Tong Ah

Meer informatie over restaurant Tong Ah

Jouw recensie over het restaurant Tong Ah

Laïla V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Weer eens bij Tong AH geweest en kennisgemaakt met het nieuwe concept. Het was (weer) heerlijk, de keuze is groter geworden, wat op tafel komt is heerlijk. Vers bereide sushi, goede warme gerechten. Bediening is super vriendelijk en attent. Het was al een klein feestje om bij Tong AH te eten en dat is het nog steeds. We gaan heel snel weer
Alrik K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
All inclusive service! Iedereen was zeer attent en de nieuwe kaart heeft geleid tot top gerechten. Was al een goed restaurant maar is nog beter geworden!
Gj S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Eten goed, ook met de nieuwe kaart.
Bediening aardig , maar wat rommelig, veel verschillende mensen aan tafel. Coördinatie daardoor niet optimaal...
Ook wordt er erg snel afgeruimd, is onrustig .
Claartje M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Vanavond gegeten bij Tong Ah. We komen hier vaker en zijn altijd al tevreden, maar nu hadden ze tot onze verrassing een geheel nieuw concept waar we extra blij verrast door waren! Van ma-do eet je nu voor 25,50 unlimited van de kaart. Elke ronde kun je per tafelgenoot twee gerechtjes bestellen. Wij begonnen met sushi, die kenden we al en valt altijd in de smaak, wat ons betreft echt de beste sushi in de wijde omgeving. Eigenlijk viel geen enkel gerecht tegen, de hoogtepunten waren voor ons de sushi, de beefsaté, de dim sum, de courgette en de spekkoek! Het eten is meer dan genoeg, en je kunt onbeperkt bestellen, maar het restaurant heeft echt geen vreetschuur-gevoel, gelukkig, want daar houden wij helemaal niet van! Nee, Tong Ah is echt hoge kwaliteit en supervriendelijke bediening (al moet de bediening soms nog wat leren, iedereen is wel ontzettend enthousiast en snel en vriendelijk - zo werd het dessert zonder morren omgewisseld toen bleek dat we het verkeerde hadden aangekruist). Echt een aanrader! Het beste Aziatische restaurant van Weesp en omstreken!
Gj S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
goed eten, vriendelijke bediening.
Wel is de bediening wat rommelig, 3 verschillende personen aan de tafel en weinig coördinatie.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten - super bediening - vriendelijk personeel en gezellig sfeer maar het concept Shared-Dining Menu ontgaat mij een beetje. Je besteld 6 rondes maar ronde 1 t/m 3 worden niet echt in kleine schaaltjes geserveerd. Voorbeeld: je krijgt de bestelde gerechten in een schaaltje op de bord en als je daar dan iets van gegeten hebt moet je je schaaltje omwisselen met een schaaltje van een tafelgenoot. Heeft een van je tafelgenoten soep dan komt de soepkom met gebruikte lepel jouw kant op om te ruilen met een van jouw schaaltje of kommetje. Je lepelt dus min of meer het restje op van een tafelgenoot...... Had meer gedacht dat de gekozen gerechtjes in aparte schaaltjes zouden worden uitgeserveerd zodat je zelf iets kunt opscheppen - meer het idee van Sharing. Ronde 4 t/m 6 worden tegelijk uitgeserveerd in aparte schaaltjes - dat lijkt mij meer de bedoeling. Jammer ook dat als je van maandag t/m donderdag Shared-Dining doet je 23.50 euro betaald en vanaf vrijdag t/m zondag 28,50 uur meer voor hetzelfde menu. Nogmaals eten was prima maar het concept is vreemd.
Georgine S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
In augustus 2016 was ik in Tong AH voor een reünie met mijn familie uit o.a. Amerika en Nederland. Van tevoren heb ik met de eigenaar afspraken gemaakt over het aantal personen en de ruimte die we nodig hadden. Ik moet zeggen dat we zeer goed zijn ontvangen, de tafels waren feestelijk gedekt en het eten was voortreffelijk. Mijn familie was zeer tevreden over het eten en willen de eerstvolgende reünie weer georganiseerd hebben in Tong AH te Weesp. Een echte aanrader dus. Ineke Strik- Barkey
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Tong Ah al jaren in Weesp,de laatste tijd lijkt het of er in te oude olie word gebakken,gebakken banaan niet te eten droog rauw en smakeloos.Sorry.
Maria_M .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Nieuw bij Tong Ah is dat er vers Japans eten (sushu, sashimi e.d) afgehaald kan worden naast het traditionel Chinese eten. Ik heb dat nu een paar keer gedaan en ben erg tevreden. Heerlijk!
Hobby-eet-ster .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Voor de 3e keer hier Shared Dining gegeten, california roll, crispy maki, dumplings, rib eye boterzacht. Heerlijk! Vlotte bediening. Prima sfeertje.
Riemke R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Het was in 1 woord overheerlijk. Het dinner-sharing menu, de gastvrije ontvangst, duidelijke uitleg, prettig interieur en geweldige (keuze uit vele) gerechten zijn ons goed bevallen. Bovendien voor zover ik weet het enige restaurant in Nederland waar je echt goede thee kunt krijgen. Alleen al dat potje speciale groene thee is reden om gauw terug te komen. (Bovendien is Tong Ah ook nog gemakkelijk bereikbaar vanaf de grote wegen en zijn er geen parkeerproblemen.)
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Het eten is bij Tong Ah heerlijk. 100% beter dan voorheen. Het Indisch eten is van goede en smakelijke kwaliteit, maar de Chinese keuken overtreft alles. Het eten is supervers en de koks zijn kennelijk gedreven in snelle service; alles wijst op een zeer efficiënte organisatie.
De jumbo-Tong-Ah-loempia's overtreffen alles wat smaak en samenstelling betreft: kip, Tong-Ku (Shi-Take) tauge, diverse groenten, omelet. Het is echt een hele maaltijd. De Chinese Sushi-kok is een kunstenaar. Het is een genot om te zien met hoeveel precisie en vaardigheid hij de vele variaties sushi bereidt.
De bediening is uitermate vriendelijk en legt geduldig uit wat er allemaal te verorberen valt.
Het keuzemenu (Shared Dining menu) is uitgebreid en qua prijs zeer aantrekkelijk. (€ 23,50 en weekend € 28,50) Het doet mij denken aan mijn Indische roots: onophoudelijk verschillende lekkere hapjes proeven. De ambiance is gezellig, chique, maar ook weer niet overdreven. het personeel is vriendelijk en herkennen snel klanten die terugkeren.
We gaan er steeds vaker eten en ook afhalen.
Voor het afhalen geef ik de bestelling telefonisch door en tot nu toe is het eten precies op het afgesproken tijdstip klaar.
een echte aanrader!!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Sinds 30 jaar halen wij elke week op vrijdag een maaltijd bij Tong Ah.
We kunnen ons echt geen andere manier indenken om het weekeinde te beginnen.
Wij hebben een stuk of vier verschillende pittige gerechten met ossenhaas en kip die we
afwisselen, afgezien van af en toe een beetje smokkelen als we weer onbedwingbare trek
hebben in die heerlijke malse ossenhaas met scherpe saus.
Samen met een licht gekoeld rood Spaans wijntje uit de Navarra een ideale combinatie.
Ook hebben we een paar keer gebruik gemaakt van ‘shared dining’.
Je hebt dan heel veel keus uit kleine hapjes en dat is heel leuk om met een groepje te
doen. Sinds de verbouwing in 2013 is de ruimte supergezellig en modern geworden.
Zou restaurant Tong Ah besluiten te verhuizen dan verhuizen wij mee!!! (max. 100 km)
Chris T.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Tong Ah behoort tot onze vaste prik van restaurants die gewoon goed zijn voor een gezellig avondje uit. Sinds de verbouwing ligt de nadruk minder op het zogenaamde "1 bord per persoon hollandchinees" en is het meer een verzameling van aziatische keukens op 1 menukaart welke in kleinere porties worden geserveerd, waarbij de nadruk nog altijd op chinese gerechten ligt met een extra keuze aan japans, thais en indisch. De sushi hier is zo goed dat deze ook van groepen echte japanners bij het bedrijf van mijn vrouw complimenten krijgt en inmiddels is Tong Ah een soort hofleverancier van Sushi. Dat is in ieder geval al 1 rede om hierheen te gaan. De andere reden is dus het vernieuwde menuconcept waarmee de manier van eten meer in lijn ligt met de eetgewoontes in Azie waar men ook eerdere kleine porties op tafel komen, maar dan met de afwisseling van meerdere landen op 1 kaart. De gerechten op de menukaart gaan geen michelin sterren binnenslepen voor authenticiteit van de respectievelijke keukens (afgezien van die Sushi dan) maar zijn wel goed genoeg om als geheel te kunnen bekoren. De service is altijd vriendelijk en het interieur mooi en modern.

Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Voor het eerst hier afgehaald. Twee halve gerechten: Cha Siew (€ 6,50) en Babi Pangang (€ 7,50). Gerechten waar ik als kind warme herinneringen aan koester. Een half Szechuan ossenhaasgerecht staat ook op de kaart, maar de vraag of deze met echte Szechuan peper (die is niet eens zozeer pittig maar 'verdooft' de tong en heeft een citrusachtige smaak) is bereidt wordt niet beantwoord en als lastig ervaren.

De Cha Siew is redelijk, maar de Babi Pangang, mist elke vorm van knapperigheid. En dat kan wel degelijk, ook afgehaald – dat bewijst een andere Chinees in Weesp.

Als ik restauranteigenaar zou zijn dan zou ik het leuk vinden als iemand oprechte interesse in een Szechuangerecht toont. De gastvrouw die ik sprak is uiterst onverschillig, een ervaring die ik eerder in het restaurant heb gehad. Tong-Ah heeft een prachtig interieur maar legt weinig tot geen liefde in het eten. Het mist simpelweg authenticiteit.

Nee, Tong Ah is wat betreft afhalen niet voor herhaling vatbaar. Jammer.
Beste Heer Wartenbergh,

Bovenstaande hebben wij direct besproken met ons team. Alle feedback nemen wij uiterst serieus. Wij hebben u diverse gerechten aangeboden te proeven, u heeft daar geen gebruik van gemaakt. Wij nodigen u graag uit om alsnog ons heerlijke ossenhaas gerecht te komen proeven. Daar de provincie Sichuan bijna net zo groot is als Frankrijk zijn ook binnen de provincie verschillende keukens en bereidingswijze. Wellicht is door de taalbarrière met de gastvrouw uw vraag niet helemaal begrepen.

De Babi Pangang is niet knapperig omdat deze wordt geserveerd met een ruime hoeveelheid saus. Indien u aangeeft dat u de saus liever los heeft, zult u ervaren dat het vlees een krokant korstje heeft.

Hopelijk tot snel,

Team Tong Ah Weesp
Sharons .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Kom hier vooral om sushi te halen, ook afgelopen zaterdag weer. Altijd vriendelijk geholpen en de sushi is heerlijk en vers. De sushi chef staat in een open deel van de keuken, zodat je kan zien hoe de sushi gemaakt wordt. Zeker voor herhaling vatbaar.
Yolandaa .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ik heb gister weer eens iets afgehaald bij Tong Ah. De mevrouw achter de kassa deed niet echt vriendelijk, maar dat zal wel. Eerder betaalde ik €8 nog wat voor een portie bami met kipsaté. Gister moest ik ineens €10,25 betalen. Een flinke prijsverhoging maar ik dacht dat het te maken zou hebben met de vernieuwing van het restaurant. Eenmaal thuisgekomen wilde ik lekker gaan eten maar kreeg ik meteen spijt van mijn keuze. Het ei dat op de bami wordt gelegd zag er niet uit. Het eigeel was grotendeels grijs dus waarschijnlijk geen vers eitje... Vervolgens bleken er ook nog allemaal stukjes eierschaal in het eiwit verwerkt te zijn.

Ik vind het schandalig dat ik hier €10,25 voor heb betaald. Het ei kan blijkbaar niet eens vers worden gebakken. Voor mij geen Tong Ah meer!
rcpoint44 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Het nieuwe menu lijkt sterk op het Japanse all you can eat principe, echter bestaat het bij Tong Ha maar uit 1 keer strepen.. Met als gevolg dat je binnen 1 uur en 10 min. Voor 80€ al weer buiten staat. Beetje jammer... En zonde van het geld. Voor mij geen 2e keer
Geachte heer/mevrouw,

Vervelend te lezen dat u het diner op deze wijze heeft ervaren. Tong Ah is absoluut geen all you can eat restaurant. Het shared dining concept dat wij naast het a la carte menu aanbieden is een keuze van 6 gerechten voor een vaste scherpe prijs uit het complete a la carte menu, welke in 3 gangen worden geserveerd. Anders dan bij een all you can eat is er geen maximale tijd aan verbonden. Mocht u nogmaals bij ons komen dineren, dan kunt u gerust aangeven dat u meer tijd wenst tussen de gangen door.

Met vriendelijke groet,

Team Tong Ah Weesp
A. D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Ja, het nieuwe concept, shared dining, is erg goed.
En de Chinese Sushichef is fantastisch!!
Je kan zelf kiezen voor verschillende kleine gerechten.
Leuke bediening!
arm .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Een shared dining menu genomen.Samen twaalf verschillende gerechtjes.
Je kiest er 6 en de kok bepaalt de volgorde.Over het algemeen allemaal prima gerechtjes. De kikkerbilletjes waren iets te vet ( paneerlaag) en de Mongoolse vleesschotel vonden we het lekkerst. Geen plekje over voor een toetje ; )
Vriendelijk bediening en we zaten goed. Doordeweeks kost het 23,50 p.p.