Toscana

Pijpenstraat 20 7511 GM Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Toscana

Gastvrij en gezellig

In Italië draait het leven ’s avonds om het genieten van elkaars gezelschap tijdens een uitgebreide maaltijd. Hoewel het vaak een drukte van jewelste is, komt juist dan iedereen tot rust. Geniet mee van deze Mediterrane traditie, die voor de meeste West-Europeanen geen dagelijkse kost is. Bij restaurant Toscana zijn alle gasten, van jong tot oud, welkom. Kinderen vermaken zich tussen de verschillende gangen door aan tafel of in de kinderhoek, terwijl volwassen genieten van de lekkerste Italiaanse gerechten.

Meer informatie over restaurant Toscana

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Esmeraldaa .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Henny H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Het duurde even voordat we drinken konden bestelen. Gastvrouw vroeg ons wel of we misschien liever bij het raam zaten toen een paar gasten weg waren, wat erg vriendelijk was. Bij de carpaccio mag wel iets zuiniger omgegaan worden met de rucola, het was vooral veel sla en weinig vlees. De pizza's waren heerlijk, evenals het dessert!
Marinka V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een fijne ambiance. Keuze uit alle pasta's en pizza's evenals de voorgerechten en nagerechten. Vriendelijk personeel.
cor.kramer56 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
No noncense Italiaans restaurant, waar voor redelijk bedrag zeer redelijk kunt eten. Verwacht geen culinaire hoogstandjes. Tip: plaats, ondanks de tochtsluis, een deurdranger op de buitendeur, er zijn toch redelijk wat gasten die "vergeten" beide deuren achter zich dicht te doen. De koude wind is bij zeker een 5 tal tafels hinderlijk.
6689 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
enorm vriendelijk personeel,met goede adviezen als je een keuze moest maken.Het eten was voortreffelijk en wij hebben enorm genoten.Toscane ga zo door,wij komen beslist weer terug.
carro1113 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
We waren met 4 personen en maakten gebruik van de restaurantactie van AH. We konden alle 3 de gangen van de kaart kiezen met die restrictie dat het hoofdgerecht pizza of pasta moest zijn, voor ons geen probleem. Per 2 personen werd het goedkoopte gerecht van de rekening gestreept. We hebben echt heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk en vlot. Het enige minpunt dat ik kan noemen is dat ik bij mijn dessert een kop thee bestelde en dat dit als goedkoopste nagerecht gold en niet het eigenlijke nagerecht, dat vond ik een beetje flauw en kneuterig. Maar het eten was prima en we hebben een gezellige avond gehad.
Ronny K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Restaurant zat vol toen we kwamen, hadden wel gereserveerd. Hebben heel even moeten wachten voor onze tafel gereed was. Carpaccio vooraf, lag op een laag sla, smaakte wat waterig. De pasta van mijn partner en het grillgerecht van mezelf waren heerlijk. Goed porties. Vriendelijke bediening en alle gerechten op de kaart zeer zijn betaalbaar.
a-bommer .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Toscana, wat vooral opvalt zijn de vriendelijke medewerkers, top hoor ze doen er alles aan om je een fijne avond te bezorgen. Bij binnenkomst werden we gelijk aangesproken, naar een tafeltje geleid en gevraagd wat we wilden drinken. Het eten was meer dan voldoende de pizza goed belegd en de tagliatelle lekker romig, in één woord heerlijk.... ja wij komen hier zeker nogmaals eten.
En voor de eigenaresse nogmaals dank je wel voor de fijne avond ????
Herman H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vriendelijke, attente bediening.
Minstens 120 tekens kan ik niet verzinnen.
Akroes .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ondanks de wat negatieve feedback die we hebben ontvangen, ben ik zeer te spreken over Toscana! Volop ruimte, ruime tafels en prima eten voor een eerlijke prijs. Wij zijn erg te spreken over het eten en kregen naar onze mening veel voor ons geld. Zeker voor herhaling waard!
Anita T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten, dat absoluut! Bediening was rommelig, er gingen veel dingen fout. Een betere organsatie is volgens onscwel mogelijk. Dat was wel wat jammer.
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Niet bijzonder sfeervolle inrichting en al helemaal niet Italiaans. Hoofdgerechten waren, na teleurstellende voorgerechten (veel te sauzig!), een aangename verrassing. Bediening zeer wisselend: de ene gastvrij en adequaat, de ander passief en onbekwaam.
Jammer... Met een paar aanpassingen kan dit restaurant een veel betere uitstraling krijgen.
Lieke F.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heel vriendelijk personeel en heerlijk gegeten. De tomatensoep was heel puur, heerlijk. De pasta was wel erg veel, maar ook erg lekker. Je kunt proeven dat het allemaal vers gemaakt is. Alleen het toetje viel een beetje tegen. Het was wel lekker, maar niet wat ik had verwacht. Eigenlijk had ik graag tiramisu gewild, maar daar hadden ze helaas nog maar 2 stukjes van. Twee van mijn vrienden hebben deze alsnog gehad. Jammer, maar aan de andere kant kun je hieraan wel merken dat ze alles zelf en vers maken.
frank C.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het eten is goed maar niet top, bediening is oke. Het geluid van de muziek vinden wij wat te hard. Heeft een gezellige uitstraling en heeft meer potentie als het nu laat zien, kaart mag wel wat breeder, maar voor een bistro zal het wel kunnen.
inkalogpro .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het restaurant is in drie delen, wij zaten in het 1e gedeelte ( 3x2 en 1x4 persoonstafel) en daar was het rustig en sfeervol met kaarslicht, glas-in-lood. Tweede gedeelte zag er ook gezellig uit, wel kans op 6 en meer gezelschappen. Onze plek was wel erg donker, maar toen we er wat van zeiden werden we meteen geholpen naar een tafeltje aan het raam.
Bediening is erg vriendelijk, checkt regelmatig en ondanks drukte is een gewoon gesprekje ook nog mogelijk. Na voorgerecht werd gevraagd of al aan de bereiding van het hoofdgerecht begonnen mocht worden; vonden we heel prettig.
De gerechten zijn ruim voldoende. We vonden zowel voorgerechten als hoofdgerecht erg zout.
Rolstoeltoegankelijk en doorgankelijk.
Ashley H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
elke.schoormans .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was heerlijk en beslist niet duur.
Zelfs het vismenu kon niet beter in een visrestaurant. Van ons een dikke 10.
sandrazuidam .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was erg goed en de locatie was prima. Echter de bediening was erg traag en het personeel was gehaast en ongeïnteresseerd in de gasten.
De ontvangst gaf geen welkom warm gevoel. In 18:30 gereserveerd en 1,5 uur later hadden we alleen het voorgerecht en 1 drankje gehad.
Mijn man kreeg een verkeerde toetje en het personeel deed daar luchtig over.
Zelfs afrekenen was langzaam en zonder een glimlach.
m.nicolet .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Onze reservering was niet door gekomen.
We hebben 1 iur gewacht op entrée 1,5 uur op hoofgerecht.... Het hoofgerecht was niet lekker, het was erg flauw en de rijst was niet goed gekookt... Heel erg jammer dit
braakpn .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten bij toscana was een avond van gemengde gevoelens. Allereerst kwamen we wat later aan maar door de flexibiliteit van Toscana was dit geen probleem. Omdat het niet zo druk was mochten we vervolgens zelf een plek uitzoeken, alles leek te wijzen op een fantastische avond. Helaas moesten we vervolgens lang wachten voordat de bestelling werd opgenomen. Meerdere signalen werden niet gezien zelfs het wegleggen van de kaart viel niet op. Toen vervolgens de ober bij een andere tafel stond, hebben we hem zelf maar aangeschoten. Helaas snapte hij ook dit niet want vervolgens loopt hij eerst naar ons toe om te vragen wat er is om daarna te concluderen dat hijzelf de bestelling niet opneemt. .... wat had je verwacht na ons 20 min met een kaart te laten zitten dat we om het toilet vragen???

Ook toen ik tijdens het eten vroeg welke wijn aangeraden werd bij de biefstuk kreeg ik heel passend terug, 'euh rode'.

Al deze zaken zullen geen opzet zijn maar het toont ook weinig betrokkenheid met de klant.
Daarnaast vonden we het eten erg gekruid. De mosselen vooraf smaakte goed alleen, proef je eigenlijk alleen maar saus. De biefstuk was perfect gegaard maar ook die was overgoten met een dikke laag saus. Dit had er beter bij gekund of in wat mindere maten. Het ijs achteraf zou banaan bevatten. Behalve wat bananenijs heb ik het niet geproefd en de tiramisu kwam uit de vriezer waardoor sommige stukken nog bevroren waren en de lange vingers slof.

Al met al redelijk gegeten met een matige tot slechte service.