Topoli

Nieuwe Ebbingestraat 67 9712 NG Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Topoli

Helemaal klaar voor het ontdekken van nieuwe gerechten en een smaakvolle keuken? Probeer een Perzisch diner, bestaande uit de meest opwindende gerechten vanuit heel Iran bijeengebracht in dit restaurant. Traditionele gerechten met een vleugje Westers, al blijven de karakteristieke smaken en bereidingswijze je verbluffen. Smaken uit alle delen van Iran met de zo opvallende gastvrijheid van het Midden Oosten. Kom genieten, ontdekken en laat je overtuigen door deze bijzondere keuken

Meer informatie over restaurant Topoli

Maandag gesloten
Dinsdag 16.30 - 21.00 uur
Woensdag t/m zaterdag 16.30 - 22.00 uur
Zondag 16.30 - 21.00 uur

• Bar , Engels gesproken
A. K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Onze eerste kennismaking met de Iraanse keuken, lekkere soep en ook een smakelijk nagerecht. Hoofdgerecht viel tegen, we hadden twee gehakt- en twee kipspiezen (zonder spies). Het gehakt smaakte sponzig en was flauw van smaak, het kippenvlees was gortdroog. Bijlagen verder goed maar het vlees is toch een hoofdonderdeel van een maaltijd. We wilden eerst het toetje overslaan maar bij het afrekenen bleek dat dan de AH-korting niet gold. Dus weer terug naar ons tafeltje. Dit had de ober ook wel even kunnen melden, zo druk was het niet. Redelijk lange wachttijd. We hadden er meer van verwacht.
Gaby S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Je wordt er altijd goed ontvangen, huiselijke sfeer en het eten is fantastisch.
Karl S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Een verrassende menukaart met veel mij onbekende gerechten.
Heel anders gekruid dan de keukens rondom Perziē.
Zal er zeker nog eens neerstrijken.
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Lekker eten, mooi gekruid, veel gebruik van saffraan. Bijgerechten hadden iets leuker gekund. Goede service. Inrichting was niet heel bijzonder maar dat vind ik persoonlijk niet erg belangrijk.
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Je moet even geduld hebben, want alles wordt vers bereid, maar het is het driedubbel waard!
Annet M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
De gerechten werden te snel achter elkaar geserveerd. Wij stonden na anderhalf uur alweer buiten na een driegangenmenu. Tevens is de menulijst misleidend. Er werd gezegd dat een driegangenmenu vanaf 24,95 is als je daarvoor kiest. Maar bij praktisch elk gerecht stond naast de basisprijs ook een meerprijs van enkele euro's als je voor de 3 gangenmenu ging.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Leuke avond gehad. Lekker eten. Mooi verzorgd. Vriendelijke bediening. Goed advies bij keuze gerechten.
Greet M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gezellig druk, met een grote groep in het midden van het restaurant. Daarom moesten we in het begin soms even wachten. Lekker gegeten, goede porties, vis ietsje te gaar maar nog steeds goed. Erg vriendelijk personeel. Leuk ingericht met een gezellige sfeer. Aanrader!
A.J. S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Al vaak zijn wij met een AH-bon bij verschillende restaurants in Groningen wezen eten. Bijna altijd had ik het idee dat de menuprijs hiervoor was verhoogd om zo de "korting" te kunnen geven. Hier niet, hier kregen we echte korting. Veel belangrijker is dat het eten echt lekker was. Vooraf hadden wij een soep, de tweede van het menu. De naam is niet uit te spreken maar was erg lekker. Als hoofdgerecht een keer iets met gehakt en een keer een stoofpotje, allemaal lekker. Na het saffraan-ijs, verwacht geen roomijs met een smaakje maar echt bijzonder ijs. Bij het eten hadden we een fles sauvignon blanc uit Frankrijk gekozen, een erg lekkere wijn. Al met al een aanrader.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten bij Topoli. We waren aangename verrast door de gezelligheid, de hartelijke bediening en het heerlijke eten waarbij niet alleen het smaakvolle vlees maat ook de bijgerechten erg lekker waren. We komen zeker terug.
Marja W.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Afgaande op de andere recensies hier gaan eten met mijn man en vader. Dat is absoluut niet tegengevallen. De ober was zeer vriendelijk en bediende ons snel en netjes. Er lag een kaart met verschillende bieren, maar helaas geen kaart met andere dranken. De ober kon ons echter precies vertellen wat er te bestellen was. Het eten zelf was heerlijk. Hoewel ik niet zo van geitenkaas houd, heb ik toch het voorgerecht met aubergine en yoghurt (wat iets naar geitenkaas zou smaken) genomen, en het was erg goed, en subtiel. De anderen waren over hun gerechten, voor- en hoofd-, ook zeer tevreden. Helaas was voor het toetje de perentaart op, maar daar waren we uiteindelijk niet rouwig om, want het ijs met saffraan en pistachenoten was zalig. Nog nooit zoiets geproefd. Hier komen we zeker weer, want er stond nog veel meer lekkers op de menukaart.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk eten en heel vriendelijke bediening!
Ali N.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Heerlijke eten en zeer vriendelijke mensen !!!. Het huisgemaakte Bastani Sonati (nagerecht) is gewoon hemels gemaakt. Verder is dit zeker een aanrader voor echt iedereen die daar nog niet is geweest.
Groos .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Uitstekende ervaring als eerste kennismaking met de Iraanse keuken. Zeer vriendelijke bediening en keurig ingericht restaurant. Kaart kent voldoende keuze tussen vlees, vis en vegetarische gerechten. Een aanrader dit restaurant.
mvgerus .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gisteren gegeten in Topoli. Wat een vriendelijke mensen, heerlijk eten, alls vers gemaakt. Veel aandacht voor de klant. Het is lang geleden dat we zo genoten hebben.
Daarbij waren we met een vriendin die in een grote electrische rolstoel zit en ook daarvoor werd in alle opzichten meegedacht.....chapeau!
mvgerus .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Om een goede vriend weer eens te ontmoeten, reisde ik naar Groningen. Zijn nieuwe huis bezichtigen, een stadswandeling maken, onophoudelijk bijpraten en… naar Perzisch restaurant Topoli, dat hij voor deze ontmoeting had uitgekozen. Uit de uitgebreide kaart stelden we allebei hetzelfde driegangenmenu (25 euro) samen. We kozen voor een maaltijd zonder vlees of vis en begonnen met een rode linzensoep. Voor het kruidenmengsel zou je een stage bij Topoli willen volgen: spannend pittig zonder gemene nabrander. Er werd warm stokbrood bij geserveerd door de jongeman die ons heel attent, bescheiden, haast verlegen bediende. Het hoofdgerecht was een plaatje: een bladerdeegtaartje gevuld met een krachtige ragout van bospaddestoelen, kastanjechampignons en dragon, met saffraanrijst en een garnituur van in azijn ingemaakte groente, een ‘Mast o khiar va mu-sier’ (wat ons beter bekend is onder de Griekse naam tzatziki) en een salade met rucola als basis. Elke hap verrast je door zijn bijzondere karakter, zijn verfijning, zijn elegantie. Huisgemaakt Perzisch saffraan-roomijs met stukjes pistache en slagroom besloot deze prachtige maaltijd. We konden niet weggaan zonder de koks te bedanken: Perzische gebruiken niet kennende, leek mij een handkus voor ‘mama’ al heel wat, maar ik kreeg er een warme omhelzing voor terug. Topoli in Groningen: een lange reis waard!
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
er moet iets misgegaan zijn met de rating, dat doe ik opnieuw, maar omdat er 120 tekens moeten staan, kan het nu hopelijk wel
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
3 dec. 2016
zoals beloofd ;-)

een review in de vorm van een lied
heel eenvoudig is dat niet
om in heldere, rijmende woorden
onze dank aan gastheren/dames te verwoorden

we hadden een heel gezellige avond
en aten ons allemaal echt bolrond

de Iraanse keuken is subtiel
en heel smakelijk; wat ons beviel
de bediening was aardig en lief
en de kok zeker een hele pief
het eten was mooi, en heerlijk van smaak
dus:
ga ook eens eten in deze zaak!!