Tong-Fong

5,3
6,3
EricNoort .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Ik kan mij (gelukkig) niet vinden in de negatieve recencies. De goedlachse Chinese dame kwam keurig vragen of ze ons een voorafje mocht serveren. Wachtend op het eten, een "tafelwijntje" (Merlot 2013) vooraf. Geen zure wijn waarbij de tannines je tandvlees doen optrekken. Tongstrelend ... voor een "simpel" tafelwijntje een 10. Ik ben nogal kieskeurig maar alles wat ik hier uitgeprobeerd heb, was over 't algemeen goed bereid. En, bovenal, vers. Sommige (Thaise) gerechten hadden wat mij betreft wat pittiger gekund maar dat zal niet iedereen plezieren. Men heeft hierin een goede balans weten te vinden. Als spicy je ding is, kun je dat de (uiterst vriendelijke) kok bij de bakplaat laten weten en dan komt dat vanzelf voor elkaar. Last, but not least, de bediening. Die was uit de kunst. Uiterst vriendelijk, goede adviezen, vuile borden werden snel weggehaald. Ik kan (bijna) niets negatiefs over dit restaurant berichten behalve 1 ding ... zet de verwarming a.u.b. een paar tandjes lager. Dat voorkomt een onnodig hoge energierekening en klanten die zich, puffend als een rode kreeft door het restaurant heen bewegen.

Heel veel succes toegewenst, beste mensen van Tong Fong ... dat verdienen jullie ! Enne ... tot weerziens.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
In mijn jeugd kwam ik hier vaak. Het was een kwaliteitschinees met authentieke a la carte gerechten. Dus toen ik hier afgelopen zondag met mijn ouders en hun vrienden ging eten was ik blij en benieuwd.
Het is een wok-restaurant geworden maar je kan er ook nog a la carte eten. Dat wilden wij. De jongedame die ons welkom heette vond dat onhandig maar na aandringen 'mocht' het toch.
De peking eend was niet knapperig. Uitleg van de (sympatieke) eigenaar was dat het altijd een compromis: als hij knapperig is, wordt hij te droog. Uit eerdere ervaringen met peking eend weet ik dat dat niet waar is. Als hij goed bereid is is hij niet droog en wel knapperig.
Twee mensen hadden een samengesteld gerecht met drie verschillende kleinere gerechten. Dat zag er goed uit, smaakte zoals het hoort en ging helemaal op.
Ik had de Babi Pangang Spek, die was heerlijk knapperig maar wat aan de zoute kant en er zaten een soort kant-en klare, taaien "uitgebakken" uitjes bij. Verder ontbrak hier groente. Dan had ik dat misschien apart bij moeten bestellen. Maar qua hoeveelheid had ik dan zeker voor twee personen gehad.
Het decor: een recht-door zee Chinese inrichting en aankleding met veel rood en goud en glimmers. We zaten naast een muur waar met een beamer de tv op geprojecteerd werd. De tv zetten ze wel uit, maar de beamer bleef aan, zodat er de hele tijd een bewegende prompt "druk op ... om de beamer uit te zetten" in ons blikveld danste. Bij navraag zetten ze dat uit.
Achter het restaurant gedeelte is nog een ruimte en dan de afhaal. Hier staan allemaal spullen die er niet horen, lege verhuisdozen, vuilcontainers, kinderwagens. Het geeft mij het gevoel dat ik bij mensen thuis ben binnen komen vallen en niet welkom ben. Je zou willen dat je er niet hoeft te komen maar je moet erdoorheen om bij het toilet te komen.
Al met al voor mij een desillusie van jeugdsentiment.
Beste Sanne, heel jammer dat jullie een slechte ervaring hebben gehad bij ons. Sinds enkele weken hebben we een nieuwe team. Hopelijk mogen we je in de toekomst nog eens verwelkomen met een betere ervaring!

Reactie van proever:

Dankjewel voor je reactie. De kans dat ik terug kom is niet zo groot. Ik woon niet meer in Bussum.
MissFoodie .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Begon gelijk goed. Bij aankomst mochten we in eerste instantie een plek uitzoeken, maar mevrouw van de bediening was daar uiteindelijk niet helemaal mee eens. Liet het duidelijk blijken door luid in het chinees te klagen over ons. Beetje jammer dat ik het versta.

Bij het afreken was het ook trieste bediening. Moesten de hele zaak door om in het afhaal gedeelte afrekenen, omdat schoonmaken blijkbaar voorrang had op gastvrijheid.

Enige op de avond die wel zijn best deed was de jongen achter de bakplaat.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Bediening was bar slecht en onbeschoft. Eten was op zijn zachts gezegd smakeloos. Haalde vroeger hier nog wel eens Chinees maar na deze ervaring nooit meer.
Warduitwillemstad .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik heb nooit gedacht dat ik zo'n triest uitziend en smakende wokrestaurant zou bezoeken. Eerst dacht ik dat andere recensenten maar overdreven maar het eten hier is echt niet lekker. Bakplaat vlees en vis smaakt niet lekker en smaakt ook niet meer vers. Wokken is met oud uitziende groente betreurenswaardig. De sushi is te nat of soms te droog wat inhoud dat diegene die hier sushi maakt weinig kennis heeft van sushi rollen. Helaas geen goede ervaring
Gertjan.v.d.meij .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Bij aankomst liepen wij de gang in maar dat bleek de ingang te zijn voor het afhalen , in die gang stonden 2 grote vuilcontainers die flink stonden te stinken , dus de trek verging ons . eenmaal binnen waren er hooguit 12 gasten (vrijdagavond) en liepen er 2 erg jonge kinderen in de bediening (stagelopers ?) we konden kiezen voor ala cart of wokbuffet , voor het laatste gekozen . keuze (vlees-vis) uit kip , bief , varken , ossehaas , 2 soorten vis en garnalen . we schrokken van de vele verkleuringen in het vlees met name de kip (slijmerig) dus die hebben we niet genomen . de (verse?) groenten waren redelijk . de wok kok heeft duidelijk geen ervaring en kookte voor (zoals het hoort) in een pan die niet stond te koken ! op ons verzoek heeft hij het vuur hoger gezet (duurde 10 minuten voordat het eindelijk kookte) vervolgens kiepte hij de verkeerde woksaus toe in de wokpan , toen ik dit melde kiepte hij (met duidelijke tegenzin) alles weer terug in het kookwater en vervogens weer gewoon terug in de wok ( door alle knulligheid durfe ik er eigenlijk niets meer van te zeggen en heb het maar zo gelaten ) de keuze aan woksaus is ruim en smaakt goed. het vlees (ossehaas en varken) was (en ik overdrijf niet) van zeer slechte kwaliteit ! de garnalen waren redelijk maar volgens ons geen verse , wij denken dat ze ingevroren zijn , de bami en nasi was prima . het vlees hebben we niet opgegeten . het ijs (nagerecht) zit vol met ijskristallen en hebben we ook niet op gegeten. na 3x verzoeken om satesaus , ketjap , sambal en tandenstokers , hebben we de hoop maar opgegeven en dus niet gekregen . drankjes (wijn en bier) waren geen toppers maar zeker wel oke (mag men verwachten bij een all in van 25 euro) . nu het ergste ... na 5 !!! verzoeken om de manager te spreken en te betalen , zijn we maar gewoon na 20 minuten wachten zonder schaamte weg gegaan en voor de moeite 20 euro (ipv 50) en een briefje voor de manager op de tafel achter gelaten want we wilden echt niet betalen voor het slechte en niet op gegeten eten . die 20 euro hebben we uit beleefdheid betaald voor de (op) gedronken drankjes. voor ons nooit meer TONG FONG
Cathelijne1982 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Al meerdere malen heerlijk gegeten. Ook aardig personeel. Hardwerkende familie. Vorige week een uur langer gezeten dan afgesproken maar ze rekenden geen extra kosten (normaal rekenen ze 5 euro voor elk half uur dat je langer blijft) Nou sorry maar dat vind ik nou nog eens top. Goed bier en fris. Niet dat gore tap cola maar lekker uit een flesje (vers om het zo maar te zeggen). Ook aardig voor kinderen. Onze kleine kreeg een ontzettend lief speeltje mee.
Kortom, alle negatieve recensies zijn in onze ogen onredelijk.
Deze zaak verdient een goede waardering.
Aukjer .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Na het lezen van de vorige recensies gingen we het toch een kans geven omdat we hier vroeger vaak kwamen.
Het zag er allemaal netjes uit en het personeel was erg klantvriendelijk.
Het eten was erg lekker en zag er vers uit!
Prima prijs qualiteit verhouding .
Daan0807 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Wat een vieze tent! Na binnenkomst bijna een uur op ons voorgerecht gewacht, daarna na een kwartier in de rij staan met je bordje krijg je halfrauwe kip Tot 3 keer toe. Verder ligt er in de bakken ook allemaal verkleurd vlees wat er waarschijnlijk al een paar dagen ligt. op de wc was het ook een stinkende bende, Zeker geen 25 euro waard.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Wist vantevoren niet dat ik in het aller, allerslechtste wokrestaurant uit mijn eetcarriere terecht zou komen. Wokken bij Tong Fong. Bij aankomst in de vestibule wordt de bezoeker gewezen dat bij diefstal, direct de politie wordt gebeld. De diefstal zal zeker niet slaan op het interieur van de zaak want er is werkelijk niets van iemands gading bij. Eenmaal naar de besproken tafel alwaar we met 15 man plaatsnemen. Er kan ook al carte worden gegeten en het is niet druk in het restaurant. De bediening bestaat uit een jongedame en er wordt gewokt en "getepanyakiet" door een en dezelfde jongeman. De manager maakt sushi en communiceert ronduit slecht. Tafel gedekt met mes en vork. Gevraagd naar eetlepels (rijst eet je met een lepel...), wordt naar een lege bestekbak gewezen. Witte rijst is bij aankomst niet in de zelfbedieningsbakken; maar aan wie vraag je dat als de serveerster voortdurend a la carte staat te bedienen en de eigenaar oost-indisch doof veinst? Sortering van gerechten is op zijn minst vreemd en karig: nauwelijks rundvlees, geen bamboescheuten, geen maiskofjes enz. Wel bloemkool.
Voorgerechtje (keuze uit kip of zalm) wordt na een half uur geserveerd en smaakt naar behoren. Desgevraagd gaat de late bediening van het voorgerecht niet van de maximale 2 uur woktijd af. Gelukkig is de drank zelfbediening.
Dan het wokken: een onervaren jongeman staat dus 2 dingen tegelijk te doen. Het voorgaren van de rauwe spullen gaat in lauw water waarop de jongeman direct door mij wordt gewezen. Hij zet het vuur hoger maar resultaat blijft uit. Voor deze ene wokpan staat al gauw een rijtje van een man of tien en als je na 20 minuten uiteindelijk met je ene bordje zit, dan merk je dat het spul nog halfrauw is. Later komt nog een dame achter de wokpan bijspringen maar dit komt de kwaliteit en snelheid niet ten goede; koken in lauw warm water en vervolgens te kort in de wokpan.
Sushi wordt vers gemaakt en is smakelijk.
Dan naar de kant-en-klare bakken: gerechten zijn smakelijk. Er is echter zo weinig dat na 3 personen -een beetje- opscheppen, de boel op is. Nagevraagd bij te vullen maar duurt lang voordat een personeelslid is gevonden en de gerechten daadwerkelijk uit de keuken komen.
Dan naar toetje. Over het ijs kan ik kort zijn: in diverse smaken met een bus slagroomfantasie. IJs stikte van de ijskristallen maar dat is niet zo gek als het ijs slechts gedeeltelijk wordt gescheiden van de buitenlucht door een halve glazen afdekplaat. Niet echt hygienisch ook. Voor de rest wat cakejes, best smakelijk. De chocoladefontein mocht worden bedoopt met boterzachte lange vingers en kei-en-keiharde spekjes.

Aandachtspunten:
1. Er is geen kwaliteitsverschil tussen wokken met- of zonder Groupon.
2. Tepanyakie en wokken kan niet samen door een enkele persoon.
3. Zorg voor voldoende assortiment en hygiene.
4. Zorg voor voldoende (en getraind) personeel; diep respect voor de twee jongelingen!
5. Advies aan de manager: het kan en mag echt beter!

Al met al: € 22,50 voor 2 uur all in is natuurlijk geen geld. Geef echter liever een tientje meer uit voor goed eten, goede bediening en een welkom gevoel. Je bent een avondje uit niewaar!?
Goodfoodgoodmood .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Ik schrijf niet met regelmaat recensies, maar dit restaurant heeft toch daadwerkelijk een vermelding nodig en zeker niet op een positieve manier. Zelf ga ik graag uiteten bij restaurants met een wok-concept of all you can eat. Het eten is over het algemeen goed te doen en slechts zelden ben ik ontevreden. Maar Tong-Fong is duidelijk een enorme tegenvaller. Een reorganisatie is nodig, wat betreft het personeel, het decor (die is in geen 100 jaar veranderd) en al helemaal het eten. Het eten is van zeer slechte kwaliteit, niet erg fris om te zien dat de kok die zojuist uitgebreid in zijn neus aan het poeren was vervolgens (zonder zijn handen te wassen) met zijn blote handen zo het gemaakte eten in de buffet bakken schuift. Het personeel zei daar niks van want die waren veel te druk met hun mobieltjes. Wat me nog het meest verbaasde is dat het personeel, het eten dat op de grond was gevallen doodnormaal opraapte en schaamteloos in de bakken teruglegde, na eraan geroken te hebben. Doodleuk kregen we ook te horen dat sommige gerechten er al een dag lagen omdat het niet werd verkocht en het zonde was deze weg te gooien. Heel eerlijk maar misschien niet de beste strategie om klanten te trekken en ze te behouden. De ingredienten om mee te wokken waren muf, na hiervan iets gezegd te hebben zeiden ze dat dat de normaal geur hoort te zijn en dat zij er zelf ook van aten en nergens last van hadden. De service...tsjah...die was er niet....het is de bedoeling dat je jezelf voorziet met alles wat er stond, nu stond het buffet alleen uit 5 gerechten waarvan er 4 oud waren. Gewoon jammer. Personeel praat bovendien verschrikkelijk luid, maar dit kan ook misschien extra opvallen doordat er niemand zat (vreemd voor een zaterdag avond, maar achteraf ook niet heel vreemd) Het decor heeft een opknapbeurt nodig, te chinees, te kitscherig, te oud en niet gezellig. We komen ieder geval nooit meer.
D'charell R.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Tong fong slechtse restaurant waar ik en me moeder ooit hebben gegeten het eten was slecht kipflet was niet goed schoon gemaakt weinig keuzes zag er allemaal heel slordig en onhyginsch er uit. serive was heel slecht barman zat film te kijken em liet ons zeker 20 sec gewoon staan om te kunnen af te rekken deze tent mag van mij direct sluiten. Te vies en niet te eten geloof me!
Vredebest .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Hier met een groepje op basis van groupon voucher gegeten, bijzonder aardig personeel maar dat waren wij natuurlijk ook! Een echt Chinees ingericht restaurant, met idem dito meubilair, het all you can eat concept was hier van toepassing, de ober informeerde ons op ons verzoek uitstekend, de drankjes mochten wij zelf pakken, wel een beetje rommelig, maar het begon goed, buffet was een beetje aan het verpieteren maar de babi pangang van buikspek was heel goed, lekker krokant, je schept je eigen vis, vlees etc. op en laat dit dan wokken cq. grillen bij de counter, deze zag er smoezelig uit, de kok zat er zijn eigen patat te eten, de meisjes deden hun best om dit te doen, maar een echte Chinese kok zou toch representatiever staan en wat meer sjeu bij het wokken en grillen zou zeker niet misstaan dan dat amateuristisch prikken in het eten, idem een opknapbeurtje tenslotte sta je als klant wel ahw de keuken in te kijken. Achterin het restaurant was het een deel van de familie, kinderwagen etc. heel huiselijk, kratten opgestapeld, echt een life style:-) interieur maar voor een restaurant wel erg rommelig! Verder aardige mensen, niet kinderachtig over het langer zitten dan de twee uur, het ijs was op en werd keurig aangevuld, maar toch...... niet voor herhaling vatbaar.
LizaB .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Gisteren wezen eten bij Tong Fong via de Groupon Actie. We werden hartelijk ontvangen, waarna ons werd gevraagd welk voorgerechtje we wilden hebben. Na het voorgerechtje gaan wokken en grillen.

In de eerste instantie leek alles prima, drankjes kan je zelf pakken en de service was goed. Het tepanyaki buffet en het sushi buffet is echter erg klein, maar dat is op zich nog niet zo'n ramp.

Echter toen ik vlak voor weggaan nog even naar het toilet ging.. Zag ik de personeelsleden de vis en het vlees voor de volgende dag uit de vriezer halen. Dit gebeurde in het gedeelte waar mensen hun bestelling op komen halen. De bevroren vis en het vlees lag openlijk op de grond (waar iedereen gewoon overheen loopt), en ik moest over de ingrediënten heen stappen om bij het toilet te komen. Erg onsmakelijk en onhygiënisch als je het mij vraagt.

Door deze ervaring gingen wij met een niet al te goed gevoel weg.. Wat blijkt, vandaag beide aan de diarree, en last van buikkrampen.

Voor ons niet nog eens.
EduardGroot .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Door familie uitgenodigd om hier te gaan eten. De prijs is goed. Het eten was niet slecht. De service ook niet. En de entourage ook niet. Maar het kan volgens mij echt wat beter, als het management er wat meer aandacht aan zou besteden.
BigKahuna .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Sinds we hier gegeten hebben bestellen we hier geen afhaal meer. Eten/ingredienten waren niet vers, kregen andere gerechten dan besteld, tot slot klopte de rekening niet. Erg jammer.
Lia F.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Met een groupon bon gegeten bij tong-fung.

we werden heel vriendelijk ontvangen, een lekker voorgerecht, waar we niet te lang op moesten wachten, terwijl een lekker wijntje gedronken.
heerlijk gegeten, ruime keuze, snelle bereiding.
heerlijk toetje na.
de bediening was perfect, gezellige jongens.
zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Ilona N.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Via groupon een all you can eat sushi bon gekocht.
We vonden 2 uur erg lang dus half uurtje later binnen gestapt.
Hadden we beter niet kunnen doen na 35 min. pas het voorgerecht.
Sushi waarvoor we kwamen was zo'n klein assortiment dat we overstapte op de grill en wok.
Hier stond je makkelijk 15 min te wachten op je eten ... en dat terwijl de tent bijna leeg was.
Klacht ingediend over dat er veel te veel peper op de garnalen stick en champions zat.

Al met al ons gezelschap was super gezellig en volgende keer gaan we ergens anders met hun eten!
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Variatie in sushi was klein, borden werden langzaam opgehaald en moesten betalen voor een baby van 14 maanden.... Airco stond aan langs de wok en dat was superkoud. Alles zeer matig en zeker geen aanrader en niet voor herhaling vatbaar...
Haan55luud .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Ik moet eerlijk zeggen dat we heerlijk gegeten hebben. De ontvangst was een beetje amateuristich maar daarna verliep alles zoals het hoorde. De kok, tevens eigenaar was bijzonder vriendelijk en het eten was prima. Lekker gewokt of gegrild. Meer dan voldoende keus, kortom een absolute aanrader.
Prijs kwaliteit verhouding uitstekend, zeker omdat de drank bij de prijs inzit.