Toko Sawa Indonesian Food

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
9,1
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Wij hebben gisteren bij Toko Sawa de rijsttafel speciaal gegeten. Het was heerlijk! Ieder hapje smaakte goed. Erg gezellig en de afhaal in de zaak stoort helemaal niet. We hadden een jubileum te vieren en alles was lekker en goed. De bediening is attent en uiterst vriendelijk. Ook een persoonlijke noot. Wij komen hier zeker terug! Een aanrader als je van Indisch eten houdt. Ikan Bali, udang met peteh bonen, saté kambing, erg smakelijk.
Henk en Inge
Kees O.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijk gegeten in deze echte Haags-Indische Toko aan de 'Fred'. Vooral de sateh kambing vond ik meer dan lekker. Wat opvalt is de gezellige sfeer in dit kleine restaurantje, iedereen heeft het zichtbaar naar z'n zin. Een aanrader voor wie zin heeft in een avondje iets anders. En wat ons betreft prima geprijsd.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Een van de kleinste restaurants die ons meenemen naar een eerlijke Indische keuken. We hebben met 7 personen aan een lange tafel gegeten en het was uitstekend in orde. Vriendelijke bedeining en heerlijke gerechten!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ik heb veel Indische restaurants in Den Haag e.o. geprobeerd, dit was ondanks de goede beoordelingen één van de mindere. Een specialiteit konden ze bij de bestelling niet noemen. Het zag er inderdaad niet aantrekkelijk uit zoals het was uitgestald: nasi goreng oranje gekleurd, nasi koening met te veel koenjit... Qua smaak: vlak, zelfs als het gerecht pittig moest zijn. Bereiding niet smakelijk.
Nicolai W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Dinsdag hier weer wezen afhalen. Het lijkt erop sinds de eerste keer dat ik hier kwam de porties steeds groter worden, daar wordt een mens blij van. Daging smoor lekker zoet en mals met lekkere bami met pittige boontjes en een heerlijke eitje. Het is even dringen want het is hier altijd gezellig druk. Knoflook kroepoek die je zeker eens geprobeerd moet hebben! Pittige mag van mij wel pittiger, maar dit doet niet onder aan de goede smaak an het eten hier en de altijd vriendelijke dames.
B M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We waren met zijn 6en en hadden een rijsttafel besteld.De kwaliteit van het eten is heel goed. Unaniem was de mening dat de hoeveelheid te wensen over liet. Prijs- kwaliteit uitstekend. Ook was het personeel zeer vriendelijk.

Groet,
Beau van der More
bries .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Herinnerde mij deze toko van 2 jaar geleden, en had weer een geweldige recensie gelezen in Den Haag Centraal. Dus reden genoeg om mijn Kroatische gasten ( die eens wat anders wilden ) te gaan eten. Reservering stond ingedekt voor ons , 4 personen. Gelijk al die heerlijke geur bij binnenkomst in deze gezellige knusse toko. We namen 2 rijsttafels Sawa Speciaal... Als ik zeg dat we gesmuld hebben van alle gerechtjes is het bescheiden uitgedrukt. Het was voortreffelijk. Fijn dat voor de rokers onder ons er buiten onder het afdak in de luwte gerookt kon worden in de winter. Fijn dat er nog gemoedelijkheid in een restaurant bestaat, geen opsmuk maar gewoon echte gemeende warmte vanuit het personeel en gastvrouw. Nogmaals complimenten gehad vanuit Zagreb.
pzee .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wij namen een eigerecht en nasi rames peciaal. De nasi rames speciaal was wat betreft het vlees zeer smakelijk, verder misten we wat ingrediënten die je bij een rames speciaal zou verwachten, zeker voor € 16,50 in een snackbarachtige opzet met 16 stoeltjes en een vitrine die niet gezellig is in de toch al erg simpele, niet-Oosterse aankleding. Geen kroepoek, geen tapbier, gebakken rijst was op. Wel vriendelijk, blank personeel. Onze telefonische reservering, ook nog via de website, was niet bekend. Uitgaan doe je hier niet, daarom is de kwalificatie "nr. 2 van Nederland" eigenlijk lachwekkend, Maar voor een snelle, lekkere hap prima.
Scholletje P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Klein en knus restaurant. Voor de tweede keer hier gegeten. Eerste keer hadden wij de rijsrtafel. Zo konden we van alles proeven. Hoeveelheid is meer dan voldoende. Dit keer hebben wij de nasi/bami rames. Beide keren hebben wij heerlijk gegeten. Eten is zelf gemaakt en heerlijk op smaak. Vriendelijke en vrolijke bediening. Aanwinst voor "de Fred". Aanrader!
Thierry T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Op advies van vrienden heerlijk gegeten bij TOKOSAWA. Alle gerechte zijn bereid met zelf gemaakte boemboe's en dat maakt het verschil.. wij hebben gekozen voor een rijsttafel voor 2 en dat was ruim voldoende. Wij komen hier zeker nog een keer terug. De eigenaar Meriam weet waar ze het over heeft en gaat voor maar 1 ding kwaliteit en authentieke gerechte.
Yanien V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik was op zoek naar een Indisch restaurant in de buurt van de Indonesische ambassade. Toevallig zag ik via indoweb Toko Sawa.
We hebben met 20 man daar gegeten en het eten was super lekker. De smaak klopte zoals het hoorde. Een echt Indische restaurant hoort longtong te hebben. En ja hoor....ze hebben longtong! Yessss!!!, zei ik.
Ik test een indisch restaurant altijd uit met de vraag " hebben jullie ook longtong? " Als ze het niet hebben dan weet ik dat ze vaak het eten hebben aangepast aan de Nederlanders en hebben ze het wel, dan is het voor mij een echte Indische restaurant.
We hadden rijsttafel genomen en het was echt goed!
Yanien V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hadden rijsttafel genomen en het was echt goed
Ryanto V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Hoe kun je een bijeenkomst op de "Indonesische Ambasade" met Indonesische geadopteerden nu beter afsluiten dan met Indonesisch eten..
Dit was de gedachte van een mede geadopteerde die afgelopen zaterdag na de bijeenkomst een diner in de vorm van een Indonesische rijsttafel voor ong.18 personen bij Toko Sawa op tafel liet zetten...
Het is een kleine maar knusse eetgelegenheid met vriendelijke bediening, veel verschillende soorten gerechten en het eten was in één woord beschreven "heerlijk" ik waande me weer eventjes qua smaakbeleving terug in Indonesië.
Beter konden we een Indonesisch getinte dag niet afsluiten..

Met Vriendelijke groet,

Riyanto
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Afgelopen donderdag lekker gegeten bij Toko Sawa. Gezellig buiten zitten. De zeer vriendelijke gastvrouw ging voor ons 2 bordjes klaarmaken met verschillende gerechten. Zo konden we lekker bij elkaar proeven zei ze. Het was heerlijk! Gezellig eethuisje en als we weer eens in de buurt zijn, gaan we beslist daar eten.
Hallo Ingrid,
Wat een leuke recensie. Dank je wel voor de complimenten. Ik vertelde al, dat we alle boemboes vers maken. Ik hoop, jullie als je in de buurt bent weer eens te ontvangen.

Hartelijke groeten van het Toko Sawa team
ontluchting .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
als we in Den Haag moeten zijn (te weinig ;-))en de tijden komen goed uit dan eten we hier. Dat was alweer een maand of 3 geleden. Alles troffen we nog hetzelfde aan. Deze keer hebben we de Tahoe Telor, Sateh Kambing en Soto Ajam. supervers, sappig vlees en een goed gevulde Soto. En alles helemaal lekker. Geen overheersende kruiden maar een mooie smaakbalans. Alleszins de moeite waard! Nog steeds heerlijk oorspronkelijk eten en een heel gemoedelijke sfeer. Alsof je bij familie op bezoek gaat en nog te eten krijgt ook!
Marjolein1972 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gezellige kleine knusse toko, waar je super lekker kunt eten. Mijn favoriete eten is de gebakken rijst / of de bami met het zoete rundvlees, kip cashew en atjar, en een loempiaatje vooraf. Ook mijn complimenten voor de bediening die is toppie!
Ingrid1949 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
De rijsttafel met volop heerlijke gerechtjes was fantastisch. Vooral de sathe kambing en blado waren voortreffelijk. We werden door vriendelijk en gastvrij personeel bediend. Zeer de moeite waard en een aanrader voor familie en vrienden.
IsabelleS .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Afgelopen donderdag heb ik heerlijk gegeten bij Toko Sawa. Ik en mijn vriendin hadden aangegeven dat we niet heel bekend zijn met Indonesisch eten dus we hadden de chef voor ons laten kiezen. De rijsttafel met terong (aubergine), rendang (rundvlees) en de sate kambing was erg goed bevallen! De bediening was erg vriendelijk en nam de tijd om ons de gerechtjes uit te leggen. We zaten aan een knus tafeltje bij het raam en komen graag terug!
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Donderdagavond voor het eerst eten gehaald bij Toko Sawa. Gezellig, klein en knus restaurantje op de Fred waar je heel vriendelijk wordt ontvangen. De kip cashew en de roedjak waren heerlijk. Als toetje een stukje spekkoek, smelt op je tong.
Superlekker alles, ik ga hier zeker vaker naar toe.
Iwan .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Fijn gegeten, rijsttafel wat allemaal lekker wordt warm gehouden op een warmhoudplaatje aan tafel. Een combi van allemaal lekkernijtjes. We zijn heel leuk geholpen, de huiselijke sfeer hier is heel prettig. Ook de spekkoek toe was om te smullen.