Toko Sawa Indonesian Food

Frederik Hendriklaan 250 2582 BM Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Toko Sawa Indonesian Food

Bus 21
  • Kom je met de auto?
    De Toko bevindt zich tussen de bloemenwinkel Botanica en het pand van Stomerij Veldkamp. En tegenover de wijnwinkel Bosman op de gezellige chique en beroemde Frederik Hendriklaan. Uitgeroepen tot beste winkelstraat (en langste) van Nederland. Met unieke a
  • : Betaald parkeren vanaf 13.00 uur.

Elke dag open van 16:00 - 21:00
Op zondag zijn wij gesloten

• Airconditioning , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Gratis parkeren , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,1
9,4

Jouw recensie over het restaurant Toko Sawa Indonesian Food

Michel S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Heerlijk eten met dito bediening. De bediening was echt geïnteresseerd in ons als klant. Het kleinschalige restaurant heeft echt de warmte welke past bij de maaltijden, super!
F. A.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Met een grote groep mensen heerlijk gegeten. In goed overleg met de eigenaresse werd haar Toko voor ons gereserveerd en werden we precies op tijd bediend.
Gisela S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Hier eet je in een knusse setting een heerlijke Indische hap. De gezellige bediening zorgt ervoor dat je je thuis voelt en ‘t je aan niets ontbreekt. En als je dan naar huis gaat, neem je lekker nog iets mee voor thuis ????
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Zeer verwachtingsvol gingen we hierheen nav bericht: beste toko van Den Haag. welnu echt een teleurstelling , we namen rijsttafel Sawa speciaal en dat viel tegen : de kip was droog we hadden ook erbij lontong genomen die hoort echt romig en helemaal niet droog te zijn? De sambal boontjes waren verhollandst...het ergste vind ik dat het kokend heet uit de magnetron komt . De smaak slaat helemaal dood hierdoor , kortom grote teleurtselling..
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
De communicatie met Miriam vooraf was al veelbelovend. Bevestiging van de reservering via Whatsapp zorgt voor heel directe en snelle communicatie. En dat je vooraf gebeld wordt over het menu, vind ik al heel bijzonder. Bij aankomst hartelijk en persoonlijk welkom geheten en vervolgens in de kleine, maar sfeervolle, ruimte met zeven mensen heerlijk gegeten. Overvolle rijsttafel, veel en heerlijke gerechten. Uitermate vriendelijke bediening. Kortom, helemaal top. Het feit dat er ook veel afhalers komen geeft ook wel een speciale sfeer aan het geheel.
Robert '.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Toko Sawa aan de Frederik Hendriklaan neemt je mee op een ontdekkingsreis van intieme gezelligheid en de lekkerste gerechten. Een klein restaurant waar je zowel binnen als buiten kunt genieten van de traditionele Indonesische keuken. Vraag gerust aan de lieve Tante wat je kiezen moet want er is zoveel lekkers! Op aanraden van de Indische Tante hebben wij genoten van de Rendang, Ajam Blado en Sateh Kambing, wat een feest en oh wat heerlijk smaakt alles. Toko Sawa is een aanrader om heerlijk te gaan eten of af te halen want ook dat is mogelijk. Vriendelijk, gezellig, knus en lekker dat is Toko Sawa! Top restaurant, top locatie, top keuken en super service!
Jilt A.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Al jaren verzorgt Toko Sawa wekelijks minimaal een maaltijd voor ons gezin, meestal halen wij op maar ook daar eten is zeer aangenaam. Heerlijk eten, aangename omgeving en het liefste personeel. Een echte aanrader die met kop en schouders uitsteekt boven het grote Indische aanbod in den haag en omstreken.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Zo leuk!! Dit pareltje hebben we pas net ontdekt en precies wat de naam zegt, dit is een Toko/Eethuisje. Er is een afhaal en er staan een paar tafeltjes en stoeltjes en er hangt een aangename ongedwongen sfeer. Het is smalle zaak, met aan het einde een nog kleinere keuken die ons deed denken aan de eettentjes op Bali en Java. Hierin wordt zo te zien op maar een paar m2 keihard gewerkt om de allerlekkerste gerechten voor te bereiden. Als je voor echte authentieke indonesiche smaken gaat dan zit je hier helemaal goed. Wij namen beiden nasi kuning met rendang, kipcashew, sajoer lodeh en tempeh met peteh bonen en sateh kambing. En de andere met indische sausijs, udang peteh, sambal goreng boontjes, tempeh kering en sateh ajam. Volle borden, van alles wat geproeft en het smaakte heerlijk. Bij de koffie kregen we van Miriam de eigenaresse, een stukje spekkoek van het huis. Ze kwam gezellig even een praatje maken. Al met al een onverwacht geslaagde avond. We komen zeker terug en raden deze parel aan!
Marjan W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijke rijsttafel gegeten met authentieke gerechten. In gezellige, kleinschalige en gastvrije ambiance. Hier komen we zeker terug!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Een gezellige toko in de leukste winkelstraat van Den Haag. Een grote verscheidenheid aan heerlijke gerechten, opgediend aan tafel of meenemen naar huis.
Jay S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Kleine maar fijne Toko in de leukste straat van den haag. Een aanrader optima forma zonder onnodige poes pas. Als je nummer 2 van Indo Web bent spreekt het eten voor zich.
Heyeva .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Na mijn reis uit Bali wilde ik weer lekker Indisch eten. Bij deze toko lijkt het net alsof je in indo zelf zit. De smaken zijn haast hetzelfde. Indisch eten maken is moeilijk. Ik ben vaker in Indonesië geweest en ik ken niet beter dan dat eten in een magnetron word op gewarmd en van te voren wordt gekookt (vaak in de ochtend). Als het op een andere manier zou gebeuren zou het eerlijk gezegd verwesters zijn.

Manieren en smaken verschillen. Ik kan jullie wel vertellen dat deze smaken hartstikke goed zijn!

De service is goed en het personeel kan, met de drukte die deze goede toko vaak met zich mee brengt, alles goed onder controle houden.

Ik zeg lekker een hapje bij toko sawa eten als je de echte Indische smaak wilt proeven!

(Elke streek in Indonesië is anders, deze toko heeft een Balinese/ Javaanse keuken)
Fijn P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Zeer teleurstellend. Gezien de goede recensies en de prijs hadden wij echt meer verwacht. Dit is een eenvoudig eethuisjes, maar dan ook echt niets meer. Er was nog maar weinig variatie in de gerechten, de portie klein, het vlees was niet gaar en de gerechten waren niet echt lekker opgediend. Extra's als een beetje seroendeng, kroepoek etc ontbrak. Voor deze prijs mag je meer verwachten.
NB Het eethuisje mag geen alcohol schenken, dus het biertje was alcoholvrij.
Wij koken van te voren en scheppen daarna het eten uit dezelfde bakken. Als het vlees niet gaar was geweest dan hebben we die avond zeker 50 afhalers en 15 mensen in het reataurant niet gaar vlees laten eten.
Verder geven altijd aan iedereen een bakje kroepoek aan tafel en over onze gerechten zowel afhaal als ter plaatse eten, worden standaard uitjes en seroendeng gestrooid, tenzij de klant dit niet wil. Wij willen graag persoonlijk onze excuses aanbieden. Kunt u contact ons opnemen om uit te zoeken waar het fout is gegaan? We bieden u bij deze een nieuwe maaltijd aan. Met vriendelijke groet, Toko Sawa Den Haag
Alexander D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Een klein simpel eethuisje. Geen gedoe, geen opschmuck. Hier wordt duidelijk de aandacht gelegd op het belangrijkste; de kwaliteit van het eten. We hebben vorige week rond 20uur voor het eerst afgehaald en er was niet veel keuze meer. Het meeste was op. Voor ons een goed teken. De eigenaresse vertelde dat ze elke ochtend opnieuw vers koken. Vanavond hebben we een tafel gereserveerd en we hebben wederom heel goed gegeten. En het was gezellig in deze kleine Toko. Heel vriendelijk personeel, ze nemen uitgebreid de tijd om je te helpen met je keuze. Beiden nasi rames speciaal met verschillende gerechten genomen, alles even smakelijk. We namen nog een kopje koffie en kregen wat plakjes spekkoek van de zaak erbij geserveerd. Miriam is een heel vriendelijke en kundige vrouw met indische roots. De recepten zijn van haar hand en overgeleverd via haar overgrootouders. En verder nog een pluspunt: het was er heel schoon. We konden de keuken inkijken en het zag er spik en span uit. Wij komen hier zeker terug en er zijn nog genoeg gerechten om uit te proberen.
Ronny D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Speciaal naar deze toko als we indische trek krijgen. Van de knoflook krupuk tot aan de lams satetjes zijn altijd even lekker hier. Leuk dat ze je altijd herkennen zelfs als je twee maanden even niet komt. Alleen persoonlijk jammer dat er geen (echt) pittige gerechten tussen zitten.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Speciaal vanuit het westland komen we naar Toko Sawa voor het lekkere eten. Altijd weer een feestje als we de rijsttafel bestellen.
Wilja M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Zaterdag 23 december mocht ik de door mij gewonnen halve spekkoek ophalen. Gelijk gerechtjes voor een kleine rijsttafel gekocht.

Wat hebben we heerlijk gegeten op kerstavond.
Mijn favorieten, sajoer lodeh en rendang, waren heerlijk. Als "toetje" hadden we koffie met spekkoek (zoals vroeger bij mijn schoonouders op Kerstavond en Oudejaarsavond).
En ja hoor ...... Ik kreeg glimmende vingers bij het aanraken ....... Geweldig.
Hij was net zo smeuïg als de spekkoek van vroeger en heerlijk van smaak.
Dank jullie wel Miriam en Audrey. We hebben van het eten en de spekkoek genoten.
Wilja M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017

Wat hebben we heerlijk gegeten op kerstavond.
En ja hoor ...... Ik kreeg glimmende vingers bij het aanraken ....... Geweldig.
Hij was net zo smeuïg als de spekkoek van vroeger en heerlijk van smaak.
Madelief V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Hongerig gingen wij af op de goede recensies van deze toko. Bij aankomst viel het meteen al op dat deze toko eigenlijk meer gericht is op afhalen, gezien de zeer eenvoudige niet Oosterse krap bemeten setting. Bij binnenkomst en vertrek van afhalende mensen - die zich tussen de tafeltjes door moesten manoeuvreren - werd de hele toko getrakteerd op een gure decemberwind.
Na geholpen te zijn door vriendelijk bediening volgde het eten beangstigend snel. Onze angst bleek terecht. De magnetron in Toko Sawa draait overuren. De gebakken rijst leek ongebakken en smaakte weeïg. De boontjes met worteltjes leken afkomstig uit blik en de kip was hard, droog en was omringd door een taaie korst van gemarineerd paneermeel. De saté kambing was niet gegrild, niet mals, taai en lag in een stroperige marinade.
Vergeleken met onze zeer regelmatige ervaringen met andere toko's valt het eten van toko Sawa héél erg tegen. Het ontbreekt aan kwaliteit. Wij snappen dan ook echt niets van al die lovende recensies.
Ons bezoek was eenmalig.
Tegen dit soort recensies kunnen wij definitief niets meer beginnen. We staan letterlijk met onze rug tegen de muur. We hebben het de afgelopen week meermaals aangekaard bij iens. Reactie: Wij van IENS/Tripadvisor informeren u graag dat ons recensiebeleid erop gericht is alle recensies te laten staan...... Dus beste recensiesite, een 2 voor het eten is normaal.... voor dat cijfer moet je bijna bedorven hondenvoer verkopen en onder controle staan bij de warenwet. En als wij daarbij moeten wij aantonen dat de klant niet is geweest i.p.v. dat de klant aantoont dat hij wel is geweest, tja...... we geloven dat het hek van de dam is.
Max D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Super authentiek Indisch gegeten. Verse boemboe’s en lekkere sambal trassie. Een echte toko voor de liefhebber. Wel reserveren, 5 tafeltjes maar je kunt er ook halen. Aanrader is de rijsttafel voor 2, ruime porties en die Ikan (makreel), doe mij nog zo’n vis! ???????? Max