziujn overgekomen. Maar onze gastvrouw had. het tot haar taak gemaakt ook onze avond tot een goed einde te brengen en dat lukte haar met verve.
Dat maakt het dat TOV er voor ons bovenuit steekt. Want als je per gang driekwartier moet wachten, moet er in de tussentijd wel wat te zien en te beleven zijn. Daar droeg de sommelier met zijn verhalen ook zeker aan bij.
Hartelijk dank voor uw bericht! Fijn dat u positief terug kijkt op uw diner bij ons.
Hartelijk groet,
TinoKerdijk . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gisteravond hebben wij heerlijk gedineerd bij TOV na een paar rumoerige en vermoeiende weken. Des te ontvankelijker waren wij voor een warm welkom wat direct voor elkaar was toen wij werden ontvangen door Marlies. We waren vroeg en dus de eerste gasten in het restaurant. We kregen alle gemeende aandacht maar later tijdens de drukte bleek dat ook dan het personeel en de gastvrouw alle tijd neemt voor de gasten. Het lijkt erop dat zij elke werkdag ervaren als een soort verjaardagsfeestje met allemaal bekenden en veel gelach en niet al te serieuze onderwerpen. Het eten is voortreffelijk en qua uiterlijk vertoon behoorlijk vermakelijk. Ik geef nog geen 10 want er moet altijd iets blijven om naar te streven (-: De service en het decor zijn dik in orde. Het voelde alsof we er al jaren over de vloer komen. Het speciaalbier wat geschonken wordt is met grote zorg geselecteerd en dat blijkt voor een liefhebber als ik goed voor een praatje van bijna een kwartier over dit onderwerp met meneer de bierinkoper. Een volgend bezoek zit zeker in de planning want ik heb nog een paar bieren te gaan.
Super bedankt voor de mooie woorden! Geeft ons erg veel energie!
Fijne feestdagen!

Fedde S. Fijnproever (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
TOV is een goed restaurant. We waren hier op een iet wat rustige donderdagavond, er zaten naast ons maar een klein aantal andere mensen in het restaurant, wat ik dan toch een beetje jammer vind. Het personeel gaf zelf wel aan dat dit niet standaard was en waarschijnlijk te maken heeft met de aanloop richting de feest dagen. Verder was het personeel heel erg vriendelijk en maakte een rustig praatje met ons. We hebben voor een drie gangen verrassingsmenu gekozen met bijpassend wijnarrangement. De tijd tussen de gangen was perfect, niet te gehaast niet te langzaam. Goede en duidelijke uitleg over de gerechten en de bijhorende wijnen welke overigens fantastisch waren. Ook de eenden borst en dij welke we als hoofdgerecht kregen waren erg goed. Ik heb nog nooit in een restaurant eend gegeten welke beter was dan de eend die ik wel eens bij mijn ouders voorgeschoteld krijg (iets met fok eenden en 'echte' wilde eenden), maar deze mocht er zeker wezen.
Ronald R. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Leuk restaurant. We hadden verrassingsmenu. Daar zat o.a. gekonfijte eend bij. Gewaagd klaargemaakt, maar daar houd ik wel van. Lekker jus, goede puree. Voorgerecht tonijn en bonito van tonijn. Leuk klaargemaakt, alleen de fijn gesneden lijfjes hadden van mij niet gehoeven. Lekkere frisse salade erbij. Het dessert kin ik niet kiezen. Deden ze alles aan en koos uiteindelijk voor gezouten karamel pistache vulling enz. Was fijn gerecht. Bij voorgerecht een lekker Chardonnay uit zuid Frankrijk en een Chianti bij de eend. De bediening zeer vriendelijk en de gastvrouw krijgt van mij een 10.
Bedankt voor de fijne recensie! fijn te horen dat alles naar wens is geweest!
Hartelijke groet, team TOV
Marisca Z. Meesterproever (46 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Een spontane keuze waar we heel tevreden over zijn. De gastvrouw ontving ons allerhartelijkst en begeleide ons naar de voor ons juiste gerechten, ook voor onze kinderen (7, 6 en 4 jaar oud). Aangezien we niet ruim in de tijd zaten aten we a la carte. Het eten was geweldig, jammer dat we geen tijd (en gelegenheid: met drie kinderen erbij is uitgebreid dineren niet superhandig) voor de volledige feestsessie. Hoogtepunten van de avond, buiten het eten: de mooie pianomuziek + zang van Fleur Raateland en het zelf-maak-dessert voor onze kinderen. Wat een feest, ze mochten op een speciaal daarvoor aanwezig kratje staan zodat ze bij het aanrecht konden en hebben samen met de chef hun eigen mousse-ijsje in elkaar geknutseld. Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt. Roze wangetjes van plezier, zowel bij de kinderen als bij de ouders. :-)
Wat leuk dat u dit deelt zeg! wat een lieve kinderen heeft u! Mooi om te zien dat u ze gewoon lekker mee uit neemt! Genoegen was geheel wederzijds! Bedankt,

Hartelijke groet, Team TOV
Edith W. Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Drie gangen menu met zorg samengesteld met bijpassend wijn arrangement, een heerlijk avondje uit. Bijzonder uit eten gegaan en door de persoonlijke benadering een extra feestelijke trouwdag gehad.
Hartelijk dank voor het fijne compliment!
Kirsten B. Fijnproever (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Wij eten elk jaar bij Tov voor mijn verjaardag. Het eten was zoals altijd subliem en de service ook altijd uitstekend. De eigenaresse komt altijd langs bij je tafel om je persoonlijk welkom te heten en een praatje te maken. Dat geeft een hartelijke sfeer.
Vanwege het warme weer zaten wij buiten. Helaas bleef het niet droog en trok een stort bui over het restaurant. Wij zaten droog onder de zonneschermen. Andere gasten waren niet zo gelukkig en vluchten naar binnen. Maar dat maakte het ook wel weer gezellig.
Wij kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu. Ik weet niet meer precies wat ik allemaal voorgeschoteld heb gekregen. Wij kregen twee voorgerechten. Het ene was met tonijn, augurk en rode quinoa wat erg lekker fris en verrassend was. Het andere voorgerecht was met gepekelde runderlende en rode biet wat ik persoonlijk niet erg vind passen in de zomer.
Verder kregen we langoustine, krokant buikspek en mini knolselderij. Een heel lekker gerecht en ook de lekkerste die ik heb gegeten die avond. Tussen deze gangen kregen wij nog een gerecht, maar helaas weet ik niet meer wat het was. De laatste gang hoopte en dacht ik ook dat het een kaasplankje zou zijn, maar ik werd lichtelijk teleurgesteld met een ijs dessert. De smaak was erg lekker van het ijs, maar ik ben niet erg fan. Hoe dan ook werd ik blij verrast met een met chocolade beschreven bordje om mij te feliciteren met mijn verjaardag. Zeker weer een geweldige avond gehad en ik blijf hier jaarlijks komen.
Dank je wel voor de mooie woorden! we gaan je volgend jaar zeer zeker extra met kaas verwennen! :)