Toro

Groenmarkt 37 7201 Zutphen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Toro

Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Zo leuk om weer terug in Zutphen te zijn bij Toro! Authentieke Spaanse gerechtjes, heerlijk gegeten met vrienden! Mooie mozaiktafel, lekker wijntje, prachtige salades, die zo in een duur kookboek afgebeeld kunnen worden! Sissend hete gamba's, lekkere steaks, supertoetjes en vriendelijke bediening! Echt voor Zutphen een aanrader!
Mario P.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gelokt uit nieuwsgierigheid bij Toro binnengestapt om daar een hapje te eten. Bij binnenkomst was het restaurant nog vrij leeg, gedurende de avond kwamen er steeds meer bezoekers binnen. In het begin liep de eigenaar door het restaurant veel heen en weer wat storend was, aangezien hij dan maar op het terras, nabij de deuropening, een sigaret ging zitten roken. Deze rook sloeg naar binnen en daar zaten wij weer niet op te wachten. Later ging hij meedraaien in de bediening wat ook wel nodig was...
Aparte inrichting, de luiken aan de muur zijn leuk, maar de (vloer?) tegeltjes aan de wand doen voor mij afbreuk aan de sfeer die een restaurant moet uitstralen. Alsof de tegels nimmer zijn afgenomen met een sopje.
De menukaart heeft ruime keuze voor iedereen. Het brood met knoflooksaus is okay, de tomatencrèmesoep ook, de lamsgehaktspiesjes zijn op smaak en daarbij wordt een frisse salade bij geserveerd en apart een yoghurtsausje. Het lijkt alsof het gehakt aan de spiesjes opgewarmd vlees is, het oogt droog en is niet sappig. De hoofdgerechten bestonden uit een kindermenu met spareribs (niets mis mee), de zeewolf (vreemd paneerbeslagje erom heen en ik vermoed dat de vis uit de diepvries kwam en lamsvlees met pruimen. Dit laatste gerecht werd in een kleine tajine geserveerd, super heet uit de klei-oven. Ook dit proefde naar opgewarmd lamsvlees en door de hitte van de oven was het gerecht aan de onderzijde aangekoekt, jammer. Door de zoete smaak van de pruimen en sesam had het een lekker gerecht kunnen zijn, maar de sappigheid en bereiding miste doel.
Kortom het was niet slecht, maar gelet op de rekening was het ook zeker niet goed. De bediening mag wat ons betreft ook veel attenter zijn en reageren, wij zijn nl. in het algemeen blije gasten.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
wij zijn twee dagen in de mooie stad Zutphen geweest en hebben geluncht bij restaurant Toro,
mooie zaak en lekker eten! wij hebben salade met fetakaas en pijnboompitten gegeten.zo lekker!!
vlotte bediening ondanks dat de jonge man vertelde dat hij hier net pas was begonnen met werken ! het is een echte aanrader.
Mijnandr .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij hebben als lunch een maaltijdsalade gegeten. Dit was zeer matig klaargemaakt. Deel van de ingrediënten ontbrak in ons geval de rode ui en de olijven. Geen enkele creativiteit. Bediening was rommelig en duurde veel te lang. Geen aanrader
BettyvK .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Het vegetarische gerecht met de gevulde aubergine was erg lekker.
Het voelt erg ongastvrij dat je voor een karaf water bij de wijn moet betalen.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Voor de lunch geweest, 1 x ensalade con salmon en 1 x tortilla con jamon de queso. De zalmsalade zag er mooi gedecoreerd uit, met een kruidige salade en een stukje gegrilde courgette. Daarbij een stukje plat brood met olijfolie, om te dippen. Erg lekker. De omelet met rauwe ham en kaas lag op een rond plat broodje, dat lekker krokant getoast was en erg lekker gekruid. Met een beetje aangemaakte groene bladsla erbij. Echt heerlijk, de lekkerste omelet die ik ooit gegeten heb. Erbij een heerlijke droge witte wijn van het huis, ook heel smakelijk. De bediening was super vriendelijk, echt een hele aardige dame. De inrichting is heel bijzonder, met allemaal panelen van oude deuren, oude vensters en stukken van smeedijzeren hekken. Veel kleur op de muur en mooie tegeltjes aan de wand en op de vloer. Kortom, gezellig en vrolijk ingericht en echt een aanrader! Jammer, dat ik niet in de buurt woon, dan kwam ik er vaker!
Robert .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Wat begon met een valse start werd een heerlijke avond. De verkeerde wijn werd gebracht door de serveester en toen zij dit, schijnbaar raar, terug koppelde aan de eigenaar, stond deze in eens aan de tafel. Hij had gelukkig snel door dat de serveerster het niet goed had begrepen. Nadat het misverstand weg was, een klein excuus onze kant op kwam en de juiste fles door hem aan tafel werd geopend ontstond er een mooi gesprek over wijn (Salentein) en eten. Wat een passie heeft deze man. We dronken de Salentein barrel selection Malbec en aten daarbij wat hij ons aanbeveelde. Alles kwam van de houtskool grill. Het vlees (Lamskoteletten en Entrecote) was goed op smaak en mals en combineerde prettig met de wijn. Zelfs een eenvoudig bijgerecht als patatas bravas was een feest voor de mond. De eigenaar toonde zich de hele avond een echte gastheer, hij sprong bij waar nodig en adviseerde indien gewenst. Stond hij bij een tafel, dan zag je blije gezichten bij de gasten. Toro is met recht een parel voor Zutphen.
Suzannu E.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Matig eten op mooie plek. Tapas waren flets en paella bestond uit veel rijst, prijs was niet in verhouding tot de kwaliteit.
Topski .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Dagje Zutphen gedaan en kwamen aan op de gezellige markt. Het terras van Toro zag er aantrekkelijk uit, met rondom olijfboompjes.
Tafeltje uitgezocht en direct kwam vriendelijke dame vragen wat wij wilden drinken. Heerlijke koele wijn uitgezocht en mandje met brood en diverse tapenades en aïoli.
Drie kippetjes besteld, (voor ieder één), twee kip piri piri en één met chorizo.
Onze piri piri was een kleurrijk geheel en de kip met chorizo stak daar wat bleekjes bij af. Waarschijnlijk inherent aan de samenstelling van het gerecht maar had wat mooier opgediend mogen worden misschien.
Smaak was: voortreffelijk! In één woord. Echt een geweldig malse kip, mooi glanzend door de piri piri en erg lekker! Wij drieën waren erg tevreden.
Kopje koffie daarna en ons diner op een mooie zomeravond was compleet.
Compliment aan de kok en aan de erg attente en vriendelijke bediening!
Wij waren blij!
Ildi N.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Het eten was heerlijk.
Toetje was kaasplankje.
Dit was een beetje raar....paar niet bijzondere stukjes kaas op een wit bord, niet mooi opgemaakt. Dit viel dus tegen, maar de rest (tapas en vegetarisch gerecht waren heerlijk)
Veel keus ook op vegetarisch gebied.
Duurt soms even wanneer bediening komt.
Veel keus op de kaart en ook heel divers.
Wc stroomt slecht door, maar rondom toilet hebben ze het gezellig gemaakt.
LP V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Afgelopen weekend hier neergestreken voor een koffie en appeltaart. Het zag er in 1e instantie gezellig uit, maar dat bleek al snel flink tegen te vallen. Koffie kwam al snel maar na een half uur nog geen gebak. Toen we er naar vroegen kregen we een onbeschoft antwoord wat neer kwam op "je hebt maar te wachten". Uiteindelijk (we stonden al op het punt weg te gaan) werden er 2 nog bevroren, plakkerig appekgebakjes "geserveerd". Het plakkaat aan de muur van "leukste, gezellig restaurant 2007" is waarschijnlijk uit tijd dat er een andere eigenaar en vriendelijk bediendend personeel rondliep. Eens maar nooit meer!!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Op deze maandagavond druk bezocht klein restaurant. Redelijke prijzen met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Bediening vriendelijk. Sfeervolle inrichting. Heerlijk gegeten: prima ribeye, gevarieerde verse salade en lekker gekruide gegrilde aardappelen. Een goed en royaal gevuld glas huiswijn.
Enige opmerking: geen amuse of stokbrood vooraf of iets lekkers bij de koffie.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Wij waren hier op woensdagavond met z'n tweeën. Ik heb gekozen voor de vissoep als hoofdgerecht en mijn partner koos voor de kippenlevertjes. Het eten was prima maar niet geweldig. De service een beetje teleurstellend, een voorbeeld hiervan was dat je bij een tweede drankje geen nieuw glas krijgt en dat ze van te voren had gezegd dat ik een 2e bord soep zou krijgen (voorgerecht als hoofdgerecht) maar dit nooit meer kwam. Het restaurant ziet er mooi uit maar de toiletten waren niet schoon.
Folkert V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Leuke ambiance en lekker eten. Wel prijzig. Kindermenu helemaal: € 9,50 (is eigenlijk geen menu want kinderijsje apart betalen € 4).
Geen gratis brood vooraf. Wel leuke bediening, goede service.
Rozezebra .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Ik zit nu aan een salade geitenkaas met honing er zit een groot stuk warme geitenkaas op met wat pijnboompitjes en daaronder 3 blaadjes sla met 1 1/2 stuk tomaat en komkommer 9 stukjes.
Geen dressing over de sla. Wel een stukje warm brood erbij met een bakje (olie?) tja. Maar voor 8.- kun je ook een top salade verwachten. Had er toch wat anders van verwacht.
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
In de herfstvakantie heb ik hier met mijn vriendin gegeten. De Filete de Cerdo (varkenshaas) en de Polo com Pepe (kip met pepersaus) waren heerlijk mals. De gepofte aardappelen waren bijzonder smakelijk. Verder is de service prima en geeft het interieur werkelijk een Spaanse sfeer. Omdat het erg rustig was mochten we niet boven zitten helaas. Een ander nadeel is dat de koks met de vuilniszakken langs onze tafel naar buiten liepen.
Dvdwoude .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Een goede gelegenheid om in kortere tijd een smaakvolle maaltijd te nuttigen (lamsstoofpot met pruim eigenlijk altijd, heerlijk). Heb hier vaak gegeten. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Restaurant ietsjes te vol. Leuke bediening.
DriesjedeRuiter .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
Rommelig restaurant, bediening wel aardig maar chaotisch,
carpaccio was heel kaal, geen garnering en geen dressing, dus smaakloos, kip was heel droog, koffie slap, voor ons niet voor herhaling vatbaar , erzijn veel leukere restaurants in Zutphen
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2012
Erg lekker gegeten: gamba's à la piri piri, zeer smaakvol bereid en van een grootte dat de naam gamba mag dragen! Vooraf een soort grand menu van de voorgerechten: beetje tapa-achtig, gezellig en lekker. Een zeer vriendelijke en voorkomende bediening maakte dat we ons echt als gast behandeld voelden.
Michiel L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Vriendelijke bediening maar wel wat slordig, er werden bijgerechten vergeten. Het hoofdgerecht zelf was lekker, Lamsvlees met groente uit de oven en, met pesto en champignons gevulde, biefstuk op het houtvuur gebakken. Toen de maiskolf eindelijk kwam was die wel heel lekker.

Als toetje was de sinasappelcake ok maar de creme brulee een echte teleurstelling. De suikerlaag was veel te dun en de creme zelf te korrelig, niet glad.

Al met al voor de prijs een matige score.

Over het dekor: Als je authentieke muziek als achtergrond draait vind ik het storend als er ineens muziek van een paar duizend kilometer noordelijk doorheen wordt gedraait. Maar dat is ook wat beroepsdeformatie mijnerzijds.