Toon Nijmegen

J V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Prima gegeten , super ambiance alleen opletten met lawaai.

Voor een donderdag was het behoorlijk druk. Super gezellig gehad
Die M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Mensen, bespaar je tijd en geld. Haal een frietje en ga naar een leuke plek, of haal een stokbroodje en ga aan de Waal zitten. Geloof mij: het is een stuk beter dan in deze tent teveel betalen voor weinig kwaliteit, laat staan service. Heb in simpelere restaurant beter gegeten voor minder geld.
Toiletten zijn leuk. de 'tap' kraan bij de wasbak was het leukste aan ons bezoek aan dit (eet) café
Neiloj .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Als frequent bezoeker van Toon in de avonduren kan ik niet anders zeggen dat het een hele leuke gelegenheid is. De positieve ervaring tot nu toe was reden om er ook een keer een hapje te gaan eten. Helaas is er van die positieve ervaring weinig over, hetgeen aan niets anders te wijten is dan het bedienend personeel. Het personeel had vaker niets dan iets in handen, negeerde de gasten volledig en leek zich totaal niet druk te maken om het welbehagen van de gast. Pas na 20 minuten en veelvuldig seinen een drankje, voor- en hoofdgerecht kwam anders dan afgesproken tegelijk, één hoofdgerecht pas een kwartier later, wederom na veelvuldig seinen. De gasten staan droog terwijl het personeel tegen de bar leunt genietend van een drankje of met lege handen voorbij komt gesjokt terwijl de tafels vol lege borden staan. Conclusie: leuke tent, leuk concept, maar een abominabel luie en ongeïnteresseerde bediening. Tijd voor verandering.
Boneventura .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Aan de bar gegeten op zaterdag avond. Gezellig druk. Attente bediening. Ik had de tournedos. Die was echt top!! De lekkerste in jaren! Aanrader!
AnneBl .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het restaurant is zeer sfeervol en nodigt uit om na het eten lekker te blijven hangen voor een drankje of om uit te gaan. Het personeel is vriendelijk. We hebben vanwege de drukte even moeten wachten op een tafeltje maar aan de gezellige bar was dat absoluut geen straf. Ik kom zeker nog eens terug.
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Samen met vrienden hier geweest, de combinatie van eten "sharing" en aansluitend stappen, live muziek afgewisseld met een dj leek ons erg leuk. Eten was niet slecht maar wij vonden de prijzen "overrated". Ondanks reservering 45 minuten moeten wachten op onze tafel, die bestond uit 3 tafeltjes die snel op een (lege) beschikbare plek werden gezet, in ons geval schuin achter de ingang (tocht). De bediening vonden wij vriendelijk maar chaotisch, liepen rond als kippen zonder kop en de helft van de tijd vergaten ze van alles. De combinatie van eten en stappen leek leuk, maar in de praktijk betekende dit dat tafels en stoelen aan de kant moesten ivm de muziek terwijl wij nog niet klaar waren met eten. Het concept is leuk, de locatie top, maar wat ons betreft moet er nog veel geleerd worden.
Ruudvdijk .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Zeer te spreken over Toon! Het is een prachtige zaak (blijkbaar net verbouwd) waar we heerlijk hebben gegeten. Leuk concept dat je meerdere gerechten kan bestellen en kan delen. De bediening was snel, gezellig en zeer vriendelijk. Alleen al omdat het meisje uit de bediening met de rode lippenstift zo leuk was komen we zeker nog een keer langs!!:)
Lekkerbekje68 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Nadat we binnen kwamen en gezegd hadden dat we voor 5 hadden gereserveerd moesten ze eerst nog een tafeltje klaarmaken. Een klein rond tafeltje voor 5, iets wat me niet echt optimaal leek. Muziek stond veel te hard en heel veel borrelende mensen aan de bar, en er omheen waardoor personeel moeilijk bij ons kon komen
Na 30 min eindelijk iemand die kwam vragen wat we wilde drinken. Dat beloofd dus wat. Meteen aangegeven hoe het concept werkt en gekozen voor een verrrassingsmenu. Die was goed, alleen van veel gerechten 4 terwijl we met 5 personen waren. Niet echt slim .
Na afloop snel afgerekend om te gaan..
Eten was prima, maar voor de rest zullen ze mij hier niet meer zien. Als ik uit ga eten ga ik ook om gezellig en rustig te zitten zonder naar elkaar elkaar te moeten schreeuwen om verstaanbaar te zijn
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Hoewel we redelijk vroeg zijn is het al aardig vol bij Toon, vooral met borrelende mensen aan de bar. We lijken wel beland in een uitgelopen vrijdagmiddagborrel. En naarmate de avond vordert wordt het alleen maar drukker. Dat zorgt voor een gezellige sfeer, maar ook voor flink wat rumoer en dat samen met de behoorlijke harde muziek (vooral klassieke soul) maakt het niet makkelijk om elkaar te verstaan, zelfs niet als je dicht bij elkaar zit. Het concept bij Toon is 'sharing', zo vertelt de aardige bediening ons, dus dat doen we. We beginnen met bruschetta's. Die pakken royaal uit, maar zijn veel te zuur waardoor we de tomaat niet meer proeven. De salade nicoise bevat flinke stukken tonijn die wel goed smaken, maar de rest van de salade is waterig. We zien een kleine verbetering in de hamburger van black angus met danish blue, bacon en appel. Jammer alleen dat het brood taai is en er had wel wat meer mayonaise (of iets anders dat het smeuig maakt) op gemogen. De trifle maakt weinig indruk en de 'pizza nutella' is vooral zoet en machtig. Kortom, het eten valt tegen. De wijn is aanmerkelijk beter. We worden bediend door jonge en aardige serveersters, maar het is een beetje jammer dat we door misschien wel 5 verschillende mensen bediend worden. In de kelder zit nog een aardigheidje: op weg naar de toiletten loop je langs oude bankkluizen waar nu de wijn opgeslagen ligt. Leuk gedaan.
ReneMeeuws .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Nietsvermoedend stappen we na een middagfilm bij Lux bij Toon binnen. Willen we wel eens proberen, nadat we er een keer langs gelopen waren en ook de website bestudeerd hadden.
Het leek er bomvol, maar de vriendelijke man (bediening 1) die ons opving had heel snel een tafeltje geregeld aan het raam, naar later bleek behoorlijk buiten het blikveld van de bediening.
We bleken echter geen eetcafé te zijn binnengegaan, maar een "Concept". De website vermeldde dat niet, noch de menukaart. Een ook bediening 1 die onze bestelling opnam zei er niets over. Wij bestelden calamares als voorgerecht en voor ieder een hoofdgerecht met bijgerecht. Na korte tijd zet bediening 2 zonder commentaar een schaaltje op onze tafel met iets dat in de verste verte niet op calamares lijkt. We weten nog net (want het meisje was inmiddels al weer meters van ons tafeltje verwijderd) de aandacht te trekken om te melden dat we calamares besteld hadden vooraf. Ze vraagt verwonderd of ons dan "Het Concept" niet was uitgelegd. Niets uitgelegd dus. Het bleek te gaan om "samen eten" (??? dat doen we toch altijd al en we waren nu niet anders van plan). Ze verontschuldigt zich, neemt het schaaltje weer mee en zegt dat ze het in orde gaat maken. Vlak daarop komt bediening 3 met een schaaltje gegrilde groente en een schaaltje gebakken aardappelen. Waarna meteen bediening 4 opduikt om dat weer weg te halen en tegen bediening 3 te zeggen dat het een misverstand is. Korte tijd later komt een schaaltje calamares (vooral erg vet van smaak). Daarna gebeurt er ca. 35 à 40 minuten helemaal niets. Er lopen toch zeker wel een stuk of tien mensen bediening rond, maar die zijn vooral bezig met het uitvoeren van "Het Concept" (vermoeden we), want op de klanten letten ze niet. Nadat we er eindelijk in geslaagd zijn de aandacht te trekken om te vragen of men ons misschien vergeten is, komt vrij snel de rest van onze bestelling. In de pulled pork herkennen we absoluut niet wat het hoort te zijn; de ribjes zonder bot smaken erg lekker; de gegrilde groente en de gebakken aardappelen zijn eveneens OK, maar wel heel snel koud (het zal toch niet dat die al die tijd op ons hebben staan wachten....). We bestellen ieder een espresso na. Na ca. 20 minuten informeren we bij bediening 5 waar de expresso blijft. Die wordt vrijwel onmiddellijk daarna gebracht door bediening 6. Die had niet in de gaten dat we daar al zo lang op wachten: ze verontschuldigt zich en biedt de espresso van het huis aan. We vragen maar meteen de rekening (want je weet hier maar nooit). Bediening 7 komt met een pinapparaat; hij lijkt de bedrijfsleider te zijn en we evalueren met hem de gang van zaken: vriendelijke mensen in de bediening, niets mis mee, maar de organisatie daarvan is een complete chaos.
Het postmoderne lokaal is heel erg gehorig: geen locatie voor een rustig etentje met een goed gesprek. Tot overmaat van ramp begon na enige tijd jazztrio te spelen: nondescripte muzak, echter op een dusdanig volume dat het geen achtergrondmuziek meer was en de verbale communicatie nog verder bemoeilijkt werd.
En je mag toch hopen dat toekomstige klanten op de site en anderszins geïnformeerd worden dat Toon een tapasrestaurant is, met andersoortige gerechten dan bij de Spaanse naamgever.
Gelukkig werden we voldoende afgeleid door een enorme zwerm kraaien in de bomen langs het Mariënburg: onnavolgbare bewegingen en verplaatsingen.
Eefjeee .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Vanavond gaan eten bij Toon. Ik was erg benieuwd, aangezien ik er al van meerder mensen iets van gehoord had. Het is een mooie zaak met vriendelijk personeel. Erg leuk dat je in de kelder terug ziet dat het een bank is geweest. Het eten viel me alleen enorm tegen. De prijs was totaal niet in verhouding tot de kwaliteit. Het is een soort tapas-concept, waarbij het de bedoeling is dat je meerdere kleine gerechten besteld. Dit zijn kleine porties, die echter al snel 10 euro kosten, en moeilijk te delen zijn met meerdere mensen. Ook passen de combinaties vaak niet goed bij elkaar. Op een gegeven moment zaten we sushimi, pizza, hamburger en nacho's door elkaar heen te eten. Dit is op zich niet zo erg, als de kwaliteit van het eten uitmuntend zou zijn. Dit was echter geenszins het geval. De aardappels waren slap en echt slecht gebakken. De gegrilde groenten waren grof, en eigenlijk waren geen van de gerechten echt bijzonder van smaak. Al met al geen restaurant waar ik terugkom.
RKS .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Met mijn gezinnetje lekker wezen eten. Mijn zoon was er al een paar keer geweest en vond het erg lekker allemaal. Hij had niets te veel gezegd. Het was er nogal druk toen we binnenkwamen en de gastheer verzocht ons even te wachten. Geen probleem, vonden we. Na een tijdje kwam hij ons netjes halen en zijn we naar een tafel begeleid. Het was het wachten meer dan waard. De Ceviche was goddelijk. We hadden ook een soort van pizza met 2 sausjes en daar hebben we maar gelijk een 2e van besteld. Toen het echte werk. Ribs, entrecote, pizza met Burrata, een hamburger, Caprese, twee kippen, groenten, aardappelen. De hete kip was geweldig. Daarna een dessert. De creme brulee was heel goed. Nooit zo gegeten. Ook nog tiramisu, een heel lekkere ijshoorn en een gerecht met Nutella. Die was ook hemels maar konden we niet meer op. We zaten vol. Alles met heerlijke wijnen. Het is een erg mooie zaak. Groot, overzichtelijk en toch warm. En niet duur. De rekening viel alleszins mee. Snap niet dat er nog zo'n goedkope tent bestaat waar alles toch klopt. Binnenkort is mijn zoon jarig en gaan we daar echt weer naar toe.
Ihvleier .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
hotspot van Nijmegen. Meer kan ik er niet over zeggen. Bediening top, aardig, veel service. Concept is even wennen. Gerechten komen door elkaar op tafel. Wat ik er van begrepen heb is dat de keuken alles wat klaar is naar de gasten stuurt. Maar, als je aan gewend bent is het goed. Moet misschien iets beter geregisseerd worden. Shared Dining. Dacht dat dit achterhaald was maar hier blijkt het uitstekend te werken. Wij hadden oa de ribs, pizza burrata, charcuterie, nachos, oesters, entrecote en twee hamburgers PanAm en een dessert van gefrituurde pizza. Pizza Nutella. Super gerecht. De ambiance was top. Heel druk, mensen wachten op een tafel, wij ook maar de gastheer was heel attent en wij kregen na een half uurtje een tafel. Ikzelf heb dit nog nooit gezien. Drinken op niveau, top eten en een super sfeer. Top avond gehad