Topkapi

Lange Leidsedwarsstraat 371 1017 NG Amsterdam Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Topkapi

Als in een sprookje

Midden in het bruisende uitgaanshart van Amsterdam schuilt dit mooie restaurant. De inrichting van Topkapi zou zo uit een sprookje van duizend-en-één-nacht kunnen komen. De kaart is een mix van allerlei typische Arabische gerechtjes, zoals falafel, lamsvlees en diverse soepen. Perfecte start voor een avondje uit!

Meer informatie over restaurant Topkapi

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00

7,2
6,8
7,1
Lieske D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Leuke setting met goed eten en vriendelijke service. Nadeel was wel dat het goedkoopste menu gratis was dus daardoor viel het wel iets duurder uit dan verwacht.
marjan P.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Vooral de lams Tahin scoorde hoog, echt heerlijk van smaak. Meer dan genoeg te eten, de desserts hebben we om die reden overgeslagen. Zijn niet in rekening gebracht, zeer coulant. Leuke sfeer en ambiance.
Wilma E.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Een mooi en sfeervol restaurant in hartje Amsterdam.
Een zeer uitgebreide kaart, voor ieder wat wils.
Het eten was zalig, elke gang, zeker een aanrader voor de volgende keer.
Topkapi bedankt voor de fijne avond!
Mieke W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Vrijdag jl. hebben wij hier heerlijk gegeten van de Mazzaz. Ruime keuze en heerlijk van smaak. Vlees is goed gekruid en mals.
Restaurant is leuk ingericht en de bediening vriendelijk. Er werd door de andere bezoekers veel gebruik gemaakt van de waterpijpen en dat paste geheel bij de sfeer van het restaurant.
De muntthee, amandelcake en baklava toe waren eveneens heerlijk.
Geheel voor herhaling vatbaar.
Ruben G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
De eigenaren wisten niets van de IENS kaart, waardoor meteen verwarring ontstond, desondanks werd de kaart gewoon geaccepteerd.
IENS moet de restaurantlijst updaten, een eerdere reservering werd afgezegd, omdat ze geen gebruik maakten van de kaart, terwijl dit (Japanse) restaurant ook 'gewoon' op de website stond...
Jozef_von_Thueringen .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prettige ontvangst, aardige en kundige gastheer. Mooie inrichting, we kwamen als twee sneeuwvlokwitte nederlanders tussen practisch alleeen marokkaanse gasten. Iedereen was even aardig, veel gasten zitten hier wat lijkt de hele avond met eten en daarna of tijdens een waterpijp (shisha), veel groepjes meisjes/dames die met elkaar een alcoholvrij avondje uit hebben en vrolijk meezingen en dansen. Veel mensen kennen elkaar, er is ook een komen en gaan van vrienden die alleen even gedag komen zeggen. Kortom levendige boel maar je kunt het rustig van de kant bekijken (de tafels staan rondom het middenstuk). Daarbij is er op zaterdag live muziek, zeer hard weliswaar, veel gasten nemen de gelegenheid te baat om mee te zingen en te dansen in het midden van het restaurant. Wel een mooie belevenis. Conversatie is niet meer mogelijk maar er is genoeg te zien. Het eten wordt gebracht door het zeer vriendelijke personeel naar de oosterse koperkleurige bordtafels. Heerlijk vlees, salades en baklava. We hadden een AH restaurantbon (dus daardoor één 3-gangen menu gratis), het restaurant heeft de actie verlengd (op eigen titel) tot eind februari dus we kregen de bon terug. Bij de kassa kregen we onverwacht een flinke shot pernod in onze handen van één van de 'vrienden' die was komen aanwaaien. Mooie ervaring al met al.
Firoza S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
we hebben lekker gegeten pastella smaakte prima en de andre gerechten bevielen zeker ook wij zijn netjes ontvangen zeker een aanrader
Dave S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Harira was heerlijk als voorgerecht, daarna de Tajine: daar had ik wel wat meer van verwacht (in ieder geval wat groente erbij/ alleen vlees en wat noten en pruimen is wat te eentonig. Chocoladecake was aardig, maar zou ik zonder AH-aanbieding echt te duur hebben gevonden voor 5,50, er zat niet eens ijs of slagroom bij. Helaas, ik had er meer van verwacht... bediening is verder vriendelijk.
Crystal B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Ik heb een super gezellige avond gehad! Onwijs genoten van de live muziek en samen met mijn vrind een waterpijp gedeeld. Het eten was prima. Ik kom zeker nog een terug maar dan vooral voor het waterpijpen en de heerlijke thee.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
arabic night, maar geen life muziek, wel goed gegeten. goed op smaak en qua hoeveelheid was ons 3 gangen AH diner ook goed, niet speciaal, maar wel goed
elske S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ik vond bijvoorbeeld 6E voor een beetje sla erg duur.
Maar het was zeer smakelijk en met een goede dressing.
De dame blanche vond ik niks. Een beetje ijs met slagroom met een sprankeltje chocoladesaus.
Het is toch jammer dat groente in de meeste restaurants niet geserveerd worden.
Haico K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ik snap niet waarom deze zo laag staat!
Als je gaat voor de echte Marokkaanse gerechten (pastilla, tajine) heb je een heerlijke ervaring. Boterzacht vlees, sensationele aroma's in een Arabisch decor met Arabische muziek op de achtergrond. Heerlijk.
MeligeMeid .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk vegetarisch gegeten met een combinatie van vegetarische mezzes op 1 bord! De salade mag wat minder zout en er mag een minder machtige dessertkeuze bij (zoals sorbetijs). Mooie gezellige Arabische inrichting, maar het zou nog iets extra mogen aan decoratie (en de spotjes die uit het plafond hangen, maken het net weer wat armoedig). De bediening is redelijk vlot met de volgende gang (de buren waren nog aan het voorgerecht bezig toen het hoofdgerecht werd neergezet), maar als je na het eten nog even blijft zitten in de heerlijke kussens, laten ze je ook rustig zitten. Voor herhaling vatbaar!
L Z.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
De voorgerechten waren erg saai en niet bijzonder. Alleen de kip amandel was benoemswaardig.
Hoofdgerecht was smakelijk en leuk op gediend. Om het dessert moesten 2 keer vragen terwijl de persoon met koffie al 2 kopjes op had. Dessert werd op tafel gegooid.
Tijdens het eten werden er waterpijpen gerookt. Wat wij nogal raar vinden aangezien het een restaurant is en er nog mensen aan het eten waren. Erg onsmakelijk. Daarbij ging er iemand in het Marokaans zingen. Op zich leuk, maar het stond keihard dat je met de persoon naast je amper normaal kon praten.
Erg jammer want hoofdgerecht was echt top maar door alles erom heen zou ik er nooit meer heen gaan en niemand aanraden.
Barbara J.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Wij zijn heel tevreden. Het is een mooie plek. Je voelt je in 1000 en een nacht sprookje. Er is life muziek het hele weekend en gasten die er komen zingen lekker mee. In de late uurtjes komen shisha's op tafels en je voelt je helemaal in het Midden Oosten of Noord Afrika. Een hele aangename, plezierige sfeer en een ervaring waard!
L. G.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Dit restaurant is meer een sisha-lounche dan een restaurant. Je hangt een beetje in banken met veel kussens, de tafeltjes zijn erg laag, het eten komt allemaal heel erg snel en heel snel achter elkaar en dan begint live muziek (igg toen wij er waren, kweet niet of dat elke avond is), waardoor je elkaar niet meer kun verstaan en niet meer met elkaar kunt praten. Er trad een buikdanseres op waardoor de vele aanwezige mannen helemaal uit hun dak gingen (luid joelen). Daarna trad een zanger op en ging het licht ongeveer helemaal uit waardoor je elkaar nauwelijks meer kunt zien. Overal om ons heen rookten de gasten sisha en ook al hadden wij ons eten wel op, het werd daardoor enorm rokerig en benauwd.
Het eten lijkt ondergeschikt aan de sfeer. Het eten is zeker niet slecht, maar vrij standaard (friet en sla zitten bij alle grill gerechten).
Als je lang echt lekker wilt tafelen en zitten en uitgebreid wilt kletsen moet je niet op een avond van live muziek gaan. Als je originele Arabische muziek en sfeer wilt en het eten is niet je hoofddoel moet je hier zeker naar toe.
Mike C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben dit weekend hier gegeten.
het restaurant oogt matig,het bestek was niet heel schoon en ook was het wat verbogen.het personeel is niet heel klantvriendelijk,er werd aan ons meteen bij binnenkomst gevraagd of we een ah kortingskaart hadden en of welke andere kaart we dan wel hadden?
De bediening was prima en vriendelijk.
we hadden een restaurant cadeau kaart maar die bleek niet te werken???alhoewel ik me dat afvraag ???want ik heb uiteindelijk cash moeten betalen.ik ga contact opnemen met het bedrijf hierover..
Mijn vriendin is vegetarisch en daar was niet veel keuze voor.
De falafel was erg matig.de hummus was prima.
ik als vlees eter heb lekker gegeten,eten was warm en goed op smaak.
Al met al hebben we ok gegeten maar komen niet terug.
Rodanthe B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Wij hebben hier met een Nudeal actie gegeten.
Het restaurant is van zichzelf heel donker en dat schrikt een beetje af. De ober was niet heel vriendelijk.
Het koude tapasmenu dat vooraf geserveerd werd vonden wij niet lekker. Wij hebben andere mensen er smakelijk van zien eten dus misschien is het gewoon niet onze smaak. Het brood dat erbij geserveerd wordt kwam uit de magnetron en was hard.
De warme tapasgerechten waren redelijk van smaak. De kalfsspareribs waren helaas koud maar op zich wel lekker van smaak. Bij de tweede bestelling hebben we aangegeven dat de spareribs de eerste keer koud waren maar helaas was de tweede portie ook koud. Het lekkerste waren de gebakken aardappels.

Al met al een teleurstelling.
Gerelmaa T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Eten was lekker. Sfeer was leuk.
Voorgerechten waren erg lekker.
Mijn garnalen waren te lang gekookt. Lams tajine was super lekker.
Spares rib en kebab waren ook lekker.
Desserts waren erg lekker.
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De ontvangst was onverschillig. Er werd niet gereageerd op vragen en opmerkingen van ons.
Het eten was best lekker, en later werden we wat vriendelijker bejegend door een andere over.
Toch zou ik niet nogmaals hier gaan eten. Ik voelde me niet echt welkom.