Tolhuis

Buiksloterweg 7 1031 CC Amsterdam Nederland Kaart
31-206366550

Meer informatie over restaurant Tolhuis

Jouw recensie over het restaurant Tolhuis

Frits H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Shared dining met een groep vrienden; het restaurant is mooi ingericht en op een prachtige lokatie, en zo groot dat de aanloop die er was zonder problemen door de vriendelijke bediening er bij werd geschoven. Wat betreft het menu; lekker gegeten, eten kwam snel en in etappes van wat klaar was. Over het algemeen vonden we wat er conventioneel op de kaart uit zag opvallend lekker, en andersom de avontuurlijk ogende gerechten een tikkie saai.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Toplocatie met schitterend, weids zicht over het IJ. Interessant tapas-achtig concept, waarbij je meerdere kleine gerechten besteld, die tegelijkertijd of na elkaar kunnen worden geserveerd. De keuken is multiculti fusion met een uitgebreide kaart waar je u tegen zegt. Onze keuze viel op: croque monsieur, paté kippenlever, hot dog faja lobi en cabrales cumbres viejas. Allemaal met net even andere ingrediënten dan je op grond van de naam zou verwachten. De gerechten, met name croque monsieur en de hot dog, kunnen iets lichter verteerbaar, maar onze algemene indruk is positief.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Kijkend naar de kaart krijg je direct keuzestress. Alles spreekt tot de verbeelding en klinkt heerlijk! We probeerden uiteindelijk 5 gerechtjes met z'n tweeën, inclusief dessert. Drie gerechten vonden we een 9, de andere twee een 7. Goeie bediening, fijne sfeer!
Ronaldeet S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Uitstekend eten in een fijne ambiance. prima formule met een heel ruime keuze aan gerechten. Ook de vegetarische gerechten waren van goede kwaliteit. Heel goede en attente bediening!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Afgelopen zaterdag spontaan wezen eten bij THT. Wat een aangename verrassing: super attent personeel (kregen een doggybag mee), snelle service, heerlijk eten en een mooie omgeving. We hadden 5 hapjes om te delen en kregen dit echt niet op. Kan mij wel voorstellen dat met veel personen dit een beetje onhandig is, maar met z'n tweetjes is het echt perfect.
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Met zijn vieren hebben we hier gegeten. De serveerster was erg sympathiek, meedenkend en snel. Het idee is leuk dat je met z'n allen hapjes deelt, maar in de praktijk is het vooral handig om gerechten met z'n 2en te delen. Je krijgt vaak 2 hapjes en die kun je nauwelijks doorsnijden zonder er een zootje van te maken. Dus wil je met z'n vieren proeven, bestel dan 2x hetzelfde, is nu mijn tip.
Het eten was lekker. Jammer is dat de akoestiek al heel slecht is – de meeste andere recensies melden dit ook – en je hierdoor niet echt goed kunt bijpraten met je vriendinnen (zoals ons doel was). We zaten bovendien onder luidspeakers, waaruit steeds luider muziek klonk naarmate de avond vorderde. Maar wat voor muziek het nou precies was, was weer niet te horen door de drukte. Mijn advies aan THT: muziek is helemaal niet nodig hier, met het rumoer dat er al is. Verder is de locatie natuurlijk top, vlak bij de pont en met een mooi uitzicht over het IJ.
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We waren met 6, later 8 gasten. We hadden niet gereserveerd en het was druk, maar toch kregen we snel een tafel. Dat is een voorbeeld van de prima bediening. Vriendelijk, snel en inventief. Maar dan heb ik het positieve we gehad. Het is een gigantische zaal met alle nadelen voor de akoestiek. Ik hou niet van het eten in een barak aan tafels die we vroeger in de tuin hadden met die vaste banken eraan. Het eten was matig hoewel de kleine porties het wel leuk maken: je kan meer zaken proeven. De lamsschotel was OK, net als de coquilles. Maar de rest kwam niet boven matigheid uit. Jammer.
Tonnie60 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Mooi uitzicht over het IJ, adequate bediening, slechte akoestiek, en lekker eten. Verschillende gerechtjes die je met z'n allen kunt delen. Mijn persoonlijke favoriet: de makreelmousse. Minder geslaagd: de soft shell taco, waarvan ik al vergeten ben wat er in zat, omdat het eigenlijk nergens naar smaakte. Prijs keurig in verhouding.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Echt perfect gegeten en een prima bediening. Schoon terras en daarnaast ook nog eens lage prijzen. We namen het deelmenu. Kleine gerechtjes die je met elkaar kan delen. TOP
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Snel voor een concert wat gegeten. Mijn tafelgenoot was laat, dus ik bestelde alvast wat te eten. Ik vroeg de serveerster of er gerechten waren die makkelijk ingepakt konden worden, mocht mijn tafelgenoot het helemaal niet meer redden. Ze was erg behulpzaam en gaf mij een aantal opties. Erg fijn! De twee gerechten die ik besteld had waren heerlijk. Ook de zelfgemaakte nacho chips zijn een aanrader. Het decor is simpel. Het is één grote ruimte en als het vol zit, dan is het wel erg lawaaierig.
We komen zeker nog een keer terug om een keer rustig wat meer gerechten uit te proberen, want het smaakte naar meer!
Willemijnlodewijks .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij hebben hier met een grote groep gegeten en was ons prima bevallen. We hebben alle vegetarische hapjes besteld en gedeeld. Deze waren erg lekker. Daarna ook nog de kroketjes geprobeerd en die waren heerlijk. Service was ook goed. Wij komen hier zeker terug.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Toevallig hier beland omdat we naar de film in Eye gingen. Het is een heel grote zaak, tafeltjes staan dichtbij elkaar en het is er vanwege de drukte (reserveer!) erg rumoerig. De bediening is vriendelijk, maar jong en een beetje onhandig. De menukaart met de kleine gerechtjes om te delen is aantrekkelijk en er is ook voldoende vegetarisch in het aanbod. We hebben lekker gegeten, maar ik vond het niet spectaculair en de combinatie van de gerechten ook niet helemaal optimaal. Ik vond de Bulgur, de Fritots van aubergine en de tortilla van zoete aardappel en courgette lekker, maar de taco's en de Gado gado wat tegen vallen. Ik zal niet perse terug willen gaan, vooral vanwege de drukte en de rumoerigheid.
Sofie S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hadden gehoord over THT en hun concept van kleine gerechten die je met elkaar kan delen. Je hebt genoeg keuze! Ook voor de vega's onder ons. Alles is goed op smaak gebracht. Heerlijke gerechten die fantastisch smaken. Ik kom zeker terug!
Decor, van mij mogen ze wel iets lekkere stoelen plaatsen om te zitten. Op een gegeven moment krijg je houten billen. Je hebt prachtig uitzicht!
DavidH .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Hele grote zaak, en nog helemaal vol ook. Al een prestatie op zich. Idee van kleine gerechten is leuk maar doordat er erg veel verschillende stijlen/ smaken zijn wordt het combineren een beetje lastig. En smaken gaan elkaar in de weg zitten. Heb prima gerechtjes gegeten (kroketten waren heerlijk, de Ceasar Salad ook). Maar de Rendang was matig, smaakte niet zoals ik het ken van de Indonesiër. En de uiteindelijk combi van alles vond mijn maag na afloop ook niet zo fijn. De plek, zeker als je aan het raam zit, is mooi. De bediening vond ik, zeker ook gezien de grootte van de tent, prima. Af en toe moet je even de aandacht vragen, maar soit waar moet dat niet in Amsterdam? :-)
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
De kaart is een beetje te beperkt. De bediening loopt in vrije tijd kleding, bh en blote oksels horen niet zichtbaar te zijn. Salade was slecht in vergelijking met het hoofdgerecht maar met de opmerking werd niks gedaan: 'volgende keer beter hoop ik' was het antwoord.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Hier bij toeval terechtgekomen omdat het Mandelahuisje al in winterslaap was, maar heerlijk geluncht. Leuke plek met uitzicht op het IJ. We zaten binnen en daar oogt het wat kantine-achtig. Wij hadden de THT Clubsandwich met kip en de brioche met zalm, beide erg lekker!! Moesten even wachten tot we geholpen werden, maar de bediening was daarna allervriendelijkst en snel.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heerlijk om op een zomeravond aan het IJ te zitten en fraai ogende hapjes te eten. Soms is de beschrijving van het gerecht wat mooier dan wat je krijgt. De basilicum dressing bij de zalm was iets teveel mayonaise met een kleurtje, en de salade bij de sardientjes was niet veel meer dan een paar slappe groene blaadjes. Maar over het algemeen ziet het er mooi uit. En af en toe wordt je verrast door een bijzondere smaak. Apart was het flinterdunne schijfje gefrituurde ontbijtkoek bij de vergeten groentensalade. Aardige bediening die soms wat onhandig reageert: "heb je nu al genoeg?"
Est H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Onwijs leuke en mooie tent. Nadat we hier al eens met mooi weer een drankje hadden gedronken, hebben wij ons hier vanavond laten verrassen door het eten. Een kaart met kleine gerechtjes die toch nog best groot bleken te zijn. We vonden ze allemaal heerlijk. Service was ook top; een foutje werd netjes hersteld. Kwaliteit/prijs naar mijn mening helemaal in orde. Mooie inrichting. Akoestiek is iets minder.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Ik ga meerdere malen per week uiteten en gister voor het eerst bij het Tolhuis. Geen positieve ervaring: de bediening is arrogant en niet servicegericht en het eten is zeer matig. Wij hebben 6 gerechten besteld waarvan er twee slecht waren ( niet meer warm en laf van smaak), twee gerechten waren matig en twee lekker. Wat betreft decor: je het gevoel dat je in een gymzaal zit! Kortom niet voor herhaling vatbaar!
Konni S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Het is een concept waarbij je allemaal hapjes neemt (geen hoofdgerecht) en je deelt dat samen. Wij hebben een menu genomen met 5 hapjes, 2 koud en 3 warme. De 2 koude kregen we tegelijk, maar toen we er nog maar 1 op hadden serveerde ze meteen de 3 warme. Veel te snel, met het gevolg dat er 2 gerechten koud zijn geworden en dus niet meer lekker smaakte. Ik denk dat het probleem is dat het te groot is en de keuken dit niet goed kan afstemmen. Heel jammer. Overigens waren de gerechten op zich wel lekker. Beter is het om per gerecht te bestellen (voor de warme) en dan gewoon wat te wachten tussendoor!
Ik vind de ruimte te groot, het is wel leuk dat je uitzicht op het IJ hebt als je goed zit tenminste.
Het personeel is aardig maar een beetje onervaren. De wijnen zijn prima.