Torenrestaurant

Meer informatie over restaurant Torenrestaurant

- Ontbijt 09:30 - 11:00

Ymke V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Echt heerlijk gegeten! Vooraf courgettesoep en het broodplankje. Daarna prima slibtongetjes met heerlijke friet en zeekraal voor mijn man en malseTexels lam voor mij. De kids kozen saté en die is schoon opgegaan. Toe ijs met heel veel aardbeien! En als topper het uitzicht op de zonsondergang en de vuurtoren!
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Hier geluncht met onze kinderen van 2 en 4. De ballenbak was favoriet. Ideaal.
Ook waren ze zeer kindvriendelijk. De dames van de bediening zeer vlot en vriendelijk.
Het decor is misschien wat verouderd, maar het uitzicht op de zee, het strand en de vuurtoren maken het helemaal goed.
Het eten was prima, niks op aan te merken.
De bol met kaas van Wezenspyk was verrassend lekker, met een dagsoep (pastinaak). En de bol carpaccio was ook heerlijk.
Lekkere koffie. Kortom, zeer tevreden.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Super lekker eten in gezellig kader, kindvriendelijk en top bediening!
De vuurtoren na zonsondergang zien schijnen is dé meerwaarde.
Kinderen kunnen zich uitleven in het ballenbad, en hebben genoeg keuze uit het kidsmenu.
Parking vlakbij en proper sanitair.
Aanrader, reserveren hoefde niet maar deden het wel, er werd rekening gehouden met kinderstoelen, dieet en voorkeur zitplaats tov speelhoek.
Tot snel!
Anrema .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Torenrestaurant was als één van de zeer weinige restaurants die deze week open waren op Texel. Prima gegeten hier. Eten was goed warm, smaakvol, en geserveerd met verse groenten en rauwkost. Bediening was zeer vriendelijk. Niet opdringerig maar wel attent. Prima kaart met voldoende keuze in vlees en vis. Voor ons zeker reden om hier vaker te gaan eten als we op Texel zijn.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De cola komt wrs. uit een aangebroken literfles: geen meer in. Uitsmijter was koud tot lauw en bestek eerd niet geleverd ..... kon ik zelf komen halen, laverend door alle drukte van het moment. Restaurant is m.i. geen aanrader!
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Na een lange strandwandeling besloten om hier te gaan lunchen.
Het restaurant heeft een prachtig uitzicht over zee en strand, een top locatie.
Het pand loopt rond en is verdeeld in twee lagen/ringen die elkaar scheiden met een glazen wand.
Dit scheelt een hoop wat betreft geluid van andere tafels en alle mensen kunnen op deze manier genieten van het uitzicht.

Het restaurant heeft een uitgebreid menu waarbij er voor iedereen wat is.
Wel moet je rekening houden met standaard/simpele opties.
Wij hebben gekozen voor de pannenkoek met kaas/spek en de kibbeling met patat/salade.

De pannenkoek was reik belegd met spek en kaas en mooi groot. De smaak was goed en hier was verder niks op aan te merken.

De kibbeling, patat en salade lagen op een groot bord. Dit was heel veel, dus ook weer een goede portie. De patat was goed gebakken en lekker. De salade was standaard en prima. De kibbeling zag er op het eerste gezicht wat gek uit. Dit leken meer op de kipnuggets van de mcdonnalds... maar de smaak was goed.

De service in het restaurant was prima. We werden met een glimlach geholpen en het eten was er voordat ik mij afvroeg waar het bleef.

Kortom prima gegeten en een goede ervaring!
Marieke W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Onvriendelijke bediening van 2 medewerkers, alsof je tot last bent ipv welkome gast. Kipnuggets van de kids taai, ze lieten ze zelfs liggen. Mijn forel had een vreemde nasmaak, na paar happen laten liggen. Friet goed, witte droge huiswijn ook. Ongezellig ingericht, uitzicht op vuurtoren en zee mooi. Klacht ingediend; kom er niet weer.
Danique1992 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Heerlijk gelunched! Bol carpaccio is enorm lekker. Pannekoeken smaakten ook erg lekker. Vriendelijke dames in de bediening en wat kun je hier heerlijk zitten!! Fantastisch uitzicht en mooi restaurant. Leuk terras, komen zeker weer eens langs.
MichielKim .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Net met mijn vrouw gaan eten bij het Torenrestaurant. Allereerst een van de belangrijkste redenen om hier te gaan eten, de fantastische ligging. Hiervoor dan ook alle waardering. Maargoed, dit heeft weinig met 'een goed restaurant zijn' te maken. Overigens lijkt de inrichting wat mij betreft veel te veel op een beneden gemiddeld restaurant langs een der Nederlandse snelwegen. Dus de inrichting was allerminst naar onze smaak. Bij binnenlopen het dagmenu zien staan, Parelhoen in rodewijn saus. Op het bord in de gang leek dat een heel goed idee dus heb ik hiervoor gekozen. Mijn vrouw nam pasta met pijnboompitten, pesto en champignons. De Parelhoen was ronduit niet lekker en amper te eten, leek eerder in de pan geweest te zijn en was droog. De huid was zurig en absoluut niet eetbaar. Slechter nog was de rodewijn saus, oneetbaar en ronduit smerig!! Dit tot tweemaal toe gemeld, hiermee werd niets gedaan. Bij het afrekenen zei de betreffende medewerker, ' die had ik ook nooit langs laten gaan' ....... Dus dat straatje was daarmee schoon geveegd. Het gerecht was ronduit slecht en nagenoeg oneetbaar, op de heel simpele maar op z'n minst vers smakende salade na. Dan nog kort de pasta. Hoe is het mogelijk om met deze ingrediënten zo een smakeloos en inspiratieloos gerecht op tafel te zetten? Daar hielp heel veel zout en peper niets aan. Het gerecht is meer dan half weer afgeruimd. Conclusie, het eten was ronduit slecht en niet eens tegen een extreem lage prijs. Ik vraag me af of de 'kok' beide gerechten zelf had opgegeten. Absoluut geen tweede keer voor ons!!!! Een tip nog voor het restaurant, als zoiets gebeurd, doe iets! Wat dan ook, maar ga niet afschuiven op voor de rest vriendelijke collega's.
beste Michelkim,
Hartelijk dank voor uw feedback. Wij waren door terugkoppeling van onze medewerkers al op de hoogte van uw klacht.
Wij vinden het zeer vervelend dat u een slechte ervaring bij ons hebt gehad maar willen wel heel graag een deel hiervan rechtzetten.
het interieur was niet uw smaak, dat is uw persoonlijke mening en die respecteren wij. Navraag bij de bediening leert ons dat er wel 2 maal is gevraagd of alles naar wens was, de eerste keer was alles naar wens, de tweede keer is gevraagd of er iets teruggestuurd moest worden of opnieuw gemaakt. Dit vond u niet nodig, het was goed zo. Daarnaast is u een kop koffie van het huis aangeboden. Wij betreuren nogmaals zeer dat uw ervaring anders is dan u wellicht had verwacht. Wilt u hierover praten kunt u ons via onze website bereiken.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Wij hebben hier op 6 Mei met z,n vijven gegegeten. Het restaurant bevindt zich op een van de mooiste plekjes van Texel. Dus wij waren hoopvol gestemd. Helaas werd dit een grote teleurstelling.
Het eten was smaakloos en enorm doorbakken. Zelf de friet was niet goed. Wij zullen hier niet meer naartoe gaan.
beste lepel6
Wij vinden het jammer dat u een slechte ervaring bij ons heeft gehad maar zijn altijd blij met feedback. wel betreuren wij het dat u zich niet bij ons heeft gemeld, zeker gezien het aantal contact momenten van begroeten tot en met de kassa. Wij hadden uw ervaring direct kunnen bespreken en waar mogelijk herstellen.
Voor u en ons een gemiste kans dat dit achteraf via media dient te gebeuren. U mag indien u daar behoefte aan heeft ook een mail sturen of alsnog telefonisch in contact treden.

Reactie van proever:

Hallo, Bedankt voor U reactie.
Wij hebben ons niet gemeld omdat onze ervaring leert dat je hier niets mee bereikt. Op dat moment kan je het eten terug sturen, maar dan kun je vervolgens nog langer wachten. Daarnaast ondervind je dit pas als je volop aan het eten bent.Het is zoals het is, maar een restaurant hoort naar onze mening altijd een goede perfomance te leveren. Wij waren met zijn vijven en met uitzondering van onze jongste kinderen (7 en 8 jaar) waren wij teleurgesteld. Als je eten voorzet dat taai en smakeloos is moet de kok zich ook afvragen of hij dit zijn gasten aan kan bieden.
AnnemiekeCoe .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Leuk en gezellig restaurant maar valt nog veel winst te behalen op het gebied van klantgerichtheid.
Saté besteld kwam 3 haren tegen ook op het bord van mijn zoontje een haar op de kibbeling..eten laten staan en eerst gewacht totdat iedereen zijn lunch had genuttigd.
Bij het afrekenen gemeld krijg je een chagrijnige reactie "hadden we het maar eerder moeten melden".

Wat een inzicht... je loopt nog naar ze toe zodat mede gasten het niet hoeven te horen. ...erg jammer een excuus was al genoeg geweest.
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Met 14 mensen, na reservering, hier geluncht. Iedereen kon van de kaart bestellen. De bediening was uitermatie vriendelijk. Het eten kwam allemaal gelijktijdig en iedereen kreeg ook datgene wat hij besteld had. Dat is echt een compliment waard! En het eten zag er mooi uit en was lekker. Het personeel was uitermate attent, ondanks dat het druk was.
Enige minpuntje is de akoestiek in de serre, daar is het al snel erg rumoerig.
Sterk1 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Toen wij binnenkwamen waren veel tafels nog niet afgeruimd. Het duurde lang voordat wij wat konden bestellen. Zelf gevraagd of onze tafel even schoongemaakt kon worden. Lang moeten wachten op de bestelde drankjes, ook erg lang moeten wachten op de bestelde broodjes. Broodjes waren prima.

Het restaurant ligt op een hele mooie locatie; mooi uitzicht! De ambiance in het restaurant zou wat aan gedaan moeten worden. Erg gehorig!
Turckeystick .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Heerlijk gezellig gegeten met ons gezin in dit restaurant.
Fantastisch uitzicht op de vuurtoren en de zee. Vriendelijke bediening die aandacht voor de kinderen hebben en netjes en op tijd vragen of er nog iets aangevuld moet worden. Het eten was ook goed. Een lekkere combinatie van lamsvlees, hiervan viel met name het pasteitje in de smaak.
Genoeg en verschillende groente bij het gerecht geserveerd. De plate met schnitzel zag er ook goed uit. De schnitzel zelf was iets aan de droge kant, maar met een lekkere roomsaus goed in te nemen. De kinderen hadden een pannenkoek. Deze was voor een jongen van 9 te klein. Maar zijn dame blanche als toetje vond hij fantastisch en daarna zat hij lekker vol. De andere kinderen (2 en 7 jaar) hebben lekker gegeten van de pannenkoek en het kinderijsje. Al met al een gezellige avond met een prachtig uitzicht en goed eten.
Ju-D .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Dit restaurant moet het enkel en alleen van het mooie uitzicht hebben. Het eten was namelijk ronduit slecht. Een trio van lam gegeten, het vlees was taai en compleet doorbakken. Het zag er ook echt niet smakelijk uit. Mijn partner schnitzel wat net te eten was maar een matige thuiskok lekkerder kan bakken. Prijs kwaliteit totaal niet in verhouding. 22 euro voor mijn gerecht met doorbakken vlees!! Toen mijn bord werd weggehaald kreeg ik de vraag of het niet lekker was waarop ik zei van niet maar daar werd verder niets mee gedaan. Als je een culinaire ervaring wilt loop dan vooral dit 'restaurant' voorbij!
Teek .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Prachtige locatie, pover ingericht, lijkt een slecht wegrestaurant/cafetaria maar dan op een topplek. Jammer!
Eten slecht, kipfilet uitgedroogd, vis gefrituurd bah.
Ella A.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Tijdens ons verblijf hier gegeten en wat een mooie locatie. Kijkend op zee, zie je de zon onder gaan. Helaas zaten we aan de kant waar de zon volop scheen en werd het broeiend warm. Ze hebben wel airco, maar naar eigen zeggen zitten veel mensen die niet in de zon zitten te klagen dat het dan weer te fris wordt.
Het eten was heerlijk.
Mijn zoon had een kindermenu wat hem heerlijk smaakte.
Wij hadden een hamburger, die van topkwaliteit was en de ossenhaaspuntjes waren erg smakelijk. Goed gebakken.
Bij de ossenhaaspuntjes kwam nog een schaaltje met patat, en 2 soorten groente. Smaakte heerlijk erbij.
Tussen voor en hoofdgerecht niet zo heel lang hoeven te wachten wat wel fijn is. Uiteindelijk door de warmte, het nagerecht niet meer genomen.
Bediening erg vriendelijk. Het restaurant is zeker aan te bevelen als je op Texel bent!
Ypma .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Gisteravond wezen eten in het torenrestaurant we waren er een lange tijd niet meer geweest zijn nieuwe eigenaren in gekomen is mooi opgeknapt van binnen en het eten was perfect
we komen zeker weer eens terug
LiesR .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Op een toeristische plek verwacht ik nooit zoveel van restaurants, maar wat een toppertje dit! Na een flinke fietstocht, vuurtoren beklimming en wandeling, zijn we hier neergeploft voor een lunch, boerenbol met carpaccio en een kipsate met friet besteld. Heerlijke verse ingrediënten op de bol en de garnituur van de saté, er zat zelfs bananenchips bij! Inrichting is keurig, zelfs schone wc's en super vriendelijk personeel. Dus voor wie naar Texel gaat, stop hier!
Chantaleee .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Heb afgelopen vrijdag met een heel goede vriendin van mij bij Torenrestaurant gegeten. We hadden 2 dagen van tevoren gereserveerd. We zaten aan een tafel in de serre met zeezicht en t uitzicht was prachtig. Het sfeer was ook goed, het was niet te druk maar ook niet te rustig. Het interieur is heel mooi geworden *complimenten* want het was wel nodig (2013).
Now down to business; "Het eten". We hadden als voorgerecht de garnalen. Die waren in combinatie met t ricola en groene erg lekker en mals... hmmm lekker. Als hoofdgerecht had ik de sliptongen. 3 lekkere stukjes vis met graten. Het garnituur die erbij geserveerd werd bestond uit frites, aardappel partjes, appel compote, en een bakje warme groentes. Persoonlijk vond ik t appel compote te zoet voor bij het hoofdgerecht, leek me beter als een nagerecht maar dat is mijn opinie (het was wel heel lekker trouwens). Voor de rest was t hoofdgerecht erg naar wens. Als nagerecht had ik de creme brulee. Die was ook lekker alleen t stukje spekkoek vond ik niet zo lekker maar alweer is dat een persoonlijke smaak.
Tot slot moet ik zeggen dat t bediening heel goed was. We moesten nooit lang wachten, en t personeel was erg vriendelijk en zorgde ter alle tijden dat alles naar wens was en dat we een fijne diner ervaring hebben gehad. Judith was 1 van de bediening medewerksters en zij was heel aardig en vriendelijk en grappig en dat was leuk om mee te maken als gast. Verder waren alle bediening medewerkers erg vriendelijk en aardig.
Om te concluderen was t een mooie diner ervaring bij t Torenrestaurant en ik zou t zeker aanraden en daar zeker nog een keer willen eten!