Toko Toorop

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Toko Toorop

Pim V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Op aanraden van een enthousiaste vriend zijn we maar eens dit leuk ingerichte (afhaal)restaurant in deze weinig opvallende buurt binnengestapt. En om gelijk een goed idee te krijgen lieten we ons de rijsttafel voorzetten. Die werd begeleid door een blikje 'roasted coconut juice' dat we zelf uit de koeling konden pakken.
Inclusief de nasi koenig bestond de rijsttafel uit 12 gerechtjes die elk met zorg bleken bereid. Bijna wilde ik hier gemakzuchtig schrijven dat alles even lekker was, maar natuurlijk waren er een paar favorieten, met name het buikspek en de gado gado. Om er eens een verouderde term tegenaan te gooien: voortreffelijk! En dat alles voor € 19,95 p.p.
Met oude blues op de achtergrond en een uitstalling van tempo doeloe-spullen, kookboeken en oma's pannen om naar te kijken, was ook de omgeving prima in orde. De enthousiaste vriend had gelijk. We zullen hier zeker nog terugkomen.
bxr .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Deze toko (en eethuis) is een grote aanwinst voor de wijk. Het eten is voor zover ik dat kan beoordelen niet aangepast aan de Nederlandse smaak. We hadden Pepesan (hete makreel), tahoe, tempeh, boontjes geserveerd met heerlijke rijst. De keuken bevindt zich aan het eind van de zaak, een flink stuk voorbij de toonbank, en je kunt de manen dus in actie zien. Vreemd genoeg ruikt het er totaal niet naar baklucht. Een enorm pluspunt, ongetwijfeld ook voor de bewonenrs in het blok, want de toko staat midden in een woonwijk. Erg goed gedaan. We hebben ook een zeer smakelijke rooibos thee gedronken die 100% anders is dan alle andere rooibos thee die we hebben gedronken. Het was zeer zacht van smaak en alles behalve zuur. Een topthee. De kwaliteit/prijsverhouding is uitstekend en de eigenaren zijn zeer vriendelijk. We komen zeker terug.
Loesje T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Beste indonesische toko van Rotterdam, super bediening en lekkerste pure Indische gerechten die ik ooit buiten het land zelf heb mogen proeven. daarnaast proef je en voel je en zie je de eerlijkheid en liefde die er in het eten en de zaak is gestoken! echte aanrader !!
georg71 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij zijn buurtbewoners van Toko Toorop. We hebben hier al vaak afgehaald en gegeten. Altijd met tevredenheid. Een variatie in gerechten van groentes tot erg pittige gerechten. De 2 koks zijn vriendelijk en zo ook de inrichting van de toko. We voelen ons altijd welkom.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Toko met een paar zitplaatsen. Erg relaxte sfeer aardige kok en dame in de bediening. De bami en nasi rames was oké maar niet meer dan dat. Vlees was best taai. Sate was erg zwart en taai. Rekening viel mee maar ik zou niet meer terug gaan.
Marije den Hartog .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Ontzettend leuke Toko ontdekt in Blijdorp! Het is klein restaurantje en de koks staan zowel in de keuken als in de bediening, wat gelijk en laagdrempelige en leuke sfeer geeft. Leuke inrichting, je waant je meteen in een Indonesische Warung: Mooie tafelkleden, leuke exotische spullen in het restaurant zonder dat het afleidt van waar je voor komt: Heerlijk Indonesisch eten! Je kan er ook afhalen. Dat hebben wij gedaan: De Nasi rames met als extraatje buikspek. Het extraatje was erg lekker maar absoluut niet nodig want je krijgt veel soorten gerechtjes die stuk voor stuk vol van smaak zijn. We hebben nog lang niet alles geproefd, dus we komen zeker nog een keer terug!