Tong Fong

Brinklaan 112 1404 GS Bussum Nederland Kaart

Over het restaurant Tong Fong

Sinds 1982 is Chinees restaurant Tong Fong al een begrip in Bussum als het gaat om de Chinees Indische keuken. In ons Chinees Indisch Wok restaurant Tong Fong heeft u de keuze uit het " All You Can Eat Sharing menu" of de "klassieke Chinees Indische menukaart". Eten delen "Sharing is caring" is de nieuwe stijl van eten aanbieden. Al ons eten wordt in het midden van de tafel gezet, zodat het heerlijke eten met iedereen gedeeld kan worden. Naast ons restaurant hebben wij ook een afhaal, bezorging en catering service.

Meer informatie over restaurant Tong Fong

• : Gratis parkeren op parkeerplaats treinstation Bussum-Zuid nabij het Bastion Hotel, gelegen op 15 minuten loopafstand. Nabij gelegen parkeervakken zijn betaald parkeren ma-do, za 9:00 - 18:00 uur € 1,00/u. Koopavond vrijdag is het 9:00 - 21:00 uur € 1,00/u

Maandag 12:00 - 21:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

6,7

Jouw recensie over het restaurant Tong Fong

Ayla K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Tong Fong is één van onze lievelingsrestaurants in de buurt! Normaal gesproken vertrouw ik het niet zo als een restaurant meerdere keukens op de menukaart heeft staan, maar bij de Tong Fong is dit juist hét pluspunt. Shared dining met goed Indonesisch, Chinees en Japans; wat een heerlijk concept. De sfeer in het restaurant laat te wensen over, maar het eten en het lieve personeel maakt dat meer dan goed!
Stephan S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Ze hebben hier de lekerste Dagang Smoor die je ooit gegeten hebt.
Heel erg bedankt voor uw compliment. De chef kok dhr. Hu besteedt dagelijks erg veel tijd om al het eten te (voor)bereiden. Wij maken namelijk veel gerechten nog ouderwets zelf. Geen kant en klare hap. De smaken van ons eten is daarom authentiek en uniek. Wat maakt dat niet elke Chinees hetzelfde is.
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Eten prima,weinig sfeer wij zaten alleen in het restaurant dat is minder leuk
Op de kalender op onze website proberen wij de drukte qua reserveringen weer te geven, maar ook rekening houdend met de uitserveer drukte. U was op een zondag en helaas de enige tafel, maar daardoor had u gelukkig geen last van te lang wachten op eten. Alleen was het bij ons afhaal en bezorg centrum wel druk. Als u graag in een vollere restaurant zit, dan raden wij u aan om ons kalender te raadplegen op onze website. U mag ons ook altijd bellen.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heerlijk genoten van all you can eat. Mals vlees. Met name rundvlees smoor, de thaise kip, Ook de foe yung hai en babi pangang waren heerlijk. En de Ajam saté is ook een aanrader. Vaak zijn ze droog maar deze saté was smaakvol. vlotte bediening en zeer vriendelijk. Enige minpunt is dat de pansit goreng iets te hard was en er nauwelijks of geen vlees in zat.
Onze Indische gerechten vallen ook erg in de smaak bij het publiek. Fijn om te horen dat het u ook bevalt. Wat betreft de pangsit goreng, deze is bij ons vegetarisch. Bij de traditionale Chinees Indische pangsit goreng gaat het vooral om het krokantje dat je kan dippen in de saus. Als u van garnalen houdt, dan raden wij u aan om de volgende keer onze Chinese pangsit te proberen. Dit is echt een gevulde pastei.
Myran S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ontvangst en bediening verliep een beetje rommelig.. Niet goed afgestemd wie welke tafel bediend. Eten was verder wel prima. De inrichting en entourage is sterk verouderd. Denk dat er wel veel van de afhaal gebruik wordt gemaakt. Het eten is namelijk wel zeer smaakvol en erg lekker.
Wij proberen te werken aan een betere ontvangst en bediening service. De bediening is nog niet echt op elkaar ingespeeld, dus hieraan moeten ze nog werken. Het belangrijkst is dat het eten heeft gesmaakt. Wat betreft de decor is het niet modern strak, maar dat past misschien ook niet bij een traditioneel Chinees Indisch restaurant. Het klopt, dat we nog een afhaal centrum hebben en dat loopt samen met de service van het restaurant. Bedankt voor uw recensie.
Ed H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Was allemaal prima te eten. Zeer vriendelijke bediening, en goed betaalbaar. ????????
Niet alleen het eten moet lekker zijn, maar in verhouding moet er een redelijke prijs voor worden gevraagd. Wij hopen u de volgende keer weer te mogen zien.
tuijlh .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
De binnenkomst was totaal anders dan ik verwacht had. Tong fong werd door anderen afgeschilderd als een aftandse vreetschuur. Het tegendeel is waar: goed verzorgd interieur, beleefd personeel en veel a la carte gerechten. Toch hebben wij gekozen voor het all you eat menu en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel na zoveel negatieve berichten.
Lekker sliptongetje, garnalensate, thaise kip enz. Het enige minpuntje was dat de bediening veel langzamer werd naarmate er meer klanten binnenkwamen. Op 2 stukjes courgette en 3 uienringen hebben we 20 minuten moeten wachten en dat ook nog nadat we dat 2 keer aangegeven hadden. Kortom: we komen best nog wel een keer terug.
Bedankt voor het opmerken dat wij geen aftandse vreetschuur zijn. Wij zijn een traditionele Chinees Indische familie restaurant die al 36 jaar bestaat. Iedereen werkt erg hard om alle gasten een goede avond te verzorgen, alleen is in deze tijden erg lastig om nieuwe collega’s aan te trekken. Dus wanneer het drukker wordt, dan is het extra hard werken. Verder proberen wij op de kalender van ons eigen website de drukte aan te geven, zodat u zelf kan bepalen of u graag op een drukke of een rustige dag wilt komen. Wij kijken uit naar uw volgende komst.
Aithra B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
We hebben lekker gegeten. Het bestel systeem is niet heel erg praktisch, de gerechten komen niet zo snel maar worden wel ter plekke bereid. Er is een mooie speelruimte voor kleine kindjes.
Wij zijn blij om te horen dat het eten van het all you can eat Sharingmenu in ieder geval heeft gesmaakt. We kunnen voorstellen dat als u voor het eerst met het bestel systeem in aanraking komt, het onpraktisch kan ervaren. Het turven van het aantal gerechten op een afstreeplijst aan de hand van een foto menukaart, is een van de vele manieren om eten meerdere keren te kunnen bestellen. Hopelijk weerhoudt ons bestel systeem u niet om de volgende keer terug te komen.
A. N.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, allerlei gerechthes, in al you can eat. Alleen vonden wij get te lang duren wat jammer was.
Perfecte kwaliteit prijs verhouding.
Hartelijk dank voor uw eerlijke recensie. Wij zijn een klein familie restaurant, die ook een afhaal, bezorg en catering service heeft. De keuken en bediening probeert altijd zo snel mogelijk te werken, alleen als op alle fronten drukte heerst, dan is dit erg lastig. Graag uw begrip hiervoor. Wij geven op onze kalender op onze eigen website zo goed mogelijk de drukte aan. Uw komst is de grootste waardering voor ons harde werk. We zullen ons blijven verbeteren.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Lekker eten! Leuke combinatie tussen Chinees, Westers en sushi. We hebben van het all you can eat menu veel gerechtjes geprobeerd. Het smoorvlees, de sushi en het Chinees eten was erg lekker! Het was erg rustig de avond dat we er waren maar niet ongezellig. Zeker een aanrader, ook als je met meerdere mensen bent en iedereen zin heeft in iets anders.
Heel erg bedankt voor het komen. Fijn om te lezen dat u ons gedachte achter het concept all you van eat Sharing menu deelt. Tot de volgende keer.
Stephan K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Van het menu was de soep en het hoofdgerecht erg goed, het tussengerecht iets minder. Er is voldoende ruimte tussen de tafels dat een rustige sfeer ten goede komt. Soms moesten wij door de grote drukte in de keuken wel wat lang wachten.,Daarvoor werd uit eigen initiatief excuses aangeboden. Ter compensatie werd een gratis drankje aangeboden.
Heel erg bedankt voor uw eerlijke recensie. We zien u graag terug.
tan K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Wij kwamen via de Iens actie. Eten was prima, we hadden het keuze menu onbeperkt, wat heel leuk was doordat je veel kleine porties kunt uitproberen. De rijst en mihoen komen dan niet ok een rechaud, maar de overige gerechten waren heerlijk, met name de vis en vleesgerechten van de gietijzeren plaat. De mensen zijn zeer vriendelijk, goede service en ook heel aardig naar kinderen toe. Locatie is niet heel sfeervol doordat het een beetje rommelig oogt, een gedeelte afgeschermd en her en der wat opslag. Wel heel leuk dat er voor kleine kinderen een aparte speelruimte is. Wij vonden het voor herhaling vatbaar, maats sn voor alleen een hoofdgerecht
Blij om te horen dat ons eten heeft gesmaakt. Wij hopen dat de volgende keer dat u ons restaurant weer bezoekt het minder/ niet meer rommelig oogt.
Pinke P.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Interieur wat gedateerd.
Een snelle en correcte bediening
Veel kleine gerechten.
Chinees, Indonesisch en Sushi gegeten
Alles smaakte prima, gaan we nog een keer doen!
Van harte welkom om ons restaurant weer te bezoeken. Wij zijn nog een klassiek Chinees Indisch restaurant, dus het interieur kan gedateerd overkomen. Maar wij zullen u heerlijk eten blijven uitserveren.
Pinke P.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Interieur wat gedateerd, chinees/indonesisch/sushi, correcte snelle bediening, allemaal kleine gerechten, lekker gegeten wat we er van verwachten. Gaan we nog een keer doen!
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Vanaf De Fransche Kamp werd dit restaurant aanbevolen. Als ik eerst de recensies had gelezen dan was ik hier voorbijgegaan, maar dan hadden wij een uitstekende maaltijd gemist.
Vier mensen gingen voor een Tippangerecht en toen ik daarvan iets proefde had ik spijt dat ik een combinatiegerecht had gekozen. Maar ook daarvan waren alle onderdelen heerlijk van smaak. De sambal die ik erbij vroeg werd snel geleverd, trouwens alle gerechten werden snel gebracht. Drie mensen bestelden een dessert, wat er erg goed uitzag en evenzo smaakte. De jonge serveerster was erg verlegen en maakte twee foutjes, die snel werden hersteld.
De aankleding is oubollig chinees, maar wil je goed eten, kom dan naar dit restaurant.
Franse kamp is altijd een goede klant van ons geweest, Hartelijk dank aan Franse kamp om u te introduceren aan ons Chinees restaurant. Hartelijk dank voor uw begrip voor de kleine fouten. Indien u de volgende keer weer in de gelegenheid bent om ons te bezoeken, zullen wij weer ons uiterste best doen om u een fijne avond te bezorgen.
EricNoort .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Ik kan mij (gelukkig) niet vinden in de negatieve recencies. De goedlachse Chinese dame kwam keurig vragen of ze ons een voorafje mocht serveren. Wachtend op het eten, een "tafelwijntje" (Merlot 2013) vooraf. Geen zure wijn waarbij de tannines je tandvlees doen optrekken. Tongstrelend ... voor een "simpel" tafelwijntje een 10. Ik ben nogal kieskeurig maar alles wat ik hier uitgeprobeerd heb, was over 't algemeen goed bereid. En, bovenal, vers. Sommige (Thaise) gerechten hadden wat mij betreft wat pittiger gekund maar dat zal niet iedereen plezieren. Men heeft hierin een goede balans weten te vinden. Als spicy je ding is, kun je dat de (uiterst vriendelijke) kok bij de bakplaat laten weten en dan komt dat vanzelf voor elkaar. Last, but not least, de bediening. Die was uit de kunst. Uiterst vriendelijk, goede adviezen, vuile borden werden snel weggehaald. Ik kan (bijna) niets negatiefs over dit restaurant berichten behalve 1 ding ... zet de verwarming a.u.b. een paar tandjes lager. Dat voorkomt een onnodig hoge energierekening en klanten die zich, puffend als een rode kreeft door het restaurant heen bewegen.

Heel veel succes toegewenst, beste mensen van Tong Fong ... dat verdienen jullie ! Enne ... tot weerziens.
Heel erg bedankt voor de mooie complimenten. De volgende keer dat u komt, zullen wij u een koel plekje in het restaurant geven. Dan kunt u nog meer genieten van ons speciaal extra vlammende Thaise gerechten op uw verzoek.
Sanne R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
In mijn jeugd kwam ik hier vaak. Het was een kwaliteitschinees met authentieke a la carte gerechten. Dus toen ik hier afgelopen zondag met mijn ouders en hun vrienden ging eten was ik blij en benieuwd.
Het is een wok-restaurant geworden maar je kan er ook nog a la carte eten. Dat wilden wij. De jongedame die ons welkom heette vond dat onhandig maar na aandringen 'mocht' het toch.
De peking eend was niet knapperig. Uitleg van de (sympatieke) eigenaar was dat het altijd een compromis: als hij knapperig is, wordt hij te droog. Uit eerdere ervaringen met peking eend weet ik dat dat niet waar is. Als hij goed bereid is is hij niet droog en wel knapperig.
Twee mensen hadden een samengesteld gerecht met drie verschillende kleinere gerechten. Dat zag er goed uit, smaakte zoals het hoort en ging helemaal op.
Ik had de Babi Pangang Spek, die was heerlijk knapperig maar wat aan de zoute kant en er zaten een soort kant-en klare, taaien "uitgebakken" uitjes bij. Verder ontbrak hier groente. Dan had ik dat misschien apart bij moeten bestellen. Maar qua hoeveelheid had ik dan zeker voor twee personen gehad.
Het decor: een recht-door zee Chinese inrichting en aankleding met veel rood en goud en glimmers. We zaten naast een muur waar met een beamer de tv op geprojecteerd werd. De tv zetten ze wel uit, maar de beamer bleef aan, zodat er de hele tijd een bewegende prompt "druk op ... om de beamer uit te zetten" in ons blikveld danste. Bij navraag zetten ze dat uit.
Achter het restaurant gedeelte is nog een ruimte en dan de afhaal. Hier staan allemaal spullen die er niet horen, lege verhuisdozen, vuilcontainers, kinderwagens. Het geeft mij het gevoel dat ik bij mensen thuis ben binnen komen vallen en niet welkom ben. Je zou willen dat je er niet hoeft te komen maar je moet erdoorheen om bij het toilet te komen.
Al met al voor mij een desillusie van jeugdsentiment.
Beste Sanne, heel jammer dat jullie een slechte ervaring hebben gehad bij ons. Sinds enkele weken hebben we een nieuwe team. Hopelijk mogen we je in de toekomst nog eens verwelkomen met een betere ervaring!

Reactie van proever:

Dankjewel voor je reactie. De kans dat ik terug kom is niet zo groot. Ik woon niet meer in Bussum.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Bediening was bar slecht en onbeschoft. Eten was op zijn zachts gezegd smakeloos. Haalde vroeger hier nog wel eens Chinees maar na deze ervaring nooit meer.
Nance C.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Begon gelijk goed. Bij aankomst mochten we in eerste instantie een plek uitzoeken, maar mevrouw van de bediening was daar uiteindelijk niet helemaal mee eens. Liet het duidelijk blijken door luid in het chinees te klagen over ons. Beetje jammer dat ik het versta.

Bij het afreken was het ook trieste bediening. Moesten de hele zaak door om in het afhaal gedeelte afrekenen, omdat schoonmaken blijkbaar voorrang had op gastvrijheid.

Enige op de avond die wel zijn best deed was de jongen achter de bakplaat.
warduitwillemstad .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik heb nooit gedacht dat ik zo'n triest uitziend en smakende wokrestaurant zou bezoeken. Eerst dacht ik dat andere recensenten maar overdreven maar het eten hier is echt niet lekker. Bakplaat vlees en vis smaakt niet lekker en smaakt ook niet meer vers. Wokken is met oud uitziende groente betreurenswaardig. De sushi is te nat of soms te droog wat inhoud dat diegene die hier sushi maakt weinig kennis heeft van sushi rollen. Helaas geen goede ervaring