Toujours Urban Frenchy Bistro

Oude Groenmarkt 10 2011 HL Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Toujours Urban Frenchy Bistro

De lekkrste vlees- en visgerechten

Toujours is een onvervalste Urban Frenchy Bistro. Wat vooral betekent dat je hier ongegeneerd kunt genieten in een heel relaxte sfeer. Geniet van hun spectaculaire kreeft en juicy dry aged beef en andere lekkere gerechten die bereid worden op de houtskoolgrill.

Of je nu komt voor een uitgebreid diner, een verfrissend oestertje of gewoon een lekker glas (verrassend scherp geprijsde!) topwijn aan de bar: Toujours is hoe dan ook the place to be. Wees welkom!

Meer informatie over restaurant Toujours Urban Frenchy Bistro

Maandag t/m Vrijdag vanaf 17:00
Zaterdag en Zondag

Ron T.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prima restaurant met een aantal typische gerechten. De aankleding is hip en ietwat deftig of design, samen met de manier van uitlichten geeft het een wat officiële sfeer. Het Franse accent van de gastheer verhoogt het plezier. Wij hadden het piepkuiken, mals en ietwat te zout, de surf en turf, behoorlijk aan de prijs, de bisque, mooie consomme van kreeft en de caesar salade, niks mis mee.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Eerste kerstdag heerlijk gegeten met mijn gezin.
Op het menu staan mooie gerechten.
Een verademing dat de kindermenu's niet alleen bestonden uit kipnuggets of hamburgertjes. Ons zoontje kon daarom een lekker "vissie" eten.
De bediening is heel vriendelijk en vakkundig en het restaurant ziet er mooi uit.
Open keuken en een gezellige sfeer.
Wij komen zeker nog eens terug!
Willem Q.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Op kerstavond zat het hier stampvol en terecht. Je eet hier heel goed in een ongedwongen sfeer. De kaart is niet groot, maar er is voor elk wat wils. Verwacht geen culinair ingewikkelde gerechten, mar gewoon simpel goed. Prima kabeljauw, mooi piepkuiken en de surf& turf is perfect. De jonge enthousiaste bediening rent zich het vuur uit de sloffen om het je naar je zin te maken. Onze zoon moest eerder weg en daar werd keurig op ingespeeld. De locatie aan de groenmarkt is Haarlem is sfeervol. In de zomer is er ook nog een groot terras en je zit in het hartje centrum. Parkeren in de vlakbij gelegen parkeergarage is reuze makkelijk.
lisakroon .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Op een doordeweekse avond hier gegeten, als één van de weinige die avond. Daarom was sfeer wat kil en stijfjes, mede omdat het er koud was. Wij zaten aan tafel vlakbij deur, geen aanrader. Personeel uiterst vriendelijk en correct ook daardoor stijfjes en afstandelijke sfeer. Eten was heerlijk, niets op aan te merken. Toch komen wij voor een sfeervolle avond niet snel terug.
h D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Het vlees en de kreeft was goed klaargemaakt en van smaak. Toch zal ik hier niet zo snel nog eens heen gaan. De gerechten worden geserveerd met friet en ceasar salade, en bij mij blijft een gevoel van vette ongezonde hap hangen. Er is geen frisse gezonde noot,als tegenhanger. Een goede saladbar zou hier perfect zijn.
Brittt .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wij hebben met vrienden een zeer gezellige avond gehad bij Toujours.
Heerlijk gegeten, voor herhaling vatbaar.
Gezellig ingericht
Loes Bierenbroodspot L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
gezellig restaurant met een goede prijs kwaliteit verhouding en heerlijke kreeft op het menu. Vlotte en snelle bediening van de gerechten. Aangename temperatuur en leuke indeling van het restaurant. Zowel goede vis als vlees gerechten.
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zowel de vis (dorade, kabeljauw) als de vlees gerechten (flank steak) vielen zeer in de smaak. En voor normale prijzen. Dat geldt ook voor de chardonnay. Het was bijna volledig bezet en dan tellen alle gesprekken op tot een behoorlijk volume. De ontvangst was zeer vriendelijk, maar we moesten af en toe toch wel even wachten, met name op de drankjes. Al met al een aanrader: uitstekend eten voor een normale prijs.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Eten was super! Piepkuiken heerlijk mals en vlees zeer goed van smaak. Gin tonic ook top! Toetje heerlijk en niet zwaar.
Bjorn H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wat een fijne avond! Iedereen is erg gastvrij. Heerlijk eten en fijne wijntjes. Dank je wel....
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Leuke aanwinst voor Haarlem! Lekker en gezellig gegeten op een zaterdagavond.
pieter H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hele prettige vlotte bediening, niet opdringerig. Beperkte kaart maar wat ze maken doen ze goed. leuk ingerichte tent, in de hoofdzaal wel rumoerig. Met iets grotere groep tot ongeveer 6 zijn zitjes voorin een stuk rustiger. Zeker voor herhaling vatbaar
Rebel M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Op een zaterdagavond om 20:00 uur gereserveerd. Bij binnenkomst was het erg druk, we moesten 10 minuten wachten voordat we aan de beurt waren om onze jas op te laten hangen en voor wij naar onze tafel konden. We namen plaats in het midden van de zaak, veel tweepersoonstafeltjes naast elkaar, stoelen staan iets te dicht op elkaar waardoor ik mijn achterbuurman een paar keer aanstootte.
De attente serveerster zette voor aanvang van het eten twee sausjes op tafel, een olie voor bij het voorgerecht en tabasco voor bij het hoofdgerecht. De olie was alleen ZO pittig dat het helemaal niet meer lekker was, gelukkig probeerden we het eerst op de zijkant van ons bord uit en niet direct over het gerecht heen. Dat was zonde geweest.
Na het voorgerecht zei ik: "Pfoe die olie was wel heet", waarop de serveerster zei: "Ja, maar die is voor bij het hoofdgerecht hè". Ze had de sausjes/olies even door de war gehaald.. Jammer.
Als voorgerecht de beef tartaar, die was heerlijk! Ook namen we de zalmcarpaccio vooraf, die is naar mijn inzien wat karig. De stukjes komkommer die er kaal worden bijgelegd, voegen niet echt iets toe.
Als hoofdgerecht de flank steak medium rare, deze werd vervolgens wel erg rood geserveerd vond ik. De dorade was gewoon een verkeerde keus, hij zat vol met graten. Ook een beetje droog..
Dessert: Oreo cheesecake, hmmmm heerlijk!
Voor een IENS topper had ik wat meer persoonlijke aandacht verwacht van de bediening en ik vond de borden ook niet geweldig qua opmaak en smaak.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ontvangst zoals het hoort. We kregen een tafel op een mooie plek op comfortabele banken.
Alleen in het begin moesten we even wachten op personeel maar de rest van de avond verliep vlekkeloos en in een precies goed tempo. Personeel bestaat uit leuke jonge meiden maar met een proffesionele aanpak.
De tartare van tonijn was erg lekker met een aantal een heerlijke uitgesproken smaken. Ik vroeg me alleeen af of je daardoor de tonijn zelf nog wel voldoende proeft. Als hoofdgerecht een hele kreeft, wat een heerlijkheid, echt een aanrader. Daarbij dronken wij een chardonnay uit de langeduoc, erg lekker. Wij komen binnenkort zeker terug vanwege de goede sfeer en het heerlijke eten en drinken.
Michael D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, erg sfeervol en mooi ingericht. Bediening ook scherp & attent. Goede uitleg mbt de wijnen
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Voorlopig alleen naar toe gaan op rustige avonden. Wij waren er op vrijdagavond en het rumour was oorverdovend. Personeel vertelde dat daar wat aan gedaan gaat worden. Bavette was heel goed, spareribs taai.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Zeer goed geholpen, kundig en jong personeel dat de spirit goed te pakken heeft! van wijnliefhebber tot horeca goeroe

Het eten was een verrassing! tot onze schrik moesten we oordelen dat dit restaurant bijna het beste vlees van Haarlem op tafel wist te zetten! de dames wisten ons ook te vertellen dat er een derde keuken komt met nieuwe vleeskasten een bourgondische lange tafel een thema wat de echte vleeseter zal aanstaan.

Entourage
Mooi restaurant wat het Frans binnenhof als thema goed over laat komen

Ga zo door
Thomas Z.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Leuk restaurant, met lekker eten, goede wijn en attente bediening. Zeker de banken voorin het restaurant zijn perfect om met kinderen te eten. C'etait parfait!
Gaston B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Lekker gegeten met stel vrienden. Leuke nieuwe plek in Haarlem met fraai interieur. Bediening was goed en deed buitengewoon leuk mee in onze vrolijke stemming. Aparte zitjes vooraan geven een lekker prive sfeertje. En de andere gasten waren duidelijk gekleed op een leuk avondje uit. Kortom, aanrader!
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Voor de 1ste keer bij Toujours gegeten. Zeer mooie zaak en na hartelijk ontvangst aan tafel neergestreken. Vooraf Oesters die verrukkelijk waren. Gevolgd door de signature platter (charcuterie) zo mooi opgemaakt dat je het eigenlijk niet wilt opeten, maar als je er dan toch aan begint, hmmm heerlijk. Daarna kozen we voor de tartare beef en tuna. Ook deze smaakte heerlijk vers, maar we miste hierin de echte smaakexplosie. Afgesloten met een kaasplankje waarvan we de smaken iets te krachtig vonden na alle gerechten. Maar we komen zeker terug!