Toko Manisan

6,7
Duur
Eva N.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Eten van Toko Manisan is toch altijd een feest!

Voor "Nederlandse" begrippen vind ik de smaken van het eten van hoge kwaliteit. Het vlees is altijd goed mals en smakelijk gekruid. De rijst is smeuiig! Bij heel veel toko's als je nasi rames bestelt, zijn de gerechten vrij aardig, maar de rijst gortdroog (hierom kies ik meestal bami rames).
De saus bij de sateh kambing (erg lekker!) vind ik wel een beetje te veel olie-achtig (er ligt een hele laag olie op de werkelijke saus). En ik vind het ook een beetje jammer dat er niet het traditionele ketjap-sausje bij zit dat er eigenlijk bij hoort (ipv pindasaus).
Maar ze hebben een zeer ruim assortiment (zélfs cendol!! :)), het eten is vers en de bediening goedlachs en vriendelijk.

Ik vind het ook heerlijk nostalgisch om in het winkeltje rond te snuffelen terwijl je op de achtergrond het winkelpersoneel tegen elkaar in het Indonesisch hoort kleppen. In de vriezers hebben ze ook ruim keuze aan (noodzakelijke) ingrediënten om zélf thuis heerlijke Indische gerechten op tafel te toveren (kemirinoten, laoswortel, djeruk perut, djeruk limo!! :). Tegenwoordig kom je bij de supermarkt een heel eind, maar dit zijn toch ingrediënten waarmee je je eten net wat authentieker kunt laten smaken.

En daar zijn ze bij toko manisan heel erg goed in!!
Ik ben erg kritisch wat Indisch eten betreft, maar voor redelijk authentieke smaken kan je bij deze toko goed terecht!!
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Van Jeugdsentiment naar flop.
Als vast klant bij div. Toko's in de regio dacht ik weer eens terug te gaan naar de toko waar ik altijd kwam toen ik nog bij mijn ouders woonde. Samen met mijn indische vriendin twee maal Lontong Rames besteld. De enigste vraag die werd gesteld was 'pittig?'. Waarna de bak werd volgeschept met diverse gerechten zonder nog iets aan ons te vragen. Het resultaat was een lontong soep die naar goulasch smaakte en niets indisch in zich had behalve de Petebonen van een van de niet meer nader te ontdekken gerechten. Weg jeugd sentiment en nooit meer terug naar deze Toko.
Ps Pedis was het ook niet.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Voor het eerst eten afgehaald bij deze toko. Het uiterlijk van deze toko doet wat grijs en somber aan, achter een winkelcentrum onder een hoge flat. Ook binnen is het niet sfeervol, met een winkelgedeelte, een toonbank en een tafel om aan te eten. Dat zou ik hier niet graag doen.
Bij de gerechten geen namen zichtbaar van wat het was. Dat moesten we dus vragen. Voor 2 personen een bami rames speciaal en een nasi rames speciaal, en een portie pittige makreel (ikan Bali) besteld.
Wij vonden de kwaliteit van het eten erg goed. Mals vlees, verse groente, prima saté. Genoeg eten om met 2 personen twee keer van te eten, en dat voor een hele redelijke prijs.
Wat ons betreft een adres om vaker heen te gaan!
Nannoleo .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Na 2 keer eten weg hebben moeten gooien omdat het echt niet te eten was,kwam ik alleen nog maar voor de martabak en de pittige risoles.
Deze laatste zijn echt heerlijk !(de martabak laatste tijd ook minder)
Na mijn laatste bezoek besloten hier nooit meer te komen.
Twee keer eten moeten weggooien omdat het echt niet te eten was!
Kwam er alleen nog voor de risoles,heerlijk !
De vriendelijkheid was al ver te zoeken toen het eten nog goed was maar
is nu,net als de kwaliteit van het eten,tot onder nul,geen groet als je binnenkomt .niet als je weggaat,laatste keer zelfs geen oogcontact ,alleen toe gesnauwd wat je moet betalen.
Ikbenproever J.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Afhaal indo de lekkerste! Kom hier al jaren en altijd een feest als je binnenkomt.. heerlijke geuren. Ik neem altijd zoete kip, sate gambing, en natuurlijk de komkommertjes. Thuis even opwarmen.. oh en loempia's natuurlijk..altijd een paar extra voor morgen. Die zijn niet te vergelijke met de grote hollandse loempia van de chinees! Verrukkelijk!! Ook handige shop met leuke spulletjes voor als je thuis een poging doet ;-)
Ik hoop dat ze in de toekomst tot 19uur open blijven want ben nu na werk vaak net te laat! (Tot 18uur open)
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Heb afgelopen maandag 4 midden stukjes Bali vis gehaald voor thuis ,drie midden waren echt goed en lekker en het vierde stuk was gewoon rotzooi ,,volgende keer neem ik het mee terug en gaat het door die winkel . Kom er al jaren en uit Amsterdam noord en wens echt geen rotzooi te krijgen van u . Zo zonde van uw zaak als u daar een gewoonte van maakt ,,
Vriendelijk groet johan huiskens
Theodort .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Op zich lekker eten maar het geheel oogt gewoon rommelig en niet schoon. Als de eigenaren wat meer geld zouden willen uitgeven aan een zitgedeelte of een beetje investeren in verf zou het al een stuk aantrekkelijker zijn. Het oog wil immers ook wat.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Afhaal recensie,
Vriendelijk dame die de gerechten flink in de bakjes schept. Als je wat minder wil, geen probleem. Jammer dat er geen bordjes met naam bij de gerechten staan, want dan moet je steeds vragen wat iets is. Lekkere pittige bami en een lekker soort pittig rundvlees gegeten. Matabak vond ik wat minder, maar dat is persoonlijk, de kwaliteit was prima.
Er is een klein plekje waar je ter plaatse kan eten, en een grote winkel er aan vast. Aan het decor is minimaal of geen aandacht besteed, maar dat is niet vreemd voor een afhaal toko.
Zeker voor afhaal herhaling vatbaar.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Een recensie niet over ter plaatse eten, maar over de afhaalservice. Het is een rommelige winkeltje met wat tafels waar je kunt eten. Ik kom er al jaren en merk dat de meesten van het mannelijk personeel absoluut niet aardig zijn, ook al gaat het niet steeds om dezelfde personen. Bovendien had ik daar een portie bami gehaald en die man die mij hielp zei zonder blikken of blozen dat het per portie en niet per gewicht ging. En wat zie ik op de bon? Juist ja, per gewicht! Een vergissing lijkt mij uitgesloten. Niemand van zijn collega's verbeterde hem. Gelukkig vertrouwde ik hem al niet en hield ik het gewicht in de gaten. Overigens hebben ook andere mensen die ik ken geen goede ervaringen met dit personeel. Het eten is wel heerlijk, en daarom blijven de mensen komen, en er is ruime keuze in de winkel.
W.C. N.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Perfecte afhaal Indonees , die in tegenstelling tot vele andere kippebouten verkoopt en ook sateh babi. De laatstgenoemde worst vaak om principiele reden niet verkocht.
Altijd ruime voorraden en vriendelijke bediening! Prijzen? Een portie sateh voor € 4,-- is beslist redelijk en de smaak veel meer dan redelijk!
Mmmarc .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Simpele Indische afhaal toko met winkeltje. Altijd een vitrine vol met lekker afhaal eten en snacks met authentieke smaak. Als ik over de A9 rijd, gaat mijn auto soms vanzelf even bij Amstelveen van de snelweg om hier wat lekkers te halen. Jammer dat deze toko maandag dicht is.
Nicolette V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Superlekker, authentieke smaak, heerlijke direct-op-te-smullen heerlijkheden, fenomenale lumper en zalige pastei! Hoeveelheid is meer dan voldoende voor bijna 1,5 persoon. Heel goede sortering van allerlei kruiden, groenten en overige ingrediénten en bovenal...heel aardige mensen die altijd erg behulpzaam zijn met goede met adviezen,
Soesahenpaddy .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Wij halen een paar keer maand de nasi Rames. Altijd lekker, veel en laag geprijst. Toko Manisan heeft ook het buffet voor onze trouwdag op boerderij Langerlust in Amsterdam verzorgt(110 man)--> Geweldig: heerlijk eten, vriendelijk bediening, meer dan voldoende eten. Echt een aanrader voor een goed bezochte kumpulan