Topkapi

Lange Leidsedwarsstraat 371 1017 NG Amsterdam Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Topkapi

Als in een sprookje

Midden in het bruisende uitgaanshart van Amsterdam schuilt dit mooie restaurant. De inrichting van Topkapi zou zo uit een sprookje van duizend-en-één-nacht kunnen komen. De kaart is een mix van allerlei typische Arabische gerechtjes, zoals falafel, lamsvlees en diverse soepen. Perfecte start voor een avondje uit!

Meer informatie over restaurant Topkapi

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00

6,9

Jouw recensie over het restaurant Topkapi

Marc T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
er worden behoorlijk wat waterpijpen gerookt in het restaurant, lifemuziek met versterking maakt ieder tafelgesprek onmogelijk
soufiane E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
leuke sfeer, mooi ingericht. aardige bediening.
Sabine K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Leuke avondje gehad lekker gegeten
Hala K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Een warme welkom, goed ontvangen en er hing een heerlijk sfeertje. Daarbij leuk personeel en ook nog eens heerlijk gegeten! Zeker een aanrader!
wimvk .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Vriendelijk en behulpzaam personeel, Beperkte menukaart (hetgeen de kwaliteit ten goede kan komen). Sfeervolle inrichting. Het werd drukker naarmate het later werd. We komen nog eens terug.
amsterdam ..
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Eerst kreeg ik een menulijst waarin staat dat ze couscous hebben, terwijl ze dat helemaal niet hebben. Daarna ben ik toch maar voor de lamstajine gegaan . Ik krijg een mega stuk draden vlees met daarnaast niks erbij. smakeloos is het en de kruiden smaken naar zand. Dat geef je een hond niet eens te eten! Ik heb zo vaak tajine elders gegeten, maar dit overtreft alles. Je krijgt werkelijk troep voor je geld. Waardeloos! Dit is meer een voor de show restaurant, Ik Heb alles laten staan en heb daarna maar een tostie gegeten thuis.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We hebben lekker gegeten en vinden dit een leuk restaurant om nog eens te komen.
Opmerking: Bij de hoofdmenu 's zou ook een compleet vega-menu kunnen komen. Nu hebben we als vegetarieirs iets samengesteld in overleg maar eigenlijk niet helemaal genoeg.
Zeker wanneer je met de kaarten van ah, 2 voor de prijs van 1 komt is dat lastig kiezen.
De vegagerechten waren wel lekker maar iets te weinig als hoofdgerecht.
De Arabische salade smaakte heel goed.
YdV D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Voorgerechten erg lekker. Na 21.00 uur werd er live gezongen waardoor je elkaar niet meer kan verstaan.
Annelore B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Wij hebben hier met de AH actie gegeten. De inrichting binnen was volledig in stijl, heel mooi. De tafel naast ons rookte shisha dus dat was minder fijn tijdens het eten. Een van de 2 voorgerechten was lekker, andere niet. Hoofdgerechten(tajine kip en lam) waren heerlijk, maar het nagerecht liet ten wensen over.. Ook de service en het naast de tafel wachten tot het bord leeg was was vervelend.
Faiza W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Een paar foutjes met de bestelling. Ze waren wel vriendelijk en hebben ook gelijk excuses aangeboden. Reservering stond ook niet in het systeem. Eten: vlees was taai en meeste gerechten van de menukaart hadden ze niet.
Patricia L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
De service kon beter. De ober kwam ongeïnteresseerd over. Uitserveren was gehaast en slordig (eigen bord moeten aanpakken, wijnglas aan het drinkgedeelte vasthouden). De tajine kip was erg teleurstellend, de zalm daarentegen was heerlijk. De tafels zijn erg laag, wat waarschijnlijk voor veel gasten zou resulteren in een pijnlijke rug. Wij zouden hier niet nog een keer eten.
Elizabeth P.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
We kregen eerst koude tapas, dit bleek een goede keuze van de vriendelijke gastheer te zijn. De verschillende tapenades hadden een zachte textuur met een subtiele smaak....bv de tomaattapenade met walnoten, beetje pittig en overheerlijk, nog nooit zoiets gegeten...zelfgemaakt zei hij ...kan niet anders dan met liefde gemaakt..we mochten daarna 4 warme gerechtjes uitkiezen.....de gegrilde kalfsribjes..zo verfijnd van smaak! We hebben dit met een grouponnetje gedaan...
Drink er hun muntthee bij en je bent helemaal arabisch!
Er wordt met milde yoghurt gewerkt, gezond! Geen opgeblazen buik als je voor deze mix kiest met de muntthee ofcourse!
Ingericht als in duizend in één nacht, ik vond de instrumebtale buikdansmuziek goed erbij passen, die moderne arabische house mag van mij achterwege blijven..

Voor herhaling vatbaar!
Elizabeth
&
Eddy
(Elvis Vintageband)
Lieske D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Leuke setting met goed eten en vriendelijke service. Nadeel was wel dat het goedkoopste menu gratis was dus daardoor viel het wel iets duurder uit dan verwacht.
marjan P.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Vooral de lams Tahin scoorde hoog, echt heerlijk van smaak. Meer dan genoeg te eten, de desserts hebben we om die reden overgeslagen. Zijn niet in rekening gebracht, zeer coulant. Leuke sfeer en ambiance.
Wilma E.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Een mooi en sfeervol restaurant in hartje Amsterdam.
Een zeer uitgebreide kaart, voor ieder wat wils.
Het eten was zalig, elke gang, zeker een aanrader voor de volgende keer.
Topkapi bedankt voor de fijne avond!
Mieke W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Vrijdag jl. hebben wij hier heerlijk gegeten van de Mazzaz. Ruime keuze en heerlijk van smaak. Vlees is goed gekruid en mals.
Restaurant is leuk ingericht en de bediening vriendelijk. Er werd door de andere bezoekers veel gebruik gemaakt van de waterpijpen en dat paste geheel bij de sfeer van het restaurant.
De muntthee, amandelcake en baklava toe waren eveneens heerlijk.
Geheel voor herhaling vatbaar.
Ruben G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
De eigenaren wisten niets van de IENS kaart, waardoor meteen verwarring ontstond, desondanks werd de kaart gewoon geaccepteerd.
IENS moet de restaurantlijst updaten, een eerdere reservering werd afgezegd, omdat ze geen gebruik maakten van de kaart, terwijl dit (Japanse) restaurant ook 'gewoon' op de website stond...
Jacob V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prettige ontvangst, aardige en kundige gastheer. Mooie inrichting, we kwamen als twee sneeuwvlokwitte nederlanders tussen practisch alleeen marokkaanse gasten. Iedereen was even aardig, veel gasten zitten hier wat lijkt de hele avond met eten en daarna of tijdens een waterpijp (shisha), veel groepjes meisjes/dames die met elkaar een alcoholvrij avondje uit hebben en vrolijk meezingen en dansen. Veel mensen kennen elkaar, er is ook een komen en gaan van vrienden die alleen even gedag komen zeggen. Kortom levendige boel maar je kunt het rustig van de kant bekijken (de tafels staan rondom het middenstuk). Daarbij is er op zaterdag live muziek, zeer hard weliswaar, veel gasten nemen de gelegenheid te baat om mee te zingen en te dansen in het midden van het restaurant. Wel een mooie belevenis. Conversatie is niet meer mogelijk maar er is genoeg te zien. Het eten wordt gebracht door het zeer vriendelijke personeel naar de oosterse koperkleurige bordtafels. Heerlijk vlees, salades en baklava. We hadden een AH restaurantbon (dus daardoor één 3-gangen menu gratis), het restaurant heeft de actie verlengd (op eigen titel) tot eind februari dus we kregen de bon terug. Bij de kassa kregen we onverwacht een flinke shot pernod in onze handen van één van de 'vrienden' die was komen aanwaaien. Mooie ervaring al met al.
Firoza S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
we hebben lekker gegeten pastella smaakte prima en de andre gerechten bevielen zeker ook wij zijn netjes ontvangen zeker een aanrader
Dave S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Harira was heerlijk als voorgerecht, daarna de Tajine: daar had ik wel wat meer van verwacht (in ieder geval wat groente erbij/ alleen vlees en wat noten en pruimen is wat te eentonig. Chocoladecake was aardig, maar zou ik zonder AH-aanbieding echt te duur hebben gevonden voor 5,50, er zat niet eens ijs of slagroom bij. Helaas, ik had er meer van verwacht... bediening is verder vriendelijk.