Tosca

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Zelden zo lekker en verfijnd gegeten. Smaakcombinaties kloppen. Mooie wijnen. Zeer attente bediening. Wij kozen het 4 gangen menu. Prachtig opgebouwd menu. Plaatjes om te zien, ieder gerecht.
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Enige minpuntje is misschien dat porties iets aan de kleine kant zijn.
Wij komen hier zeker terug. Geweldig!
Janny J.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bediening was erg goed. Aardige mensen. Weinig keus op de kaart. Ik heb niet echt lekker gegeten, maar mijn tafelgenoten gelukkig wel. De prijzen vrij hoog.
Qua sfeer een aanrader om een keer terug te gaan.
Raelie .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op een schitterende zomerdag op het terras gezeten bij Tosca. Wij laten ons altijd graag verrassen door de chef en hebben gekozen voor het 4-gangenmenu voor 39,95. De ingredienten waren bijzonder en de borden waren erg mooi opgemaakt. Desondanks waren wij niet onverdeeld positief over de gerechten. Sommige gerechten waren heel goed, zoals het voorgerecht met tartaar met oester en hoofdgerecht met kalfsvlees. Over andere gerechten waren wij minder te spreken omdat de smaken uit balans waren. Wij vonden zowel het tussengerecht (st. jacobsschelp met grapefruitpuree) als het toetje (yoghurt, rood fruit en rode bietenmousse) te zuur. Ook al waren sommige gerechten uit balans, de service was absoluut fantastisch! We hebben enorm genoten van onze heerlijke zomeravond. All in all, vinden we dit een restaurant om in de gaten te houden.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Op een donderdagavond met 4 personen bij Tosca gegeten. Het was lekker weer dus het terras was open. Wat een superleuk plekje! Aan een knus pleintje en met gekleurde lampjes verlicht. Binnen is de inrichting vrij strak en niet heel bijzonder. Bediening was attent en vrolijk en laat je je meteen welkom voelen. Het eten vonden wij lekker, maar vrij prijzig voor wat het was. Wij hadden een vier-gangen menu en daarvoor betaal je 39,95. Erbij hadden we een lekkere fles pinot grigio. Vooraf eerst een amuse van dadel, zuurkool en lardo. Erg lekker! Daarna een stukje brioche met paté, een mousse van zwezerik, langoustines met een granita van zuring en groene appel, een heerlijk mals staartstuk, gegaard in oa witte chocolade en tot slot aardbeien met zelfgemaakte noga en mascarpone. Vooral het staartstuk was heel erg lekker; over de granita waren de meningen bij ons aan tafel zeer verdeeld. Al met al wat ons betreft een restaurant waar ze niet bang zijn om te experimenteren met bijzondere ingrediënten, waar je dus ook heel origineel en lekker kan eten maar waar je in verhouding wel aan de prijzige kant zit.
Gwenda V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wauw! Weer heerlijk gegeten (o.a. gerechtje van zee-egel: heel verrassend en een smaak explosie in je mond) en wat een leuk sfeertje. Tosca is zo'n restaurant waar je je thuis voelt, en je aan het eind van de avond met een blij en voldaan gevoel de deur uit gaat. Bedankt!
aalstein .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het Oude Noorden van Rotterdam heeft steeds meer verrassingen! En Tosca is daar zeker een van. Het laat zien hoe culinair hoog niveau prima samen kan gaan met een simpel pandje met een simpele inrichting. En met professionele en zeer vriendelijke bediening. Heerlijk met mijn gasten het 5-gangen diner gegeten; ruim 4 uren in de zaak doorgebracht. Een uiterst plezierige avond uit!
Proosenburg .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zaterdagavond hier gegeten met vrienden. Het is lang geleden dat we zo positief verrast zijn door een restaurant. Een absolute aanrader! Ongewone combinaties van ingrediënten die tongstrelend blijken, goede bediening, relaxte sfeer en goede wijnen....een waar feest!
Gracerer .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We hebben maar zelden zo goed gegeten. Elk gerecht was nagenoeg perfect. Een samenspel van smaken, alles in balans. De wijnen waren er perfect bij gekozen, en er kon ook goed over verteld worden.

De bediening is vriendelijk, betrokken en professioneel. Ze weten echt wat ze serveren en kunnen er goed advies over geven. Er is een jonge sommelier-in-opleiding die ook weet waar hij het over heeft.

Maar vooral: het eten! Wauw! Tip: neem de octopus met buikspek.

Het was een spectaculair geheel.
Lorandela .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Heel leuk restaurantje op een mooie plek in Rotterdam. Het eten was lekker vers en smaakte erg goed. We hebben alleen maar kleine voorgerechtjes op, waardoor we meer van de kaart konden proeven. Alle voorgerechtjes bevielen even goed. De bediening was gastvrij en ik vond de woonkamersfeer die gecreeërd is ook fijn. Al met al een aanrader!
Aterbeek .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijk gegeten. We hadden een 5 gangen menu met minioesters, verschillende kleine, niet alledaagse hapjes, coquilles, runderwang (heerlijk zacht) en varkensrack. Compliment voor de kok. Het dessert; peer gestoofd in koffie met mascarpone en nog een crème, had van mij wat zoeter gemogen.
Gezellig met een heerlijk wijntje erbij, koffie na en alles tegen een prima (€50,= pp excl. fooi)
Zeer vriendelijke bediening met kennis van zaken.
Het restaurant ligt in een volkswijk van Rotterdam en is een omgebouwde woning. Gezellige ongedwongen sfeer.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een gezellig restaurant met een informele sfeer. Vlotte bediening waar een grapje mogelijk is. Buiten eten met het gevoel of je in een stadspark zit. Het eten is geinspireerd op de mediteriaanse keuken met aparte, maar met herkenbare gerechten. Leuke zaak voor een gezellig avondje uit.
Roland K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Gisterenavond op aanraden van collega's gaan eten bij Tosca. Het restaurant zit in een oud pand (met een begane grond en bovengedeelte) in Rotterdam Noord aan een leuk pleintje. De inrichting is gezellig en de bediening erg vriendelijk en gastvrij. De ober kon ons ook goed adviseren over het menu en bijpassende wijnen. Het eten (zowel voor als hoofdgerecht) was erg lekker. we hadden vooraf een bordje met de "selectie uit de toonbank" (tapas hapjes). Als hoofdgerecht de krielkip en de rog vleugel. Allebei erg lekker bereid. Helaas hadden we geen ruimte meer voor een toetje maar dat gaan we de volgende keer zeker wel proberen. Een aanrader dus en wij gaan er zeker nog eens naar toe.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Zaterdagavond op het gezellige en sfeervol verlichte terras van Tosca met zijn vieren gegeten. Geweldig vlotte en uiterst vriendelijke bediening. Hier wordt nog te tijd genomen voor de gasten. Voorgerechten kalfstong en foie gras helemaal top. Hoofdgerecht gestoofd wild konijn met niertjes om je vingers bij op te eten. Toch nog een plekje gevonden voor het nagerecht, tarte de Tosca, super! Alles bij elkaar werkelijk heerlijk gegeten. Prijs kwaliteit heel erg goed.
We gaan snel weer terugkomen bij Toscaatje in het Oude Noorden.
M84W .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Dit is eén van mijn nieuwe favorieten. Wat een leuk en sfeervol restaurantje dit! Ongedwongen sfeer, lekker eten en goede wijnen. Ik ben hier nu 2 keer geweest en zowel vis als vlees gegeten; beide niks op aan te merken.
Ik ga hier nog vaak naartoe.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Afgelopen vrijdag hebben we met mooi weer buiten op het terras gezeten. Wat een mooie en gezellige plek in het hartje van het oude Noorden. Het terras was tot de laatste stoel bezet en naast ons een grote groep met 30 personen. Ondanks de topdrukte werden we goed en vlot bediend. Het water en brood met roomboter wordt direct op tafel gezet zonder extra kosten in rekening te brengen. De wijnen en aparte biertjes waren stuk voor stuk heerlijk. Het eten vonden we echt tegenvallen. Te vet, te zout, te taai, te duur. Echt jammer, anders waren we snel weer teruggekomen. Het wordt tijd dat Gordon Ramsay eens langs gaat voor een goed bedoeld advies.
Valerie P.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Kleine maar verrassende kaart. Eten is heel lekker. Alles is lekker vers. Heerlijke sangria!
Bediening is heel vriendelijk. Bij mooi weer, leuke terasse, veel groen! Aangename sfeer!
Een aanrader!
Juergen S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Tosca is een gezellig restaurant met een vriendelijke bediening aan een plein in Rotterdam Noord. Wij hebben als voorgerecht en proeverij met allerlei kleine hapjes gekozen en als hoofdgerecht het dagmenu, calamares. De vangarmen waren in een grillpan gebraden en aan de dikke kant lekker maar aan de uiteinden te sterk verbrand en daarom bitter. Jammer. Als toetje namen wij de kaasplank en die was erg lekker. De huiswijn smaakte goed en er werd ongevraagd steeds water aangevuld. Het was al met al een genoeglijke avond op een gezellig terrasje.
Huub .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Aperitief dat we besteld hadden is na tweemaal herinneren nooit uitgeserveerd. Toen het voorgerecht kwam zonder dat we wat gedronken hadden, hebben we dat dan ook maar afbesteld. Voorgerecht en tussengerecht was prima. Hoofdgerecht (runderlende) was taai. Dat is teruggegaan naar de keuken en in plaats daarvan een parelhoen gekregen. Dat hoofdgerecht is weliswaar van de rekening gehaald, maar ik heb geen positieve ervaring overgehouden aan dit restaurant. Wel aan de avond, want die was heel gezellig.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Eindelijk een zwoele warme avond, dat had men bij Tosca ook begrepen. Heerlijk buiten eten op het gezellige terras. Over sfeer viel hier niet te klagen. Op de, gelukkig, beperkte kaart staan originele gerechten aangevuld met een aantal gerechten van de dag. Voor hadden we tonijn met kalfsmayo, een vitello andersom dus. Lekker zacht tonijnvlees met een heerlijke subtiele smaak van kalf. Als hoofd kozen we de dorade en de bavette, beiden erg lekker met volle smaken. De asperges bij de bavette waren ook erg lekker, toch nog asperges gegeten dit jaar! Als dessert kozen we eensgezind voor de scroppino, gezien het warme weer een goede frisse keuze.

Tosca zit op een erg sfeervolle plek in het Oude Noorden. Zowel de zaak zelf als het plein er omheen zijn super gezellig. De bediening is over het algemeen ook erg vriendelijk, erg prettig dat het tafelwater constant aangevuld wordt. Wel jammer dat er 1 dame in de bediening was die je het gevoel gaf dat je beter niets bij haar kon bestellen. Voor de rest voortreffelijk, ik kom hier zeker weer.
RuudvB .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Tosca is een van de leuke kleine restaurants in Het Oude Noorden, waar je "eerlijk" kunt eten. De kaart is beperkt maar gevarieerd. Als voorgerecht had ik rauwe tonijn genomen met - ik dacht - truffelcreme Mooi stukje stevige smaakvolle vis. Als hoofdgerecht Lamssschenkel. Prima gegaard vlees. Alleen jammer dat het met de groenten en de gegratineerde aardappel op een klein bordje lag, maar dat hoort wel bij dit gerecht Persoonlijk hou ik er meer van om smaken apart te proeven. De bediening straalt dezelfde eerlijkheid uit als de gerechten. Wij zaten in het hogere gedeelte van de zaak. Daar staan de tafeltjes wel erg dicht op elkaar en is het erg luidruchtig. Al met al smakelijk gegeten voor een meer dan goede prijs.