Topoli

Nieuwe Ebbingestraat 67 9712 NG Groningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Topoli

mvgerus .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gisteren gegeten in Topoli. Wat een vriendelijke mensen, heerlijk eten, alls vers gemaakt. Veel aandacht voor de klant. Het is lang geleden dat we zo genoten hebben.
Daarbij waren we met een vriendin die in een grote electrische rolstoel zit en ook daarvoor werd in alle opzichten meegedacht.....chapeau!
mvgerus .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Om een goede vriend weer eens te ontmoeten, reisde ik naar Groningen. Zijn nieuwe huis bezichtigen, een stadswandeling maken, onophoudelijk bijpraten en… naar Perzisch restaurant Topoli, dat hij voor deze ontmoeting had uitgekozen. Uit de uitgebreide kaart stelden we allebei hetzelfde driegangenmenu (25 euro) samen. We kozen voor een maaltijd zonder vlees of vis en begonnen met een rode linzensoep. Voor het kruidenmengsel zou je een stage bij Topoli willen volgen: spannend pittig zonder gemene nabrander. Er werd warm stokbrood bij geserveerd door de jongeman die ons heel attent, bescheiden, haast verlegen bediende. Het hoofdgerecht was een plaatje: een bladerdeegtaartje gevuld met een krachtige ragout van bospaddestoelen, kastanjechampignons en dragon, met saffraanrijst en een garnituur van in azijn ingemaakte groente, een ‘Mast o khiar va mu-sier’ (wat ons beter bekend is onder de Griekse naam tzatziki) en een salade met rucola als basis. Elke hap verrast je door zijn bijzondere karakter, zijn verfijning, zijn elegantie. Huisgemaakt Perzisch saffraan-roomijs met stukjes pistache en slagroom besloot deze prachtige maaltijd. We konden niet weggaan zonder de koks te bedanken: Perzische gebruiken niet kennende, leek mij een handkus voor ‘mama’ al heel wat, maar ik kreeg er een warme omhelzing voor terug. Topoli in Groningen: een lange reis waard!
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
er moet iets misgegaan zijn met de rating, dat doe ik opnieuw, maar omdat er 120 tekens moeten staan, kan het nu hopelijk wel
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
3 dec. 2016
zoals beloofd ;-)

een review in de vorm van een lied
heel eenvoudig is dat niet
om in heldere, rijmende woorden
onze dank aan gastheren/dames te verwoorden

we hadden een heel gezellige avond
en aten ons allemaal echt bolrond

de Iraanse keuken is subtiel
en heel smakelijk; wat ons beviel
de bediening was aardig en lief
en de kok zeker een hele pief
het eten was mooi, en heerlijk van smaak
dus:
ga ook eens eten in deze zaak!!
frankmacfrank .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
11/09/16.wat een vriendelijke mensen,er wordt met hart en ziel gekookt en bedient.voorgerecht het kwarteltje en recept van oma,subliem.hoofdgerecht de lamsbout en (hele)forel,begeleid door auberginecompote/salades/2 kommetjes met saffran/gekruide rijst;nagerecht(op aanbeveling)bolletjes ijs door de moeder van het huis bereid,fantastisch.kon niet anders dan de moeders hand te kussen!
joepvdmeer .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk dagschotel gegeten, Iraanse kip. Krokant, geen sausjes maar wel met prima verse groenten en sla. Fantastische rijst ook. Vooraf "Ash" soep, ook al zo lekker en wederom erg vers.
Zitten op de stoep heeft ook charme in deze levendige straat. Groningen is een metropool!
Bediening erg attent en betrokken.
Isaray .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Soms kom je ergens en dan word je Zo goed geholpen dat als ze er een zootje van hadden gemaakt ik ze het vergeven had. Dit was hier het geval het was een leuke Turks meisje die erg goed haar beat deed. Beide voor gerechten waren fantastisch. We hadden de kwartel en de garnalen echt twee aanraders. Het hoofd gerecht was goed. Misschien na zulke voorgerechten een beetje flauw maar dat lag zeker niet aan de smaak maar meer aan mij keuze. Al met al was het zeker de moeite waard.
GroningenIngrid .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Vanavond voor het eerst bij Topoli gegeten. Het was voor ons de eerste keer dat we Iraans aten en we vonden het heerlijk. Als voorgerecht had ik de kwartel met abrikozensaus en mijn tafelgenoot had een gebonden soep met linzen. Beide gerechten waren perfect op smaak. Als hoofdgerecht had ik kip met bosvruchten en mijn tafelgenoot twee spiezen met gehakt. Er werd saffraanrijst, ingemaakte groente, salade, een yoghurtsaus en groente in tomatensaus bij geserveerd. Alles was even lekker en bijzonder. De porties waren zo ruim dat we helaas geen ruimte meer hadden voor een nagerecht. De bediening is erg vriendelijk en attent. Bij het afrekenen waren we verrast over de schappelijke prijs. Wij komen zeker terug.
kdrkdr .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Heel fijne plek. Bediening aller aardigst en de prijs/kwaliteit van het eten is dik voor elkaar. De sfeer is ongedwongen, de muziek heerlijk op de achtergrond. Bij vragen over het eten werd veel uitgelegd over de gerechten en hun oorsprong. Echt veel beter dat we hadden verwacht voor die prijs.
Marl0us .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Topoli. De eerste gang was een combinatie van garnaal en witvis met een frisse salade erbij. Heerlijk gekruid, niet pittig. Tweede gang bestond uit vier verschillende vleessoorten met daarbij saffraanrijst en wederom een salade, plus ingemaakte groenten en een dip. Als nagerecht ijs. Houd ik persoonlijk niet zo van, maar hun bosvruchtenijs was echt lekker. Bediening was echt heel lief. Ze kwamen precies vaak genoeg en waren attent. Bijvoorbeeld toen een mes viel kwamen ze direct aan met een nieuwe. Aanrader!