Toko Semarang

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 20:00
Zondag Gesloten

Walter V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
in 1 woord heerlijk authentiek gegeten!
rijsttafel 2 personen.
in 1 woord super!!!!!

heerlijke authentieke smaken. divers. lekker op smaak!

zeker vaker heen
Anrik V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Weer twee maal hier gegeten, en ik moet zeggen, het is eten is weer helemaal top. Heerlijke smaken, kwaliteit vlees goed. Je wordt altijd heel prettig geholpen. Ik blijf hier, als ik in de buurt ben, een lekkere maaltijd halen.
Savarin1825 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wij koken veel Indisch, en hebben in heel veel Indische (tientallen) restaurants gegeten verspreid over heel Nederland. Helaas is er nog al eens iets op aan te merken. Toko Semarang scoort echter erg goed. Smaakvol en precies pedis genoeg.

Verbeterpunten..? Iets meer van Acar Ketimun bij de Nasi Rames graag :-) Oh en als je de hele lombokjes in een paar stukken snijd zou ik fijn vinden.

Het afgelopen jaar hebben we vele tientallen malen afgehaald bij Toko Semarang, en daar gaan nog vele malen bijkomen! Tot snel!
Scouprie .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Toko Semarang is een echte afhaal Toko, waar je eventueel ook snel wat kunt eten. De verschillende gerechten zijn authentiek en goed op smaak. Vriendelijk personeel, ik kom zeker terug!
Anrik V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
De kwaliteit is helaas erg afgenomen de laatste tijd. Groente niet gaar, vlees was taai met vet en pees. De smaken waren nog erg goed. Waarschijnlijk bezuinigd op de inkoop. Jammer, ik kwam híer altijd graag.
Beste Anrik,
Dank voor je recensie. Dit soort kritieken houdt ons scherp. Heel vervelend dat het eten de laatste keer/keren minder was dan je van ons gewend bent. Uiteraard hebben we je opmerking ter harte genomen. Eén ding is zeker: we hebben niet bezuinigd op de inkoop. We zullen nóóit bezuinigen op de kwaliteit. Waarschijnlijk heb je net een stukje vlees gehad dat wat minder was. Graag bieden we je hierin een herkansing aan. Wat de groente betreft klopt het dat we kiezen voor een wat stevige bite. Tja, dat is zo ieder z'n voorkeur en het is moeilijk iedereen hierin tegemoet te komen. We zijn blij te horen dat de smaken nog steeds naar wens zijn. Daarom, volgens ons is nog niet alles verloren en doen we je graag dit voorstel: bel even en dan regelen iets voor die herkansing.
Vriendelijke groet, Binsar en Willy

Reactie van proever:

Beste Binsar en Willy,
Wanneer ik weer in Groningen ben , zal ik jullie zeker nog een kans geven. Ik ben niet uit op een gratis maaltijd en hoef niks vooraf te regelen, en wil graag objectief oordelen. Bovendien mindere stukjes vlees horen niet bij een goeie toko thuis.
Met vriendelijke groet Anrik
Ernesto22 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Vorige week voor het eerst bij deze toko gaan eten. Ik heb ervaring met meerdere afhaallocaties in Groningen (dit is geen echt restaurant, maar je kan er wel zitten). Maar deze was toch net even wat beter. De Nasi-Rames was echt erg lekker en het was erg veel. Het was rijst met een stuk of 6/7 bijgerechtjes. Van pittig tot mild/kokos. Top geregeld. De prijs is misschien iets aan de hoge kant, maar hier serveren ze ook naar. Die zien me binnenkort terug.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Altijd weer een feest om bij deze Toko te komen. Met afstand de beste Toko van Groningen, Oosterse gastvrijheid en een keuraan heerlijks. Wij nemen met regelmaat heerlijke Nasi Rames en de sate is voortreffelijk.
Jvandiepeveen .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Fantastisch eten. Het ligt je zo mooi aan te staren in de koelvitrines dat je echt honger krijgt als je staat te wachten. Hele aardige mensen en een uitmuntende prijs-kwaliteit verhouding. Bij afhalen ook prima thuis op te warmen!
Wia D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Het eten is hier zonder uitzondering geweldig. Kipsate gegrild zonder vet!
Heerlijke pindasaus, Rendang, Nasi Goreng, te veel om op te noemen, heerlijk gewoon. Personeel altijd zeer vriendelijk en echt een Indonesische sfeer.
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Beste Toko van Groningen.
Qua prijs ligt het iets hoger dan de gemiddelde toko, maar in verhouding krijg je ook meer voor je geld.
Het smaakt altijd goed, ben er al een paar keer wezen eten en ook vaak afgehaald. Ook dit keer hebben we voor 5 personen afgehaald, waarvan 2 personen nog niet bekend waren met deze toko. We hebben er allemaal van genoten. Onze bestelling varieerde van Nasi-Rames, nasi-rames special, maandmenu, maaltijdmenu tot aan gado-gado, grote portie bami goreng en lontong. Ondanks dat de rendang niet zo authentiek is als in Indonesië, mogelijk toch meer is aangepast aan Nederland, is het nog steeds een goede keuze voor vleesgerecht. Ook de saté-saus bij de saté is lekker!

Service, zoals je kan verwachten van indonesische afkomst, vriendelijk, leuk en gezellig! Decor voor een toko zeker bovengemiddeld!

We komen er allemaal graag terug.
Wilm6 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Heerlijk eten voor een prima prijs. We hebben er van genoten. We waren op bezoek in Groningen en wilden daarom bij de Toko zelf eten. Dat viel ons wel een beetje tegen. Ze wezen ons de tafel, maar riepen daarna van achter de balie over onze bestelling. Het leek ons een kleine moeite om daar even achter vandaan te lopen om het ons bij de tafel te vragen. Dat als enige verbeterpuntje, verder hebben we ervan genoten.
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Bij dit afhaal restaurant kun je een erg lekkere rijsttafel krijgen. Onze verwachtingen waren hooggespannen, en dit werd volledig waar gemaakt. Elk gerecht was super, en bij zo'n uitgebreide rijsttafel heb je dus heel wat te genieten. Wat ik vooral ook op prijs stelde waren de vegetarische gerechten op basis van tofu en tempe. Verder was ook de sateh super, en in overeenstemming met de rest. Dit wordt mijn vaste adres, als ik weer lekker indonesisch wil eten!
Hannekecoffey .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Als je Heerlijk Indisch wil eten moet je hier zijn. een rijsttafel afgehaald voor 2 personen werkelijk waar erg lekker 1 van de Weinige Indische restaurants waar alles even smaakvol soms een beetje schep en pittig maar wel lekker
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
ja hoor nog steeds schandalig lekker.. gewoon weer genoten vh ikan pedis menu(tje..) met nog wat xtra udang om mijn smaakpapillen nog meer sensaties te gunnen.. (mocht nog wat proeven vd aubergine.. ook verrukkeluk..) ja helaas maar klein tokotje dus niet zoveel zitplaatsen meer ophaal maar plan2 als je dan wel geluk hebt+zit.. zo'n fijne sfeer+prima service+uang/centjes.. inclusief heerlijke tjendol met verse nangka voor buiten op bankje met leuk zuiderdiepzicht nog onder de 15 pop..
da's dus verdomd weinig voor zoveel lekkers.. terima kassi, ciao..
dagje swingin'groningen zo dubbelleuk+vooral lekka2!!
en met noorderzon kom ik natuurlijkweer over vanuit L'den.. Yes2!!
Binieh .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Halen hier regelmatig van alles!
Echt een aanrader als je echt lekker Indonesisch wilt eten!
Je kunt ook ter plaatse eten, maar het is er niet erg groot.
Erg vriendelijke mensen!

Greet M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Het eten is heerlijk. Ik heb alleen een klein puntje van kritiek. Wij hadden het dagmenu gekozen. Heerlijk, maar echt alles was ontzettend scherp/pittig. Ik houd van scherp eten, maar hier was Elk gerecht ontzettend pittig. Jammer, want na een aantal happen is proef je nog weinig van alle verschillende smaken, ze komen samen tot een scherp gerecht. Ik zou het graag een afgewisseld willen zien met wat milde en verkoelende gerechten. Verder aardige mensen en een gezellige leuke inrichting, waar je ook gezellig op lokatie een hapje kunt eten.
Mart P.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Heerlijk Indonesisch eten! Maar het restaurant biedt weinig zitplaatsen en het decor is echt gericht op afhalen. Desalniettemin is dit een uitstekend restaurant om eten af te halen.
Mikael .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Deze jongen heeft gouden handjes! Of anders wel een gouden wok. Ik heb veel in Indonesië gereisd en kook zelf niet slecht Indisch. Meestal ben ik in Nederland teleurgesteld wat er op m'n bordje of in m'n bakje komt. Maar dit, dit is soulfood! Daging Belado met petehbonen- wauw. Nog wat bewaren voor een dag later? Dat lukt niet. Ik kom hier al jaren en het valt nooit tegen!
Ralph .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Deze toko en klein eethuisje is al een paar jaar mijn favoriete adres voor echt Indonesisch eten en verreweg the best in town. In een knusse sfeer kun je iets komen afhalen of aanzitten aan de vier tafels die er staan. Er is meer dan genoeg keuze en iedere maand liggen er voor een deel nieuwe gerechtjes. Om het kiezen makkelijker te maken is er een wisselend maandmenu en is het ook mogelijk te kiezen voor een nasi rames, maar dan op z'n Indonesisch en niet zoals je bij de op Hollanders gerichte Chinees/Indonesiër krijgt. De prijs / kwaliteitverhouding is geweldig. Voor minder dan 15 euro kun je je buikje rond eten of het eten over twee dagen spreiden.