Toussaint

• Af te huren , Terras
Voordelig
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Erg gezellige plek in oud-west. Mooi terras, en ook onwijs aardige bediening! Nog lang buiten kunnen zitten met dekentjes en warmte lampen.
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wel vaker in Toussaint lekker gegeten in een wat dorpse sfeer en daarom een heerlijke plek. De poussin en ravioli waren zonder meer smaakvol. Bediening is attent, alleen wanneer je om de huiswijn vraagt moet je niet de duurste geven. Dat is dan echt weer jammer.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gisteravond met drie personen gegeten op het terras van restaurant Toussaint. Een uitstekende ervaring. Buiten op het terras gezeten heeft het allure, je waant je in Parijs. Het weer van de warme zomeravond hielp natuurlijk wel mee. De bediening was vriendelijk en zeer service gericht. De drie hoofdgerechten waaronder een overheerlijke zeebaars zijn uitstekend klaargemaakt. Het sinaasappel taartje als dessert was perfect. De zuid Franse witte wijn, Picpoul paste uitstekend bij de gerechten. Een aanrader
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Toussaint is een leuk gelegen eetcafé in Oud-West op de hoek van twee lommerrijke en verkeersluwe straten en met een aanzienlijk terras. De meubilair binnen ziet er krakkemikkig uit en lijkt op een leslokaal uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. De service was prima maar het eten kon me niet bekoren. Ik had de doperwtensoep met mint, crème fraîche en amandelen. Het klinkt goed maar de soep was erg flauw van smaak en amandelen ben ik niet tegengekomen. En er werd een snee goed brood bij geserveerd die echter wel heel dik was. Datzelfde gold voor de sandwich uit de oven met tallegio, pikante salami en gegrilde courgette. Het geheel was niet op smaak vooral ook vanwege de twee wel heel dikke plakken brood.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Wat een gezellig en gemoedelijk eetcafé is dit. We lunchten hier. Mijn dochter nam de tomatensoep en ik de Franse uiensoep. Ze waren beide heerlijk, vegetarisch en niet te zout. De bouillon van de uiensoep was zeer verfijnd en super( sowieso getrokken met verse kruiden)van smaak. Dit moet de lekkerste uiensoep van Amsterdam zijn! Verders namen we nog wijn van de maand en appeltaart met slagroom; ook heerlijk. Voor herhaling vatbaar.
Ben H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ik houd heel erg van dit soort restaurants. Sfeer van een eetcafe maar niet studentikoos, kwaliteit van een restaurant. Altijd een leuke en bijzondere kaart en de gastheer zorgt ervoor dat je op je gemak zit. De wijnkaart zou naar mijn smaak wat uitgebreider mogen zijn, maar wat er op staat, is gewoon lekker. Favoriet is het regelmatig wisselende kaasplankje, uiteraard aan tafel gebracht met uitgebreide toelichting en eventueel een glaasje port of PX.
LinaLee .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
voor mij is Toussaint een van de meest gezellige/huiskamer-achtige restaurantjes in Amsterdam! Heerlijk avondeten,( o.a.verse pasta, verse kruiden, heerlijke toetjes, duurzaam en diervriendelijk vlees/vis), goede wijn & betrokken bediening. Ze zijn niet zuinig als het om eten gaat; een voorgerecht kan prima met twee gegeten worden en soms is een hoofdgerecht teveel om in een keer te eten ( doggybag wordt dan aangeboden). Ook pluspunt: aan de bar beginnen met een biertje.
Jeroen1611 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Een tijdje geleden hier heerlijk geluncht buiten op het terras, toen het nog mooi weer was. Ik had een heerlijk broodje Reypenaer kaas met Limburgse mosterd. Was erg lekker. We gaan hier ook zeker een keertje avondeten.
Bertwillemse .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Met twee personen gegeten. Quiche was weinig op smaak, de harderfilet was prima. Leuk terras en rustig zitten. Een adresje waar we altijd wel eens stoppen als we in Amsterdam zijn.
Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Voor mij de derde of vierde keer bij Toussaint, wat ook komt omdat het om de hoek van ons huis ligt, maar zouden we het niet lekker vinden, dan kwamen we er niet meer. En wederom smaakt het heerlijk! Eigenlijk kun je alles van de kleine kaart uitkiezen. Een aantal dingen blijven altijd, sommige gerechten zijn nieuw, zoals mijn orechiette (oortjespasta) met doperwten, citroen, venkel, Spaans gekruid vlees...heeeerlijk! Samen met de wijn van de maand, een makkelijke, fruitige, witte wijn (een Piquepoule), voor ons een prima avondje uit eten. Naast ons wordt overigens een bodempje van twee verschillende witte wijnen geserveerd, zodat er een betere keus gemaakt kan worden, maar ik vond dit al goed. Vraag er kennelijk om.... Met twee koffie €65,50 Niet spot goedkoop, maar wel prima eten, dus meer dan waard. Je kunt buiten zitten in een auto-arme straat, heerlijk rustig dus.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Eerst langdurig en heerlijk geborreld bij Toussaint. Ze hebben er lekkere biertjes, buiten verwarming en dekentjes om bij een waterig zonnetje toch nog lekker buiten te kunnen zitten. We hebben beide schalen met hapjes geprobeerd: de vegetarische en de niet vegetarische. Gegrilde groentes, kleine stukjes kaas en quiche, aangemaakte salade, mandjes met heerlijk vers en knapperig brood, Salchichon, Spaanse ham, Chorizo, toostje met mate. Het was heerlijk zo, al mochten sommige componenten van de schalen qua proportionering wat ruimer bemeten zijn. Daarna nog even binnen gegeten. Ik een roodbaarsfilet met een kruidenkorstje uit de over, mijn echtgenote Rigatoni met spinazie en ricotta. We waren tevreden over het eten en sloten een fijne dag af met een lekkere panna cotta. Voor ons is Café Toussaint een aanrader, niet omdat het een culinaire hoogvlieger is, maar omdat het geheel klopt. Uitstekende bediening, gezellige tent in een gezellige buurt van Amsterdam, drank en hapjes dik in orde, en het eten is gewoon lekker. Het zit daar niet voor niks vol.
M O.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Verrassend lekker gegeten bij dit prettige restaurantje in een mooie goede straat van Amsterdam West. De sfeer is er goed en de bediening prettig en vriendelijk. Voorgerecht een plank vegetarische hapjes, dat was meer dan genoeg voor 3 personen en erg lekker, vooral de stukjes quiche, artisjok en champignon. Als hoofdgerecht nam ik de rib-eye met gegrilde groenten en aardappel en balsamico. Erg lekker. Mijn twee tafelgenoten namen elk een ander gerecht en waren ook blij verrast. Er is inderdaad niet veel keus, maar dat is eigenlijk ook wel eens fijn vind ik. Nagerecht taart van een bekende banketbakkerij, met zo'n plastic blaadje erom geserveerd, wat minder ambachtelijke uitstraling dan het hoofdgerecht. Dan nog even het decor, het is gewoon no nonsense maar gezellig qua inrichting. Wel ruikt het een beetje muf achterin de zaak. Hier kom ik vast nog eens terug, het was een geslaagde avond.
Thomaz .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Via vrienden bij Toussaint beland. Verstopt in Oud-west op een charmant pleintje. Ze hebben een kleine maar fijne kaart, het eten kwam alleen heel snel. Zo snel dat we ons opgejaagd voelden. De service was ok, de jongeman kende zijn wijntjes en biertjes, maar was weinig spontaan. Veel tafeltjes om ons heen waren vies. Het restaurant is ook gericht op kinderen, speelgoed/kleurtjes etc, niet zo gek in deze wijk, maar we voelden ons daardoor alsof we dineerden op een kleuterschool. De koffie is heerlijk!
EVJ .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Maandagavond hier op het terras gegeten. Je zit hier op een erg knus restaurant dat leuk is ingericht en aantrekkelijk eruit ziet.
Meestal hebben wij nooit moeite met de kaart maar dit keer vonden we hem wel heel erg beperkt. Uiteindelijk gekozen voor de biefstuk en wat losse voorgerechten. Eten was prima maar niet bijzonder.

Bediening is wel erg vriendelijk en de sfeer van het restaurant is goed! Gelukkig wisselen ze regelmatig van kaart dus we gaan zeker nog wel een keer terug, dit waren misschien gewoon niet onze smaken.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Heel fijne plek! Heel aardig personeel! Beperkte kaart, maar meestal heel goed klaargemaakt. Het is een eetcafé, maar wel een heel goed eetcafé! (En ze zetten heel lekkere koffie! '-)
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Een heerlijk cafe in West, met een mooi terras waar het fijn vertoeven is op een warme zomeravond. Het geheel doet wat mij betreft wat on-amsterdams aan. Je waant je bijna op een soort Frans pleintje. De bediening is ook vriendelijk en attent.
Dan het eten: ik heb hier inmiddels een aantal keer gegeten en dus ook verschillende gerechten van de kaart geprobeerd. Mijn favoriet is de ravioli met doperwt en munt. De quiche kan ook heerlijk zijn, maar wisselt per keer. De laatste keer had ik er eentje met ui en kaas en die vond ik wat minder smakelijk. De nagerechten zijn een aanrader, vooral de huisgemaakte appeltaart. Die wordt warm geserveerd met een bolletje vanilleijs. Heerlijk!
Sylviawitteman .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Heel gezellig is het hier, in de oud west-goed volk enclave van amsterdam. Een lief straatje tussen de geboortewinkels en vroedvrouwenpraktijken, veel jonge ouders met kleuters en peuters, lommer, noem maar op. Tot dusver niets aan de hand.
Het eten is alleen nogal slecht. Voorgerecht ging wel, antipasti Toussaint, hoummous beetje saai en droog, lekkere aioli, stukje kaas van Kef, romig en prima, quiche leek nergens op en was lauw, dorre, karige taboulleh en redelijke uitjes in balsamicodressing. Daarna kreeg ik een kalfsbiefstuk die taaier was dan ik in lang gegeten had. Hij was op zich niet slecht medium gebakken (al had ik medium rare gevraagd) , zag er goed uit, maar vormde in de mond een draderige prop ellende. Moet je dan klagen? Die van mijn mede-eter was even erg. Er was maggi-jus bij.
Service: mwah. Langzaam en een beetje suf. Niet onvriendelijk. Lichte rode wijn (het was 25 graden) had ik gevraagd, graag wat gekoeld.. Kwam op lichaamstemperatuur in zo'n koeler zonder ijs. Ehhh...
Nou ja, maar je zit daar dus reuze gezellig, Gewoon thuis nog wat na-eten.
Poww .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
At hier op een vrijdagavond met een zeer gemengde groep van 8 personen. Van tevoren was verteld dat de keuze uit de hoofdgerechten zich zou beperken tot 3 keuzes zodat de keuken alles tegelijk kon uitserveren. Prima. We begonnen met lekkere soep en de schaal charcuterie Toussaint. Lekker en makkelijk delen. Daarna de hoofdgerechten, thai beefsalade en lamsrump prima, de ravioli vonden we niet zo geweldig, beetje droog en taai. Ondertussen hadden wij een zeer leuke avond dankzij de attente en vriendelijke bediening. Hoewel het behoorlijk druk was hoefden we nergens op te wachten. De sfeer in het restaurant was prettig ontspannen. Goede wijnen, vooral de tempranillo. We eindigden met riante nagerechten, niks op aan te merken en de prijs/kwaliteit verhouding van dit restaurant klopt helemaal. Je kunt nog lekker eten zonder kapitalen kwijt te zijn. Wij hadden een leuk avond en raden dit restaurant zeker aan.
Ajr .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Heerlijk gegeten bij dit leuke eetcafe. Begonnen met een charcuterie, lekker en veel verschillende dingen; olijven, brood met diverse dips en natuurlijk de vleeswaren! Daarna had ik linguine met paddestoelen en mijn tafelgenoot dorade. Allebei erg goed. Afgesloten met de kazen van Kef, top! Bediening super aardig. Erbij een aantal speciaalbiertjes, ontzettend leuke avond!
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Ik ben meer dan 10 jaar een vaste klant van Toussaint en heb niets meer dan hulde voor dit eetcafé, zowel voor lunch als diner. Mijn vaste toppers op de kaart zijn de tomatensoep met mozzarella, de quiche en de thai beef salade. De Frans getinte dinerkaart wisselt regelmatig. Ik heb de straat - overigens met genoegen - in de jaren zien veranderen in een autoluw kinderparadijs door de groei van de kraamcentra, vestiging van een dito hotel en kinderwinkels. Dit heerlijke restaurant is misschien niet altijd aan te raden voor mensen die "uit de kinderen zijn", maar ik blijf komen!