Toko Sawa Indonesian Food

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Thierry T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Op advies van vrienden heerlijk gegeten bij TOKOSAWA. Alle gerechte zijn bereid met zelf gemaakte boemboe's en dat maakt het verschil.. wij hebben gekozen voor een rijsttafel voor 2 en dat was ruim voldoende. Wij komen hier zeker nog een keer terug. De eigenaar Meriam weet waar ze het over heeft en gaat voor maar 1 ding kwaliteit en authentieke gerechte.
Yanien V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik was op zoek naar een Indisch restaurant in de buurt van de Indonesische ambassade. Toevallig zag ik via indoweb Toko Sawa.
We hebben met 20 man daar gegeten en het eten was super lekker. De smaak klopte zoals het hoorde. Een echt Indische restaurant hoort longtong te hebben. En ja hoor....ze hebben longtong! Yessss!!!, zei ik.
Ik test een indisch restaurant altijd uit met de vraag " hebben jullie ook longtong? " Als ze het niet hebben dan weet ik dat ze vaak het eten hebben aangepast aan de Nederlanders en hebben ze het wel, dan is het voor mij een echte Indische restaurant.
We hadden rijsttafel genomen en het was echt goed!
Yanien V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hadden rijsttafel genomen en het was echt goed
Ryanto V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Hoe kun je een bijeenkomst op de "Indonesische Ambasade" met Indonesische geadopteerden nu beter afsluiten dan met Indonesisch eten..
Dit was de gedachte van een mede geadopteerde die afgelopen zaterdag na de bijeenkomst een diner in de vorm van een Indonesische rijsttafel voor ong.18 personen bij Toko Sawa op tafel liet zetten...
Het is een kleine maar knusse eetgelegenheid met vriendelijke bediening, veel verschillende soorten gerechten en het eten was in één woord beschreven "heerlijk" ik waande me weer eventjes qua smaakbeleving terug in Indonesië.
Beter konden we een Indonesisch getinte dag niet afsluiten..

Met Vriendelijke groet,

Riyanto
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Afgelopen donderdag lekker gegeten bij Toko Sawa. Gezellig buiten zitten. De zeer vriendelijke gastvrouw ging voor ons 2 bordjes klaarmaken met verschillende gerechten. Zo konden we lekker bij elkaar proeven zei ze. Het was heerlijk! Gezellig eethuisje en als we weer eens in de buurt zijn, gaan we beslist daar eten.
Hallo Ingrid,
Wat een leuke recensie. Dank je wel voor de complimenten. Ik vertelde al, dat we alle boemboes vers maken. Ik hoop, jullie als je in de buurt bent weer eens te ontvangen.

Hartelijke groeten van het Toko Sawa team
Ontluchting .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
als we in Den Haag moeten zijn (te weinig ;-))en de tijden komen goed uit dan eten we hier. Dat was alweer een maand of 3 geleden. Alles troffen we nog hetzelfde aan. Deze keer hebben we de Tahoe Telor, Sateh Kambing en Soto Ajam. supervers, sappig vlees en een goed gevulde Soto. En alles helemaal lekker. Geen overheersende kruiden maar een mooie smaakbalans. Alleszins de moeite waard! Nog steeds heerlijk oorspronkelijk eten en een heel gemoedelijke sfeer. Alsof je bij familie op bezoek gaat en nog te eten krijgt ook!
Marjolein1972 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gezellige kleine knusse toko, waar je super lekker kunt eten. Mijn favoriete eten is de gebakken rijst / of de bami met het zoete rundvlees, kip cashew en atjar, en een loempiaatje vooraf. Ook mijn complimenten voor de bediening die is toppie!
Ingrid1949 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
De rijsttafel met volop heerlijke gerechtjes was fantastisch. Vooral de sathe kambing en blado waren voortreffelijk. We werden door vriendelijk en gastvrij personeel bediend. Zeer de moeite waard en een aanrader voor familie en vrienden.
IsabelleS .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Afgelopen donderdag heb ik heerlijk gegeten bij Toko Sawa. Ik en mijn vriendin hadden aangegeven dat we niet heel bekend zijn met Indonesisch eten dus we hadden de chef voor ons laten kiezen. De rijsttafel met terong (aubergine), rendang (rundvlees) en de sate kambing was erg goed bevallen! De bediening was erg vriendelijk en nam de tijd om ons de gerechtjes uit te leggen. We zaten aan een knus tafeltje bij het raam en komen graag terug!
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Donderdagavond voor het eerst eten gehaald bij Toko Sawa. Gezellig, klein en knus restaurantje op de Fred waar je heel vriendelijk wordt ontvangen. De kip cashew en de roedjak waren heerlijk. Als toetje een stukje spekkoek, smelt op je tong.
Superlekker alles, ik ga hier zeker vaker naar toe.
Iwan .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Fijn gegeten, rijsttafel wat allemaal lekker wordt warm gehouden op een warmhoudplaatje aan tafel. Een combi van allemaal lekkernijtjes. We zijn heel leuk geholpen, de huiselijke sfeer hier is heel prettig. Ook de spekkoek toe was om te smullen.
VanNispenDiepenborch .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wij zijn niet zo actief met recenseren, maar hebben nu de weg naar iens gevonden om iets te schrijven over dit alleraardigste restaurantje aan de Frederik Hendriklaan in Den Haag. In een zeer huiselijke sfeer hebben mijn vrouw en ik afgelopen donderdag genoten van een uitgebreide rijsttafel. De gerechten zijn smakelijk, niet te heet, van alles een beetje, veel keuze, alles warm gehouden op rechauds. De bediening is vriendelijk en zeer behulpzaam met het uitkiezen en toelichten van de gerechten. De eigenaresse werkt zelf mee nam de tijd om een leuk gesprek met ons te voeren, waardoor wij ons al snel thuis voelden. De locatie is niet groot, men zit wat dichter bij elkaar, maar dit is niet hinderlijk. Al met al een zeer aangename Toko, waar men kan afhalen maar zeker ook uitgebreid kan tafelen. Om naar terug te keren.
Mvg
Fam. VanNispenDiepenborch
Yuri .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Af en toe trakteer ik mijzelf en anderen bij één van mijn favoriete Toko's in Den Haag en daar behoort SAWA zeker bij! Een gezellige kleine toko met vriendelijk personeel en vooral erg lekker eten. Verse producten, niet te zoet, gewoon goed! Alleen in Indonesië krijgt het eten en het decor een 10, the best next thing is Toko Sawa.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Weer een overheerlijke gado gado met saté gegeten in dit knusse zaakje. Proever Rietberg had zich zijn teleurstelling kunnen besparen door op de site van Sawa te kijken. Dan had hij de krappe ruimte gezien en de magnetrons op de achtergrond, zoals in alle mij bekende "Indische toko's. Dat hij als enige in zijn gezelschap niet smakelijk at zal wel door zijn teleurstelling gekomen zijn. Ik ken werkelijk niemand in onze uitgebreide kennissenkring die hier niet opgetogen vandaan komt. Zelfs een liefhebber/kok met Indisch bloed die bij professionele koks als Edwin van der Goor en Henk Savelberg beroemd is om zijn saté's eet hier graag met zijn grote gezin.
Beste koker,dank voor de mooie rencensie en dat u het op neemt voor ons wat betreft Proever Rietberger.Deze proever heb ik zelf ook een antwoord gegeven op zijn recensie.Wij doen ons best om de kwaliteit en service hoog te houden.Wij waarderen alle complimenten ! Ook het aanhalen van Henk Savelberg,daar heb ik zelf nog kookles bij gehad.... dus leuk om die naam te horen.Tot ziens en dank!!
OscarVisser .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
leuke kleine toko! Super gezellig en ongelooflijk lekker. Heel veel keuze, dis beter neem je de rijsttafel. Vraag dan wel sajoer tahoe en terong! Hmmm tofu met verse koenjit en aubergine! De saté kambing is onovertroffen
PieterenGerda .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op zaterdag 14 mei 2016 heerlijk gegeten bij Toko Sawa. Als je een Nasi Rames besteld kan je zelf het hele gerecht samenstellen. Het was heerlijk, zeker met de lekkere zelfgemaakte sambal trassie. De schotel bestond uit Nasi Goreng als basis met heerlijke rendang, lekkere pittige sajoer boontjes, overheerlijke aubergine (terong) en een prachtig stuk Ikan Bali. Met een heerlijk toetje in de vorm van pisang goreng met saté saus.
Duncie26 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Afgelopen maandag heb ik met mijn gezin heerlijk bij toko sawa gegeten. Ik heb vooral genoten van de kippen vleugels met kokos en sajoer tahoe. Echt een aanrader toko sawa!
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Zelf woon ik niet in Den Haag, helaas. In de afgelopen maanden was ik door ziekte niet in staat te koken en ik kreeg een vriezer vol met toko sawa eten. Wat was dat fijn én heerlijk. 's ochtends er uit halen en 's avonds even opwarmen in de pan. De smaak was iedere keer weer supergoed. Mijn favoriete gerecht is Udang met petehbonen (garnalen). mmmmm.
Ik hoop gauw weer een keer in het knusse Toko Sawa live te koen eten. Net alsof je bij oma thuis eet. Gezellig en knus, niet te groot, een fijn terras en een heerlijke menselijke maat van benadering. I love Toko Sawa.
Ronny D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Rendang is hier erg lekker tevens als de zoals vermeld pittige kip, maar die mag van mij wel echt indisch pittig, was niet zoals ik gewend ben elders. Verder hele vriendelijke mensen die je alles graag uitleggen. Prijs kwaliteit klopt hier !
Rietberg .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Ik ben er aan gewend dat bij prachtige recensies er altijd wel een zuurpruim is die alles niks vindt, maar in alle oprechtheid ik kan er niet omheen, dit keer ben ik het zelf en volgens mij terecht.
Het is mij een volkomen raadsel hoe mensen hier een geslaagde avond kunnen hebben en tot hun topwaarderingen komen over het eten in deze Toko ...
Het betreft een afhaalwinkel met een paar tafeltjes (veel inloop en dito onrust). De service wordt verleend door een dame en een vijftal jongeren die de haples in bakjes scheppen of via de magnetron op uw tafel zetten. Niet onvriendelijk, maar ook niet bijster professioneel.
Na dat de kaart komt komt men er achter dat er geen alcohol geschonken wordt en er dus geen biertje van af kan.
Zelf nam ik Nasi Rames (vegetarisch), mijn beide disgenoten de rijsttafel. Van alle niet vleesgerechten kan ik alleen maar zeggen dat ze vreemd, maar vooral niet lekker smaakten ...
Tafelgenoten waren iets beter te spreken over de vleesgerechten.
En dan de rekening, met als consumpties 2 thee, 2 spa en 2 espresso: € 71,15!
Volgende keer ergens anders en niet meer blind af gaan op recensies ...
Goedenavond,jammer dat u gisteren het niet aan ons gemeld heeft,dat het niet smaakte.Ik ben zelf aan uw tafel geweest en hebben gevraagd of het smaakte.Onze rijsttafels zijn ruim en zeer gewaardeerd door onze klanten.De prijs heeft u van te voren kunnen bestuderen in onze menukaart.Dus alles is berekend volgens die prijs.Jammer,dat het u niet kon bekoren.Wij pretenderen op onze site absoluut niet,dat wij alleen een restaurant zijn.Er staat duidelijk bij,dat we ook afhaal hebben.Vandaar de naam Toko ook,dat zegt de naam al.Ons personeel is jong en enthousiast en weet gelukkig precies wat ze u presenteren.Jammer,dat uw belevening bij ons niet was,wat u er van verwacht heeft.Wij zijn blij,dat wij vorig jaar uitgeroepen zijn tot 5de toko van Nederland en dit jaar 2016 tot 3de toko van Nederland.Heel veel succes,naar uw zoektocht naar echt lekker indisch eten.Groeten van het Toko Sawa Team