Toko Mitra

Zondag Gesloten

Kan beter
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
Deze keer de Gado-Gado (€6,75) uitgeprobeerd: erg lekker met verse groenten en bamboo-scheuten. Ruime porties! De bediening werkt snel en is correct in het afrekenen aan de kassa.
De keuze aan gerechten is ruim: door de uitgebreide keuze op de menukaart kun je iedere keer iets anders uitproberen. Jammer dat door de kille verlichting de sfeer negatief beïnvloedt wordt, aangezien er wel gewerkt is aan aankleding middels grote kasten met Aziatische produkten.
Voor het lekkere Indonesiche avondeten of de lunch blijf ik terugkomen!
AardB .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Heerlijk eten voor weinig geld. Het kan nog steeds, in toko Mitra. De toko zelf zit verstopt, onderin winkel centrum de planeet. De inrichting is simpel, maar heeft toch enkele verwijzingen naar de Indonesische oorsprong. Zeker op donderdag avond en zaterdag is het dan erg druk. Er loopt dan ook veel personeel. De hoeveelheid personeel is misschien wat te veel, maar ik kom er al jaren en heb nooit problemen gehad met onvriendelijk personeel. Altijd in voor een praatje, en altijd behulpzaam. Het feit dat het eten opgewarmd wordt in een magnetron betekend niet dat het eten kwalitatief niet goed is. Voor een geheel vers gekookte maaltijd ga je tenslotte naar een restaurant en investeer je minimaal 5 euro extra. De smaken van de gerechten zijn goed en lijken zo uit een familierecept te komen. Ook het drankje es cendol is een aanrader. En als je de smaak te pakken gekregen hebt, dan pak je vlug nog even wat boodschappen mee. Afrekenen gaat simpel. Even je tafelnummer onthouden, en het persoon pakt vervolgens het boekje erbij en noemt de bestelling op. Simpel, maar efficiënt. En vooral erg lekker.
Ego .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2012
Met enige regelmaat lunch ik bij Toko Mitra. Een in Utrecht bekende toko die vroeger gevestigd zat in de Bijenkorf. Inmiddels zit Toko Mitra op een nieuwe locatie schuin tegenover de Bijenkorf.

De toko is een beetje alsof je echt in Indonesië bent. Druk, chaotisch, niet heel erg gezellig ingericht maar wel goed eten! Er staan wat gerechten op de kaart maar je kunt ook gewoon aanwijzen wat je wilt in de overzichtelijk koeldisplay waar alle gerechten staan uitgestalt.

Met name de rendang is altijd goed van smaak en daar alles in de magnetron opgewarmd wordt moet je hier wel even rekening mee houden. Bepaalde gerechten lenen zich namelijk minder goed voor de magnetron dus bestel deze dan ook niet.

Zo vind ik het erg jammer dat er geen saté van de grill is te krijgen. Ook deze gaat gewoon de magnetron in zodat er weinig van de structuur overblijft.

Natuurlijk is het niet netjes om te beweren dat eten in de magnetron wordt opgewarmd. Zeker ook omdat dit als een diskwalificatie over kan komen. Toch is het hier anders daar alle magnetrons open en zichtbaar in de toko staan en je kunt zien dat men je maaltijd hier in opwarmt.

Wel een aanrader is bijvoorbeeld de sajoer lodeh met hier en daar een peteh boon die een echte Indonesische smaak geeft.

Net zoals in Indonesië moet je wel rekening houden met lange wachttijden en totale inefficiëntie bij het bedienend personeel. Veel te veel personeelsleden lopen kris kras door elkaar en regelmatig is er meer personeel dan gasten. Bij het afrekenen mag je zelf je tafelnummer doorgeven waarna uit een hele stapel kladblokjes het bijpassende bonnetje dient te worden gedestilleerd. Ben weleens benieuwd wat de belastingdienst hier allemaal van denkt.

Maar goed, al deze bijzaken weggelaten kun je hier terecht voor een lekkere snelle Indonesische hap. Voor echt uiteten moet je weer niet hier zijn. Toko Mitra is echt een toko en geen restaurant.

Tenslotte nog een tip, drink bij je eten Tjendol. Een echt Indonesisch ijsdrankje wat de pittige sambal weg kan spoelen. Selamat Makan!
Nettie L.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Donderdag 1 nov hier voor het eerst gegeten. Het was alsof ik weer in Indonesie was! de ongedwongen sfeer, het etende publiek de vriendelijke bediening en het geweldige eten. Hier ga ik vaker eten. Prijs kwaliteit verhouding ook prima! Eten met liefde gemaakt zoals het hoort.
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2012
Na hier meerdere keren redelijk goed gegeten te hebben vanwege de echte Indonesische specialiteiten, heb ik de laatste keer een Lontong Compleet besteld (€9,80). Deze combinatie van garnalen, kip, samengepakte rijst en groenten in een smeuige kokossaus smaakte heerlijk! Echt een aanrader, onder andere voor mensen die Thaise invloeden kunnen waarderen. Prima prijs/kwaliteit.
Als drankje heb ik de Es Klapa Muda (jonge kokos in rozensiroop, €2,35) uitgeprobeerd: smaakte fris en zoet bij het redelijk pittige gerecht.
De bediening werkte goed door, maar het voelde aan als lopende-band-vriendelijkheid tijdens spitsuur (17.00-18.00uur). Je komt hier niet om uitgebreid te tafelen.
Qua decor is het niet gezellig ingericht.
Het Toko-gedeelte met uiteenlopende produkten in de vitrine en in de voorraadkasten (rechts achterin het restaurant) ziet er hygienisch uit.
Adjesworld .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Echt een familiebedrijf waar het hart klopt. De gerechten zijn authentiek en de smaak is te evenaren met de smaak van Indonesië.

Wij hebben bij Toko Mitra op donderdagavond rond 17:00 gegeten. Het was er 'spitsuur', ondanks de drukte kon de bediening het handelen.

De Tjendol en Es Klapa Muda zijn lekker verfrissende zoete drankjes. Een aanrader.

Kom hier vooral voor de lekkere authentieke gerechten. De prijzen van de gerechten zijn goed qua porties en zéker de verskwaliteit.

Inrichting van het restaurant is schoon en verzorgd, alleen mis het de warme en knusse Indonesische/Aziatische interieur.
Wackie187 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
De plek voor mij om echt Indonesisch te eten als Indonesier zijnde, de smaken zijn authentiek en de portioneringen okay. De prijzen zijn allezins redelijk te noemen, de inrichting is niet echt knus of gezellig te noemen met zijn stoeltjes en harde licht, maar dat is niet waar het om draait bij dit soort plekken. Aanrader
HannahV .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Ik heb hier een paar keer gegeten. Het eten is opzich wel oké, alleen jammer dat het wat aan de prijzige kant is. De bediening is wel erg vriendelijk en correct en ik werd meestal vrijwel direct geholpen. Het decor is wat aan de saaie kant en er mag wel wat gedaan worden aan de tuinmeubels in het restaurant. Voor de rest niks aan te merken op deze toko.
HmmmLekker .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Echt het beste indonesische eten wat ik heb gehad in Nederland. Voor het lekkerste moet je natuurlijk in Indonesie zijn. De prijs mag wel wat lager.