Toos & Roos (Herengracht)

Herengracht 309 1016 AV Amsterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Toos & Roos (Herengracht)

6,9
7,2
6,2
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Verschrikkelijk slechte sandwich gekregen. De aubergine op de sandwich leek wel op een spons en smaakte daar ook naar.
En dat voor 8.95.

Zaak ziet er van binnen ook echt niet uit. Kratten tegen de muur, vieze keuken.

Echt teleurstellend
Feedbackiseencadeau N.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Eten heerlijk, service slecht. de kok stond de serveerster uit te foeteren omdat ze de volle asbakken in de keuken hadden laten staan van de avond ervoor....is ook ranzig.
En daarna verzuchtte hij hardop dat er toch geen leuke gasten in de zaak zaten.

En bedankt!
Tina K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Geluncht in de Berenstraat. PIEPklein zaakje, als je last hebt van claustrofobie moet je hier niet wezen. En ik hou mn hart vast als er brand zou uitbreken. Er was ook een stel die na 2min weer weggingen en eerlijk tegen de bediening hebben gezegd dat ze de tafeltjes te klein vonden. MAAR, als je hier geen moeit mee hebt, is het heerlijk genieten van überlekkere broodjes. De clubsandwich kan je prima delen met 2p (ik ben echt geen kleine eter en had die dag zelfs ontbijt overgeslagen), de prijzen zijn schappelijk (vergeleken met de rest vd 9 straatjes...) en de bediening aardig en redelijk snel. Ik vind het een aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Ik heb tweemaal geluncht bij Toos & Roos. De eerste keer was bij hun vestiging aan de Herengracht en de tweede keer bij die op de Berenstraat. Voor beide zaken geldt dat ze klein zijn en dat je al snel bij je buren op de lip zit. De inrichting is zeer eenvoudig maar dat wordt gecompenseerd door een uitstekende service. Het eten dan. De eerste keer had ik de Thaise linzensoep en de sandwich met oude kaas en vijgencompote. De tweede keer had ik de Marokkaanse kikkererwtensoep met spinazie en abrikoos en de sandwich met mozzarella, tomaat en basilicumpesto. Over het eerste bezoek was ik zeer tevreden. De linzensoep was verrukkelijk en het brood met de kaas en de compote idem. De kikkererwtensoep vond ik beduidend minder lekker maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. Echter de korst van het brood bij de soep en van de sandwich was kneitehard. Voor de Thaise linzensoep kom ik echter zeker terug
Guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Kleine zaak aan de Berenstraat( er is ook een vestiging op de Herengracht)bestaande uit twee verdiepingen. Er was bij binnenkomst beneden nog een tafeltje vrij voor 2 personen. Tafels staan dicht op elkaar en voor het enige toilet moet je naar boven en je letterlijk tussen twee tafeltjes door wurmen. Tot zover de negatieve ervaringen. De bediening en keukenbrigade bestonden voor zover wij het zagen uit slechts twee personen maar dat was in de praktijk absoluut niet merkbaar! De drankjes kwamen vlot en de lunch een kop pompoensoep met brood in de vorm van een lunchmenu en een sandwich werden ook snel geserveerd. De kom soep was van voldoende inhoud , lekker warm en zeer smakelijk. De sandwich werd geserveerd op een plank. Het brood was lekker stevig en ruim belegd en ging vergezeld van een gratis kommetje probeersoep. Grappig detail bij het afrekenen , het PIN apparaat hangt aan de trap. Mochten wij weer eens rondlunchtijd in de Berenstraat zijn zullen wij niet aarzelen om weer bij Toos&Roos binnen te lopen om te lunchen.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Zodra we Toos & Roos binnenlopen hebben we niet het gevoel van : "Wauw! Wat een prachtzaak!" Integendeel, maar door ervaring heb ik geleerd dat je juist in dit soort tentjes het lekkerste kunt eten. Je voelt het ook aan het soort mensen dat er zit. Veel locals. En locals zijn goed.
Ik nam een broodje met Gerookte kip. Het brood was heerlijk, lekker grof en dik gesneden. Daarop de gerookte kip, met guacamole en uitgebakken bacon. Het was een lekker broodje. Eentje waarop je de dag wel doorkomt.
De broodjes worden geserveerd op houten snijplanken, een manier van presenteren die mij persoonlijk ontzettend aansprak. No fuss, geen gezeur. Gewoon lekker eten.
Bij de broodjes kregen we een pompoensoepje 'om te proberen'. Dames, zet die soep op de kaart, want hij is overheerlijk!
De volgende keer dat ik in Amsterdam ben, kom ik zeker weer een broodje bij jullie eten!
FijnproefsterC .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
De kaart was niet waar van je denkt "Wauw ik zou alles wel willen eten". Toch gekozen voor het broodje geitenkaas en mijn vriendin ook. Het brood was veel te dik gesneden en we en in combinatie met de geitenkaas was het een hele droge combinatie en kreeg het bijna niet door mijn keel, zo droog was het. Er zat niks van een lekker sausje bij, alleen een paar druppeltjes honing en een paar blaadjes rucola. Wel jammer, want zo moeilijk is het niet.
Henriette D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Op een van de weinige zonnige dagen in mei op het terras een salade gegeten. De hoeveelheid was een beetje weinig, maar de smaak prima. Het geserveerde brood van een prima kwaliteit.