Tosca

Pijnackerstraat 1e 3035 GW Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Tosca

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Tosca

josbosman .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk ontspannen eten in net zoveel tijd als je wilt. Volle zaak maar dat heeft geen invloed op de bediening en het eten in Italiaanse stijl.
Luc D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heer;ijk eten en goede wijnkaart. Zoals altijd een plezier om hier te eten.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Op aanraden van vrienden zijn we hier terecht gekomen. De mensen die er werken hebben passie voor wat ze doen en hebben kennis van zaken. Het eten was prima van kwaliteit en de sfeer was goed, zowel qua inrichting als qua bediening. De chef houdt duidelijk niet van zuinigheid. Nu we dat weten, zouden we een volgende keer ons hoofdgerecht misschien ook delen. Uiteindelijk viel de rekening me niet tegen en hebben we een heerlijke avond gehad met gerechten die we thuis niet zo maar op tafel zetten. Koude stoofgerechtjes met originele groentebereidingen en een bordje smaakvolle schelpjes, zwarte risotto met inktvis, precies goed gegaarde lamsschenkel, een overheerlijk chocoladetaartje met amandel en super lekker frambozenijs. Een plek om nog eens terug te komen!
Marion C.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Een heerlijke avond met perfecte bediening!
Uitgebreide spontane tasting van dessertwijnen!
Een reuze geslaagde avond, zelfs het weer werkte mee en er kon buiten onder de wijnbladeren worden gegeten.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten en een goede sfeer. Mooi plekje in Rotterdam ook! Gezellige, professionele bediening en goede service.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Leuke tent, maar worden nog veel beginnersfouten gemaakt. De gerechten kwamen razendsnel achter elkaar door. Zo werd het bord van het voorgerecht weggehaald en gelijk omgewisseld voor het tussengerecht. Voorgerecht, schelpjes, was enorm lekker. Tussengerecht, risotto, viel tegen (was geen risotto) en was heel veel. Die portie had veel kleiner gemoeten. Hoofd, vis, waren 4 grote stukken vis, allemaal op dezelfde manier gegaard en dus niet heel spannend qua smaken. Er zat verder 1 tomaat gehalveerd bij. Ik had liever minder vis en wat groenten erbij. Nagerecht watermeloengranita was lekker maar weinig en simpel voor €6. Het citroentaartje was wel weer groot en om je vingers bij af te likken. Gekke verhoudingen dus. Wij vonden het vrij duur en komen niet zo snel terug.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Sinds 1 mei 2017 kookt Wout van Westenbrugge hier. Voor intimi is Wout een begrip en zijn origineel Italiaanse keuken is even simpel als briljant. Wout werkt met prima producten en laat die schitteren. Hier géén fratsen maar simpel, zuiver en onwaarschijnlijk goed ETEN. Omgeving en bediening zijn basic maar dik in orde. Kom voor het eten, dat is TE GEK!! Voorbeelden: risotto met kreeft, gestoofde polpo, calamares in pikante saus, San Daniële met burrata en om te eindigen: zwaardvis met een perfekte cuisson. Niks droog maar heerlijk sappig.
Roland D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heel leuk restaurant. Leuke en prettig ambiance. Goede akoustiek ondanks dat er twee grote groepen waren, waar we overigens heel keurig van te voren over waren geïnformeerd. Zeer vriendelijke bediening. Met zijn tweeën kozen we voor het 7 gangen menu. Mooie porties zodat je ook na 7 gangen (en 2 amuses) niet overvol naar huis gaat. Tempo was goed. En dan de smaak. Tsja. Per gang vonden we die wisselend van 'aardig' tot 'heel lekker'. In het algemeen vonden we de gerechtjes te gecompliceerd met te veel smaakcombinaties waardoor de echte smaak van een gerechtje niet meer te herkennen viel. Daardoor vlakte de smaak regelmatig juist uit in plaats van mooie smaakexplosies te ervaren. Too much dus. Mag eenvoudiger. De laatste twee gangen mochten omgekeerd worden in volgorde wat ons betreft. De een na laatste was een heerlijk zoet dessert waarna het laatste met foie de gras daar weer terugkeerde naar de smaken van het hoofdgerecht. Als ze waren omgedraaid was er mooier toegewerkt naar de koffie.
Liesbeth B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Zelden zo lekker en verfijnd gegeten. Smaakcombinaties kloppen. Mooie wijnen. Zeer attente bediening. Wij kozen het 4 gangen menu. Prachtig opgebouwd menu. Plaatjes om te zien, ieder gerecht.
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Enige minpuntje is misschien dat porties iets aan de kleine kant zijn.
Wij komen hier zeker terug. Geweldig!
Janny J.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Bediening was erg goed. Aardige mensen. Weinig keus op de kaart. Ik heb niet echt lekker gegeten, maar mijn tafelgenoten gelukkig wel. De prijzen vrij hoog.
Qua sfeer een aanrader om een keer terug te gaan.
Raelie .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op een schitterende zomerdag op het terras gezeten bij Tosca. Wij laten ons altijd graag verrassen door de chef en hebben gekozen voor het 4-gangenmenu voor 39,95. De ingredienten waren bijzonder en de borden waren erg mooi opgemaakt. Desondanks waren wij niet onverdeeld positief over de gerechten. Sommige gerechten waren heel goed, zoals het voorgerecht met tartaar met oester en hoofdgerecht met kalfsvlees. Over andere gerechten waren wij minder te spreken omdat de smaken uit balans waren. Wij vonden zowel het tussengerecht (st. jacobsschelp met grapefruitpuree) als het toetje (yoghurt, rood fruit en rode bietenmousse) te zuur. Ook al waren sommige gerechten uit balans, de service was absoluut fantastisch! We hebben enorm genoten van onze heerlijke zomeravond. All in all, vinden we dit een restaurant om in de gaten te houden.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Op een donderdagavond met 4 personen bij Tosca gegeten. Het was lekker weer dus het terras was open. Wat een superleuk plekje! Aan een knus pleintje en met gekleurde lampjes verlicht. Binnen is de inrichting vrij strak en niet heel bijzonder. Bediening was attent en vrolijk en laat je je meteen welkom voelen. Het eten vonden wij lekker, maar vrij prijzig voor wat het was. Wij hadden een vier-gangen menu en daarvoor betaal je 39,95. Erbij hadden we een lekkere fles pinot grigio. Vooraf eerst een amuse van dadel, zuurkool en lardo. Erg lekker! Daarna een stukje brioche met paté, een mousse van zwezerik, langoustines met een granita van zuring en groene appel, een heerlijk mals staartstuk, gegaard in oa witte chocolade en tot slot aardbeien met zelfgemaakte noga en mascarpone. Vooral het staartstuk was heel erg lekker; over de granita waren de meningen bij ons aan tafel zeer verdeeld. Al met al wat ons betreft een restaurant waar ze niet bang zijn om te experimenteren met bijzondere ingrediënten, waar je dus ook heel origineel en lekker kan eten maar waar je in verhouding wel aan de prijzige kant zit.
Gwenda V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Wauw! Weer heerlijk gegeten (o.a. gerechtje van zee-egel: heel verrassend en een smaak explosie in je mond) en wat een leuk sfeertje. Tosca is zo'n restaurant waar je je thuis voelt, en je aan het eind van de avond met een blij en voldaan gevoel de deur uit gaat. Bedankt!
aalstein .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Het Oude Noorden van Rotterdam heeft steeds meer verrassingen! En Tosca is daar zeker een van. Het laat zien hoe culinair hoog niveau prima samen kan gaan met een simpel pandje met een simpele inrichting. En met professionele en zeer vriendelijke bediening. Heerlijk met mijn gasten het 5-gangen diner gegeten; ruim 4 uren in de zaak doorgebracht. Een uiterst plezierige avond uit!
Proosenburg .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Zaterdagavond hier gegeten met vrienden. Het is lang geleden dat we zo positief verrast zijn door een restaurant. Een absolute aanrader! Ongewone combinaties van ingrediënten die tongstrelend blijken, goede bediening, relaxte sfeer en goede wijnen....een waar feest!
Miek T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We hebben maar zelden zo goed gegeten. Elk gerecht was nagenoeg perfect. Een samenspel van smaken, alles in balans. De wijnen waren er perfect bij gekozen, en er kon ook goed over verteld worden.

De bediening is vriendelijk, betrokken en professioneel. Ze weten echt wat ze serveren en kunnen er goed advies over geven. Er is een jonge sommelier-in-opleiding die ook weet waar hij het over heeft.

Maar vooral: het eten! Wauw! Tip: neem de octopus met buikspek.

Het was een spectaculair geheel.
lorandela .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Heel leuk restaurantje op een mooie plek in Rotterdam. Het eten was lekker vers en smaakte erg goed. We hebben alleen maar kleine voorgerechtjes op, waardoor we meer van de kaart konden proeven. Alle voorgerechtjes bevielen even goed. De bediening was gastvrij en ik vond de woonkamersfeer die gecreeërd is ook fijn. Al met al een aanrader!
aterbeek .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijk gegeten. We hadden een 5 gangen menu met minioesters, verschillende kleine, niet alledaagse hapjes, coquilles, runderwang (heerlijk zacht) en varkensrack. Compliment voor de kok. Het dessert; peer gestoofd in koffie met mascarpone en nog een crème, had van mij wat zoeter gemogen.
Gezellig met een heerlijk wijntje erbij, koffie na en alles tegen een prima (€50,= pp excl. fooi)
Zeer vriendelijke bediening met kennis van zaken.
Het restaurant ligt in een volkswijk van Rotterdam en is een omgebouwde woning. Gezellige ongedwongen sfeer.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een gezellig restaurant met een informele sfeer. Vlotte bediening waar een grapje mogelijk is. Buiten eten met het gevoel of je in een stadspark zit. Het eten is geinspireerd op de mediteriaanse keuken met aparte, maar met herkenbare gerechten. Leuke zaak voor een gezellig avondje uit.
Roland K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Gisterenavond op aanraden van collega's gaan eten bij Tosca. Het restaurant zit in een oud pand (met een begane grond en bovengedeelte) in Rotterdam Noord aan een leuk pleintje. De inrichting is gezellig en de bediening erg vriendelijk en gastvrij. De ober kon ons ook goed adviseren over het menu en bijpassende wijnen. Het eten (zowel voor als hoofdgerecht) was erg lekker. we hadden vooraf een bordje met de "selectie uit de toonbank" (tapas hapjes). Als hoofdgerecht de krielkip en de rog vleugel. Allebei erg lekker bereid. Helaas hadden we geen ruimte meer voor een toetje maar dat gaan we de volgende keer zeker wel proberen. Een aanrader dus en wij gaan er zeker nog eens naar toe.