Topkapi

Pelikaanstraat 1A 7201 DR Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant Topkapi

In Turks restaurant Topkapi in Zutphen wordt met bezieling gekookt. Het bijzondere interieur is geïnspireerd op het Topkapi-Paleis in Istanbul en ook het menu is sultan-waardig. Begin met traditionele meze met gekruid gehakt, feta en bladerdeeg, kies dan een hartverwarmende stoofschotel met lam en en groente en besluit met baklava. Er wordt zoveel mogelijk gekookt met biologische ingrediënten. "

Meer informatie over restaurant Topkapi

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17.00 - 21.00 uur

• Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Bessel V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Hebben hier voor het eerst gegeten maar gaan zeker nog eens terug .
Was erg goed.
Opbouwende kritiek
Serveerster moet niet met de rug naar de zaak staan .
Je kunt voor de rest daar prima terecht
B.van laar
Mirjam C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
De combinatie van voorgerechten was lekker. De combinatie van verschillende hoofdgerechtjes viel tegen. De gehakt balletjes in tomatensaus mag wat mij betreft meer smaak hebben. Tis vooral veel vlees. Dat mag van mij minder en meer groenten.
Adri T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Toevallig hier verzeild geraakt, tijdens een van onze weekeindjes-weg. Prima restaurant, rustige ambiance, tafels netjes gedekt, ruim van opzet.
We kozen voor het viergangenmenu van €19,95. Zonder overdrijving uitstekend. Een lekkere fles wijn erbij van nog geen 15 euro maakte het tot een genoeglijke ontspannen avond. Karaf water erbij was geen enkel probleem, werd later zelfs spontaan nog opnieuw gevuld.
Al met al hebben we ruim drie uur in het restaurant doorgebracht. Een aanrader!
W.joly .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Met 3 personen gegeten, het voorgerecht(champions) waren heerlijk. 2 Personen namen een vleesschotel voor 2 pers. met 6 soorten vlees, het was overweldigend lekker, want ik had 4 lamskoteletten maar heb ook nog meegegeten van de vleesschotel. Ook de pilav rijst was zeer lekker op smaak. Dit was voor ons de 1e keer maar niet de laatste, want dit restaurant verdient het om elke dag vol te zitten, chapeau voor dit restaurant!!!
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Vanavond heerlijk gegeten. Geen gebruik gemaakt van het 4-gangenmenu omdat ons dat teveel is. Daarom gekozen voor een stoofpotje uit de oven van lamsvlees met aardappeltjes in de schil en rauwkost. Erg lekker en goed heet. Als toetje kozen we voor de Turkse yogurt met walnoten, pistachenootjes en fruit. Heerlijk fris. Vooraf kregen we trouwens nog een mandje stokbrood met een heerlijke yogurtsaus gratis van het huis. De bediening was erg vriendelijk. Alleen bij het afrekenen moesten we herhalen wat we hadden gegeten. Als we niet hadden gezegd dat we ook een toetje hadden gehad hadden ze dat volgens ons ook niet in rekening gebracht. Het overzicht wat we hadden gegeten en gedronken stond schijnbaar nergens genoteerd. Dat is eigenlijk het enige minpuntje. Verder een TOP-restaurant, waar we zeker vaker zullen komen.
Elze B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
De menukaart is al jaren hetzelfde, beetje jammer want de kok kookt goed. Als er meer gevarieerd werd én er meer vegetarische opties waren kwamen we hier vaker dan een à twee keer per jaar, want voor Zutphen is dit restaurant een kwalitatieve uitzondering.
Minpuntje is de zeer onervaren bediening. Vorige week de uitglijder dat binnen tien minuten na het eerste drankje aan onze zoon van tien gevraagd werd of hij nog iets wilde drinken. Dat hoort toch echt niet! Verder bleef ze steeds maar 'kindermenuutje' zeggen. Dan neem je je jonge gasten niet heel serieus. Gewoon benoemen wat er op het bord ligt is toch niet zo ingewikkeld?
Engeltje66 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
wij hebben hier net gegeten, wat was het goed zeg, gebruik gemaakt van het vier gangen menu, beste rode linzen soep ooit gegeten, heerlijk.. ook de mezes met warm brood, verrukkelijk. Hoofdgerecht en nagerecht. ... hmmmm wij hebben een nieuw Turks restaurant gevonden, jammer dat het in Zutphen is en niet in Amsterdam
Diana_scho .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
We komen hier elke keer weer graag eten. Een hele goede prijs/kwaliteit verhouding, super lekker eten met verse ingrediënten. Drie of vier gangen voor een top prijs!! De bediening is heel vriendelijk en professioneel.
En als er iets mis lijkt te gaan wordt er zeer professioneel op ingespeeld. Al met al: een aanrader!!
Daniel A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Met 4 personen op zaterdagavond gaan weten. Het was rustig toen we om rond half acht arriveerden, de eerste gasten verlieten al weer het restaurant. De bubbels van de kaart waren helaas op (werd nooit verkocht zo vertelde de serveerster), dan maar een karafje huiswijn. We verraste de ogenschijnlijk onervaren serveerster nogmaals door haar te verzoeken een 'menu de chef' te serveren. Welk nummer is dat?
Na uitleg dat de kok zijn beste gerechten mocht bestellen, bij voorkeur met wat variantie in vlees en vis wat het in orde. Op de schalen lag zalm, dorade, damesdijen! lam op diverse wijzes bereid, begeleid met een eenvoudige salade en dikke frieten.
Al met al royale porties, smakelijk en mals bereid met verse producten. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, wij troffen een serveerster die nog moest wennen dat het woord Amaretto niet altijd op de typische fles met vierkante dop Disoronno stond (nee, dat hebben we niet), maar haar lach en openheid maakte het goed en zorgde voor een geslaagde avond.
De muziek was prachtig, mix van Turks en Joods schat ik in, de aankleding is eenvoudig, maar kan wat sfeervoller/meer in stijl.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Vrijdagavond buffet geprobeerd, voor € 19.50 keus uit wel 25 voorgerechtjes, 8 hoofdgerechten en aan tafel kregen we de keuze uit 3 (eenvoudige) nagerechten. Alles vers gemaakt en heel lekker van smaak, vooral de voorgerechten waren top! Prima prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijke bediening. Het restaurant is traditioneel ingericht maar niet oubollig. Enige aanmerking: de tafels waren niet gedekt, pas na vertrek van de buffetgasten werden de tafels met textiellopers gedekt. Maar dit terzijde, want het restaurant is echt een aanrader.
Bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Op vrijdagavond hebben ze normaal een groot buffet, maar vanwege de warmte kreeg je het buffetidee aan tafel geserveerd. Wij vonden het een prima idee, want er kunnen dingen snel bederven met extreme temperaturen.
Wij werden niet teleurgesteld.
De voorgerechtjes bestonden uit 12 schaaltjes, met de lekkerste hapjes.
Het hoofdgerecht bestond uit 3 soorten vlees met een lekkere rijst, en als dessert konden we kiezen uit 3 nagerechten.
Bij iedere gang werden wij erop gewezen, dat we zo vaak als we wilden, bij mochten vragen, wij hoefden daar geen gebruik van te maken want alles was meer dan voldoende.
De bediening was attent en zeer vriendelijk en het restaurant was leuk ingericht.
Kortom een aanrader!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Weer eens een weekendje Zutphen gedaan & weer eens langs onze vaste trekpleister geweest.

We lazen op 't bord een 4-gangen weekendmenu voor 19.75 euro, waarbij je het hoofdgerecht (behoudens 2 speciaalschotels) zelf mag kiezen.
Eerste gang keuze uit linzen- of kippesoep, 2de gang meze's, en 4de gang keuze uit 3 van de 4 nagerechten..
Het was allemaal heerlijk, ook de lamskoteletten waren top en dat voor de prijsstelling van dit restaurant, echt waar voor je geld.
De salade was -i.t.t. die van 't vorige bezoek- lekker fris en groen, dus een enorme verbetering.

Bediening zeer attent en aardig; helaas was 't eigenaarsechtpaar deze avond naar een bruiloft.
Geen plek meer voor 't nagerecht (zegt wat over de hoeveelheden), in plaats hiervan konden we koffie of thee nemen.

De bediening had van de eigenaar de opdracht gekregen 2 van de 4 rode wijnen van 't huis weg te geven, terwijl we dit helemaal niet wilden (hij moet ook wat verdienen), maar de bediening zei, dat hij er op stond.

Aangezien we elk jaar wel 1-2 keer naar Zutphen terug komen, komen we hier natuurlijk weer terug (rode wijn van 't huis of niet).
Remon W.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Heerlijk eten met mooie gerechten, lekkere specerijen en niet duur. We hadden een vier gangen diner voor 19,95 waarbij je het hoofdgerecht en dessert gewoon van de kaart mocht uitzoeken. De eerste en tweede gang waren ook heerlijk! Aanrader.
Gijz .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Vrijdag genoten van het buffet. Veel keuze vegetarische gerechtjes. Lekkere rode huiswijn bij gedronken. Erg goede prijs/kwaliteitverhouding.
Anness .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Wij zijn "gelokt" door de prima beoordelingen zoals te zien op deze site. Dit was echter totaal niet onze ervaring.

Ik had een voorgerecht welke in combinatie gegeten moest worden met een stuk brood. Dit brood was echter zo weinig dat ik mijn voorgerecht niet op kon maken omdat ik niet genoeg brood had. Een gerecht in onbalans. Het was zo dat ik absoluut geen voordeel van twijfel kon geven, het was inadequaat.

Het hoofdgerecht was voor mij de artisjok met diverse groenten in een sausje. Het was naar mijn mening geen verse artisjok en er zat misschien 1 andere groente in welke in zeer geringe kwantiteit was opgediend. Voor de rest was het gerecht voor misschien wel meer dan 60 /70% de saus welke ook niet denderend was van smaak. samengevat was het gerecht dus: twijfelachtige artisjok en wat saus.

Ook mijn tafelgenoten waren niet zo zeer te spreken over hun gerechten waarvan er 1 ook verkeerd was opgenomen. hier hadden wij maar niets van gezegd sinds het dineren dan niet meer synchroon loopt.

1 pluspunt wat het eten betreft waren de salades. we hadden er hier 2 van als bijgerecht. achter konden we misschien alleen salade bestellen en wat tapenades en extra brood.

Bediening was onzeker, jong, onervaren, ongeschoold en was dus niet in staat om simpele vragen te beantwoorden op hoofdgerechten die op hun menu staan.

Al met al.. jammer! De originele Turkse keuken kan spannend en lekker zijn. In de buurt van Zutphen moet je het dus elders zoeken.
Mirjam J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Heerlijk gegeten van de Turkse gerechten. Met een schaal vol gerechtjes vermaak je je de hele avond! Erg vriendelijke en gastvrije bediening. Aanrader!
Diederik16 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Het beste authentiek Turkse restaurant buiten Turkije dat we tot nu toe zijn tegengekomen. Vriendelijke bediening. Het viergangenmenu was erg lekker met verse ingrediënten. We hadden soep, mixed mezes, Iskender kebab/Patlikan tavuk en lekkere desserts. Daarbij nog wijn en ayran en dat alles voor een spotprijs! Echt een aanrader!!
Anneclipper .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
In dit restaurant eten mijn man en ik vijf a zes keer per jaar. Altijd is dat weer een klein feestje. Het eten is TOP. Een eenvoudige kaart. Gerechten worden bereid met verse ingredienten. Voor de vegetarier zoals ik is er veel keuze. De wijn die daar geschonken wordt is heerlijk. De prijzen zijn belachelijk laag. Leuke Turkse keuken, met vriendelijk doch niet opdringerig personeel. Ook de eigenaar is altijd in voor een grapje, een praatje en hij gaat ook nog eens heel prettig met zijn personeel om. Kortom, voor ons een toptent.
Pe-Pe .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Vrijdag gebruik gemaakt van het lopende buffet. Heerlijke gerechten waarbij vooral de voorgerechten super waren. Jammer dat een aantal gerechten al snel op waren (wortelsalade, geroosterd gehaktschijfjes). Leuke informele bediening in een mooie entourage. De keuze uit de desserts na het buffet is wat beperkt. Over het algemeen heerlijk gegeten voor een (zeer) billijke prijs. We komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Na vorig jaar voor het eerst geweest te zijn met vv vouchers, nu weer eens gekomen, nu als gewone gast (met ons drieen).

Service en vriendelijkheid was weer als vanouds.
Decor nog steeds genieten.

Eten is goed, gezien de prijs.
Linzensoep leek deze keer iets minder (leek veel witte peper in te zitten, waardoor de linzensmaak niet genoeg naar voren kwam).
Vlees van vleesschotel was OK en royaal.
Hoeveelheid salade als voorgerecht was voor mij als behoorlijke eter iets aan de mindere kant, ook gezien de prijs die je ervoor betaalt (leek op side salad bij een hoofdgerecht
Een salade als voorgerecht zal ik zodoende niet snel meer bestellen, maar genoeg andere keus.

Wel heel attent, de cacik die we van het huis kregen, dat was weer leuk, aangezien wij enorme cacik-fans zijn.

Eigenaar/kok en zijn vrouw zijn zeer vriendelijk en doen hun enorme best om hun klanten 't naar de zin te maken. Dat is wel duidelijk.

Wanneer we weer eens in Zutphen zijn, zullen we weer proberen tijd vrij te maken om langs te komen