Toko Sawa Indonesian Food

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Noa V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Overheerlijk buiten gegeten op het gezellige terras (midden op 'de fred') van toko Sawa.
Samen met mijn buurvrouw hadden we de rijstafel sawa speciaal genomen, alles zeer vers en prachtige smaken en zeer uigebreid.
Vriendelijk personeel ,wij zijn fan!
OscarVisser .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten! In een informele sfeer. Net of je thuis bent. Leuke bediening en saté kambing om nooit te vergeten. Ik kom zeker terug
Jacinta D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Oh wat was het weer heerlijk bij Toko Sawa!
Het eten is werkelijk verrukkelijk met de juiste smaak. Ik als Indo kan het weten.
De bediening is zeer prettig. Terras buiten subliem op de gezellige Fred.
In een woord tjempol!
Manuel R.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Echt de lekkerste toko van Den Haag en waarschijnlijk van Nederland. En niet onbelangrijk, er wordt geen Ve Tsin in de gerechten gebruikt!
Tieke .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Hoog waren de verwachtingen gezien de plaatsing op indoweb. De teleurstelling was groter.
Nasi goreng bleek weinig goreng maar rijst met een soort tomatenpuree uit de magnetron. Alle gerechtjes ,behalve de saté saus gaan de magnetron in.
De soto ajam werd vandaag aangeprezen op Facebook als versgemaakt. Echter slappe wat bittere bouillon, veel taugé , glasnoodles , 3 stukjes kipfilet, een ijskoud halfeitje, kommetje koude gebroken witte rijst en een madame jaunet puree.
€ 9.90 was de prijs.

Onderdeel van de rames bleken diepvries sperziebonen sambal, kipfiletstukken in een soort Italiaanse tomatensaus.
De redang was kruidig en hierdoor smaakvol .
Hoogstwaarschijnlijk door de lokatie maar de prijs kwaliteit verhouding stond niet in verhouding.
Personeel is vriendelijk en werkt hard echter mist leiding. De eigenaresse koos er voor bij een overvol restaurant en afhaal om in haar eentje op het terras te gaan zitten.

Eenmalig bezoek.
Ik vertrouw nooit meer dit soort lijsten. Den Haag heeft zoveel betere toko's
ontluchting .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
al veel te lang niet meer hier geweest. gelukkig troffen we weer dezelfde sfeer aan. en deze keer nasi rames en tahoe telor besteld en gekregen. smaak was heerlijk en de borden (vooral de tahoe telor) zagen er prachtig uit! we hebben weer genoten!
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Wij hebben gisteren bij Toko Sawa de rijsttafel speciaal gegeten. Het was heerlijk! Ieder hapje smaakte goed. Erg gezellig en de afhaal in de zaak stoort helemaal niet. We hadden een jubileum te vieren en alles was lekker en goed. De bediening is attent en uiterst vriendelijk. Ook een persoonlijke noot. Wij komen hier zeker terug! Een aanrader als je van Indisch eten houdt. Ikan Bali, udang met peteh bonen, saté kambing, erg smakelijk.
Henk en Inge
jovoogd .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Tafel was te klein voor de heerlijke rijsttafel! Er bleven maar heerlijke gerechten komen ... Indisch zoals het hoort. Gewoon witte rijst is het lekkerst en past beter dan bami of nasi. Sate kambing was voortreffelijk, alles was goed.
Kees O.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijk gegeten in deze echte Haags-Indische Toko aan de 'Fred'. Vooral de sateh kambing vond ik meer dan lekker. Wat opvalt is de gezellige sfeer in dit kleine restaurantje, iedereen heeft het zichtbaar naar z'n zin. Een aanrader voor wie zin heeft in een avondje iets anders. En wat ons betreft prima geprijsd.
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Een van de kleinste restaurants die ons meenemen naar een eerlijke Indische keuken. We hebben met 7 personen aan een lange tafel gegeten en het was uitstekend in orde. Vriendelijke bedeining en heerlijke gerechten!
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ik heb veel Indische restaurants in Den Haag e.o. geprobeerd, dit was ondanks de goede beoordelingen één van de mindere. Een specialiteit konden ze bij de bestelling niet noemen. Het zag er inderdaad niet aantrekkelijk uit zoals het was uitgestald: nasi goreng oranje gekleurd, nasi koening met te veel koenjit... Qua smaak: vlak, zelfs als het gerecht pittig moest zijn. Bereiding niet smakelijk.
Nicolai W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Dinsdag hier weer wezen afhalen. Het lijkt erop sinds de eerste keer dat ik hier kwam de porties steeds groter worden, daar wordt een mens blij van. Daging smoor lekker zoet en mals met lekkere bami met pittige boontjes en een heerlijke eitje. Het is even dringen want het is hier altijd gezellig druk. Knoflook kroepoek die je zeker eens geprobeerd moet hebben! Pittige mag van mij wel pittiger, maar dit doet niet onder aan de goede smaak an het eten hier en de altijd vriendelijke dames.
B M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We waren met zijn 6en en hadden een rijsttafel besteld.De kwaliteit van het eten is heel goed. Unaniem was de mening dat de hoeveelheid te wensen over liet. Prijs- kwaliteit uitstekend. Ook was het personeel zeer vriendelijk.

Groet,
Beau van der More
bries .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Herinnerde mij deze toko van 2 jaar geleden, en had weer een geweldige recensie gelezen in Den Haag Centraal. Dus reden genoeg om mijn Kroatische gasten ( die eens wat anders wilden ) te gaan eten. Reservering stond ingedekt voor ons , 4 personen. Gelijk al die heerlijke geur bij binnenkomst in deze gezellige knusse toko. We namen 2 rijsttafels Sawa Speciaal... Als ik zeg dat we gesmuld hebben van alle gerechtjes is het bescheiden uitgedrukt. Het was voortreffelijk. Fijn dat voor de rokers onder ons er buiten onder het afdak in de luwte gerookt kon worden in de winter. Fijn dat er nog gemoedelijkheid in een restaurant bestaat, geen opsmuk maar gewoon echte gemeende warmte vanuit het personeel en gastvrouw. Nogmaals complimenten gehad vanuit Zagreb.
pzee .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wij namen een eigerecht en nasi rames peciaal. De nasi rames speciaal was wat betreft het vlees zeer smakelijk, verder misten we wat ingrediënten die je bij een rames speciaal zou verwachten, zeker voor € 16,50 in een snackbarachtige opzet met 16 stoeltjes en een vitrine die niet gezellig is in de toch al erg simpele, niet-Oosterse aankleding. Geen kroepoek, geen tapbier, gebakken rijst was op. Wel vriendelijk, blank personeel. Onze telefonische reservering, ook nog via de website, was niet bekend. Uitgaan doe je hier niet, daarom is de kwalificatie "nr. 2 van Nederland" eigenlijk lachwekkend, Maar voor een snelle, lekkere hap prima.
Scholletje P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Klein en knus restaurant. Voor de tweede keer hier gegeten. Eerste keer hadden wij de rijsrtafel. Zo konden we van alles proeven. Hoeveelheid is meer dan voldoende. Dit keer hebben wij de nasi/bami rames. Beide keren hebben wij heerlijk gegeten. Eten is zelf gemaakt en heerlijk op smaak. Vriendelijke en vrolijke bediening. Aanwinst voor "de Fred". Aanrader!
Thierry T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Op advies van vrienden heerlijk gegeten bij TOKOSAWA. Alle gerechte zijn bereid met zelf gemaakte boemboe's en dat maakt het verschil.. wij hebben gekozen voor een rijsttafel voor 2 en dat was ruim voldoende. Wij komen hier zeker nog een keer terug. De eigenaar Meriam weet waar ze het over heeft en gaat voor maar 1 ding kwaliteit en authentieke gerechte.
Yanien V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik was op zoek naar een Indisch restaurant in de buurt van de Indonesische ambassade. Toevallig zag ik via indoweb Toko Sawa.
We hebben met 20 man daar gegeten en het eten was super lekker. De smaak klopte zoals het hoorde. Een echt Indische restaurant hoort longtong te hebben. En ja hoor....ze hebben longtong! Yessss!!!, zei ik.
Ik test een indisch restaurant altijd uit met de vraag " hebben jullie ook longtong? " Als ze het niet hebben dan weet ik dat ze vaak het eten hebben aangepast aan de Nederlanders en hebben ze het wel, dan is het voor mij een echte Indische restaurant.
We hadden rijsttafel genomen en het was echt goed!
Yanien V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
We hadden rijsttafel genomen en het was echt goed
Ryanto V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Hoe kun je een bijeenkomst op de "Indonesische Ambasade" met Indonesische geadopteerden nu beter afsluiten dan met Indonesisch eten..
Dit was de gedachte van een mede geadopteerde die afgelopen zaterdag na de bijeenkomst een diner in de vorm van een Indonesische rijsttafel voor ong.18 personen bij Toko Sawa op tafel liet zetten...
Het is een kleine maar knusse eetgelegenheid met vriendelijke bediening, veel verschillende soorten gerechten en het eten was in één woord beschreven "heerlijk" ik waande me weer eventjes qua smaakbeleving terug in Indonesië.
Beter konden we een Indonesisch getinte dag niet afsluiten..

Met Vriendelijke groet,

Riyanto