Tour de France

Spaarne 94 2011 CL Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Tour de France

Een tour door Frankrijk

Precies op deze plek stond in de zeventiende eeuw een brouwerij oftewel brasserie, zoals ze het in Frankrijk noemen. Denk je bij Tour de France aan actief sporten, daar is in deze brasserie geen sprake van. Hier maak je een culinaire tour door Frankrijk. Aan tafel ontdek je de beste gerechten uit verschillende streken. In de salon worden culturele avonden gehouden, maar je kunt er ook je eigen soirée dansant organiseren.

Meer informatie over restaurant Tour de France

Bushalte Turfmarkt diverse buslijnen
  • : Parkeergarages "De Appelaar" & "De Kamp" in de nabijheid

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Nederlands Gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Nourviany V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Via iens bij dit restaurant gekomen, door de goede recensies op iens toch nieuwschierig geworden.Erg onpersoonlijke restaurant. Geen menukaart te vinden in het restaurant, geen bestek en servetten op de tafel. 45 min gewacht op het voorgerecht. 1uur gewacht op ons hoofdgerecht die vervolgens koud was. Haricot verts die bij ons hoofdgerecht hoorde waren eigenlijk diepvries bonen. Niet eens gewacht op het dessert. Uiteindelijk heel ontevredenheid weggegaan. Ik heb nog nooit zo slecht gegeten in een restaurant. Ik raad dit restaurant daarom ook niet bij anderen aan. Erg betreurenswaardig restaurant
Nourviany V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Via iens bij dit restaurant gekomen. Door de goede recensies op iens toch nieuwschierig geworden.Erg onpersoonlijke restaurant. Geen menukaart te vinden in het restaurant, geen bestek en servetten op de tafel. 45 min gewacht op het voorgerecht. 1uur gewacht op ons hoofdgerecht die vervolgens koud was. Haricot verts die bij ons 8
Lonneke E.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Ontvangst was vriendelijk! Kaart wat onduidlijk met veel dag gerechten met dagorijs. toen ik vroeg wat de salade van de dag was, kreeg ik de vraag waar ik trek in had.......waren met 2 kinderen, jongste wilde graag pasta en dat konden ze rgelen, super! Leuk meegedacht wat de kinderen wilde eten. Onze oudste bestelde een hamburger zijn wij uiteindelijk in meegegaan. Bleek niet de betse keus. Weinig smaak, weinig verrassend. Originele prijs 13 euro, prima als er ook wat extra bij zou zitten.....geen aardappeltje, salade of friet. Jammer gemiste kans. Toen ik hier iets over zei kreeg ik korting, prima. Maar had liever lekker gegeten. Als ik de recenties lees, heb ik het idee in een ander restaurant te hebben gegeten. Dit sloeg werkelijk nergens op. Jammer en zonde van mijn geld.
Jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Na wat "Googlen" hier voor de eerste keer komen eten. Wij vinden dat je bij Tour de France lekker eet, heerlijk wijntje, zeer vriendelijke bediening, gemoedelijkheid alom, heerlijk terras dussss relaxed uit eten voor een goede prijs/ kwaliteit. Je voelt je welkom en gezien. Speciale wensen werden ingevuld. Twee van ons hadden lam, verder een biefstuk en een varkenshaas besteld. Goede porties en bij de koffie kregen we een likeurtje erbij. Prijs/kwaliteit is dik in orde! Complimenten voor het team. Het was boven onze verwachtingen! Komen zeker nog eens terug. Een welgewaardeerde beoordeling.
Arne-Qvigstad M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Lindaaben .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Ik heb hier gisteren heel lekker gegeten met mijn moeder. Vooraf gegratineerde uiensoep gegeten (deze was net klaar dus verser kon niet). Daarna heb ik een gerecht met zakm en lekkere verse salade en aardappels gegeten. En mijn moeder een gerecht met varkenshaas. De bediening is heel ongedwongen en gezellig. Zelf heb ik een restaurantkaart maar zelfs zonder deze kaart hanteert dit restaurant leuke prijzen! Wij komen zeker terug als we weer naar Haarlem gaan.
Lindaaben .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
MarcoleBlanc .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vriendelijk ontvangen, ongedwongen sfeer, prima eten in echt Franse sfeer. Wijn per glas maar met de fles op tafel. Helemaal goed en ongedwongen dus.
MMM1968 ..
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk eten, goede wijn, erg hartelijke ontvangst en sfeervolle plek. Dat op een mooie vrijdagavond niet heel veel meer mensen deze fijne Franse brasserie weten te vinden is verbazingwekkend. Het kan haast niet anders dan dat dat vlug verandert.
George52 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Vorige week bij Tour de France gegeten.
Tot onze verrassing was onze reservering via Dining city niet bekend bij het restaurant.
Dat was echter geen probleem we waren zeer welkom en kregen direct een fles kraanwater en heerlijk brood geserveerd. Dat noemen wij goede service. Ondanks dat de eigenaar er alleen voor stond, waardoor er flinke wachttijden tussen de gerechten ontstonden, heb we heerlijk gegeten. Het redelijk geprijsde drie gangen menu en de huiswijn zijn zeer aan te bevelen.
MHooiman .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Vorige week hier gegeten. Eerst op het terras aan het Spaarne wat gedronken. Een heerlijke plek om te vertoeven. De bediening in dit restaurant was buitengewoon correct. We hebben besloten om hier te blijven en binnen de menukaart uit te proberen. We waren aangenaam verrast. Kort gezegd: leuke zaak, geweldig terras, vriendelijk personeel en heerlijk eten.
Cor.rombout .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Tour de France.
Hartelijke ontvangst, deskundige en vriendelijke bediening.
Perfect wijnadvies bij ons verrassingsmenu.
Zeer goede prijs / kwaliteit verhouding.
Simons1970 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Met vijf personen gegeten. Fijne ambiance, gastvrijheid was top, prettige sfeer. Een tafelgenoot heeft een glutenallergie. Dit was van te voren opgegeven en mijn tafelgenoot was zeer tevreden over de wijze hoe hiermee werd omgegaan. Eten was heerlijk. Wij komen terug!
Lkruik .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Super lekker eten en bijzonder eten en een fijne sfeer. Gerechten die je krijgt zijn zoals de Fransen ze eten in de niet standaard toeristische restaurants. Het bedienend personeel is erg aardig en correct. Kleine kaart en elke maand een ander menu. Een aanrader!
Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Alleraardigste en hardwerkende mensen. Wijnen per glas. Geen grote kaart maar voldoende keuze en flexibiliteit/meedenken van de kok :-)
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gisteren met 6 personen hier gegeten.
Aardige ontvangst. We hadden gereserveerd maar dat bleek achteraf niet nodig: naast onze tafel was er nog 1 andere tafel bezet.
Als voorgerecht bestelden we 3xuiensoep, 2x forel mousse en 1x een soort crepe gevuld met champignons. Als hoofdgerechten bestelden we 3x bavette (2 medium, 1 medium rare) en 3x kabeljauw.
De uiensoeppen werden als eerste opgediend, 2 minuten later de forelmousse en nog eens 5 minuten later de crepe. De voorgerechten vonden we lekker maar verre van bijzonder/uitmuntend qua smaak. Ook was er bij de crepe geen champignon te bekennen.
Na het voorgerecht wilden we wijn bestellen. De ober (die eerder onze gerecht keuze had opgenomen) gaf aan dat voordat hij ons kon adviseren hij eerst moest weten wat we straks zouden eten als hoofdgerecht ('Ehm, dat hadden we toch aan u doorgegeven?' zeiden wij in gedachten). Hij gaf aan een mooie rode en een mooie witte te hebben, dus die bestelden we en inderdaad waren het lekkere wijnen.
Vervolgens de hoofdgerechten. Er werd niet gevraagd wie van de bavette bestellers de medium rare besteld had. De salade die de gerechten vergezelde was niet bijzonder en bestond uit ijsbergsla, komkommer en tomaat.
Vervolgens werd ons de mogelijkheid geboden een dessert te bestellen. Buiten de kaart om was er een kaasplankje, zo werd ons verteld. Op de vraag wat voor (soort) kazen daar op zouden liggen kregen we als antwoord: 'ja, dat verschilt per week'. Op de vraag of hij kon aangeven welke kazen er vandaag op de plank zouden liggen werd geantwoord 5 verschillende kazen.  Het was een lekker kaasplankje, ook de tarte au citron was lekker, maar had groter gemogen. Misschien dat dit alles niet nodig was geweest als het diner korte had geduurd. Alles bij elkaar duurde het dineren hier bijna 4,5uur. Sommigen zullen dat juist kunnen waarderen, wij vonden het lang. Al met al: lang wachten, weinig/gebrekkige informatie over gerechten en kaart én geen subliem eten.
NicoleDG .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
We voelden ons erg welkom bij Tour de France. De bediening was vriendelijk en gemoedelijk. Er hangt de huiselijke sfeer van een bistro maar de gerechten stijgen uit boven gemiddeld. Mijn tafelgenoot had een menu Tour de France besteld en ik kabeljauw met een topping van garnalen. We kregen een goede uitleg over de wijnen erbij . Zowel de vlees- als visgerechten waren bijzonder smakelijk en ook echt verrassend. Wij hebben een bijzonder prettige en smakelijke avond doorgebracht bij en komen er zeker terug.
GertjanL .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vanavond via Social Deal gegeten, vast menu: Uiensoep, stoofpotje van hertenbiefstuk, toetje creme brulee. Koffie met slagroom/likeur/soesje toe. Alles was even lekker en alles was goed verzorgd. Erg vriendelijke bediening (echtpaar?). Vaak vinden we dat een restaurant te vol staat met tafels, hier zou het juist wat voller mogen, dat zou de sfeer nog wat intiemer maken. En dan ook ietsie minder licht. Verder een mooi en nieuw ingericht restaurant met oog voor detail, maar het geld voor de verbouwing was volgens ons op toen de toiletten gedaan moesten worden. Die zijn netjes, maar nog niet in dezelfde sfeer en stijl als de rest van het restaurant.

Wat ons betreft zeer zeker een geslaagde avond en voor herhaling vatbaar.
Babsree .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Vorige week voor het eerst Tour de France bezocht en gegeten. Vriendelijke ontvang in een sfeervolle ruimte. We lieten ons verrassen door voor het menu Tour de France te kiezen. Keurige opmaak, mooi smaakpalet. Vanaf het voorafje tot aan het dessert. Een aanrader! Wellicht dat de entree sfeervoller aangekleed kan worden
HannekeOnline .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Deze week in Haarlem terecht gekomen en bij Tour de France binnen gelopen. Eerst uit nieuwsgierigheid, ze zijn nieuw, en direct besloten er ook te gaan eten. Het was vooral de enorm hartelijke ontvangst en de leuke inrichting die ons over de drempel trokken. We waren met z'n zessen en kregen alle aandacht. Typisch mooie franse gerechten op de kaart en veel keuze uit goede wijnen. Extra leuk is dat een van de eigenaren sommelier is en veel kan vertellen over de wijnen. Het stoofpotje is een aanrader maar eigenlijk de hele kaart. En ze zitten op een grappige plek, erg mooi aan het Spaarne. Aanrader dus.