Topkapi

Lange Leidsedwarsstraat 371 1017 NG Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Topkapi

Als in een sprookje

Midden in het bruisende uitgaanshart van Amsterdam schuilt dit mooie restaurant. De inrichting van Topkapi zou zo uit een sprookje van duizend-en-één-nacht kunnen komen. De kaart is een mix van allerlei typische Arabische gerechtjes, zoals falafel, lamsvlees en diverse soepen. Perfecte start voor een avondje uit!

Meer informatie over restaurant Topkapi

Barbara J.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
L. G.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Dit restaurant is meer een sisha-lounche dan een restaurant. Je hangt een beetje in banken met veel kussens, de tafeltjes zijn erg laag, het eten komt allemaal heel erg snel en heel snel achter elkaar en dan begint live muziek (igg toen wij er waren, kweet niet of dat elke avond is), waardoor je elkaar niet meer kun verstaan en niet meer met elkaar kunt praten. Er trad een buikdanseres op waardoor de vele aanwezige mannen helemaal uit hun dak gingen (luid joelen). Daarna trad een zanger op en ging het licht ongeveer helemaal uit waardoor je elkaar nauwelijks meer kunt zien. Overal om ons heen rookten de gasten sisha en ook al hadden wij ons eten wel op, het werd daardoor enorm rokerig en benauwd.
Het eten lijkt ondergeschikt aan de sfeer. Het eten is zeker niet slecht, maar vrij standaard (friet en sla zitten bij alle grill gerechten).
Als je lang echt lekker wilt tafelen en zitten en uitgebreid wilt kletsen moet je niet op een avond van live muziek gaan. Als je originele Arabische muziek en sfeer wilt en het eten is niet je hoofddoel moet je hier zeker naar toe.
Mike C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben dit weekend hier gegeten.
het restaurant oogt matig,het bestek was niet heel schoon en ook was het wat verbogen.het personeel is niet heel klantvriendelijk,er werd aan ons meteen bij binnenkomst gevraagd of we een ah kortingskaart hadden en of welke andere kaart we dan wel hadden?
De bediening was prima en vriendelijk.
we hadden een restaurant cadeau kaart maar die bleek niet te werken???alhoewel ik me dat afvraag ???want ik heb uiteindelijk cash moeten betalen.ik ga contact opnemen met het bedrijf hierover..
Mijn vriendin is vegetarisch en daar was niet veel keuze voor.
De falafel was erg matig.de hummus was prima.
ik als vlees eter heb lekker gegeten,eten was warm en goed op smaak.
Al met al hebben we ok gegeten maar komen niet terug.
Rodanthe B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wij hebben hier met een Nudeal actie gegeten.
Het restaurant is van zichzelf heel donker en dat schrikt een beetje af. De ober was niet heel vriendelijk.
Het koude tapasmenu dat vooraf geserveerd werd vonden wij niet lekker. Wij hebben andere mensen er smakelijk van zien eten dus misschien is het gewoon niet onze smaak. Het brood dat erbij geserveerd wordt kwam uit de magnetron en was hard.
De warme tapasgerechten waren redelijk van smaak. De kalfsspareribs waren helaas koud maar op zich wel lekker van smaak. Bij de tweede bestelling hebben we aangegeven dat de spareribs de eerste keer koud waren maar helaas was de tweede portie ook koud. Het lekkerste waren de gebakken aardappels.

Al met al een teleurstelling.
Gerelmaa T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Eten was lekker. Sfeer was leuk.
Voorgerechten waren erg lekker.
Mijn garnalen waren te lang gekookt. Lams tajine was super lekker.
Spares rib en kebab waren ook lekker.
Desserts waren erg lekker.
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De ontvangst was onverschillig. Er werd niet gereageerd op vragen en opmerkingen van ons.
Het eten was best lekker, en later werden we wat vriendelijker bejegend door een andere over.
Toch zou ik niet nogmaals hier gaan eten. Ik voelde me niet echt welkom.
Kuijpers.loesje .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Zeer vriendelijke bediening. Lekker eten in noord-afrikaanse sfeer. Jammer alleen dat ze voor een groep de muziek dermate hard zetten dat het voor ons niet meer gezellig was om te blijven zitten. Verder zeker een aanrader!
Lsvdm .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Ik ben met een vriendin gaan eten hier. Topaki is eeg toeristisch ingericht (foto's met de gerechten erop tegen het pand aan geplakt), maar gelukkig was er buiten een terras. We werden bediend door de eigenaar zelf die vriendelijk was, maar vaak de drang voelde om heel snel servies van tafel te halen. Vooraf kregen we een deegbol met daarin kip, rozijnen en andere kruiden. De vulling was lekker, maar het deeg een beetje taai. Daarna kregen we lam en kip in een tajine. Erg mals! Het was wel alleen maar vlees wat erin zat, dus we misten de groenten of rijst een beetje. Tot slot waren bijna alle toetjes op dus kregen we Marokkaanse cake en een dame blanche. De cake was niet zo ons ding en de dame blanche bevatte een karige hoeveelheid chocoladesaus. De prijs voor een cola was 3€, dus dat tikte aan. Al met al zou ik hier niet nog een keer voor het eten of de ambiance komen, maar we hebben wel een gezellige avond gehad.
S.j.l.helder .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Sfeervol restaurant mooi ingericht in oosterse stijl.
Zeer vriendelijk personeel, die je duidelijke uitleg geeft over de kaart.
Zeker aan te raden hier lekker te gaan eten.
Ireneoverduin .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Eten lekker, maar bediening sfeer leuk.
Met afrekenen een probleem, we waren er met AH actie menu 29, 95 maar alles was apart aangeslagen zeer verwarrend en misleidend en dus ook 13, 00 euro te veel afgehouden jammer domper op het lekkere eten ga er dus niet meer heen.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij waren met een groep van 7 meiden hiernaar toe gegaan en hadden onbeperkt tapas besteld. We zaten eerst buiten op het terras, en zijn daarna naar binnen gegaan. Het was best rustig voor een vrijdagavond. De ruimte was erg gezellig en heel goed geschikt voor groepen. Met gezellige ronde tafels waaraan je kon zitten, lekkere banken en Arabische lampen aan de muur die mooi sfeerlicht gaven. Ook zaten er meerdere mensen aan de waterpijp te roken in verschillende knusse hoekjes. Vooraf begonnen we met een soort brood/wraps en verschillende huisgemaakte smeersels (hummus etc.). Dat was heerlijk! Daarna hebben we verschillende tapas besteld, vooral de feta in bladerdeeg was lekker. De kwaliteit van de tapas was verder gemiddeld, geen culinair hoogstandje maar wel prima verder.
De bediening was heel aardig, qua Nederlands moeilijk verstaanbaar, maar ze deden erg hun best. Omdat er een paar jarigen in ons midden waren, zetten ze bij het toetje luide muziek op: een fantastisch arabisch verjaardagsnummer! Ze dempten de lichten, en brachten ons het toetje feestelijk versierd. Daarna gaven ze ons een riem met belletjes om mee te dansen. Hilarisch, we hebben enorm gelachen en vonden het erg leuk dat ze zo hun best voor ons deden. Er kwamen een paar andere turkse vrouwelijke gasten met ons mee dansen tijdens dit verjaardagsnummer, de sfeer zat er goed in. Al met al een super gezellig avond gehad, en ik zou Topkapi zeker aanraden voor groepen!
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuk restaurant. Super vriendelijke bediening, eten was lekker. Geen culinair hoogtepunt maar wel goed en vers. Gerechten waren ook betaalbaar.
Prima plek om wat te eten.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vorige week zaterdag in dit restaurant heerlijk gegeten. Opvallend was dat de donkere wanden geen enkele versieringen kende (foto’s, prenten, schilderijen etc.). De fraaie ronde tafels hadden allemaal een mooi bovenblad van brons (waarschijnlijk) en op iedere tafel stond een fraaie lantaarn met een waxinelichtje. Verder bleek uit niets de Arabische herkomst (afgezien van waterpijpen in een soort van vitrine en de verlichting aan de wanden).
We hadden hier gereserveerd met een Social Deal. We konden hier 3 gangen vrij van de kaart kiezen. Geen gerechten met een toeslag, zoals je vaak tegenkomt.
Mijn lief bestelde als drankje mangosap en bruiswater. Ik hield het bij een biertje (helaas geen speciaal bier te krijgen). Beiden wilden we hetzelfde voorgerecht bestellen, namelijk Pastilla van kip en amandelen. De ober was echter zo attent om ons erop te wijzen dat dit een nogal machtig voorgerecht is en raadde ons aan om dit voorgerecht een keer te bestellen en dus samen te delen en daarbij een salade te nemen. Dit advies (waarvoor dank) hebben we opgevolgd en dus namen we een pastilla met een feta salade, die we samen deelden. Een overheerlijke pastilla en een frisse salade met feta, tomaat, komkommer, maïs en zonnebloempitten.
Als hoofdgerecht bestelde mijn disgenote de lamskoteletten. Die smaakten haar voortreffelijk en de hoeveelheid die ze daarvan kreeg, kan als zeer royaal betiteld worden. De salade die ze daarbij kreeg (gold ook voor mijn hoofdgerecht) was qua samenstelling ongeveer gelijk aan die van het voorgerecht, op de feta na. Volgens de menukaart zou ze hierbij rijst geserveerd krijgen, maar dat bleek frites te zijn. Mijn gezellin vond dat prima, want frites vind ze eigenlijk lekkerder. Die frites waren ook prima gebakken, mooi van kleur. Zelf had ik voor het hoofdgerecht mijn keuze laten vallen op de Sirloin Steak, ook met patat en salade. Die gegrilde steak was voor mij een ware openbaring. Wat een ongelooflijke smaakbeleving was dat! Een dergelijk fantastisch stuk vlees ken ik eigenlijk alleen van Zuid-Amerikaanse restaurants. Zeer volle smaak, boterzacht en heel erg juicy. Uitstekend dus! Vanzelfsprekend hadden we nog wat te drinken genomen. Een Bitter lemon voor mijn tafelgenote en nog een biertje voor mezelf.
Als dessert had mijn geliefde de Baklava genomen. Hier is ze eenvoudig dol op. Ik besloot de Dame Blanche te nemen. Die was helaas wat minder door de ijskristallen die erin zaten. Wellicht te lang diepgevroren geweest.
Afronden deden we met een heerlijk potje Marokkaanse thee.
Tja, en dan kijk ik naar de datum waarop we hier gegeten hebben. Dezelfde waarop sommigen het bedienend personeel onvriendelijk en traag noemen. Wij hebben echter een volledig tegenovergestelde ervaring en dat is toch merkwaardig. Wij werden keurig geadviseerd, er werd steeds tijdig gevraagd of we nog iets te drinken wilden hebben en de gangen werden keurig met de juiste intervallen opgediend. Voor mij verdienen zij een pluim!
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Mijn vriendin en ik hebben gereserveerd met de AH-aanbieding. Wij merkten niet dat we hierdoor anders behandeld werden. We zaten binnen in het sfeervol ingerichte restaurant, met mooie tafels, banken, verlichting en kussens.

Eerst het belangrijkste: het eten was heerlijk en de porties gul. We zijn begonnen met de fatoush en feta salade. Als voorgerecht was dit prima, met name de fatoush salade met lekker geroosterde pita. Als hoofdgerecht namen we beiden een tajine, kip en lam. De beloofde amandelen zaten niet in het kipgerecht, maar in het lamsgerecht. Foutje? Deze hebben we zelf maar even overgeheveld. Het was echter erg lekker en authentiek. Het vlees viel van het bot en was goed gekruid. We eindigden de maaltijd met een stuk chocoladecake en baklava. Beiden prima!

De service viel tegen. We moesten lang wachten op de gerechten, ondanks dat het restaurant niet vol zat. De gasten aan de tafel naast ons moesten echter nog langer wachten en zijn uiteindelijk ook ontevreden eerder vertrokken. De 'verse' jus de orange werd in een flesje op tafel gezet, dus wij weten niet wat er vers aan was. Vers smaakte het ook niet, maar er werd wel bijna 4 euro voor gerekend en we voelen ons voor de gek gehouden.
Het lukte de bediening nog net om enigzins gastvrij over te komen, maar ze leken er eigelijk geen zin in te hebben. Dat onze buren boos waren vertrokken maakte het humeur van de serveerster er niet beter op. We voelden ons bijna schuldig.

Eerlijk is eerlijk: we kwamen voor het eten en dat was prima! We hebben een fijne avond gehad en zouden zo weer gaan. Misschien was het een moeilijke avond voor de staf en heeft de service daar onder geleden. Mocht je aan dit aspect echter veel waarde hechten, dan kan je het ook op safe spelen en ergens anders reserveren.
Schep84 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ik vond de sfeer in topkapi heel goed, heel leuk aangekleed. Je waant je even alsof je in een heel ander land bent! Het eten daar integen was niet helemaal oké... de fattoush salade met granaatappel kreeg ik zonder granaatappel en de tajine kip met amandelen was ook zonder amandelen. De smaak van de tajine vond ik goed totdat ik merkte dat mijn kip nog half bevroren. Beetje jammer zou nu zelf eerder na 23.30 terug komen voor live muziek met een drankje
Mar133 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het decor was het enige positieve aan dit restaurant, maar daar hoef je het niet voor te doen! We moesten erg lang wachten voordat we iets konden bestellen. Personeel was ook niet vriendelijk. Vervolgens kregen we bestek dat nog vies was. Een uur later kregen we eindelijk ons voorgerecht en dat was zeer slecht! We hebben dan ook niet meer verder gegeten en zullen niet nog eens dit restaurant bezoeken!
Mgiray .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
leuk restaurant maar het eten was niet lekker. Voorgerecht was niet best en het hoofdgerecht was veels te hard [vlees]. Toetje was nog wel goed.
Tanjahendriks .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het eten was heerlijk. Voor mijn vegetarische tafelgenoot werd ook een goed menu samengesteld. De bediening was vrolijk en zeer behulpzaam - en om 21.00 begon in het restaurant een live show met leuke muziek! Top!
Monica W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben heerlijke linzensoep en vissoep gegeten. We zaten buiten dus we hebben niet zo op het décor gelet. Daarna hebben we Tajin lamsvlees gegeten en Kebab. Vooral de Tajin was verukkelijk. De Kebab was ook prima. De bediening was vriendelijk. We werdengewaarschuwd dat de soepmwat langer zou duren omdt hij nog vers gemaakt moest worden. Hadden we er graag voor over. Wel kregen we patat bij de Kebab terwijl we riist besteld hadden. Als we er wat van gezegd zouden hebben was het vast wel gecorrigeerd maar we hebben niets gezegd omdat we het niet zo erg vonden. Het brood bij de Tajin werd geserveerd in een plastic zakje. Dat kan natuurlijk beter op een bord geserveerd worden. Heerlijk gegeten dus bij vriendelijke mensen. Dat vonden we het belangrijkst. Beetje meer aandacht aan de service zou niet misstaan. Toetjes waren ook heerlijk. Dame Blanche en baklava.
Hamzaa92 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Eten wat wij kregen was oke, decor ook. Service mag veel beter. Voorbeeld: toen wij gerechten wilden bestellen werd ons verteld dat ze een aantal gerechten (bijv. Bastilla) niet hadden, maar andere mensen konden deze wel bestellen.