Over restaurant Tollius

Lekker dineren in Amersfoort

Tollius is een plek met een fijne eigen sfeer: mondiaal en karaktervol. In het knusse en sfeervolle restaurant serveren zij internationale gerechten uit hun moderne keuken. De chef zoekt graag naar bijzondere combinaties, inspiratie die ze van overal ter wereld verzamelen. Naast hun gevarieerde en uitgebreide menu kun je hier met kleine maar ook grote gezelschappen genieten van heerlijke wijnen en een fijne natuurlijke omgeving.

Meer informatie over restaurant Tollius

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,6/10
Service8,4/10
Decor8,2/10
Duur
AFI . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Ik ben op 8 september samen met vrienden (totaal 4 personen) in dit restaurant geweest. Het restaurant heeft een mooie, sfeervolle inrichting en voor de warme dagen is er de tuin. Het eten is lekker; wij hebben ons met 4 (kleine) gangen laten verrassen door de kok en stuk voor stuk waren het lekkere gerechten. Ook hebben wij een mix van diverse desserts genomen en wat ons betreft was dat het hoogtepunt. Wij adviseren dan ook om wat ruimte te bewaren voor het toetje. Minder blij werden wij van de prijs (+ 300 EUR). Dat vonden wij aan de hoge kant, zeker in vergelijking met andere restaurants van dit type. Wellicht komt het ook omdat de bediening te wensen overliet: geen glas bij een biertje, 2x om water moeten vragen, moeten vragen om een van de glazen prosecco bij te vullen waar te weinig in ging omdat de fles leeg was. De uitleg van de gerechten en wijn kwam als een goed ingestudeerde waterval uit, maar wij misten de passie en bezieling.
Louis P. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten in de knusse en intieme tuin van Tollius.
Barry, de nieuwe eigenaar van dit prachtige restaurant , heeft het meer dan goed voor elkaar.
Hij verstaat zijn vak uitstekend is een meester met zijn gerechten om deze dusdanig op elkaar af te stemmen dat je smaakpapillen overuren moeten maken.
Het team doet er alles aan om je thuis te voelen.
Fantastische tent.
Fantastische tent.
Jan D. Gastronoom (31 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Restaurant moest dichtbij station zijn, ik ging er eten met een vriend, hij Deventer en ik Leiden. En het moest goed zijn. Via Iens had ik Tollius gevonden. En het was goed! Sterker nog, geweldig. Ganzenlever bijvoorbeeld, a guilty pleasure. De amuses, goddelijke creativiteit uit de keuken. Perfect eten hier. Leuke mensen in de bediening en ook nog iemand die er de juiste wijn bij wist te vinden.
MPijnappel . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heerlijk gegeten. Leuke verrassing was dat we twee extra gerechtjes kregen. Dit doen ze iedere woensdag blijkbaar. Onder het mom van iets nieuws uitproberen in de keuken.
Will.bon . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Het was leuk en gezellig, goed sfeer en eigenlijk waren alle gerechtjes een negen behalve 1 gerecht wat echt te zout was en niet door ons opgegeten. Maar dat hoefde we niet te betalen.Daardoor kreeg het eten een 8. maar service een 9
Annemarie1965 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Bij Tollius staat liefde en passie voor het vak voorop. Al jaren op mijn lijstje van favorieten. Pure smaakbeleving waarbij de keuken zich blijft ontwikkelen met spannende gerechten. Elk gerecht scoorde hoog. Prima prijs, kwaliteit verhouding. Gezellige en ontspannen sfeer. Hoort wat mij betreft bij de beste restaurants van Amersfoort.
R V. Gastronoom (29 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
In Amersfoort kun je meer dan gemiddeld lekker eten. Met name in de betere restaurants die hier zeker over vertegenwoordigd zijn. Een ervan is Tollius. Samen met mijn collega hebben we goed gegeten van een 3 gangen menu To Share. een leuk concept waarbij je zelf drie gerechten uitkiest die je op een bord geserveerd krijgt en gezamenlijk kan en mag delen. Daarmee een heerlijk menu gegeten uit de goede keuken van dit restaurant. Makreel, eend en lam in heerlijke samenstelling en mooi opgemaakt.
Het is zeker niet goedkoop maar dan heb je wel een stukje echte eerlijke kookkunst die er toe doet en daarmee de prijs waard is. Verbazing wekkend blijft de somberen inrichting van het restaurant. Met als hoofdkleur zwart en grijs zou zelfs een opgewekte persoonlijkheid een sombere blik kunnen krijgen op het leven. Zeker een schilderbeurt waard.
Verder kan ik er niets op aanmerken!
Saskia K. Gastronoom (30 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Heerlijk eten. We deelden gerechten. Makreel, eend en lam. De lam werd als derde gerecht geserveerd en kregen we beiden op een eigen bord. Een lekkere amuse met verschillende gerechtjes kregen we vooraf als ontvangst.
Goede en vriendelijke bediening. Soms duurde het net te lang voordat ze merkten dat we een vraag hadden etc.
De ambiance blijft (al eerder hier gegeten) prettig alleen vind ik persoonlijk het interieur te donker en de stoelen te laag voor de tafels als je wat kleiner bent. Maar deze kritische kanttekening maakte ons diner niet minder geslaagd.
Genoten.
Mac3 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wij wisten niet wat we konden verwachten, want van buiten ziet het er somber uit. Maar binnen was het een hele fijne sfeer en een mooi interieur. Het eten vanden wij ook super. We hebben echt genoten.
Tiggeleraf . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Heerlijk gegeten voor onze 35 jarig samen zijn. Het was verrassend het aantal gangen wat we kregen. We hebben er drie besteld en kregen daar nog twee gangen bij omdat het woensdag was. Heel leuk en zeker heel lekker.
Astmabestrijding . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Wij kwamen op afspraak met bestuur van een goede doelen stichting en namen afscheid van één van de bestuursleden. Hoewel april was het aangenaam eerst buiten in de tuin een borrel te nemen waarbij een prima en lekkere knabbel zonder daarom gevraagd te hebben werd geserveerd. Daar werd ook uit een keurig uitgeprint 4-gangen keuze menu de bestelling opgenomen. Na korte tijd werden het gezelschap verzocht naar de wijnkelder af te dalen om daar met z'n achten in alle beslotenheid te dineren en te speechen. Alle vier de gangen werden in een keurig aansluitend tempo geserveerd; de borden zagen er uitdagend goed opgemaakt uit, de gerechten streelden de tongen (zelf genoot ik o.a. van een heerlijk gestoofd lamsvlees); er werden aansprekende en betaalbare wijnen bijgeschonken naast het water op tafel. Het was ons eerste bezoek en een ieder was zeer te spreken over deze prettige culinaire ervaring en vriendelijke, attente bediening. Zij zullen ons terugzien!
Alexandra71 . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
het was in 1 woord top! ik ga er graag nog een keer heen. decor lijkt van de buitenkant vrij donker maar binnen is het juist heel sfeervol en klopt het helemaal. Eten is origineel en super lekker. De bediening is zeer vriendelijk en persoonlijk.
JittyenBert . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Eten was goed, niet heel bijzonder. Een stuk vlees was erg zout. Bediening reageerde niet op opmerking hierover. Bediening niet attent: we moesten vragen om een servet en om een broodje. Het gevraagde wijnarrangement gold blijkbaar niet voor het dessert. De ruimte tussen de tafeltjes was zo klein dat andere gesprekken letterlijk te horen waren.
Timotheemeij . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Top restaurant in Amersfoort! Goede service, lekker eten en niet allerdaags. Goede wijnkeuzes bij de gerechten en gekwalificeerd personeel!
Marion D. Fijnproever (8 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Hele bijzondere avond want The Passion kwam voorbij. Maar het eten was beter dan de Passion. Wat een verfijnde hapjes. Geroosterde bloemkool met truffel. Wist niet dat bloemkool zo lekker kon zijn. En dan de Noordzeekrab met avocado. Net een grote sushi zonder rijst. We komen snel weer terug!
Nikkessen . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Zoals vaker weer zeer goed gegeten bij Tollius, shared dinner ditmaal, allemaal lekker tot fantastisch. Minpuntje: het bestelde bier was een Duvel, waar je van moet houden, met een raar hoog glas erbij dat warm aanvoelde. Ook te weinig water bijschenken, dingen laten staan op tafel die er weg konden. Wel sympathieke bediening verder. Al met al een aangename avond met heerlijk eten en dus wat schoonheidsfoutjes van de bediening.
Accanhout . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Sfeer is tollius is erg goed , je wordt hartelijk welkom gegeten. Restaurant ziet er sfeervol en uitnodigend uit. Kaart daarentegen heeft wel wat uitleg nodig . De gerechten zien er smaakvol uit. Minpunt zijn de sausjes die ruimschoots aanwezig zijn. Dat verdient goed eten niet dat kan zeker zonder ! Dit was toch kleine tegenvaller .
Laura T. Fijnproever (5 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op zaterdag bij Tollius gegeten, na lange tijd. Kennis gemaakt met Tollius nieuwe stijl. Er waait een frisse wind door het bedrijf. Chef Barry heeft mij verrast met top gerechten: coquilles met parmezaan en truffel, ganzenlever met gerookte paling, ribstuk met bearnaisesaus en nog veel meer lekkers. Wat een feest, wat een aanrader! De bediening was van dezelfde kwaliteit. Vlot, attent, goede en spannende wijnadviezen en grote productkennis. Wie zin heeft in een verzorgd culinaire avondje uit? Ik raad Tollius zeker aan.
Nico V. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten. Alles was lekker met als uitschieters de bloemkool en de kreeftenbouillon. Lekkere wijnen. Mooie afsluiting in mooi gesorteerde kaaswagen. Aardige en vlotte bediening. Een topavond.
Puttenjan . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijke hapjes om te delen.
Iedere keer een klein feestje op je bord. Heerlijk!
Porties zijn niet voor de grote eters, maar met liefde en talent klaar gemaakt.