Tong Fong

Meer informatie over restaurant Tong Fong

6,9
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Wat een enorme klantonvriendelijke, lompe en krenterige houding van de eigenaars. Ik ben ontzettend teleurgesteld en de eigenaars hebben zich hiermee in mijn ogen zo onverschillig naar mij als klant gedragen dat ik hier niet meer zal gaan eten.
De sushi is op zich prima, het kleine stukje zalm was te droog evenals de pekingeend. Maar dat terzijde. Ik zal het ook niet hebben over de sfeerloze inrichting die wel iets verbeterd is, maar nog steeds scheuren in het zeil/laminaat? Dit ziet er zeer onverzorgd en armoedig uit. En ook niet dat de serveersters verder niets vertellen over wat ze (vlot) voor je neerzetten of je zelfs maar eet smakelijk wensen.
Wat er is gebeurde is als volgt. We zitten net, hebben een biertje en 7-up besteld en de serveerster komt alleen met dat op haar dienblad naar ons toe. Ze doet iets fout en ik krijg het bier over mee heen en ik ben aan 1 kant behoorlijk nat. Natte broek en natte trui. Heerlijk... wel meteen excuses van de serveerster en ik ben vervolgens 10 minuten bezig in het toilet om weer een beetje op te drogen. Niettemin blijft het nat en stink ik naar het bier. Geen prettige manier om te gaan eten, maar oké. Op het toilet vertelt de serveerster dat het drankje van het huis is. Dat vind ik nogal karig want ik heb net wel een glas bier over me gehad. Ik verwacht dan dat de drankjes van de avond wel voor rekening van het restaurant zullen zijn. Tenslotte zit ik met kleding die nat is, vies en stinkt.
Daar wordt dan niet meer op terug gekomen en we spreken een andere serveerster aan. Die moet dat overleggen met de eigenaars want daar is ze niet toe bevoegd wat logisch is natuurlijk. Dan komt serveerster nummer 3. Die vertelt dat de eigenaars niet genegen zijn om de drankjes te betalen voor de avond, maximaal 2 drankjes kunnen we op kosten van het restaurant krijgen. Nou drinken wij niet zoveel en dat is prima. Alleen de uitleg waarom is wel erg stuitend. Want volgens de eigenaars van Tong Fong loop je als je uitgaat eten nou eenmaal een risico om een drankje over je heen te krijgen en dan moet je eigenlijk niet zeuren als dat gebeurt. Kom ik nou van een andere planeet of is dat daadwerkelijk normaal dat je een drankje over je heen kan krijgen als je uit gaat eten en dat moet worden gezien als het risico van de eter??? Wat als je kleding is geruïneerd? Kosten voor jezelf want bij Tong Fong moet je dat dus gewoon verwachten? Een ongeluk kan altijd, maar dat wikkel het dan wel netjes af en niet zo lomp, onverschillig en krenterig en niet afwimpelen op het slachtoffer.
En dan niet meer dan 2 drankjes, want meer kan er niet vanaf. Wat ontzettend krenterig en zeker ook als dan bij het afrekenen blijkt dat mijn eerste 7-up gewoon op de rekening staat. Want het komt er achteraf op neer dat alleen het biertje dat ik over me heen heb gekregen van het huis was en de rest gewoon voor eigen rekening als ik niet verder actie had ondernomen. Kortom bij Tong Fong moet je rekening houden met het over je heen krijgen van een drankje en dat drankje is dan van het huis. Fijn he. Wij gaan hier niet meer eten want zo goed is het ook niet, maar een ieder is wel gewaarschuwd!!
KarelFR1965 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We zijn hier al eerder geweest en het bevalt ons nog steeds. Wij gaan meestal voor het " All you can eat" concept bij Tong Fong. De keuze m.b.t. Sushi is niet echt groot, maar het smaakt wel prima .De warme hapjes/grill-gerechten zijn echter uitstekend. (onze voorkeur gaat uit naar de wok gerechten!) Ruime keuze in gerechten in ieder geval. Prijs-kwaliteit verhouding is goed (zeker vergeleken met andere " All you can eat" restaurants in de regio, springt deze er positief uit). De bediening is vriendelijk en oplettend. Dus wij komen zeker terug (maar dan wel na hun vakantie :-) )
WhoseMe .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Wij hebben al meerdere keren bij Tong Fong gegeten. Het is tegenwoordig ons 'go to' sushi restaurant in de regio Amersfoort.

Het restaurant was duidelijk een typisch nederlands-chinees restaurant, maar het eten wat wij ervaren bij het 'all you can eat' concept, is alles behalve gewoontjes. Het restaurant zelf is klein en de eettafels zijn een beetje krap, het personeel is gewoon vriendelijk.

Het eten is uitstekend! Heel veel smaak in de sushi (sushi rijst op smaak!) heel veel variatie in de sushi (vooral voor ons want wij hebben specifieke eisen).

Verder is zijn de andere gerechten ook vers en op smaak. Wok gerechten zijn heel mals (soms wat minder op smaak dan andere keren) en de 'standaard' chinese gerechtjes zoals char chiu, zijn (de keer dat wij dit besteld hadden) ook mals en op smaak, net of het ook vers bereid was (heel anders dus dan bij de standaard 'chinees'). Ook hebben ze wat indische gerechtjes (en voor de Hollandse trek, patat e.d.).

Verder is het gerecht wat er voor mij uitspringt en echt goed op smaak is, een goede unieke smaak die ik (voor hetzelfde gerecht qua naam) nog in geen enkel ander restaurant ben tegengekomen: hun 'GYUUNIKU'. Ik hoop dat ze dat recept nooit veranderen en goed overgeven van kok op kok, want dat is echt "yum". Ook wordt het lekker klein gesneden. Geweldig gerecht, nergens anders verkrijgbaar qua smaak. (savory flavor)

In tegenstelling tot veel andere all you can eat sushi & grill restaurants, heeft Tong Fong geen desserts inclusief, gelukkig is dit ook te zien aan de prijs. Een goed betaalbare prijs, waardoor je blijft terugkomen voor het eten, waar het om draait en hopelijk blijft dat ook zo.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
In een (ver) verleden ooit door ons bezocht en een slechte herinnering aan overgehouden. Was het destijds een traditioneel Chinees restaurant heeft men tegenwoordig een ander concept. Op advies van vrienden nu een 2e kans geboden. Je kan a la cart eten of all you can eat waarbij je voor 21,00 p.p. kan kiezen uit zowel Chinese als Japanse gerechten. Je kruist tot 5 x aan toe 3 gerechtjes aan tot dat je genoeg gegeten hebt. Keuze genoeg met 86 verschillende gerecht(jes). Qing dao biertjes a 2,90, tapbier voor 2,20,frisdrank a 2,10, wijn a 2,90 en koffie voor 2,20. Allemaal nette prijzen. Normaal ben ik in dit soort restaurants niet snel te vinden maar eerlijk is eerlijk ik heb lekker gegeten. Enige vraag is waarom er op de rekening een aantal Sashimi's en een Chuka wakame stonden wat ik pas bij thuiskomst zag omdat wij ongezien met onze vrienden de rekening gedeeld hadden. Maar goed, dan moet ik maar beter opletten. Al met al voor 4 personen 140 euro. Wij komen nog eens terug.
Top12 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
All you can eat dinner gegeten, bediening geeft bijna geen toelichting op welke gerechten op tafel komen. Eten is redelijk, maar een beetje vlak van smaak, pittig is niet pittig. Tafeltje voor vier personen was zelfs met drie personen erg aan de kleine kant.
Hendrie B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Afgelopen zaterdag, in het kader van een verjaardag, bij dit restaurant met z'n achten gegeten.
Zal maar meteen met de conclusie beginnen
"Dit is het beste all you can eat restaurant Sushi waar ik tot nu toe gegeten heb! "

Het restaurant is helaas niet erg groot en dus was het vol, heel vol daar.
Service was goed, niets op aan te merken.
Decor.... sober, maar door de knusheid weer aangenaam.

Het eten..... buitengewoon goed. Gerechten werden gewoon warm/heet opgediend en heel smaakvol. De verschillende rund of ossenhaas gerechten smaakten onderscheidend van elkaar en niet als bij zoveel anderen allemaal gelijk.
De sushi was lekker en vers! De krokante waren zelfs nog warm!
Wat hier een prettige verassing was, is dat er naast de tepanyaki gerechten ook andere gangbare gerechten waren, zoals Foeyonghai enz.
Hier niet de Japanse bami maar normale bami en .................. lekker die bami!
Bami had alleen wat minder vet gekund was het nog beter geweest.

Ik had bijna een 10 gegeven, en dat doe ik niet vaak, en dus nu ook niet.
Waarom? Het zijn die kleine puntjes. De sushi was goed maar de plakjes vis waren net iets te dun waardoor de rijst smaak de overhand krijgt.
Belangrijkste minipuntje is dat je maar 3 gerechtjes per keer mag bestellen dat is echt te mager voor een stel jongens en Meiden zoals wij. Natuurlijk kan je daaromheen werken maar minimaal 4 per keer zou beter zijn.

Maar al met al een echte aanrader ik/wij gaan hier zeker terug komen.
Kijken of ik ze dan een 10 kan geven :-)
Renske T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Met een groot gezelschap hebben we gegeten bij Tong Fong. Wij namen onze 2 kinderen mee. Ongelofelijk attente en aardige bediening, ook voor onze kinderen. Mijn dochter kroop op de vloer en het was heel erg schoon, echt opvallend.
Lekker eten ook! Gebakken banaan eet ik vaak mislukt, hier was hij perfect. Ik hou bv niet zo van soep, maar de soep was heerlijk. Vond ook mijn zoontje! ;-)
Pinalaurina .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Heerlijk gegeten!! gerechtjes kwamen erg snel door....helemaal top! Verse sushi....lieve en attente bediening ..wij komen zeker terug!
Jeff V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Voor de prijs hoef je het niet te laten, voor minder dan 20 euro kun je "all you can eat" sushi en andere Japanse, Chinese en Indische gerechten eten. Ik ben er nu 4 keer geweest en nog geen klachten gehad. Bediening erg vriendelijk.
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Uitstekend restaurant. Zeker als je kijkt naar de prijs-kwaliteit verhouding. Voor zo weinig geld heb ik nog nooit zo goed gegeten. Verder was alles vers en van erg goede kwalititeit. Het maakte niks uit wat je bestelde, alles was even lekker. Zeker een aanrader om een keer langs te gaan! Ook mooi dat je kan kiezen tussen sushi, teppanyaki en wokgerechten.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Al in meerdere all-you-can-eat sushi restaurants geweest en wat hier opvalt is dat ze naast de Japanse gerechten ook gerechten serveren van de Chinese kaart. Erg leuk voor de afwisseling. Meer dan genoeg keuze in de gerechten en ze smaken echt heel erg goed. Het gaat iets minder snel dan in de grote ketens in Utrecht, maar zeer zeker snel genoeg. Heb ook het gevoel dat hier alles ter plekke vers gerold wordt en niet aan de lopende band van te voren. Hierbij is de bediening ook zeer vriendelijk dus zeker een aanrader!
Ml L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Mooi concept all you can eat ! Onbeperkt genieten van kleine hapjes voor een vaste prijs . Sushi zijn super vers . Tipan sauzen zijn heerlijk . We gaan zeker nog vaak terug komen . Top restaurant !!!!
Saskfra .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Eerste keer dat ik gebruik maak van zo'n forum. Alle reden toe. Dit restaurant kan niet waar maken wat ze beloven met hun "all you can eat" concept. Volgens hun eigen regels moet je 5 gangen binnen 2,5 uur gebruiken. Na 3 uur en amper 2 gangen (=40%) die ook nog eens niet gelijk werden uitgeserveerd (waren met 9 pers.) zijn we maar opgestapt omdat we er geen vertrouwen meer in hadden. Desalniettemin voorgesteld om 50% van het bedrag af te rekenen. Eigenaar had als excuus dat het te druk was met afhaal chinees (niet in restaurant) maar wilde toch omgerekend 80% van de prijs hebben. Triest dat het restaurant niet inziet dat het een grote wanprestatie heeft geleverd waardoor gasten na 3 uur met een amper gevulde maag teleurgesteld vertrekken. En als slotakkoord ook nog eens wil dat bijna de volledige rekening wordt betaald !? Eens en nooit meer naar dit restaurant.
JulietteNL .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Aangenaam verrast. Wij hebben vaker het concept all you can eat meegemaakt. Maar bij dit restaurant was alles veel verser dan bij andere all you can eat restaurants. Keuze in sushi is iets minder groot, maar de kwaliteit daarentegen is super. Zeer spontaan, aardig en hulpvaardig personeel. Zeker een aanrader en dit alles voor een mooie prijs!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Tong Fong is sinds een half jaar niet langer een 'traditionele' Chinees. Men heeft nu ook een zeer uitgebreid 'all you can eat' menu met sushi, maki, shashimi etc. Maar ook kleine wok gerechtjes, Indisch e.d. Gisteravond gegeten met een oude schoolvriend en het was in een woord perfect. Alle gekozen gerechtjes smaakten overheerlijk. De fles wijn, voor € 18,00 was perfect. Gewoon kraanwater uit een karaf. En heel leuke spontane bediening door Tintin.
Het decor is nog wat 'traditioneel' en zou iets meer 'in stijl' gebracht kunnen worden. Maar alles bij elkaar een echte aanrader.