Toscana

Pijpenstraat 20 7511 GM Enschede Nederland Kaart

Over restaurant Toscana

Gastvrij en gezellig

In Italië draait het leven ’s avonds om het genieten van elkaars gezelschap tijdens een uitgebreide maaltijd. Hoewel het vaak een drukte van jewelste is, komt juist dan iedereen tot rust. Geniet mee van deze Mediterrane traditie, die voor de meeste West-Europeanen geen dagelijkse kost is. Bij restaurant Toscana zijn alle gasten, van jong tot oud, welkom. Kinderen vermaken zich tussen de verschillende gangen door aan tafel of in de kinderhoek, terwijl volwassen genieten van de lekkerste Italiaanse gerechten.

Meer informatie over restaurant Toscana

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Voordelig
Ronny K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Restaurant zat vol toen we kwamen, hadden wel gereserveerd. Hebben heel even moeten wachten voor onze tafel gereed was. Carpaccio vooraf, lag op een laag sla, smaakte wat waterig. De pasta van mijn partner en het grillgerecht van mezelf waren heerlijk. Goed porties. Vriendelijke bediening en alle gerechten op de kaart zeer zijn betaalbaar.
A-bommer .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Toscana, wat vooral opvalt zijn de vriendelijke medewerkers, top hoor ze doen er alles aan om je een fijne avond te bezorgen. Bij binnenkomst werden we gelijk aangesproken, naar een tafeltje geleid en gevraagd wat we wilden drinken. Het eten was meer dan voldoende de pizza goed belegd en de tagliatelle lekker romig, in één woord heerlijk.... ja wij komen hier zeker nogmaals eten.
En voor de eigenaresse nogmaals dank je wel voor de fijne avond ????
Herman H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vriendelijke, attente bediening.
Minstens 120 tekens kan ik niet verzinnen.
Akroes .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ondanks de wat negatieve feedback die we hebben ontvangen, ben ik zeer te spreken over Toscana! Volop ruimte, ruime tafels en prima eten voor een eerlijke prijs. Wij zijn erg te spreken over het eten en kregen naar onze mening veel voor ons geld. Zeker voor herhaling waard!
Anita T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten, dat absoluut! Bediening was rommelig, er gingen veel dingen fout. Een betere organsatie is volgens onscwel mogelijk. Dat was wel wat jammer.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Niet bijzonder sfeervolle inrichting en al helemaal niet Italiaans. Hoofdgerechten waren, na teleurstellende voorgerechten (veel te sauzig!), een aangename verrassing. Bediening zeer wisselend: de ene gastvrij en adequaat, de ander passief en onbekwaam.
Jammer... Met een paar aanpassingen kan dit restaurant een veel betere uitstraling krijgen.
Lieke F.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heel vriendelijk personeel en heerlijk gegeten. De tomatensoep was heel puur, heerlijk. De pasta was wel erg veel, maar ook erg lekker. Je kunt proeven dat het allemaal vers gemaakt is. Alleen het toetje viel een beetje tegen. Het was wel lekker, maar niet wat ik had verwacht. Eigenlijk had ik graag tiramisu gewild, maar daar hadden ze helaas nog maar 2 stukjes van. Twee van mijn vrienden hebben deze alsnog gehad. Jammer, maar aan de andere kant kun je hieraan wel merken dat ze alles zelf en vers maken.
Frank C.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het eten is goed maar niet top, bediening is oke. Het geluid van de muziek vinden wij wat te hard. Heeft een gezellige uitstraling en heeft meer potentie als het nu laat zien, kaart mag wel wat breeder, maar voor een bistro zal het wel kunnen.
Inkalogpro .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het restaurant is in drie delen, wij zaten in het 1e gedeelte ( 3x2 en 1x4 persoonstafel) en daar was het rustig en sfeervol met kaarslicht, glas-in-lood. Tweede gedeelte zag er ook gezellig uit, wel kans op 6 en meer gezelschappen. Onze plek was wel erg donker, maar toen we er wat van zeiden werden we meteen geholpen naar een tafeltje aan het raam.
Bediening is erg vriendelijk, checkt regelmatig en ondanks drukte is een gewoon gesprekje ook nog mogelijk. Na voorgerecht werd gevraagd of al aan de bereiding van het hoofdgerecht begonnen mocht worden; vonden we heel prettig.
De gerechten zijn ruim voldoende. We vonden zowel voorgerechten als hoofdgerecht erg zout.
Rolstoeltoegankelijk en doorgankelijk.
Elke.schoormans .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was heerlijk en beslist niet duur.
Zelfs het vismenu kon niet beter in een visrestaurant. Van ons een dikke 10.
Sandrazuidam .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was erg goed en de locatie was prima. Echter de bediening was erg traag en het personeel was gehaast en ongeïnteresseerd in de gasten.
De ontvangst gaf geen welkom warm gevoel. In 18:30 gereserveerd en 1,5 uur later hadden we alleen het voorgerecht en 1 drankje gehad.
Mijn man kreeg een verkeerde toetje en het personeel deed daar luchtig over.
Zelfs afrekenen was langzaam en zonder een glimlach.
M.nicolet .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Onze reservering was niet door gekomen.
We hebben 1 iur gewacht op entrée 1,5 uur op hoofgerecht.... Het hoofgerecht was niet lekker, het was erg flauw en de rijst was niet goed gekookt... Heel erg jammer dit
Braakpn .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten bij toscana was een avond van gemengde gevoelens. Allereerst kwamen we wat later aan maar door de flexibiliteit van Toscana was dit geen probleem. Omdat het niet zo druk was mochten we vervolgens zelf een plek uitzoeken, alles leek te wijzen op een fantastische avond. Helaas moesten we vervolgens lang wachten voordat de bestelling werd opgenomen. Meerdere signalen werden niet gezien zelfs het wegleggen van de kaart viel niet op. Toen vervolgens de ober bij een andere tafel stond, hebben we hem zelf maar aangeschoten. Helaas snapte hij ook dit niet want vervolgens loopt hij eerst naar ons toe om te vragen wat er is om daarna te concluderen dat hijzelf de bestelling niet opneemt. .... wat had je verwacht na ons 20 min met een kaart te laten zitten dat we om het toilet vragen???

Ook toen ik tijdens het eten vroeg welke wijn aangeraden werd bij de biefstuk kreeg ik heel passend terug, 'euh rode'.

Al deze zaken zullen geen opzet zijn maar het toont ook weinig betrokkenheid met de klant.
Daarnaast vonden we het eten erg gekruid. De mosselen vooraf smaakte goed alleen, proef je eigenlijk alleen maar saus. De biefstuk was perfect gegaard maar ook die was overgoten met een dikke laag saus. Dit had er beter bij gekund of in wat mindere maten. Het ijs achteraf zou banaan bevatten. Behalve wat bananenijs heb ik het niet geproefd en de tiramisu kwam uit de vriezer waardoor sommige stukken nog bevroren waren en de lange vingers slof.

Al met al redelijk gegeten met een matige tot slechte service.

Hanneke.vernooij .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
De pizza had een mooie dunne bodem, maar was matig gevuld en aan de kleine kant.
Het vlees van de luxe vleesspiezen was erg zout, evenals de frites.
We zaten als een van de weinige gasten op het terras, met als gevolg dat de bediening ons compleet vergat: zelf vragen om de kaart, bestelling voor drankjes werd wel opgenomen maar daarna kwam er niets. Moesten er zelf om gaan vragen, evenals om de tafel af te ruimen en om de dessertkaart te brengen. Tenslotte zijn we na lang wachten zelf naar naar binnen gelopen om af te rekenen. Hier komen we niet snel meer terug!
Frederique S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De ober wist niet wat het AH arrangement was. Doordat ik het wel wist ging hij uit wat ik zei. Het eten wat wij kregen vonden we beide super lekker.We namen geen dessert en die hoefde we niet te betalen al zat ie wel bij het 3 gangen menu. De 2x voor en hoofdgerecht koste ons €17,40 erg betaal dus. Restaurant is dus zeker een aanrader.
Daphnelaanen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Voor de 2e keer bij TOSCANA gegeten en beide keren was niet alleen het eten heerlijk maar ook de bediening uiterst correct! Een gelegenheid waar er (binnen) vooral geen overlast aan lawaai is. Een aanbeveling dubbel en dwars waard!
Daphne Laanen
Elise M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
ik vond het eten wel redelijk mag van mij wel iets meer smaak aan de pizza en de bodem vond ik een beetje erg hard en de tiramisu vond ik niet zo denderend de uiensoep was wel lekker de bediening was goed leuke aardige meisjes
alleen dan denk je 2 maaltijd gratis van die bon van ah maar dan zit er een toeslag op van meer als 10 euro wat ik niet echt snap dan vindt ik het al met al toch wel duur
W.woning .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
champiogonnesoep erg water, ( pakjes soep..) tomatensoep was niet erg warm.
hoofdgerecht( penne met kip, penne met varkenhaas erg lekker) toetje was aanfluiting. amarettiijs. ( geen amandelnootjes en bitterkoekjes erop. amaretto niet te proeven. bij navraag had ze vergeten te zeggen dat het op was. excuses achteraf heb je zo weinig aan. ze wilden het verrekenen maar kon niet ( wist niet hoe het moest) daar we 2 is 1 menu hadden.???
het duurde allemaal erg lang. wij gaan er niet meer naar toe.
Amber V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wij hebben hier vandaag heerlijk gegeten
Tomatensoep - een heerlijke Risotto met varkenshaas en champignons en als afsluiter een dame blance. De bediening is heerlijk vlot en.ongedwongen. nooit geweten dat Risotto zooooo lekker kon zijn. Dank jullie wel
Ejaf75 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
We hadden gekozen voor Toscane mede vanwege de kinderhoek die in recenties genoemd wordt....die bleek er niet meer te zijn....jammer.
Eten was verder prima!