Tolhuis

31-206366550

Meer informatie over restaurant Tolhuis

Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We waren met 6, later 8 gasten. We hadden niet gereserveerd en het was druk, maar toch kregen we snel een tafel. Dat is een voorbeeld van de prima bediening. Vriendelijk, snel en inventief. Maar dan heb ik het positieve we gehad. Het is een gigantische zaal met alle nadelen voor de akoestiek. Ik hou niet van het eten in een barak aan tafels die we vroeger in de tuin hadden met die vaste banken eraan. Het eten was matig hoewel de kleine porties het wel leuk maken: je kan meer zaken proeven. De lamsschotel was OK, net als de coquilles. Maar de rest kwam niet boven matigheid uit. Jammer.
Tonnie60 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Mooi uitzicht over het IJ, adequate bediening, slechte akoestiek, en lekker eten. Verschillende gerechtjes die je met z'n allen kunt delen. Mijn persoonlijke favoriet: de makreelmousse. Minder geslaagd: de soft shell taco, waarvan ik al vergeten ben wat er in zat, omdat het eigenlijk nergens naar smaakte. Prijs keurig in verhouding.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Echt perfect gegeten en een prima bediening. Schoon terras en daarnaast ook nog eens lage prijzen. We namen het deelmenu. Kleine gerechtjes die je met elkaar kan delen. TOP
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Snel voor een concert wat gegeten. Mijn tafelgenoot was laat, dus ik bestelde alvast wat te eten. Ik vroeg de serveerster of er gerechten waren die makkelijk ingepakt konden worden, mocht mijn tafelgenoot het helemaal niet meer redden. Ze was erg behulpzaam en gaf mij een aantal opties. Erg fijn! De twee gerechten die ik besteld had waren heerlijk. Ook de zelfgemaakte nacho chips zijn een aanrader. Het decor is simpel. Het is één grote ruimte en als het vol zit, dan is het wel erg lawaaierig.
We komen zeker nog een keer terug om een keer rustig wat meer gerechten uit te proberen, want het smaakte naar meer!
Willemijnlodewijks .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij hebben hier met een grote groep gegeten en was ons prima bevallen. We hebben alle vegetarische hapjes besteld en gedeeld. Deze waren erg lekker. Daarna ook nog de kroketjes geprobeerd en die waren heerlijk. Service was ook goed. Wij komen hier zeker terug.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Toevallig hier beland omdat we naar de film in Eye gingen. Het is een heel grote zaak, tafeltjes staan dichtbij elkaar en het is er vanwege de drukte (reserveer!) erg rumoerig. De bediening is vriendelijk, maar jong en een beetje onhandig. De menukaart met de kleine gerechtjes om te delen is aantrekkelijk en er is ook voldoende vegetarisch in het aanbod. We hebben lekker gegeten, maar ik vond het niet spectaculair en de combinatie van de gerechten ook niet helemaal optimaal. Ik vond de Bulgur, de Fritots van aubergine en de tortilla van zoete aardappel en courgette lekker, maar de taco's en de Gado gado wat tegen vallen. Ik zal niet perse terug willen gaan, vooral vanwege de drukte en de rumoerigheid.
Sofie S.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hadden gehoord over THT en hun concept van kleine gerechten die je met elkaar kan delen. Je hebt genoeg keuze! Ook voor de vega's onder ons. Alles is goed op smaak gebracht. Heerlijke gerechten die fantastisch smaken. Ik kom zeker terug!
Decor, van mij mogen ze wel iets lekkere stoelen plaatsen om te zitten. Op een gegeven moment krijg je houten billen. Je hebt prachtig uitzicht!
DavidH .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Hele grote zaak, en nog helemaal vol ook. Al een prestatie op zich. Idee van kleine gerechten is leuk maar doordat er erg veel verschillende stijlen/ smaken zijn wordt het combineren een beetje lastig. En smaken gaan elkaar in de weg zitten. Heb prima gerechtjes gegeten (kroketten waren heerlijk, de Ceasar Salad ook). Maar de Rendang was matig, smaakte niet zoals ik het ken van de Indonesiër. En de uiteindelijk combi van alles vond mijn maag na afloop ook niet zo fijn. De plek, zeker als je aan het raam zit, is mooi. De bediening vond ik, zeker ook gezien de grootte van de tent, prima. Af en toe moet je even de aandacht vragen, maar soit waar moet dat niet in Amsterdam? :-)
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
De kaart is een beetje te beperkt. De bediening loopt in vrije tijd kleding, bh en blote oksels horen niet zichtbaar te zijn. Salade was slecht in vergelijking met het hoofdgerecht maar met de opmerking werd niks gedaan: 'volgende keer beter hoop ik' was het antwoord.
Erna H .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Hier bij toeval terechtgekomen omdat het Mandelahuisje al in winterslaap was, maar heerlijk geluncht. Leuke plek met uitzicht op het IJ. We zaten binnen en daar oogt het wat kantine-achtig. Wij hadden de THT Clubsandwich met kip en de brioche met zalm, beide erg lekker!! Moesten even wachten tot we geholpen werden, maar de bediening was daarna allervriendelijkst en snel.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Heerlijk om op een zomeravond aan het IJ te zitten en fraai ogende hapjes te eten. Soms is de beschrijving van het gerecht wat mooier dan wat je krijgt. De basilicum dressing bij de zalm was iets teveel mayonaise met een kleurtje, en de salade bij de sardientjes was niet veel meer dan een paar slappe groene blaadjes. Maar over het algemeen ziet het er mooi uit. En af en toe wordt je verrast door een bijzondere smaak. Apart was het flinterdunne schijfje gefrituurde ontbijtkoek bij de vergeten groentensalade. Aardige bediening die soms wat onhandig reageert: "heb je nu al genoeg?"
Est H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Onwijs leuke en mooie tent. Nadat we hier al eens met mooi weer een drankje hadden gedronken, hebben wij ons hier vanavond laten verrassen door het eten. Een kaart met kleine gerechtjes die toch nog best groot bleken te zijn. We vonden ze allemaal heerlijk. Service was ook top; een foutje werd netjes hersteld. Kwaliteit/prijs naar mijn mening helemaal in orde. Mooie inrichting. Akoestiek is iets minder.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Ik ga meerdere malen per week uiteten en gister voor het eerst bij het Tolhuis. Geen positieve ervaring: de bediening is arrogant en niet servicegericht en het eten is zeer matig. Wij hebben 6 gerechten besteld waarvan er twee slecht waren ( niet meer warm en laf van smaak), twee gerechten waren matig en twee lekker. Wat betreft decor: je het gevoel dat je in een gymzaal zit! Kortom niet voor herhaling vatbaar!
Konni .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Het is een concept waarbij je allemaal hapjes neemt (geen hoofdgerecht) en je deelt dat samen. Wij hebben een menu genomen met 5 hapjes, 2 koud en 3 warme. De 2 koude kregen we tegelijk, maar toen we er nog maar 1 op hadden serveerde ze meteen de 3 warme. Veel te snel, met het gevolg dat er 2 gerechten koud zijn geworden en dus niet meer lekker smaakte. Ik denk dat het probleem is dat het te groot is en de keuken dit niet goed kan afstemmen. Heel jammer. Overigens waren de gerechten op zich wel lekker. Beter is het om per gerecht te bestellen (voor de warme) en dan gewoon wat te wachten tussendoor!
Ik vind de ruimte te groot, het is wel leuk dat je uitzicht op het IJ hebt als je goed zit tenminste.
Het personeel is aardig maar een beetje onervaren. De wijnen zijn prima.
Victoria A.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Het lekkere aan hun menu is dat er altijd iets opstaat wat je lekker vindt. Het zijn porties ter grote van een voorgerecht die je samen kunt delen. Sommige gerechten zijn zo eenvoudig maar toch juist heel lekker. Zo hadden we oa de ceasar salad. Daarnaast natuurlijk ook de pulled pork wrap gekozen, machtig maar heerlijk. Het is van alles wat, dus je moet zelf even kijken wat lekker bij elkaar past. Het is een lekker ruim opgezet restaurant waar je makkelijk eventueel ook een kind mee naar toe kan nemen. Daarnaast is het uitzicht op het IJ ook schitterend. Zeker een aanrader.
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Prima plek, direct achter de pont. Het tolhuis is veranderd van een koffiehuis in een restaurant en het is er druk. Leuke bediening. Toen de appeltaart met noten bleek te zijn en één van ons een allergie daarvoor heeft, werd deze zonder meer terug genomen.
Het diner zelf is eenvoudig en verder niet bijzonder te noemen.